wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Defensief ok, aanvallend zwak. Sowah op de flank is niets en TJ speelt niet scherp.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Zwakke match
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Niet verloren...
....voor de rest opnieuw een zwak brugge. Onbegrijpelijk dat ze nu al maanden niks meer willen brengen in hun spel. Verwachten ze dat we voor zo'n mentaliteit blijven supporteren?
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

IsO schreef: 31 jan 2023, 15:45
Tiki Taka schreef: 31 jan 2023, 13:11
t4nd schreef: 31 jan 2023, 07:51 We maken al een tijdje minder makkelijk een goal. Als je tegenstander dan systematisch uit zijn eerste mogelijkheid begint te scoren, of je geeft de tegenstander een cadeautje zodat ze scoren, of er is gewoon een fladdergoal die je nooit kan stoppen, dan begin je op spontaan te twijfelen lijkt me. Je komt op voorsprong en je bent bang dat een pass met risico onderschept zal worden zodat je een tegengoal krijgt - waardoor je terug begint te kruipen.

Ik denk dat de nieuwe coach wel een kantelpunt in positieve zin had kunnen zijn. De eerste matchen onder Parker waren best wel ok (niet geweldig, maar ook niet zoals nu). Tegen Genk komen we voor, maar geven we het nog weg. Tegen anderlecht zijn we de betere ploeg maar scoren ze de 1-1 zonder een schot op doel te creëren. Nadien is het enkel nog bergaf gegaan.

Hopen nu dat de overwinning tegen Zulte een beetje extra vertrouwen geeft. Als we nu tegen Antwerp kunnen bevestigen krijgen ze hopelijk wat extra vertrouwen en dan zie ik het nog wel goed komen (niet om kampioen te spelen, maar om met een goed gevoel dit seizoen te beëindigen).
Hoe zouden we in godsnaam goed kunnen presteren tegen Antwerp en Union, wanneer we niet eens over een deftige centrumspits beschikken?
Jutgla is gekwetst en Yaremchuk is NOG slechter dan Krmencik.
Het probleem met de huidige kern is dat deze onevenwichtig is; enerzijds te veel ego`s (Lang, Buchanan, Olsen...) en anderzijds teveel spelers verzadigd door al die prijzen na mekaar te pakken. Daar komt nog eens bij dat er een aantal dramatische transfers werden gedaan zoals Yaremchuk en Boyata EN dat er al jaren geen concurrentie is voor Mata en Vanaken. (Buchanan is voor mij een flankaanvaller)
Yaremchuk moeten we nu gewoon vertrouwen geven. Hem op de bank zetten (voor wie dan?) gaat het probleem niet oplossen, integendeel. Ik blijf erbij dat ik hem graag eens in een tweespitsensysteem zou willen zien naast Jutglà, maar dat zal imho niet snel gebeuren onder Parker.

Is Buchanan een ego? Op wat baseer je die uitspraak?

Concurrentie voor Mata is er praktisch altijd geweest. In de CL deed Odoi het bijvoorbeeld uitstekend op zijn positie, en die ligt hier nog 1 jaar onder contract. Als Mata inderdaad zijn oude niveau niet terugvindt, moet er natuurlijk een oplossing gezocht worden. En misschien kan die oplossing "Sabbe" heten. Onze technische staff zal moeten uitmaken of hij er klaar voor is. Sowieso gaat die op een gegeven moment minuten moeten maken, willen we hem hier houden. Is er net 18 geworden, en heeft al 2 keer Ajax afgewimpeld omdat ze hem hier een duidelijk plan konden voorschotelen. Een derde keer gaat hij misschien niet afslaan. Zijn contract loopt af eind juni 2024.

