Grootspraak

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Grootspraak

Bericht door Tiki Taka »

Onuachu zit aan 15 goals in 17 matchen voor Genk, de topschutter van dit seizoen is al gekend.
Neemt, niet weg dat Dost de goalgetter is waarnaar we al een hele tijd op zoek waren.
Het aantal doelpunten dat hij zal maken, hangt natuurlijk ook in grote mate af van de kwaliteit van de voorzetten die hij zal krijgen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Grootspraak

Bericht door t4nd »

Genk gaat een terugval krijgen vrees ik, het vertrek van Maehle vang je niet direct op. Als wij aan dit tempo blijven spelen zie ik Dost wel in de dubbele cijfers eindigen, eerste wordt wel moeilijk :-)
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Grootspraak

Bericht door Tiki Taka »

In plaats van vrezen, hoop ik dat Genk een terugval kent na de winterstop. Tot slot zijn ze onze voornaamste concurrent voor de titel. Dost zal misschien wel 10-15 goals maken maar Onuachu kan hij nooit meer inhalen.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Grootspraak

Bericht door Arnio »

Kan iemand het artikel van vandaag met burgemeester De Fauw in HLN hier posten?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Grootspraak

Bericht door Tiki Taka »

Tiki Taka schreef: 30 dec 2020, 13:33 In plaats van vrezen, hoop ik dat Genk een terugval kent na de winterstop. Tot slot zijn ze onze voornaamste concurrent voor de titel. Dost zal misschien wel 10-15 goals maken maar Onuachu kan hij nooit meer inhalen.
Mijn voorspellingen waren er toch niet ver naast. :horen:
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Grootspraak

Bericht door Vergas Ronald »

Club is stilaan het Ajax van België aan't worden, marktwaarde intussen al ruim helft meer dan anderlecht. Enige team die nog een beetje volgt financieel is Genk. En kloof dikt aan door de vele CL deelnames, straks nog tweemaal 30 miljoen voor Lang en CDK. Als we nog een paar jaar zo verder doen zijn we niet meer klein duimpje in champions league. Enige wat we ontbreken is een goed stadion, Jan Breydel barst uit z'n voegen.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: Grootspraak

Bericht door Hannes »

Vergas Ronald schreef: 17 sep 2021, 19:27 Club is stilaan het Ajax van België aan't worden, marktwaarde intussen al ruim helft meer dan anderlecht. Enige team die nog een beetje volgt financieel is Genk. En kloof dikt aan door de vele CL deelnames, straks nog tweemaal 30 miljoen voor Lang en CDK. Als we nog een paar jaar zo verder doen zijn we niet meer klein duimpje in champions league. Enige wat we ontbreken is een goed stadion, Jan Breydel barst uit z'n voegen.
Alls we voor beiden mààr 2x30 miljoen krijgen doen we een slechte zaak: 2x40 en geen frank minder!
En nu de mauves niet Europees spelen durf ik dit wel zeggen: laat ons hopen dat alle Belgische ploegen wat matchen gaan winnen in Europa, want als we weer voorrondes gaan moeten spelen om in de CL mee te mogen doen zou het wel eens snel gedaan kunnen zijn met de hoerastemming...
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Grootspraak

Bericht door Vergas Ronald »

Ja Genk en Antwerp moeten het ook goed doen om dat rechtstreeks ticket te houden, voor Genk supporteren is oké, voor Antwerp is ... moeilijk :mrgreen: Maar we doen het met een zakje erbij om te kotsen.

Dramatisch Europees seizoen 2017/18 voor alle Belgische teams telt vanaf volgend jaar niet meer in ranking, wij doen het ook beter dan verwacht, denk wel dat rechtstreeks CL ticket zal blijven. Rusland, Oekraïne en Servië hebben niet één stront jaar die het gemiddelde naar beneden trekt en volgend jaar vervalt.

Genk en Antwerp lijken het redelijk goed te doen in europa league, enkel jammer van anderlecht, prutsen in de "conference league" anderlecht op de sukkel is niet goed voor België, da's raar om op forum van Brugge te zeggen maar is gewoon zo. We hebben een goed anderlecht nodig om ons scherp te houden en om Europees resultaten te halen. Ik weet niet of Genk die rol definitief kan overnemen van anderlecht, ik wil dat ook niet echt, rivaliteit met anderlecht zit een eeuw geschiedenis achter, wat is Genk?

