- [spoiler]
- Nicky Hayen beseft dat Club Brugge tegen Genk aan weken van de waarheid begint: “Verliezen is geen optie”
Hoogspanning op Jan Breydel zondag: als Club Brugge een volwaardige titelkandidaat wil blijven, moet het winnen. Of minstens niét verliezen. Nicky Hayen bezondigt zich niet aan straffe uitspraken, maar weet wat er straks op het spel staat. “Verliezen? Dat is geen optie voor ons.”
Junior Verbeeke
Vandaag om 15:10
Het is nog een keertje van moeten voor Club Brugge. Niet winnen van Genk betekent dat de kloof van vier punten, met nog 21 punten te verdienen, intact blijft. Of zelfs groter wordt. Maar Nicky Hayen wil de kraker tegen Genk niet bepalend noemen. “Richtinggevend, dat wél”, zegt Hayen. “We weten dat zij in een comfortabele positie zitten met die vier punten voorsprong. Verliezen is voor ons geen optie, dat klopt. Maar dat is het eigenlijk nooit. Wees gerust: we weten goed genoeg waar deze wedstrijd om draait. En dat willen we zondag ook tonen.”
Details
Met Club en Genk treffen de twee grootste titelkandidaten elkaar in een rechtstreeks duel. Twee keer zes op zes én oververdiend het maximum gehaald. Het lijkt een echte krachtmeting te worden op Jan Breydel. “Wat ik meeneem uit de halve finales in de beker? Dat het twee echte topwedstrijden waren”, weet Hayen. “Vooral tijdens de terugmatch kon het alle kanten uit. Het was een close call: we gaan daar niet flauw over doen. Ik verwacht dat we opnieuw een heel hoog niveau zullen zien.”
Met anderlecht en Antwerp trof Club tot nu twee ploegen die op zoek zijn naar zichzelf. De match tegen Genk wordt ook meteen een eerste grote test tijdens de Champions’ Play-offs. “Ze hebben heel veel kwaliteit en details zullen wellicht doorslaggevend zijn, maar ik zie ons in staat om dezelfde match te spelen als tegen anderlecht thuis”, weet Hayen. “We hebben al laten zien hoe we met druk omgaan. We willen niet speculeren op winst of verlies. Daar heb je toch geen controle over. Laat ons gewoon maar starten met het mes tussen de tanden.”
Nog straffer dan vorig jaar
Dé match van het jaar? Dat vindt Hayen evenwel een brug te ver. “Want daarna komen er nog zeven”, haalt hij de schouders op. “Vorig seizoen pakte Cercle twee keer een punt tegen ons. En ging het winnen op Union. Ik verwacht dat andere ploegen ook nog resultaten zullen neerzetten. Zij willen op het einde van de rit niet met nul punten eindigen”, stelt Hayen. “Wij wisten op voorhand dat we een héél goed parcours moeten afleggen om mee te doen. Als we elke match winnen, weten we wat er volgt. Maar dan zouden we nog straffer moeten doen dan vorig jaar...”
Zondag kan Club niet rekenen op Seys, die een terugval kent na een hamstringblessure. “Met hem moeten we het dag per dag bekijken”, klinkt het. “Ook volgende week blijft hij onzeker.” Sabbe, gewisseld op Antwerp, kan gewoon spelen. “Ook Meijer heeft de trainingen hervat”, zegt Hayen. “Het zal grotendeels dezelfde kern worden als die van op Antwerp.”
wedstrijden Club Brugge
Re: wedstrijden Club Brugge
artikel in HNB in de aanloop naar de belangrijke match van zondag tegen Genk:
Jammer dat Seys terugval kent. Wel positief dat Sabbe gewoon beschikbaar is en Meijer de trainingen heeft hervat.
Yeeeeeeesss
-
- Basisspeler
Gij zijt toch echt een triestig figuur zeg.
Bij de eerste wissel hier weer wat zever komen posten. Terwijl we net door de druk na de wissels deze match nog naar ons toetrekken.
En nog zo laf om uw post te verwijderen en hier 2 minuten later YESSS te schrijven !!
Get a life, vent !
Die bank is dan ook volledig terecht hè . Wacht totdat 1 van onze basisspelers schorsing of blessure krijgt. En heb je gezien hoe vlot we scoren ?vanGentmaarvoorClub schreef: ↑13 apr 2025, 20:27Gij zijt toch echt een triestig figuur zeg.
