[99.] Igor Thiago

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door t4nd »

Tiki Taka schreef: 25 okt 2023, 10:08 de zoveelste dure spitsen miskoop op rij
Vind ik niet. Thiago werkt enorm hard, maar als de ploeg niet draait krijg je als spits ook weinig gedaan. Hij moet nog werken aan zijn aannames en afwerking, maar herinner je Izquierdo nog? Toen die hier net was liep hij alle tegenstanders voorbij om dan de bal het stadion uit te trappen. Thiago kan iets hé, maar het is geen afgewerkt product. Moest hij dat wél zijn hadden we hem nooit kunnen kopen.

Als de ploeg wat beter zou draaien kan hij zijn kwaliteiten ook beter uitspelen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 25 okt 2023, 10:34
Tiki Taka schreef: 25 okt 2023, 10:08 de zoveelste dure spitsen miskoop op rij
Vind ik niet. Thiago werkt enorm hard, maar als de ploeg niet draait krijg je als spits ook weinig gedaan. Hij moet nog werken aan zijn aannames en afwerking, maar herinner je Izquierdo nog? Toen die hier net was liep hij alle tegenstanders voorbij om dan de bal het stadion uit te trappen. Thiago kan iets hé, maar het is geen afgewerkt product. Moest hij dat wél zijn hadden we hem nooit kunnen kopen.

Als de ploeg wat beter zou draaien kan hij zijn kwaliteiten ook beter uitspelen.
Deze speler schrijf ik af, ik heb er genoeg van gezien, is atypisch technisch beperkt voor een Braziliaan en een goalgetter is hij evenmin.
Hij werkt hard en loopt veel, ja, da`s het minste wat een voetballer kan doen, voor zo`n riante verloning, toch!?

Als je eens het rijtje afgaat van miskopen in de spits, een berg geld aan pure kapitaal vernietiging de voorbije seizoen, dat is gewoon hallucinant ;
Rezaie, Krmencik, Diagne, Okereke, Yaremchuk, Larin, Thiago...
Is dat nu zo moeilijk om een goede spits aan te trekken ?? Mannaert & co hebben hun verdienste gehad, maar de laatste seizoenen falen ze grandioos zowel in hun aankoopbeleid van spelers als het aantrekken van trainers. Dit kan niet langer blijven duren.
Laat de overname maar snel rond zijn, een andere en betere technische directeur is immers hoognodig.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Pica »

Nusa, Meier, Lang, Vetlesen, TJ, Sylla, Onyedika, Skov,... zijn dan wel weer geslaagd.
Er zit ook best wel nog wat jeugd in de kern met potentieel en in de U23 (wat we vroeger niet hadden).

Geen giga fan van de Vince, maar iedere club heeft zijn lijst van gefaalde transfers, daar nu op focussen is het grotere geheel uit het oog verliezen.
Dat is gemakkelijk, maar zo geraken we niet uit deze situatie.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Peter »

Mislukte transfers zijn nu eenmaal part of the deal, zeker op een positie waar we blijkbaar de volgende (dikke) Ronaldo verwachten.

Thiago heb ik absoluut nog niet afgeschreven, er mag er terug eentje invliegen maar verder ben ik gewoon tevreden van deze man. Hoop van harte dat hij de haters op hun plek zet.
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Levi »

Pica schreef: 25 okt 2023, 10:55 Nusa, Meier, Lang, Vetlesen, TJ, Sylla, Onyedika, Skov,... zijn dan wel weer geslaagd.
Er zit ook best wel nog wat jeugd in de kern met potentieel en in de U23 (wat we vroeger niet hadden).

Geen giga fan van de Vince, maar iedere club heeft zijn lijst van gefaalde transfers, daar nu op focussen is het grotere geheel uit het oog verliezen.
Dat is gemakkelijk, maar zo geraken we niet uit deze situatie.
Tj, onyedika, vetlesen vind ik nu niet per se geweldige aankopen hoor. Tj heeft geen stats als aanvaller. Onyedika zorgt niet voor het evenwicht die een 6 moet hebben en wisselt top matchen af met mega nonchalante matchen. Vetlesen wil ik nog niet over oordelen maar drukt ook zijn stempel niet.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Tiki Taka »

Deze man was alweer heel zwak en ontsnapte aan een rode kaart met een drieste en domme tackle op de middenlijn.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Peter »

Niet akkoord. Krijgt een fantoomgeel en doet dan idd een domme tackle. Verder een nuttige match waar hij de bal goed bijhoudt en de rest kan aansluiten. Verschil met Jutgla was (andermaal) zeer groot.

De lobkans die hij krijgt, moet wel beter.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door IsO »

Peter schreef: 27 okt 2023, 08:28 Niet akkoord. Krijgt een fantoomgeel en doet dan idd een domme tackle. Verder een nuttige match waar hij de bal goed bijhoudt en de rest kan aansluiten. Verschil met Jutgla was (andermaal) zeer groot.