Concurrentie/doublure voor Vanaken is misschien wel nodig, maar zoals elders al gezegd niet evident: vind maar eens een speler met kwaliteiten die in de buurt van de zijne komen en tegelijk bij ons de bank wil komen warmen. Want Hans is praktisch nooit geblesseerd en zelden geschorst. Bij Real loopt er ook geen tweede Modric rond. Vraag is ook wat het plan is met Cisse Sandra, die recent - samen met Lynnt Audoor - toch bijtekende tot 2025, waaruit m.i. een zeker vertrouwen spreekt in zijn kwaliteiten.
Het begint gewoon met hans op de bank te zetten. Dat zal hem ook eens deugd doen, is dringend aan bezinning toe
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

FrankFarinaII schreef: 05 feb 2023, 15:56
IsO schreef: 31 jan 2023, 15:45
Tiki Taka schreef: 31 jan 2023, 13:11
t4nd schreef: 31 jan 2023, 07:51 We maken al een tijdje minder makkelijk een goal. Als je tegenstander dan systematisch uit zijn eerste mogelijkheid begint te scoren, of je geeft de tegenstander een cadeautje zodat ze scoren, of er is gewoon een fladdergoal die je nooit kan stoppen, dan begin je op spontaan te twijfelen lijkt me. Je komt op voorsprong en je bent bang dat een pass met risico onderschept zal worden zodat je een tegengoal krijgt - waardoor je terug begint te kruipen.

Ik denk dat de nieuwe coach wel een kantelpunt in positieve zin had kunnen zijn. De eerste matchen onder Parker waren best wel ok (niet geweldig, maar ook niet zoals nu). Tegen Genk komen we voor, maar geven we het nog weg. Tegen anderlecht zijn we de betere ploeg maar scoren ze de 1-1 zonder een schot op doel te creëren. Nadien is het enkel nog bergaf gegaan.

Hopen nu dat de overwinning tegen Zulte een beetje extra vertrouwen geeft. Als we nu tegen Antwerp kunnen bevestigen krijgen ze hopelijk wat extra vertrouwen en dan zie ik het nog wel goed komen (niet om kampioen te spelen, maar om met een goed gevoel dit seizoen te beëindigen).
Hoe zouden we in godsnaam goed kunnen presteren tegen Antwerp en Union, wanneer we niet eens over een deftige centrumspits beschikken?
Jutgla is gekwetst en Yaremchuk is NOG slechter dan Krmencik.
Het probleem met de huidige kern is dat deze onevenwichtig is; enerzijds te veel ego`s (Lang, Buchanan, Olsen...) en anderzijds teveel spelers verzadigd door al die prijzen na mekaar te pakken. Daar komt nog eens bij dat er een aantal dramatische transfers werden gedaan zoals Yaremchuk en Boyata EN dat er al jaren geen concurrentie is voor Mata en Vanaken. (Buchanan is voor mij een flankaanvaller)
Yaremchuk moeten we nu gewoon vertrouwen geven. Hem op de bank zetten (voor wie dan?) gaat het probleem niet oplossen, integendeel. Ik blijf erbij dat ik hem graag eens in een tweespitsensysteem zou willen zien naast Jutglà, maar dat zal imho niet snel gebeuren onder Parker.

Is Buchanan een ego? Op wat baseer je die uitspraak?

Concurrentie voor Mata is er praktisch altijd geweest. In de CL deed Odoi het bijvoorbeeld uitstekend op zijn positie, en die ligt hier nog 1 jaar onder contract. Als Mata inderdaad zijn oude niveau niet terugvindt, moet er natuurlijk een oplossing gezocht worden. En misschien kan die oplossing "Sabbe" heten. Onze technische staff zal moeten uitmaken of hij er klaar voor is. Sowieso gaat die op een gegeven moment minuten moeten maken, willen we hem hier houden. Is er net 18 geworden, en heeft al 2 keer Ajax afgewimpeld omdat ze hem hier een duidelijk plan konden voorschotelen. Een derde keer gaat hij misschien niet afslaan. Zijn contract loopt af eind juni 2024.