Bij de eerste wissel hier weer wat zever komen posten. Terwijl we net door de druk na de wissels deze match nog naar ons toetrekken.
En nog zo laf om uw post te verwijderen en hier 2 minuten later YESSS te schrijven !!
Get a life, vent !
Invalbeurten waren goed. Ik hoop lowkey dat bvb een Skoras zich optrekt aan zijn uitstekende 10 minuten. Verder is Vermant prima ingevallen, mist Siquet een dot van een kans en kwam Talbi van op de bank. Nee, gisteren konden we daar niet over klagen.
-
- Profvoetballer
Over gisteren kunnen we niet veel slechts zeggen, denk ik. Hooguit dat we in het begin wat moeilijk hadden om onze draai te vinden en dat, door de stress vermoed ik, het af en toe wat slordig was. Maar niets dat niet te verwachten is in een absolute top-wedstrijd. Bovendien zag je duidelijk dat Genk ook geen doetje is. Die staan terecht bovenaan.
En toch hebben we de wedstrijd naar ons toe getrokken. En niet op z'n minst door de vocale support. Ik heb gisteren verschillende keren kippenvel gehad. Ons deel van de Oost heeft ook geruime tijd recht gestaan (sinds ik vier jaar geleden naar Oost ben verhuisd heb ik dit nog nooit meegemaakt). En als kers op de taart uiteraard die penalty van Maxim die ons de drie punten opleverde. Trouwens o ironie dat Fink voor de PO's nog een pleit bezorgd voor de refs en nu al moet zeggen dat hij 2 keer benadeeld is door een foutief gefloten penalty tegen ons (Hoewel deze wel degelijk terecht was).
Belangrijk is nu om in Gent de drie punten te pakken. Als je dat niet doet is deze overwinning ook zijn waarde verloren. Maar de spirit is high op de moment!
En toch hebben we de wedstrijd naar ons toe getrokken. En niet op z'n minst door de vocale support. Ik heb gisteren verschillende keren kippenvel gehad. Ons deel van de Oost heeft ook geruime tijd recht gestaan (sinds ik vier jaar geleden naar Oost ben verhuisd heb ik dit nog nooit meegemaakt). En als kers op de taart uiteraard die penalty van Maxim die ons de drie punten opleverde. Trouwens o ironie dat Fink voor de PO's nog een pleit bezorgd voor de refs en nu al moet zeggen dat hij 2 keer benadeeld is door een foutief gefloten penalty tegen ons (Hoewel deze wel degelijk terecht was).
Belangrijk is nu om in Gent de drie punten te pakken. Als je dat niet doet is deze overwinning ook zijn waarde verloren. Maar de spirit is high op de moment!
Laatst gewijzigd door maartendr81 op 14 apr 2025, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind de Oost inderdaad énorm luid, zeker de tweede helft. Topavond in JB.maartendr81 schreef: ↑14 apr 2025, 09:08 Over gisteren kunnen we niet veel slechts zeggen, denk ik. Hooguit dat we in het begin wat moeilijk hadden om onze draai te vinden en dat, door de stress vermoed ik, het af en toe wat slordig was. Maar niets dat niet te verwachten is in een absolute top-wedstrijd. Bovendien zag je duidelijk dat Genk ook geen doetje is. Die staan terecht bovenaan.
En toch hebben we de wedstrijd naar ons toe getrokken. En niet op z'n minst door de vocale support. Ik heb gisteren verschillende keren kippenvel gehad. Ons deel van de Oost heeft ook geruime tijd recht (sinds ik vier jaar geleden naar Oost ben verhuisd heb ik dit nog nooit meegemaakt). En als kers op de taart uiteraard die penalty van Maxim die ons de drie punten opleverde. Trouwens o ironie dat Fink voor de PO's nog een pleit bezorgd voor de refs en nu al moet zeggen dat hij 2 keer benadeeld is door een foutief gefloten penalty tegen ons (Hoewel deze wel degelijk terecht was).
Statement.
