wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Stopt met kakken op een ander : het gaat over onze ploeg en wat ik daarvan zie is absoluut niks om trots op te zijn. De tweede helft moet je gewoon het veld opkomen met het gevoel om de tegenstrever af te maken. Met de kak in ons
Broek in onze eigen baklijn terugkruipen is het enigste wat ik gezien heb . Geen bank , geen publiek niks gejoel niks aanmaningen. Heel triestig !!!
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Vergas Ronald schreef: 19 dec 2021, 16:22
Nakamba30 schreef: 19 dec 2021, 16:08 Ja daar zijn ze weer
Ik lees het amper nog, Crombrugge was man van de match, hoe kan er dan gebrek aan inzet zijn. mauven waren 70 minuten nergens, zij komen super goed weg met 2-2. Niveau op forum niet meer vergelijkbaar met vroeger.
Zevert niet ieder balleke dat die moeten pakken heeft kan een gemiddelde keeper in 4de provinciale ook pakken
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

anderlecht verdiend dat punt : onze kern heeft dringend versterking nodig nieuw kwalitatief bloed dat de basisploeg kan versterken
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Daarin geef ik je gelijk vergas ronald...waar is bosko eigenlijk gebleven op dit forum...die wist tenminste iets te vertellen
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Is het te veel gevraagd hier om eens normaal te doen?

Over hele wedstrijd gezien is 2-2 redelijk terecht, maar als er iemand verdiende te winnen was het Club. Deze 4-4-2 met ruit op het middenveld of wat het ook was bekoorde me wel niet echt, halen zo niet het beste uit Vanaken en 3 "werkers" op het middenveld is me wat te veel. Had Vormer of Rits er af gehaald na de gelijkmaker toen we duidelijk onder druk kwamen, met Vanderbrempt of Sandra op rechts hebben we toch iets meer structuur in het team. Nu moesten de backs vaak de hele flanken alleen doen, en dan zijn ze kwetsbaar/ is er opeens te weinig volk op 1 kant. Nuja, geen drama, gewoon de kleine buren een pak rammel geven volgende week en dan fris herbeginnen na de winterstop.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Wat is die kompany toch een ongelooflijk dikke blaas die vol is van zichzelf...alle clubsupporters betichten van racisme maar gisteren op de laatste open training staan lachen met zijn spelers en mauve supporters die al de boeren zijn homo's en noa janet staan te zingen, mat raman op kop natuurlijk...den dwaaste mongool van allemaal
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1967
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

't Is niet omdat die van anderlecht het doen dat die van Club het ook moeten doen hé. Racisme en andere zaken moeten er gewoon compleet uit, punt. Wat mij betreft beginnen ze met stadionverboden en dikke boetes voor iedereen die zich niet aan de regels houdt (pyrotechnisch materiaal etc) - als dat krapuul eruit gekuist is kunnen ze aan het volgende beginnen.

Ondertussen gaan de clubs misschien eens met de supporters communiceren en naar een positieve beleving gaan in de stadia in plaats van heel de tijd elkaar uit te schijten. Maar nee, de clubs in België hebben schrik van de supporters en geven ze alles toe. Hoe zielig zijn we eigenlijk niet bezig. Supporters van Standard bestormen het veld en in plaats van ze allemaal buiten te smijten gaat de voorzitter ermee in gesprek.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Tis nie omdat kompany iets zegt en dat al da gazetten en twitter zijn woorden direct overpakken dat alle clubsupporters over dezelfde kam moeten worden geschoren en racisten worden genoemd...kompany is een bleiter die zichzelf veel te graag ziet
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3509
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Racisme moet er gewoon uit, en Club mag daar zelf resoluut het voortouw in nemen van mij. In Duitsland zetten ploegen zoals Dortmund programma's op om hun supporters te leren wat racisme kan veroorzaken, en om een positieve club-gerelateerde identiteit op te bouwen, los van haat voor wie of wat anders is. Daar kunnen we nog wel iets van leren, ook als ik sommige reacties hier lees. Club zet daar al op in (zie bijv. Verhaaltje 'de beer en zijn sjaal' voor de jongste club-fans) maar dat kan nog beter.

