Zomertransfers 2024 OUT

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

macfall
Jeugdspeler
Berichten: 158
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: Zomertransfers 2024 OUT

Bericht door macfall »

Tiki Taka schreef: 24 jun 2024, 14:20 Onverantwoord om een 36 jarige veldspeler nog 2 jaar contract te geven, dan moet hij maar verkassen en als dat naar antwerp is, dan is het maar zo.
Desalniettemin, bedankt voor bewezen diensten, is een hele nuttige speler gebleken bij Club.
Die kwam van engeland, die zijn loon zal niet min zijn geweest in verhouding met de rest. Ik denk de beste keuze voor iedereen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3617
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2024 OUT

Bericht door IsO »

macfall schreef: 25 jun 2024, 13:10
Tiki Taka schreef: 24 jun 2024, 14:20 Onverantwoord om een 36 jarige veldspeler nog 2 jaar contract te geven, dan moet hij maar verkassen en als dat naar antwerp is, dan is het maar zo.
Desalniettemin, bedankt voor bewezen diensten, is een hele nuttige speler gebleken bij Club.
Die kwam van engeland, die zijn loon zal niet min zijn geweest in verhouding met de rest. Ik denk de beste keuze voor iedereen.
Volgens deze bron zeker niet dé grootverdiener binnen onze selectie vorig seizoen, maar ook niet gering. Evenveel als Brandon, nl. 17.400€ per week. Balanta bijvoorbeeld verdiende ongeveer 10.000 per week meer. Boyata (zero return on investment) zelfs goed 39.000 per week meer.

https://salarysport.com/nl/football/bel ... ub-brugge/

Volgens journalist Sacha Tavolieri zou de transfervrije overgang van Odoi naar antwerp ondertussen rond zijn; https://x.com/sachatavolieri/status/1805582295132180561
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3617
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2024 OUT

Bericht door IsO »

Staat hier denk ik nog niet, maar volgens berichten van een 5-tal dagen terug op twitter/X (originele bron moeilijk te achterhalen) zou Olympique Marseille onderhandelen met Club over een transfer van Maxim De Cuyper. Benieuwd wat er van aan is.

L'OM speelt wel in een sterkere competitie + ploeg met geschiedenis + heeft 10 dagen terug ook interessante nieuwe T1 aangesteld met De Zerbi, maar speelt anderzijds wel geen Europees volgend seizoen. Maxim zou zich natuurlijk wel financieel aanzienlijk kunnen verbeteren. Contract openbreken en nog een jaar hier blijven met uitzicht op minstens 8 CL-matchen is ook een niet onaantrekkelijke optie natuurlijk. Als het bestuur dat ziet zitten.
Sanders
Supersub
Berichten: 1286
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2024 OUT

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 25 jun 2024, 14:44 Staat hier denk ik nog niet, maar volgens berichten van een 5-tal dagen terug op twitter/X (originele bron moeilijk te achterhalen) zou Olympique Marseille onderhandelen met Club over een transfer van Maxim De Cuyper. Benieuwd wat er van aan is.

L'OM speelt wel in een sterkere competitie + ploeg met geschiedenis + heeft 10 dagen terug ook interessante nieuwe T1 aangesteld met De Zerbi, maar speelt anderzijds wel geen Europees volgend seizoen. Maxim zou zich natuurlijk wel financieel aanzienlijk kunnen verbeteren. Contract openbreken en nog een jaar hier blijven met uitzicht op minstens 8 CL-matchen is ook een niet onaantrekkelijke optie natuurlijk. Als het bestuur dat ziet zitten.
Ik zou toch eens met De Cuyper dan babbelen als bestuur zijnde. Hij heeft getoond dat hij stappen gezet heeft afgelopen seizoen én dat hij ook bij een Belgische topclub zijn aanvallende statistieken blijft bevestigen. Ik weet niet wanneer hij zijn laatste contractherziening heeft gehad, maar gezien de mogelijke interesse van buitenlandse teams zou ik toch proberen om zijn contract op te waarderen, hem aan boord te houden voor dit seizoen (gezien de blessure van Meijer) en hem dan laten gaan en meewerken aan zijn transfer volgende zomer.
Laat hem inderdaad ook maar 8x keer proeven van die CL.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3617
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2024 OUT

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 26 jun 2024, 07:11
IsO schreef: 25 jun 2024, 14:44 Staat hier denk ik nog niet, maar volgens berichten van een 5-tal dagen terug op twitter/X (originele bron moeilijk te achterhalen) zou Olympique Marseille onderhandelen met Club over een transfer van Maxim De Cuyper. Benieuwd wat er van aan is.

