wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
maartendr81
Belofte
Berichten: 258
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Tiki Taka schreef: 08 feb 2024, 08:19
IsO schreef: 08 feb 2024, 08:07
maartendr81 schreef: 07 feb 2024, 23:37 Ik probeer normaal gezien niet te reageren na een wedstrijd vanwege de emotionaliteit. Maar dit was echt arbitrage van het laagste niveau! Niet enkel de penalty op vanaken maar een algemeen slecht aanvoelen van de geslepenheid van union. Jammer dat ze week na week hun onkunde etaleren.
Op die penaltyfase na vond ik de arbitrage eigenlijk al bij al wel meevallen gisteren.
Ik vond dat dus ook.
Klopt dat hij buiten de penaltyfase niet zo véél mis heeft gedaan. Het was waarschijnlijk nog de emoties in het stadion dat mijn beeld vertroebelde. Wel blijf ik met het gevoel achter dat wij zeer makkelijk een kaart uitgedeeld kregen (net zoals de wedstrijd op antwerp waar wij 6 keer geel ontvangen en Antwerp maar 3). Ten eerste de kaart van Skov vond ik belachelijk. Na zo'n intense tackel waarbij, als Odoi daar niet de bal door de benen laat maar deze aanpakt waarschijnlijk ook hij 3 weken uit is, Skov dan inderdaad even met de borst duwt. Als je dan zo snel de kaart trekt lijk het mij dat je geen voetbal aanvoelt. Bovendien was de kaart van Odoi zelf ook wat simpel. Zo waren er al 20 contacten geweest. Langs de andere kant geef je dan geen geel voor de slag in het gezicht van Thiago in de eerste helft en de ellemboog op Balanta. Voor alle duidelijkheid. In een bekerwedstrijd hoef je daar voor mij niet persé geel voor te geven, maar liefst wel dezelfde standaard aanhouden voor beide ploegen.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Voetbal, een van de enige sporten waar zo gezaagd wordt op arbitrage. Geen respect van spelers, trainers, etc naar arbiters, ook al maken ze fouten. Elke speler die protesteert zou onmiddellijk geel moeten krijgen, elke schwalbe, elke tackle, altijd penalty fluiten bij fout in de 16... het zou veel beter zijn dan de huidige setup.
De match zelf: sterke eerste helft van brugge, maar opnieuw in extratime geklungel. Onkunde? Laksheid?...anyway, brugge laat onmondig union opnieuw in de running komen. Dat is zowat het wederkerend verhaal: brugge is de grootste tegenstander van zichzelf.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3505
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 08 feb 2024, 12:17
Tiki Taka schreef: 08 feb 2024, 08:19
IsO schreef: 08 feb 2024, 08:07
maartendr81 schreef: 07 feb 2024, 23:37 Ik probeer normaal gezien niet te reageren na een wedstrijd vanwege de emotionaliteit. Maar dit was echt arbitrage van het laagste niveau! Niet enkel de penalty op vanaken maar een algemeen slecht aanvoelen van de geslepenheid van union. Jammer dat ze week na week hun onkunde etaleren.
Op die penaltyfase na vond ik de arbitrage eigenlijk al bij al wel meevallen gisteren.
Ik vond dat dus ook.
Klopt dat hij buiten de penaltyfase niet zo véél mis heeft gedaan. Het was waarschijnlijk nog de emoties in het stadion dat mijn beeld vertroebelde. Wel blijf ik met het gevoel achter dat wij zeer makkelijk een kaart uitgedeeld kregen (net zoals de wedstrijd op antwerp waar wij 6 keer geel ontvangen en Antwerp maar 3). Ten eerste de kaart van Skov vond ik belachelijk. Na zo'n intense tackel waarbij, als Odoi daar niet de bal door de benen laat maar deze aanpakt waarschijnlijk ook hij 3 weken uit is, Skov dan inderdaad even met de borst duwt. Als je dan zo snel de kaart trekt lijk het mij dat je geen voetbal aanvoelt. Bovendien was de kaart van Odoi zelf ook wat simpel. Zo waren er al 20 contacten geweest. Langs de andere kant geef je dan geen geel voor de slag in het gezicht van Thiago in de eerste helft en de ellemboog op Balanta. Voor alle duidelijkheid. In een bekerwedstrijd hoef je daar voor mij niet persé geel voor te geven, maar liefst wel dezelfde standaard aanhouden voor beide ploegen.
Wij kregen dubbel zoveel gele kaarten op antwerp als de thuisploeg, maar we begingen volgens WhoScored ook dubbel zoveel overtredingen (18 vs 9). Als je dan meerekent dat 2 van onze 6 gele kaarten na de match vielen (Hans), dan valt het aantal al bij al nog mee. antwerp had er wel meer moeten krijgen. Dus daar kan ik je zeker volgen in je pleidooi om dezelfde standaarden aan te houden.
maartendr81
Belofte
Berichten: 258
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Ik kijk ongetwijfeld ook wat gekleurd naar de wedstrijden :)
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3505
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 08 feb 2024, 14:28 Ik kijk ongetwijfeld ook wat gekleurd naar de wedstrijden :)
Ik had bij het kijken ook niet de indruk dat wij dubbel zoveel fouten maakten als antwerp. Wellicht heeft dat enerzijds te maken met ons supporter-zijn, en anderzijds met de intensiteit van de fouten (het is bijvoorbeeld niet omdat wij er meer maakten, dat die van antwerp niet gemiddeld steviger waren)
Sanders
Supersub
Berichten: 1217
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 08 feb 2024, 14:46
maartendr81 schreef: 08 feb 2024, 14:28 Ik kijk ongetwijfeld ook wat gekleurd naar de wedstrijden :)
Ik had bij het kijken ook niet de indruk dat wij dubbel zoveel fouten maakten als antwerp. Wellicht heeft dat enerzijds te maken met ons supporter-zijn, en anderzijds met de intensiteit van de fouten (het is bijvoorbeeld niet omdat wij er meer maakten, dat die van antwerp niet gemiddeld steviger waren)
Klopt, die "fouten" moet je inderdaad soms ook met een korrel zout nemen. Een handsbal, duwtje in de rug tegen een verdediger aan de achterlijn van hen,... dat wordt allemaal meegeteld. In deze statistiek weegt dat even zwaar door als iemand onderuit schoffelen.
IsO schreef: 08 feb 2024, 09:41 Ik lees trouwens dat Anthony Moris na de match kritiek had op het inbrengen van Homma, wiens goal hen vorig jaar de titel heeft gekost. Dat zou een provocatie geweest zijn van Deila, die Union wou bespotten. Dat het zonder twijfel in de Union-hoofden zal gespeeld hebben (zie de herhaaldelijke fouten op de snedig ingevallen Homma, onder meer van Burgess), zal misschien mooi megenomen geweest zijn, maar ook niet de hoofdreden. Of moet Club een wisselspeler dan maar op de bank laten omdat zijn invalbeurt de tegenstander zou kunnen raken in hun gevoelige zieltjes?
Beetje flauw van Moris. Zijn eigen centrale verdediger, Burgess, is de eerste die tegenstanders en/of publiek provoceert. Homma bracht sportief nog een meerwaarde voor ons, dus zijn wissel was niet louter om met Union te spotten.
maartendr81 schreef: 08 feb 2024, 08:53 Ik moet de beelden zelf nog zien maar bvb de fase waar Skov een kaart krijgt leek (in het stadion tenminste) een redelijk stevige ingreep. Om dan beide kanten een kaart onder de neus te duwen vond ik bizar. Er waren nog wel wat fases waar ze behoorlijk hard ingingen. But again… moet de beelden nog zien 😉
Dat is soms het frustrerende van het gewicht van een gele kaart. Een speler die meteen fel reageert krijgt geel, terwijl je soms lijf-aan-lijf-duels, spelberderf, opzettelijk tijdrekken,... ziet waar dan geen geel voor volgt.
Als de reactie van een speler overdreven is, is een gele kaart terecht. Wat Skov deed was een reactie, maar niet overdreven. Onterechte gele kaart wat mij betreft.