En zoals eerder gezegd, als we de titel niet halen heeft dat niets te maken met het transferbeleid. Als je tot op 6 (incl beker 7) speeldagen van het einde nog met alles mag meedoen is er heel goed werk afgeleverd. Tis nu kwestie van het mentaal en fysiek vol te houden.
Tot voor vandaag hebben we heel veel geluk gehad dat we gespaard geweest zijn van blessures en schorsingen, laat ons deze prachtige match niet vergallen met foute statements ivm het transferbeleid van deze winter (want dat was gewoon niet goed en hebben ze zelf ook toegegeven).
Ik wil hier niks jinxen, maar het grote probleem deze winter met het beleid was het niet vervangen van Skov. Want: wat als 1 van onze 2,5 wingers uitvalt (Skoràs telde als ik het me goed herinner maar voor een halve voor sommigen)?Pica schreef: ↑20 apr 2025, 23:27 Tot voor vandaag hebben we heel veel geluk gehad dat we gespaard geweest zijn van blessures en schorsingen, laat ons deze prachtige match niet vergallen met foute statements ivm het transferbeleid van deze winter (want dat was gewoon niet goed en hebben ze zelf ook toegegeven).
Welnu, dat doemscenario voltrok zich: 1 van die 2,5, die in de 6 CL-matchen sinds januari steevast in de basis stond, kreeg probleem aan adductoren, en miste laatste match reguliere en eerste PO I. En de voorbije drie matchen viel hij enkel in (hoewel dat mogelijk ook tactische beslissing was). Bij mijn weten wonnen we die alle 5. En konden we het zo gevreesde doemscenario dus met de huidige kern oplossen.
Was dit dan succes ondanks het slechte transferbeleid in januari, of net de bevestiging dat onze kern in nood nog steeds breed genoeg is? Zou het kunnen dat onze recruitment staff de goede inschatting maakte toen ze, nadat ze Skov wel degelijk wouden vervangen maar hun A-opties onbeschikbaar bleken of ze deze onhaalbaar achtten, het berekend risico namen om dan maar niemand te halen tot er zich in de zomer nieuwe opportuniteiten voordoen?
Retorische vraag wat mij betreft.
Genoten van gisteren! Maar de weg is nog lang...
Ik vind dat nogal scorebord journalistiek. We waren goed in die 5 wedstrijden en seizoen na seizoen slagen we er in te pieken tijdens de playoffs. Dat is goed geplanned en een goede inschatting van de staff en bestuur. Maar sinds het vertrek van Skov hebben we meer als 1 match gespeeld waarin we zijn goals gemist hebben. Beetje koffiedik kijken, maar eigenlijk had je Tzolis naar de kant moeten halen tegen Villa, nog voor hij die penalty weg geeft. Maar helaas, geen alternatieven voor hand.IsO schreef: ↑21 apr 2025, 07:23 Ik wil hier niks jinxen, maar het grote probleem deze winter met het beleid was het niet vervangen van Skov. Want: wat als 1 van onze 2,5 wingers uitvalt (Skoràs telde als ik het me goed herinner maar voor een halve voor sommigen)?
Welnu, dat doemscenario voltrok zich: 1 van die 2,5, die in de 6 CL-matchen sinds januari steevast in de basis stond, kreeg probleem aan adductoren, en miste laatste match reguliere en eerste PO I. En de voorbije drie matchen viel hij enkel in (hoewel dat mogelijk ook tactische beslissing was). Bij mijn weten wonnen we die alle 5. En konden we het zo gevreesde doemscenario dus met de huidige kern oplossen.
Voor mij is dat allesbehalve een retorische vraag:IsO schreef: ↑21 apr 2025, 07:23 Was dit dan succes ondanks het slechte transferbeleid in januari, of net de bevestiging dat onze kern in nood nog steeds breed genoeg is? Zou het kunnen dat onze recruitment staff de goede inschatting maakte toen ze, nadat ze Skov wel degelijk wouden vervangen maar hun A-opties onbeschikbaar bleken of ze deze onhaalbaar achtten, het berekend risico namen om dan maar niemand te halen tot er zich in de zomer nieuwe opportuniteiten voordoen?
* Het A-target was Jurasek, die jongen is nog niet verder geraakt dan een handvol wedstrijden in engelse tweede klasse.
* Maar 1 A-target hebben terwijl je weet dat Skov al een half seizoen weg wilt.