L'OM speelt wel in een sterkere competitie + ploeg met geschiedenis + heeft 10 dagen terug ook interessante nieuwe T1 aangesteld met De Zerbi, maar speelt anderzijds wel geen Europees volgend seizoen. Maxim zou zich natuurlijk wel financieel aanzienlijk kunnen verbeteren. Contract openbreken en nog een jaar hier blijven met uitzicht op minstens 8 CL-matchen is ook een niet onaantrekkelijke optie natuurlijk. Als het bestuur dat ziet zitten.
Ik zou toch eens met De Cuyper dan babbelen als bestuur zijnde. Hij heeft getoond dat hij stappen gezet heeft afgelopen seizoen én dat hij ook bij een Belgische topclub zijn aanvallende statistieken blijft bevestigen. Ik weet niet wanneer hij zijn laatste contractherziening heeft gehad, maar gezien de mogelijke interesse van buitenlandse teams zou ik toch proberen om zijn contract op te waarderen, hem aan boord te houden voor dit seizoen (gezien de blessure van Meijer) en hem dan laten gaan en meewerken aan zijn transfer volgende zomer.
Laat hem inderdaad ook maar 8x keer proeven van die CL.
Helemaal mee eens. Laatste herziening was in zomer '23 dacht ik
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5377
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2024 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Odoi heeft getekend voor 2 seizoenen bij Antwerp.
Bedankt voor bewezen diensten Denis !
Een 2jarig contract geven aan een 36 jarige, lijkt me niet echt verstandig.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3617
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2024 OUT

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 26 jun 2024, 10:54 Odoi heeft getekend voor 2 seizoenen bij Antwerp.
Bedankt voor bewezen diensten Denis !
Een 2jarig contract geven aan een 36 jarige, lijkt me niet echt verstandig.
We kennen de modaliteiten niet natuurlijk, maar zeker komend seizoen zie ik hem best vaak spelen daar. Seizoen daarna wordt natuurlijk afwachten, maar waarom niet? Hij heeft tijdens de play-offs alleszins bewezen dat hij verre van versleten is, en nog goesting heeft.

Simons werd door ons teruggehaald op zijn 37e (!), en we weten allemaal hoe dat is uitgedraaid. Als je een speler hebt die zichzelf verzorgt, met métier, met de juiste mentaliteit op en naast het veld en met impact op de kleedkamer, kan je al eens dat soort risicootjes nemen.

Edit: Artikel in HNB:
[spoiler]
Waarom haalt Antwerp nog een 36-jarige? Oud-collega’s karakteriseren Denis Odoi als echte teamplayer: “Hij zal nóóit tot een kliekje behoren”

Exit Ritchie De Laet, enter Denis Odoi. Nadat de legende der legendes Antwerp, en bij uitbreiding het profvoetbal, uitzwaaide, vond de Great Old met de 36-jarige Leuvenaar een vervanger die ervaring en mentaliteit meeneemt naar de Bosuil. Een karakterschets van de kersverse zomeraanwinst door Steve Colpaert (37) en Olivier Deschacht (43).

Diederik Geypen
Vandaag om 11:06

“Of ik verrast ben door deze move? Eigenlijk wel”, antwoordt Steve Colpaert. “Omdat Denis Odoi toch sterke play-offs speelde. Ik weet er uiteraard het fijne niet van, maar ik had hem liever hier gehouden.”

Hier, dat is Club Brugge, waar Colpaert (ex-Antwerp) sinds kort talentcoach is, een overkoepelende rol van de U18 tot en met de eerste ploeg. Voorheen was de Brusselaar bij blauw-zwart assistent van Rik De Mil en had hij Odoi onder zijn hoede.

“Denis is iemand die zich altijd honderd procent smijt, zowel op training als in wedstrijden. Zelfs als hij niet speelde, toonde hij de juiste mentaliteit. Natuurlijk was hij dan ontgoocheld, maar dat liet hij nooit zien. Ook als invaller had je iets aan hem. Temeer omdat je, door zijn polyvalentie, meerdere kanten uit kunt met hem.”

Herkenbare woorden voor Olivier Deschacht, die tussen 2011 en 2013 twee seizoenen met Odoi samenspeelde bij anderlecht. In die periode werden ze twee keer kampioen, eerst met Ariël Jacobs, vervolgens onder John van den Brom. “Denis is een teamspeler die nooit negatief is. Zijn imago van lolbroek klopt helemaal. Hij is een sfeermaker, die grapjes maakt, zingt en danst.” (lacht)

“Ook communicatief is hij heel sterk”, vult Colpaert aan. “Vooral bij jongeren weet hij, door zijn toegankelijke benadering, de juiste snaar te raken. Dat heeft hij voor een stuk in Engeland (bij Fulham, red.) geleerd.”

“Denis is zéér aanwezig in de kleedkamer en kan over alles meepraten, ín de drie landstalen”, gaat Deschacht door op de communicatieskills van Odoi. “Hij zal nooit tot een kliekje behoren. Hij heeft geen vijanden. Je kunt gewoon niet boos op hem zijn. En geloof mij: al deze mooie woorden verkondig ik niet omdat ze in de krant zullen verschijnen.” (grijnst)

Leeftijd
Kortom, Antwerp, dat in volle transitie zit, haalt de ideale man binnen om een nieuw team te smeden. Kan Odoi, die daags na de Brugse titelviering eind mei 36 werd, de oudste club van het land ook sportief nog veel bijbrengen?