En zoals andere hier aanhalen: buiten de flagrante misser bij het penalty-geval, waren de on-field beslissingen van de scheids best goed. Hij zou juist iets minder primadonna mogen uitstralen :mrgreen:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3505
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 09 feb 2024, 07:53
IsO schreef: 08 feb 2024, 14:46
maartendr81 schreef: 08 feb 2024, 14:28 Ik kijk ongetwijfeld ook wat gekleurd naar de wedstrijden :)
Ik had bij het kijken ook niet de indruk dat wij dubbel zoveel fouten maakten als antwerp. Wellicht heeft dat enerzijds te maken met ons supporter-zijn, en anderzijds met de intensiteit van de fouten (het is bijvoorbeeld niet omdat wij er meer maakten, dat die van antwerp niet gemiddeld steviger waren)
Klopt, die "fouten" moet je inderdaad soms ook met een korrel zout nemen. Een handsbal, duwtje in de rug tegen een verdediger aan de achterlijn van hen,... dat wordt allemaal meegeteld. In deze statistiek weegt dat even zwaar door als iemand onderuit schoffelen.
IsO schreef: 08 feb 2024, 09:41 Ik lees trouwens dat Anthony Moris na de match kritiek had op het inbrengen van Homma, wiens goal hen vorig jaar de titel heeft gekost. Dat zou een provocatie geweest zijn van Deila, die Union wou bespotten. Dat het zonder twijfel in de Union-hoofden zal gespeeld hebben (zie de herhaaldelijke fouten op de snedig ingevallen Homma, onder meer van Burgess), zal misschien mooi megenomen geweest zijn, maar ook niet de hoofdreden. Of moet Club een wisselspeler dan maar op de bank laten omdat zijn invalbeurt de tegenstander zou kunnen raken in hun gevoelige zieltjes?
Beetje flauw van Moris. Zijn eigen centrale verdediger, Burgess, is de eerste die tegenstanders en/of publiek provoceert. Homma bracht sportief nog een meerwaarde voor ons, dus zijn wissel was niet louter om met Union te spotten.
maartendr81 schreef: 08 feb 2024, 08:53 Ik moet de beelden zelf nog zien maar bvb de fase waar Skov een kaart krijgt leek (in het stadion tenminste) een redelijk stevige ingreep. Om dan beide kanten een kaart onder de neus te duwen vond ik bizar. Er waren nog wel wat fases waar ze behoorlijk hard ingingen. But again… moet de beelden nog zien 😉
Dat is soms het frustrerende van het gewicht van een gele kaart. Een speler die meteen fel reageert krijgt geel, terwijl je soms lijf-aan-lijf-duels, spelberderf, opzettelijk tijdrekken,... ziet waar dan geen geel voor volgt.
Als de reactie van een speler overdreven is, is een gele kaart terecht. Wat Skov deed was een reactie, maar niet overdreven. Onterechte gele kaart wat mij betreft.