En ja, Kompany kan het goe uitleggen, en ik lach daar ook wel eens graag mee, met het grote project, maar een beetje respect voor zijn carrière en hemzelf als persoon zijn toch het minste wat je kan opbrengen. Als het een enkeling was geweest, had hij het niet gehoord. Wat erop wijst dat het meer dan een enkeling was.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Als het 1-2 was gebleven dan had kompany na de match niks over bruine apen gezegd...dat is wat ik van de persoon kompany denk
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3509
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Nakamba30 schreef: 19 dec 2021, 23:13 Als het 1-2 was gebleven dan had kompany na de match niks over bruine apen gezegd...dat is wat ik van de persoon kompany denk
Kan, maar doet niks af aan het feit dat racisme verwerpelijk is en dat dat mag en moet benoemd worden. Welke boodschap geef je aan kindjes in dat stadion als er nooit op wordt gereageerd? Dat dat normaal is. En dat is het niet. Iemand is niet minder waard omdat hij toevallig andere kleur heeft. Zijn kleur heeft ook niks maar dan ook niks met voetbal of voetbalrivaliteit te maken.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Vind het toch raar dat clement niks heeft gehoord, de journalisten niet, vandenbempt en verheyen niet, de burgemeester van brugge niet (die achter de dug out van kompany zat). Maar kompany gaat dan na de match komen insinueren dat hij verschillende keren door vele mensen bruine aap werd genoemd...misschien hoort hij stemmetjes in zijn hoofd...nee nee...kompany is een aandachtshoer en hij weet dat de pers toch alles overneemt wat hij zegt. Belachelijk toch, niemand anders heeft iets gehoord maar omdat kompany het zegt is het zoiezo waar en schrijven we er de gazetten van vol
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3509
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Nakamba30 schreef: 19 dec 2021, 23:42 Vind het toch raar dat clement niks heeft gehoord, de journalisten niet, vandenbempt en verheyen niet, de burgemeester van brugge niet (die achter de dug out van kompany zat). Maar kompany gaat dan na de match komen insinueren dat hij verschillende keren door vele mensen bruine aap werd genoemd...misschien hoort hij stemmetjes in zijn hoofd...nee nee...kompany is een aandachtshoer en hij weet dat de pers toch alles overneemt wat hij zegt. Belachelijk toch, niemand anders heeft iets gehoord maar omdat kompany het zegt is het zoiezo waar en schrijven we er de gazetten van vol
https://www.hln.be/belgisch-voetbal/pro ... ~a0db0e6a/

Blijkbaar hebben meerdere spelers (Ashimeru, Amuzu) en minstens 1 staflid (Ngalula) het gehoord. Artikel hierboven schetst de context wat. Kompany neemt het dus blijkbaar vooral op voor hen.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

En onze gekleurde spelers (zoals sowah) die in dezelfde zone opwarmen hebben die dan niets gehoord, tis trouwens belachelijk van kompany dat hij heel de wedstrijd niks zegt tegen 4de ref maar dan na de match met een bleitsmoel voor de cameras al de clubsupporters komt over dezelfde kam scheren...en die lukaku, waar moeit die zich mee...hij zou beter maken dat hij speelt bij chelsea dan moet hij zich niet dik laten betalen om reclame te maken voor badsloefen die gemaakt worden door kindjes in de lage loonlanden
Sanders
Supersub
Berichten: 1220
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Ik ben relatief nieuw hier op het forum, maar wat ik hier over de match en alles errond gisteren allemaal lees...

Wat mij betreft is die 2-2 wel een terechte uitslag. De eerste 10 minuten hebben we serieus afgezien, maar door wat anders te gaan staan in balverlies kon Mata zich wat beter concentreren op Gomez en die ruimte wat dicht houden. Daarna zijn we goed overgeschakeld naar hoge pressing en dat was duidelijk de juiste ingesteldheid. anderlecht kreeg het moeilijker en geraakte er niet meer uit.
Na de rust kropen we teveel achteruit (of misschien zaten we er fysiek wat door, dat was toch mijn indruk). De mensen die naast mij naar de wedstrijd keken, zeiden nog dat "we moesten oppassen of we krijgen nog het deksel op de neus."
We hebben de kansen gehad om op 2-0 te komen, en dan kan je wat achteruit leunen, maar niet bij 1-0 tegen een goede ploeg... Jammer maar het is zoals Verheyen zei na de match: "Er is nog te weinig druk op deze match, in deze fase van het seizoen, om volop voor winst te gaan."

Vanaken haalde aan dat wij vorig seizoen 18ptn voorop stonden en dat het nog bijna misging. En dat we ons daarom nu nog geen zorgen moeten maken. Maar ik sta toch liever 18 ptn voor dan nu geen constante kunnen leggen in onze prestatie.

Als er effectief sprake was van racisme vanuit de tribune, dan moet dit volgens mij hard aangepakt worden. Net zoals andere zaken zoals pyrotechnisch materiaal, op het veld lopen, zaken gooien naar spelers,... Veel hardere straffen en misschien meer stewards ter plekke zodat die mensen meteen ontmoedigd worden.
Racisme kan echt niet, en er mag echt wel respect zijn voor Kompany vind ik.

Er schreef hier iemand een pagina geleden dat het eerste wat je als club-supporter leert is om de mauven te haten.
Sorry, maar het eerste wat ik als club-supporter leer is om mijn eigen ploeg te steunen.
Ik ga ook eens kwaad/teleurgesteld zijn op Club maar ik ga zeker geen andere ploeg of spelers haten omdat die mensen een andere ploeg aanhangen.
Ik ben al sinds '98 fan van Club, dus ik heb al wat pieken en dalen meegemaakt.
Plaats reactie