wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 22 jan 2023, 20:25
IsO schreef: 22 jan 2023, 20:02 Wat een pass van Hans bij onze 2e goal...
Ja IsO. Ik weet het. Maar wel weer maar 1 puntje. We konden zagen op schreuder, maar we wonnen wel. Nu schuiven we niets op. En Gent kan nu echt over ons komen.
Match was nog bezig toen ik dit postte, en ik kan wel genieten van zo'n momenten. Want dat blijven het natuurlijk. Geen oordeel over de volledige prestatie van Hans vanavond, noch over die van de ploeg. Heb de match ook niet helemaal gezien, dus moeilijk (be)oordelen
maartendr81
Jeugdspeler
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Het is nu de moment om het onderscheid te maken. De laatste drie jaar waren makkelijk als supporter van FCB. Maar het is nu dat we achter de ploeg moeten staan. Ik snap ook wel dat je niet kunt blijven schuilen achter "pech". Maar geef nu toe. als we de laatste 3 wedstrijden 100 keer opnieuw spelen winnen we deze toch 95 keer?! Alle gekheid op een stokje maar eerste goal is een voorzet die afwijkt op een verdediger op dan via een capriool van het been van de aanvaller mooi in de voeten van badji terecht te komen.... 2e goal caramboleert via mignolet tegen onze eigen voet terug in goal. Opnieuw... je kan niet blijven verschuilen achter pech, maar het zit zeker ook niet mee. En als ik dan zie dat ze er alles aan doen om dit terug recht te zetten, ga ik zeker niet gefrustreerd naar huis (ondanks enkele aanslagen op onder meer nusa, lang, skov, ...). Enige denkproef is dan toch of we Jutgla niet wat sneller zijn kans moeten geven. Ik snap de problematiek rond zijn mogelijk vertrek en de kostprijs van roman, maar het is nu wel de moment om terug in de flow te geraken. ’t Is maar een ideetje
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

Het tij moet en zal keren, als je de eerste 20 minuten van de tweede helft gezien hebt, dan weet je wat deze ploeg kan (ongeacht de trainer, dat heeft de CL ook aangetoond). Al diegene die nu van onder een steen kruipen en continue gal spuwen: be gone. We hebben jullie nooit gewild en gaan jullie nooit missen.

Als je maar kan zagen en klagen als het slecht gaat, dan heb je gewoon de verkeerde ploeg gekozen: bye!
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

1-1 van anderlecht : schot (?) van Arnstad dat afwijkt op Odoi en zo in de loop van Mechele komt die de bal in de goal tikt.
1-1 van STVV : flater van Simon.
0-1 van Charleroi : afgeweken voorzet die met geluk voorbij Simon gaat en zo bij Badji komt die scoort.
0-2 van Charleroi : schot gestopt door Simon dat op Mechele botst en zo net naast Simon in de goal glijdt.

Onze laatste 4 tegendoelpunten kan je perfect omschrijven als 'pech'. Het spel moet beter, maar alles begint met vertrouwen en als je élke keer op zo'n manier een tegendoelpunt krijgt begin je automatisch te denken 'het zal toch niet opnieuw'. De eerste helft tegen Charleroi trok op niks, je zag een ploeg die compleet zonder vertrouwen shot en continu de bal achteruit speelt. Nul risicopasses, dan kan je bijna geen goal maken. In de 2de helft hebben ze gevochten en verdienden ze die 3-2. Alleen zie je dan dat bij ons in de laatste minuut dat schot van Lang gestopt wordt waarna de keeper de bal toch nog kan pakken. Voor hetzelfde geld heb je daar een flatergoal zoals de 0-2 van Charleroi, of belandt de bal bij iemand van Club die hem kan binnentikken.

Dus FrankFarina : Ik denk niet dat er 1 supporter van Club is die gelukkig wordt van de huidige toestand en we willen allemaal ons team beter zien spelen. Alleen is het net iets positiever als je supporter in plaats van haat spuwt - en dan nog voornamelijk op 1 speler.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Natuurlijk kunnen ze beter, dat hebben ze allemaal al laten zien! Het lamlending gedoe van de laatste maanden is daarom net zo contradictorisch, ja er is pech, maar ook niet altijd he. Als je de bal niet vooruit speelt, niet snel overschakelt zodat de tegenstander terug in positie komt enz..dan maak je het voor jezelf moeilijk. Dat is maar één reden van de malaise nu. Deze broze mentaliteit is een serieus werkpunt, doch als voetbalprof (en topsporter) moet je toch bij jezelf beginnen en dit niet laten afhangen van de steun van de supporters. Hans speelt al maanden onder zijn niveau, iedere voetbalkenner ziet dit, doch voor vele supporters is hij ongenaakbaar, voor mij niet. Speel je niet goed, dan word je vervangen: blijkbaar niet voor H. Dat hij dit kan wordt ook door andere spelers opgemerkt hoor: hij heeft een onbepaald contract, staat telkens op het plein en speelt slecht (buiten die ene pass) dus velen gaan ook denken: als hij dat mag , dan ik ook.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Knopje `fast forward` indrukken naar de zomer toe en grondige kuis houden in de huidige kern.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Niets mis met deze kern; vermoedelijk beste in België, nog steeds. Dat het er niet uit komt is iets anders. Zoals Vandebempt aankaart:

Een prestatie om met zo'n talent hopeloos en slecht te voetballen
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Puur qua kwaliteit de beste in België. Maar dat er iets schort aan de mentaliteit en dat de balans vrijbuiters - clubspelers niet juist zit, dat lijkt me duidelijk.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

