wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Naar mijn mening moet vanaken, indien dit en in vorm, steeds spelen. Als de media oppert dat het zonder hem ook lukt (of zoals sommigen leken te insinueren) of beter draait, dan s dat volgens mij, of sensatiezucht of gebrekkig inzicht. Ik ben het eens met sanders qua druk zetten. Het is enkel nuttig als je het georganiseerd anpakt op beelden triggers (positie, speler, slechte controle…). Bovendien moet je een speler niet beoordelen op 1 aspect van het spel. Ik vind zelf dat vanaken slim druk zet maar geef ook toe dat dit door gebrek aan agressiviteit niet zijn sterkste kant is. Maar in een gebalanceerde ploeg kan je dit opvangen door andere er rond. Zoals hierboven al uitgelegd is. Is je daarentegen ziet welke kwaliteiten hij wel toont. Zoals one-touch versnellingen, dan is het duidelijk dat hij nog steeds onnoemelijk belangrijk is voor ons.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 10 apr 2024, 12:39 Naar mijn mening moet vanaken, indien dit en in vorm, steeds spelen. Als de media oppert dat het zonder hem ook lukt (of zoals sommigen leken te insinueren) of beter draait, dan s dat volgens mij, of sensatiezucht of gebrekkig inzicht. Ik ben het eens met sanders qua druk zetten. Het is enkel nuttig als je het georganiseerd anpakt op beelden triggers (positie, speler, slechte controle…). Bovendien moet je een speler niet beoordelen op 1 aspect van het spel. Ik vind zelf dat vanaken slim druk zet maar geef ook toe dat dit door gebrek aan agressiviteit niet zijn sterkste kant is. Maar in een gebalanceerde ploeg kan je dit opvangen door andere er rond. Zoals hierboven al uitgelegd is. Is je daarentegen ziet welke kwaliteiten hij wel toont. Zoals one-touch versnellingen, dan is het duidelijk dat hij nog steeds onnoemelijk belangrijk is voor ons.
Helemaal mee eens hoor. Ik ben fan van Vanaken, maar vind wel dat deze discussie zeker mag (en moet) gevoerd worden. Maar de analyse helt hier dus duidelijk over richting "nog steeds zeer waardevol, zelfs in een directer systeem".
Sanders
Supersub
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Vanavond de match tegen PAOK. Ik kijk ernaar uit met gezonde stress.
Wel opmerkelijk: naast De Cuyper en Mechele staan zowel Thiago als Jutgla 1 gele kaart verwijderd van een schorsing. Stel je eens voor dat je de terugmatch moet gaan spelen zonder diepe spits. :zien:

Ik ben benieuwd. PAOK doet het echt goed in Griekenland, al is de Griekse competitie als geheel niet meer wat het geweest is. Toch wordt hun Grieks toptalent op 12 miljoen gewaardeerd door Transfermarkt. Als ik dat projecteer op onze selectie op Transfermarkt zou hij onze vierde meest waardevolle speler zijn na Thiago, Skov en Nusa. Dan gaat die jongen wel iets kunnen. Nogmaals: waardes volgens website Transfermarkt.
Daarnaast lopen daar wel wat spelers rond met ervaring in deftige Europese competities.

PS: in een recent verleden hebben we nog een (halve) miskoop zien vertrekken van bij ons naar PAOK: Michael Krmencik. Maar ook daar brak hij geen potten en is hij begonnen aan een soort van reis rond de wereld. Club -> PAOK -> Slavia Praag -> Jakarta -> Apollon Limasol.
Bij die laatste ploeg is hij ploegmaat van good old Mushaga Bakenga.

Vanavond nog eens Fort Jan Breydel! :Flag:
Sanders
Supersub
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »



Pff die ploeg die wij toen hadden was echt wel de max.
Kiezen uit Gedoz, Vazquez, Refaelov en Izquierdo achter de diepe spits.
Vormer en Simons in hun rug.