* Geen enkele natuurlijke rechterwinger meer in de kern. Leuk dat de noodoplossing aanslaat, maar ik word echt niet blij van al dat geschuif vooraan. Van de 3 speelt alleen de diepe spits op zijn positie.
Ik blijf het een gigantisch risico vinden.
Feit is dat je met Jutgla op de flank moet spelen, daardoor je mindere spits Nilsson moet opstellen. De resultaten zijn nu top, maar loopt er hier iemand rond die denkt dat dit de best mogelijke oplossing is voor Club? Door de omstandigheden kunnen we niet anders en we hebben verdomd veel kwaliteit op de rest rondlopen die het compenseert: oef. Maar is geen bewijs dat er in de winter goed gewerkt geweest is? Again: ze hebben dat zelf ook toegegeven. Te lang getwijfeld, geen andere targets haalbaar, volgende keer beter: dan moet het wel de volgende keer beter zijn.IsO schreef: ↑21 apr 2025, 07:23Ik wil hier niks jinxen, maar het grote probleem deze winter met het beleid was het niet vervangen van Skov. Want: wat als 1 van onze 2,5 wingers uitvalt (Skoràs telde als ik het me goed herinner maar voor een halve voor sommigen)?Pica schreef: ↑20 apr 2025, 23:27 Tot voor vandaag hebben we heel veel geluk gehad dat we gespaard geweest zijn van blessures en schorsingen, laat ons deze prachtige match niet vergallen met foute statements ivm het transferbeleid van deze winter (want dat was gewoon niet goed en hebben ze zelf ook toegegeven).
Was dit dan succes ondanks het slechte transferbeleid in januari, of net de bevestiging dat onze kern in nood nog steeds breed genoeg is? Zou het kunnen dat onze recruitment staff de goede inschatting maakte toen ze, nadat ze Skov wel degelijk wouden vervangen maar hun A-opties onbeschikbaar bleken of ze deze onhaalbaar achtten, het berekend risico namen om dan maar niemand te halen tot er zich in de zomer nieuwe opportuniteiten voordoen?
Om het dan toch helemaal duidelijk te maken: Campbell en Skoras zijn onze andere wingers, feit dat die zoveel en zo goed spelen, dat zal misschien ook iets zeggen

Wie heeft wat waar toegegeven in de winter? Stel dat je 2 spelers had gehaald in de winter, dan vraag ik me af wie laat afvallen in de selectie: vetlesen. Nielsen, Romero, ...?
Dit is gewoon de allerbeste kern in jaren. Op elke positie zullen we ooit wel al eens nen betere hebben gehad, maar de soms van de 11 (of 16) is nooit zo goed geweest. En waarschijnlijk ook nog nooit zo duur kwa loon ook. Er nog ne schep bij doen wat eigenlijk steeds wordt voorgesteld is gewoon niet correct.
Dit is gewoon de allerbeste kern in jaren. Op elke positie zullen we ooit wel al eens nen betere hebben gehad, maar de soms van de 11 (of 16) is nooit zo goed geweest. En waarschijnlijk ook nog nooit zo duur kwa loon ook. Er nog ne schep bij doen wat eigenlijk steeds wordt voorgesteld is gewoon niet correct.
Skoras mag je aan je lijstje alvast toevoegenmacfall schreef: ↑21 apr 2025, 20:30 Wie heeft wat waar toegegeven in de winter? Stel dat je 2 spelers had gehaald in de winter, dan vraag ik me af wie laat afvallen in de selectie: vetlesen. Nielsen, Romero, ...?

Rigaux heeft in een interview aangegeven dat het niet gelukt is het gat in de kern te vullen zoals ze gewild hadden.
Beste 11 in decennia, beste kern van België (zeker), maar sluit niet uit dat we een extra wapen op de flank al gemist hebben.
Als je minuut 70 achterkomt wie gaat er voor ons nog het verschil maken dan? Vetlesen, Nielsen, Skoras, Siquet? (ik noem maar ffkes de flankspelers die nu fungeren als alternatief voor Skov Olsen). Dan beweren dat dit geen lacune is, is gewoon fout.
En al dit doet niets af van hoe geweldig goed onze ploeg aan het spelen is op dit moment en hoe hard ik hoop en geloof in een goeie afloop.