En zoals andere hier aanhalen: buiten de flagrante misser bij het penalty-geval, waren de on-field beslissingen van de scheids best goed. Hij zou juist iets minder primadonna mogen uitstralen :mrgreen:
Dan toch nog liever dat soort primadonna dan een autoritair type als Gumienny vroeger die bij het minste protest geel trok en soms hele matchen naar de kleurpotloden floot door het spel voor het minste stil te leggen, geen voordeel te geven,... Hij kende wel de regels. Dat wel.
Sanders
Supersub
Berichten: 1217
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Vandaag moeten we het doen zonder spelmaker in onze A-kern.
Vanaken geschorst, Vetlesen en Zinckernagel gekwetst. Thiago ook geschorst.
Welke oplossing of opstelling zouden jullie kiezen
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Nusa op de 10 / schaduwspits. Jutgla komt graag in de bal, Nusa diep laten gaan. Als Eupen een low block speelt, heb je iemand die het met een dribbel kan openbreken.
Levi
A-kern
Berichten: 567
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Als skoras nu niet start heeft die toch iets met de vrouw van deila denk ik 😂
Sanders
Supersub
Berichten: 1217
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Zolang ons middenveld maar niet bestaat uit Balanta-Odoi-Nielsen...

Ik zou ook Nusa aan de aftrap willen, maar ik vrees dat dat niet gaat gebeuren.
Op winterstage in die lange oefenmatch heeft Homma ook op het middenveld gespeeld, als ik het mij goed herinner.
Dat kan een optie zijn.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3505
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 10 feb 2024, 13:03 Zolang ons middenveld maar niet bestaat uit Balanta-Odoi-Nielsen...

Ik zou ook Nusa aan de aftrap willen, maar ik vrees dat dat niet gaat gebeuren.
Op winterstage in die lange oefenmatch heeft Homma ook op het middenveld gespeeld, als ik het mij goed herinner.
Dat kan een optie zijn.
Nusa it is! Toch wel benieuwd!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3505
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Vlotte overwinning zonder onze topschutter en zonder Hans. En terug 2 puntjes ingelopen op Union.
Sanders
Supersub
Berichten: 1217
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 10 feb 2024, 22:56 Vlotte overwinning zonder onze topschutter en zonder Hans. En terug 2 puntjes ingelopen op Union.
Gezien alle omstandigheden was dit inderdaad een vlotte overwinning.
We misten inderdaad heel wat spelers en er zaten wat jonkies op de bank.
Het was ook duidelijk dat het terrein aan het afzien is van de opeenvolging van matchen en van de overvloedige regenval de laatste weken/maanden. (Al is het nog geen veld zoals op Kortrijk bvb).

Soms vond ik ons echt abnormaal als los zand verdedigen, nonchalant de bal rondspelen en dom balverlies lijden.
Ik denk dat Spileers zijn zwakste match tot nog toe voor ons speelde. Die stak af en toe toch wel stoten uit.
Op sommige momenten leek het dat we het momentum opnieuw uit handen gingen geven aan de tegenstander (vooral net na de rust); maar gelukkig was dit een match tegen Eupen.

Voor zij die het belang van Vanaken overschatten: kijk naar de eerste minuten van de match en hoe moeilijk we het hebben om lijn te krijgen in ons spel.
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik vond ons ook nonchalant spelen, zeker in de eerste helft. De tweede was met meer controle en kansen. Wedstrijd had er ook anders uit kunnen zien als Mignolet rood krijgt, al zag ik op het eerste zicht geen handspel (armen naast het lijf).

Is er nieuws over Ordonez? Kan me niet ontdoen van de indruk dat Mechele - Ordonez beter werkt dan Mechele - Spileers.
Plaats reactie