Concurrentie/doublure voor Vanaken is misschien wel nodig, maar zoals elders al gezegd niet evident: vind maar eens een speler met kwaliteiten die in de buurt van de zijne komen en tegelijk bij ons de bank wil komen warmen. Want Hans is praktisch nooit geblesseerd en zelden geschorst. Bij Real loopt er ook geen tweede Modric rond. Vraag is ook wat het plan is met Cisse Sandra, die recent - samen met Lynnt Audoor - toch bijtekende tot 2025, waaruit m.i. een zeker vertrouwen spreekt in zijn kwaliteiten.
Het begint gewoon met hans op de bank te zetten. Dat zal hem ook eens deugd doen, is dringend aan bezinning toe
''t is inderdaad zijn fout dat Lang 8 slechte controles noteert, 0/5 van Odois en 1/8 van Rits' voorzetten aankomen, dat onze voorlinie 0 keer op doel trapt,...
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Obsessie met Hans is raar. Die was vandaag goed. Parker doet ons voetballen als een ploeg die tegen de degradatie speelt.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Wat dan van Antwerp gezegd ?
Hebben die meer getoond ?
Het was een wedstrijd van 2 ploegen zonder veel vertrouwen die niet wilden verliezen.
Niet mooi dus maar denk dat Parker en Van Bommel gekregen hebben wat ze wilden
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Hoe kunde nu nen draw willen met 0 goesting om ne goal te maken? Hier komen we niks verder mee. Angsthazen voetbal.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Wat antwerp presteert is voor fcb onbelangrijk. De prestaties moeten niet gebalanceerd worden met een andere ploeg. En wat fcb vandaag opnieuw getoond heeft is ....niks! Hoeveel kansen zelf gecreëerd?
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Peter schreef: 05 feb 2023, 16:24 Obsessie met Hans is raar. Die was vandaag goed. Parker doet ons voetballen als een ploeg die tegen de degradatie speelt.
Hans speelt al maanden als een houten slof, af en toe eens een goede pass, maar veel te weinig voor zijn status. Er vliegen er anderen op de bank of uit de ploeg voor hetzelfde. Hij moet gewoon op de bank gezet worden, zoals bij elke voldane speler die gewoon wat sloft over het plein.
Raar dat niemand dit effect bij Lang gezien heeft...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Wat een non-match...1 schot van Club tussen de palen, in minuut 94 en 0,0 kansen gecreëerd.
Wat me opviel is dat verschillende spelers bij Club niet goed in hun vel zitten en gefrustreerd zijn;
Buchanan doet een slaande beweging naar tegenstander, Onyedika gaat met thuispubliek in de clinch...
De sfeer zit niet echt top in de groep, de spelers voelen zelf wel aan dat het veel beter kan en eigenlijk wel moet.
Zonder Skov en Jutgla en met Vanaken en Buchanan beiden uit vorm is er maar 1 iemand die aanvallend voor dreiging kan zorgen en dat is Lang.
Dikke pluim voor hem want die had er dus wel zin in gisteren.
Rits vond ik een goede match spelen, onopvallend, zoals meestal, maar o zo nuttig.
Ik snap niet dat na de rust Sowah er nog op stond, die heeft nu eens niks bijgebracht.
De wisselmogelijkheden in het aanvallend compartiment zijn heel dun met enkel nog Yaremchuk, Nusa en een hoop andere youngsters.
Nu ja, zouden we die youngsters niet eens wat meer kansen geven de komende weken en maanden, nu er toch zo goed als niks meer te winnen valt ?
Ik houd mijn hart vast voor de komende 2 matchen tegen Union en Lissabon...
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ook een dag later snap ik absoluut niet wat het gameplan was. De 0 houden, da's duidelijk. Maar verder dan dat? Serieuze vragen bij de selectie van Parker. Eerst chuk te lang laten staan (3 matchen lang) en hem nu niet opstellen en bijgevolg 88 (!!!!!) minuten zonder een spits spelen. Lang heeft het ok gedaan op de valse 9, maar dat is zijn plaats niet en de mensen rond hem brengen niet genoeg.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Gisteren wellicht ook de generale repetitie gezien voor alvast de heenmatch tegen Benfica ?
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Top, ik heb ticketten, ik kijk er al naar uit.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 06 feb 2023, 10:03 Top, ik heb ticketten, ik kijk er al naar uit.
Ik kijk er niet naar uit en vrees voor een pandoering van jewelste.
Het behaalde niveau de voorbije weken en maanden voorspelt weinig goeds.
Plaats reactie