Ik word er zowaar wat weemoedig van :FCB:
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Waarom laat je toch verdorie een spits zonder vertrouwen een levensbelangrijke penalty nemen? Hans pak toch u verantwoordelijkheid man
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Belachelijke gele kaart voor Mechele.
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Sterk club gezien weeral maar wat een wrang gevoel. Had altijd 2 a 3-0 moeten zijn. 3 geschorsten. Wordt nog een hele warme avond daar. Dju toch.
Wat heb ik me trouwens geërgerd aan het voortdurende gefluit van eigen supporters bij opbouw van achteruit. Compleet onnodig. Club was goed aan de bal.
GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 138
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door GraspopperFCB »

Wat een onkunde toch alweer van Thiago. Typisch maar ook blij met het voetbal wat we brengen. Die geel kaarten is toch weer belachelijk gegeven aan Mechele… maar dit gaat niet volstaan. Alweer net niet met de kansen. Frustrerend !!!
Sanders
Supersub
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Oh wat hebben we onszelf te kort gedaan.
Slordig voor doel. Dom geel voor Thiago, dom geel voor De Cuyper (beiden vermijdbaar) en belachelijk geel voor Mechele.
Drie geschorsten.
Bereid u maar al voor op een basisplaats voor Boyata of Odoi. Tenzij het Spileers-Ordonez wordt.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 11 apr 2024, 22:59 Oh wat hebben we onszelf te kort gedaan.
Slordig voor doel. Dom geel voor Thiago, dom geel voor De Cuyper (beiden vermijdbaar) en belachelijk geel voor Mechele.
Drie geschorsten.
Bereid u maar al voor op een basisplaats voor Boyata of Odoi. Tenzij het Spileers-Ordonez wordt.
Balanta kan ook
Sanders
Supersub
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 11 apr 2024, 23:01
Sanders schreef: 11 apr 2024, 22:59 Oh wat hebben we onszelf te kort gedaan.
Slordig voor doel. Dom geel voor Thiago, dom geel voor De Cuyper (beiden vermijdbaar) en belachelijk geel voor Mechele.
Drie geschorsten.
Bereid u maar al voor op een basisplaats voor Boyata of Odoi. Tenzij het Spileers-Ordonez wordt.
Balanta kan ook
Die ga je nodig hebben op het middenveld. Al was het maar als invaller. Nielsen wrs nog out.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

De gele kaart voor Max was ook ronduit belachelijk. Ik heb het nu ook op beeld bekeken en dat was voor mij schouder tegen schouder. En als je dan 5 minuten later ook nog eens Mechelen op zo'n manier geel geeft, vraag ik mij toch af of hij voor de wedstrijd niet de lijst van spelers met geel heeft bestudeerd.
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Jens27 »

Levi schreef: 11 apr 2024, 22:39 Waarom laat je toch verdorie een spits zonder vertrouwen een levensbelangrijke penalty nemen? Hans pak toch u verantwoordelijkheid man
Niet helemaal akkoord mee. Die penalty kan net voor een boost zorgen, Thiago in deze situatie moet je net vertrouwen geven. Het is helaas negatief uitgedraaid. Als je hem die bal afneemt, geef je hem eigenlijk op.
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 125
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

maartendr81 schreef: 12 apr 2024, 01:15 De gele kaart voor Max was ook ronduit belachelijk. Ik heb het nu ook op beeld bekeken en dat was voor mij schouder tegen schouder. En als je dan 5 minuten later ook nog eens Mechelen op zo'n manier geel geeft, vraag ik mij toch af of hij voor de wedstrijd niet de lijst van spelers met geel heeft bestudeerd.
die krijgt ook geel omdat die daarvoor ook al iemand had onderuit getrokken net voor het strafschopgebied. Thiago geel was ook terecht, alleen had de verdediger ook geel moeten krijgen. Mechele geel is onterecht maar als je de bal uit iemand anders zijn handen probeert te trekken zijn zulke alibi gele kaarten mogelijk.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 125
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

Jens27 schreef: 12 apr 2024, 08:21
Levi schreef: 11 apr 2024, 22:39 Waarom laat je toch verdorie een spits zonder vertrouwen een levensbelangrijke penalty nemen? Hans pak toch u verantwoordelijkheid man
Niet helemaal akkoord mee. Die penalty kan net voor een boost zorgen, Thiago in deze situatie moet je net vertrouwen geven. Het is helaas negatief uitgedraaid. Als je hem die bal afneemt, geef je hem eigenlijk op.
Inderdaad, altijd achteraf praat. Je kan die afspraken ook niet zomaar omkeren. Als Hans dan mist dan zet die zich ook buiten de groep, en dan schrijft de gazet (opnieuw) of Hans nog wel in de ploeg thuis hoort.

Zelfs Nicky Hayen kan je dat niet verwijten, je kan moeilijk, vanuit zijn positie aan de volgorde gaan wijzigingen, als interne aanstelling van een coach. Moest die van buitenaf komen misschien wel.

Groepsdynamiek, het is wat, terwijl iedereen weet dat Thiago niet de beste penaltynemer is. Maar hij zit aan 1 op 9 blijkbaar, dus tis ook perceptie eigenlijk.
Plaats reactie