De lobkans die hij krijgt, moet wel beter.
grotendeels mee eens. Na dat fantoomgeel ging hij ook wel wat mekkeren, wat natuurlijk risky is. In zo'n omstandigheden je frustratie omzetten in extra focus is een werkpuntje. Dat gezegd zijnde is zijn stijl natuurlijk een fysieke, en was het los van dat mekkeren ook gewoon nodig om hem eraf te halen met het oog op vermijden rode kaart.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door t4nd »

De weinige kansen die hij krijgt werkt hij niet goed af, in dat opzicht ben ik het eens met de haters.

Anderzijds heeft hij ook een heel ondankbare taak. We beginnen vaak met een uittrap van Mignolet richting Thiago waarna hij de bal moet bijhouden en afgeven aan een medespeler. Ik begrijp dat je een verre uittrap doet als je snel wil hervatten, maar in alle andere fases zie ik ons liever vanuit de verdediging opbouwen. Op het moment dat Thiago de bal controleert loopt de tegenstander achteruit en nadat hij afgelegd heeft staan ze meestal in positie en moeten we toch een gaatje zoeken. Dan kunnen we beter van achteruit opbouwen, dan krijg je regelmatig nog een tegenstander die wat hoger gaat jagen op de bal waardoor er (iets) meer ruimte komt.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Peter »

Ik begrijp de kritiek wel, het is veelal nogal lomp en de bal stuitert vaak alle kanten op maar hij is belangrijk voor de ploeg. Voor 8 miljoen mogen we zeker meer verwachten, maar geef hem ook nog ff tijd.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Vergas Ronald »

Tiki Taka schreef: 25 okt 2023, 10:48Rezaie, Krmencik, Diagne, Okereke, Yaremchuk, Larin, Thiago...Is dat nu zo moeilijk om een goede spits aan te trekken ??
Thiago is géén mislukking, Larin kwam gratis en bracht wat centen op, Yaremchuk kan er eventueel nog door komen maar zullen we zeker centen aan verliezen. Diagne hebben we enkel de leasing van zijn domme Rolls Royce moeten betalen en misschien de takelwagen omdat hij in Knokke rond reed zonder rijbewijs en verzekering. Rezaei, Krmencik en Okereke hebben we ongetwijfeld centen aan verloren maar niemand weet precies hoeveel. Overkomt alle clubs hoor.

Enkel aanvallers : Periode rezaei was Danjuma hier één jaar en werd met 16 miljoen winst doorverkocht, Limbombe bracht dat jaar 8 miljoen op en die heeft nadien nergens nog een goal gemaakt. Jaar nadien Moraes verkocht voor 25 miljoen en zijn kruisbanden afgescheurd. Diatta 17 miljoen, Openda 16 miljoen met bonussen en doorverkoop, heeft 0 gekost. Ketelaere 36 miljoen, AC milan had meer verwacht. Lang 15 miljoen en waarom we ooit 8 miljoen kregen voor Oulare begrijpt nog steeds niemand, zijn talent was veel boterhammen eten & 2 meter lang worden.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door IsO »

Kijk hoe onze jongens (Vanaken, Balanta, Skov) naar Thiago komen naar zijn goal, en hoe Balanta op hem inpraat. Dat doen ze niet als hij slecht in de groep ligt/ze niet in zijn kwaliteiten geloven.

Meijer na de match: "Thiago deed het ook heel goed. Hij zette goed door, zo kennen we hem, en schoot de bal heel goed binnen. Hij zit in een iets lastigere periode. Wij zien zijn kwaliteiten, maar het komt er niet altijd uit. Dit is wel goed voor hem. We moeten nu deze efficiëntie doortrekken naar de wedstrijd tegen Union."

Thiago komt er wel...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door t4nd »

Bij zijn goal gisteren bedacht ik me: misschien heeft hij soms gewoon té veel tijd en denkt hij daardoor te hard na. Gisteren was het 'eenvoudig'. Hij veroverde de bal, liep door naar voor en het enige wat hij kon doen was shotten. Zelfde bij die 2de goal van Vetlesen waar hij (opnieuw) de bal onderschepte. De enige optie die er was, was om de bal terug te leggen en dat deed hij dan ook goed.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Vergas Ronald »

IsO schreef: 02 nov 2023, 08:20Thiago komt er wel...
Ik geloof ook in die kerel, groot, sterk en snel. Veel techniek aan de bal heeft hij niet maar schieten en koppen echt wel. Die eerste goal tegen Beerschot zelf de bal pieken en zonder nadenken uit onmogelijke hoek in dak van de goal, even later een kopbal in den duik nog met veel power in de winkelhaak mikken. Slechte spits kan dat niet. Vermoed dat Deila gelijk heeft, Thiago denkt teveel na. Minder nadenken, schieten, hij kan het.

Jutgla zie ik nog liever spelen maar totaal ander type, ik geniet teveel hoe die bal kan afschermen met z'n lichaam, weinig spelers kunnen dat op die manier.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Levi »

Als je ziet hoeveel die penalty goal betekende voor hem moet je alvast niet twijfelen hoe graag hij het goed wilt doen. Te Graag zelfs allicht. Of hij er de capaciteiten voor heeft blijft toch een groot vraagteken voor mij.
Plaats reactie