In Nederland kampen zowel Ajax als PSV sinds een aantal weken met hetzelfde probleem als club, niet meer kunnen winnen.
Nog vreemder in de Nederlandse competitie waar het kwaliteitsverschil tussen de teams toch veel groter is dan in België
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

vanGentmaarvoorClub schreef: 26 jan 2023, 23:34 In Nederland kampen zowel Ajax als PSV sinds een aantal weken met hetzelfde probleem als club, niet meer kunnen winnen.
Nog vreemder in de Nederlandse competitie waar het kwaliteitsverschil tussen de teams toch veel groter is dan in België
Moest er ook aan denken bij het nieuws vanmorgen dat Schreuder ontslagen is nadat Ajax al 7 matchen niet kon winnen.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Gewonnen gisteren maar het deed pijn aan de ogen. Ik denk dat we makkelijk 60 a 70% van de match ondergelegen hebben. Veel voetbal was er niet te zien, lange flotsen naar voor waar het duel vervolgens verloren werd des te meer.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

3 punten en daarmee is alle positieve nieuws ook gezegd zeker?

Het enige dat we kunnen hopen is dat dit wat vertrouwen geeft, want anders worden de komende 5 matchen een zeer zware noot om te kraken.
Door omstandigheden moest Parker alweer een ander viertal opstellen in de defensie. Odoi begon links centraal, maar nadat bleek dat Boyata het alweer zeer moeilijk had (door zijn eigen domme fout een gele kaart moeten pakken), moesten Odoi en Boyata dan maar wisselen van plek. Uiteindelijk eindigde Odoi de match op rechtsachter. Ofwel is Boyata volledig passé en heeft onze scouting dat volledig mis ingeschat, ofwel is die verre van fit.
Mata loopt ook nog steeds te zoeken naar zijn vorm, matchritme en positionering. Had het zeer lastig tegen Fadera.
Onyedika wisselde goede met slechte momenten af, maar ik vond hem plots meer ballen recupereren vanaf Rits op het veld stond. Ik kan hier mis in zijn, maar het leek mij zo over te komen. We begonnen zeer goed en met Jutgla konden we een bal bijhouden vooraan. Yaremchuk daarentegen maakte weer een belabberde indruk.

Veel slecht voetbal en veel tweede ballen voor Zulte op een zeer zwaar veld (maar dat veld is voor beide ploegen).
Toch opvallend dat Skov enkele keren voor eigen succes ging waar de bal afspelen de betere optie was.
Vooral op het einde zette hij centraal een counter op met Sowah links van hem (half gedekt) en Lang die rechts over hem kwam en een boulevard aan ruimte voor zich had. Skov speelde toch op Sowah en de kans was weg. Op de tv-beelden zag je in de achtergrond Mignolet echt uit zijn doel vliegen, maar het was niet duidelijk of dat was om zich kwaad te maken op de mislukte counter of voor iets anders. Het was wel opvallend als je weet dat Mignolet Skov al eens de levieten heeft gelezen tijdens een match.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Inderdaad, de 3 punten tellen, maar het was alweer een heel belabberd en zwak Club.
Het zit echt niet goed in de groep, Mignolet die uitvliegt tegen Olsen, Olsen die een wegwerpgebaar maakt tegenover Yaremchuk...
Het verhaal van Yaremchuk bij Club is ook ten einde, erin komen na 20 min. om Jutgla te vervangen en 15 min. voor tijd er terug af, dat komt niet meer goed.
Komende matchen tegen; Antwerp, Union, 2 keer Benfica, Cercle, Gent... met dit niveau zal er weinig geraapt worden.
Hopelijk vallen de blessures van Jutgla en Olsen mee.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Je ziet gewoon aan alles dat er compleet geen vertrouwen in het team zit. We komen voor en beginnen *opnieuw* zwaar terug te zakken... Positief is wel dat in die fase de pech van de voorbije weken blijkbaar verdwenen was. Zulte was beter, Zulte verdiende een goal, maar Mignolet hield ons in de match en de flipperkastballen bleven uit.
Meer zelfs, bij een stilstaande fase scoren wij (tegen de gang van het spel in) en komen we op voorsprong.

Graag even een pluim op de hoed van Lang. Hij heeft een periode gehad waarbij hij te individualistisch was en te weinig inzet toonde, maar nu loopt hij 90min lang en vecht hij voor het team. Op het middenveld vond ik Nielsen wel goed spelen. Hij was overal aanwezig en deed zowel defensief als offensief zijn werk. Vanaken speelde niet geweldig maar heeft toch weer een doelpunt (en een assist, al vind ik daar eerder zijn verdienste dat hij op de juiste plaats opdook en hem net niet kon raken). Ik bedacht me wel tijdens de match : we spelen al een tijdje met een lange bal van Mignolet naar Hans die hij dan maar moet koppen naar een ploegmaat. Zou het kunnen dat hij niet helemaal gelukkig is met die manier van spelen?
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Boyata was andermaal zwak. Mata haalt ook absoluut geen niveau meer dit seizoen, een schim van zichzelf. Dan mogen ze bij het bestuur nog vinden dat deze groep goed genoeg is, ik zie toch een heel aantal probleemposities (CV, RB, creatieve middenvelder, spits). Niets gaan halen is dit seizoen gewoon afschrijven want zoals we nu spelen, kunnen wij niets gaan zoeken in PO1.
Plaats reactie