Brugge is die derde plaats aan 't claimen ten koste van Leipzig, als we doorgaan in Europa League kan Club nog veel Europese matchen winnen na nieuwjaar. Komt wel goed met dat CL ticket.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: Grootspraak

Bericht door Nakamba30 »

Ik denk niet dat er een goed anderlecht nodig is om ons scherp te houden. Tenslotte zijn wij al jaren top en van anderlecht is het geleden van 2017 dat ze kampioen werden en ondertussen weten we allemaal hoe ze dat voor mekaar hebben gekregen. De rivaliteit tussen Club en de mauves dateert al van begin jaren 60 van toen de oude vandenstock in het bestuur zat van Club, hij zijn geld eruit trok en Club bijna failliet liet gaan. Ook kwamen de mauves onze sterspelers halen op een achterbakse manier, Rensenbrink in de jaren 60, Degryse in de jaren 80 (toen een ster uit de eigen jeugd, dat is hetzelfde alsof ze nu Charles zouden komen wegplukken). De laatste keer was met Vargas in 2008 (alhoewel dat toch een beetje tegenviel). We weten allemaal of hadden toch minstens het vermoeden dat de mauves in het verleden verschillende keren kampioen speelden met arbitrale hulp en zijn goeie connecties en vele geld, ook vanuit de brusselse politiek werden ze op schimmige manieren geholpen. Op die manier probeerden ze andere clubs klein te houden en als dat niet lukte dan kochten ze gewoon de trainer (de mos) en de halve ploeg over (oa versavel, emmers en bosman) zoals eind jaren 80 gebeurde bij mechelen. anderlecht wordt door de Clubsupporter vooral gehaat omdat ze verschillende keren kampioen speelden op een schimmige manier in het verleden en om die zelfde reden worden ze in Luik ook gehaat. We zijn toch nog niet vergeten hoe we jaren aan een stuk op voorhand verloren waren toen we naar daar moesten, ik herinner mij een wedstrijd met gudjohnsen waarbij we ze de hele eerste helft weg speelden, bij de rust 0-2 voor stonden en nog verloren met 3-2, een twijfelachtige penalty in de laatste minuut of hoe nog maar een paar jaar geleden diaby op een schandalige manier werd afgevlagd voor minder dan een teennagel buitenspel (en er was al VAR) op weg naar 0-2, het werd 1-1. Sinds Verhaeghe bij ons heeft overgenomen is Club meegegaan in de vernieuwing van het voetbal en op die manier zijn ze de grootste geworden, anderlecht heeft gedacht titels te kunnen blijven kopen of toch tenminste beinvloeden zoals in het verleden maar dat alleen is niet meer genoeg om de beste te zijn en de tijd van de jaren 80 en 90 is gepasseerd, ze hebben dat niet willen geloven. Ik denk dat wij sowieso de grootste blijven en daarvoor is het spelen van champions league veel belangrijker dan de concurrentie met die mauves, maar dan moeten we proberen om een basis van sterke spelers te hebben zoals mignolet, mata en vanaken en telkens de echte goudhaantjes zoals nu lang en de ketelaere een paar jaar te houden. Uiteindelijk hoe beter we presteren in de cl, hoe makkelijker we de sterren van morgen kunnen aantrekken en als we dat nieuwe stadion dan eindelijk eens kunnen zetten dan zullen ze nog liever komen. Maar wees maar zeker dat er in brussel tot de laatste snik achter de schermen alles aangedaan wordt om toch geen stadion voor Club te zetten want anders wordt de kloof voor anderlecht gigantisch, ze zullen steeds kleiner worden en (succes)supporters verliezen, dat zie je nu al aan hun stadionnetje van 20000 man dat zeker niet altijd vol zit. Nee, volgens mij zal de rivaliteit met die mauves er altijd blijven, hoe dieper ze vallen hoe liever ik het heb want ze waren op een schimmige manier groot geworden. Zelfs al spelen ze in 1b dan nog zal ik voor de tegenstander supporteren, zoals een paar jaar terug toen ik uit mijn zetel sprong toen ze er in de beker gingen met 0-3 thuis tegen union. THEY WONT SAY SPORTING ANYMORE
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Grootspraak

Bericht door t4nd »

In de competitie geef ik je gelijk, Europees blijf ik voor elke Belgische ploeg supporteren omdat het gewoon nodig is. Moest anderlecht in de conference league geraakt zijn hadden ze (naar alle waarschijnlijkheid) toch minstens 6 punten kunnen halen wat weer een extra bonus voor onze coëfficiënt zou geweest zijn. We staan op dit moment 3.683 punten achter Rusland (die de 10de plaats zouden hebben met de huidige stand), dat is veel om in te halen...

Tegelijk zorgen Europese matchen ervoor dat de andere teams die voor PO1 gaan ook midweekmatchen hebben en bijgevolg ook makkelijker eens punten laten liggen in het weekend. Club heeft een zware match gespeeld in Duitsland, waarbij Charles ook gewisseld is. Die jongen zou eigenlijk eens rust moeten krijgen en ideaal gezien laat je hem zondag op de bank starten - wat niet gaat gebeuren want het is tegen anderlecht en die hebben een hele week naar deze match toe geleefd.

Meer ploegen Europees is gewoon ook beter voor onze competitie en dus ook voor Club. Onze beloften hebben vorig jaar enorme stappen gezet door échte matchen te mogen spelen, met betere teams in de competitie gaan onze spelers ook gewoon beter en constanter leren shotten. Alle respect voor ploegen als Eupen, want die doen ook maar gewoon hun best met wat ze hebben - maar daar worden onze spelers niet echt beter van.

Dus ik hoop dat we het met z'n allen Europees wat beter doen, en als dat betekent dat ik soms voor anderlecht & Antwerp moet supporteren is het maar zo. Eerlijk gezegd irriteer ik mij meer aan Genk met die arrogante Hollandse zak als trainer dan aan de trainer van anderlecht & Antwerp - maar dat is waarschijnlijk een persoonlijke smaak. Dit gezegd zijnde, als op het einde van het seizoen blijkt dat anderlecht & Antwerp geen Europees hebben ga ik geen traan laten :-).
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: Grootspraak

Bericht door Hannes »

t4nd schreef: 30 sep 2021, 09:21 In de competitie geef ik je gelijk, Europees blijf ik voor elke Belgische ploeg supporteren omdat het gewoon nodig is. Moest anderlecht in de conference league geraakt zijn hadden ze (naar alle waarschijnlijkheid) toch minstens 6 punten kunnen halen wat weer een extra bonus voor onze coëfficiënt zou geweest zijn. We staan op dit moment 3.683 punten achter Rusland (die de 10de plaats zouden hebben met de huidige stand), dat is veel om in te halen...

Tegelijk zorgen Europese matchen ervoor dat de andere teams die voor PO1 gaan ook midweekmatchen hebben en bijgevolg ook makkelijker eens punten laten liggen in het weekend. Club heeft een zware match gespeeld in Duitsland, waarbij Charles ook gewisseld is. Die jongen zou eigenlijk eens rust moeten krijgen en ideaal gezien laat je hem zondag op de bank starten - wat niet gaat gebeuren want het is tegen anderlecht en die hebben een hele week naar deze match toe geleefd.

Meer ploegen Europees is gewoon ook beter voor onze competitie en dus ook voor Club. Onze beloften hebben vorig jaar enorme stappen gezet door échte matchen te mogen spelen, met betere teams in de competitie gaan onze spelers ook gewoon beter en constanter leren shotten. Alle respect voor ploegen als Eupen, want die doen ook maar gewoon hun best met wat ze hebben - maar daar worden onze spelers niet echt beter van.

Dus ik hoop dat we het met z'n allen Europees wat beter doen, en als dat betekent dat ik soms voor anderlecht & Antwerp moet supporteren is het maar zo. Eerlijk gezegd irriteer ik mij meer aan Genk met die arrogante Hollandse zak als trainer dan aan de trainer van anderlecht & Antwerp - maar dat is waarschijnlijk een persoonlijke smaak. Dit gezegd zijnde, als op het einde van het seizoen blijkt dat anderlecht & Antwerp geen Europees hebben ga ik geen traan laten :-).
Voor de duidelijkheid (misschien dat het niemand interesseert maar ik vind het levensbelangrijk voor mijn - ahum - imago): ook ik supporter niét voor de mauves in Europa! Dan moet de rest maar ergens een paar overwinningen extra boeken. :rock:
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Grootspraak

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Supporteren voor de mauves in Europa ? ... ik hoop dat het nog vele jaren duurt voordat we daar zelfs moeten over nadenken
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Grootspraak

Bericht door IsO »

Ik ben meer het type Charles, dat kan genieten van een talentvolle speler van een concurrerende ploeg uit onze JPL (in mijn geval bijv. de Sonck van Genk, de jonge Kompany van anderlecht, de jonge De Bruyne). En ook pragmatisch genoeg om voor de Belgische teams in Europa te supporteren. Maar goed, ieder diertje zijn pleziertje :mrgreen:

Ondertussen gaat dit hier al lang niet meer over grootspraak, dus terug on topic graag! :teach:
Plaats reactie