“Absoluut!”, klinkt Deschacht overtuigd. “Zulke spelers heb je nodig in een kern. Bovendien speelt leeftijd achterin minder een rol. Denis is, ten opzichte van tien jaar geleden, enorm geëvolueerd inzake positiespel en anticiperen. Dat vond ik vroeger zijn werkpuntje. Hij was iets te happig, iets te gretig – wat in se niet negatief is – maar bij hem resulteerde dat in individuele foutjes en gele of rode kaarten. Dat is er allemaal wat uit.”

Colpaert, die zelf jaren op de Bosuil rondliep en de promotie meemaakte in 2017, kent het huis en gelooft dat Odoi zal passen in Deurne-Noord. “Alleen al door zijn mindset en mentaliteit wordt hij een aanwinst voor Antwerp.”

Club Brugge-verleden
Na Tjaronn Chery (36), Ayrton Costa (24) en Rosen Bozhinov (19) moet Denis Odoi de vierde Antwerpse aanwinst worden. De ervaren rechtsback is weliswaar de eerste bekende naam die voor de Great Old kiest.

“Deze move kan positief uitdraaien”, klinkt Dominik Van Landeghem, die namens de Federatie van Antwerp Supporters Clubs (FASC) spreekt, enthousiast. “Oké, Odoi is niet meer van de jongste, maar in een achterhoede met Alderweireld en Van den Bosch is hij sowieso een versterking. Zijn aanwezigheid wordt eveneens belangrijk om de jeugd op sleeptouw te nemen. Dus ja, wij verwelkomen Odoi met een warm hart op de Bosuil. Het Club Brugge-verhaal nemen we er maar bij.”

Met Odoi haalt Antwerp iemand binnen die – dankzij zijn doelpunt op het veld van anderlecht – Club Brugge vorige maand op weg zette naar zijn negentiende landstitel. Transfers van het stamnummer 1 naar het stamnummer 3, en vice versa, liggen altijd gevoelig, dus is de vraag hoe de Antwerpse achterban op de nakende komst van Odoi zal reageren.

“Dat zullen we zien eens we onze eerste wedstrijden met publiek spelen”, pikt Van Landeghem in. “Er zijn altijd mensen die het verleden belangrijk vinden, maar da’s nu eenmaal het ‘spelleke’. Je kunt niet verwachten dat een speler vijftien jaar voor dezelfde club uitkomt. Overigens: we hebben ook al spelers gehad die van Beerschot overkwamen.”

Volgens Van Landeghem kan Lior Refaelov als voorbeeld dienen voor Odoi. “Wat Refaelov in die drie seizoenen bij ons laten zien heeft, met de bekerwinst en natuurlijk de Gouden Schoen, zal hem zeker inspireren. Antwerp creëert nu eenmaal Gouden Schoenen.” (lacht)
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3617
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2024 OUT

Bericht door IsO »

Volgens Sacha Tavolieri zou Club een akkoord hebben met Trabzonspor over een transfer van Yaremchuk voor een bedrag in de buurt van 8 miljoen euro.

Er zou nog geen akkoord zijn tussen Roman en Trabzon. Fenerbahce zou ook interesse hebben en speelt wel europees.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3617
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2024 OUT

Bericht door IsO »

IsO schreef: 25 jun 2024, 14:44 Staat hier denk ik nog niet, maar volgens berichten van een 5-tal dagen terug op twitter/X (originele bron moeilijk te achterhalen) zou Olympique Marseille onderhandelen met Club over een transfer van Maxim De Cuyper. Benieuwd wat er van aan is.

L'OM speelt wel in een sterkere competitie + ploeg met geschiedenis + heeft 10 dagen terug ook interessante nieuwe T1 aangesteld met De Zerbi, maar speelt anderzijds wel geen Europees volgend seizoen. Maxim zou zich natuurlijk wel financieel aanzienlijk kunnen verbeteren. Contract openbreken en nog een jaar hier blijven met uitzicht op minstens 8 CL-matchen is ook een niet onaantrekkelijke optie natuurlijk. Als het bestuur dat ziet zitten.
Update: https://x.com/sachatavolieri/status/180 ... 12068?s=19
Goed nieuws toch, als het klopt!
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5377
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2024 OUT

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 30 jun 2024, 13:04
IsO schreef: 25 jun 2024, 14:44 Staat hier denk ik nog niet, maar volgens berichten van een 5-tal dagen terug op twitter/X (originele bron moeilijk te achterhalen) zou Olympique Marseille onderhandelen met Club over een transfer van Maxim De Cuyper. Benieuwd wat er van aan is.

L'OM speelt wel in een sterkere competitie + ploeg met geschiedenis + heeft 10 dagen terug ook interessante nieuwe T1 aangesteld met De Zerbi, maar speelt anderzijds wel geen Europees volgend seizoen. Maxim zou zich natuurlijk wel financieel aanzienlijk kunnen verbeteren. Contract openbreken en nog een jaar hier blijven met uitzicht op minstens 8 CL-matchen is ook een niet onaantrekkelijke optie natuurlijk. Als het bestuur dat ziet zitten.
Update: https://x.com/sachatavolieri/status/180 ... 12068?s=19
Goed nieuws toch, als het klopt!
Laat De Cuyper nog maar een seizoen verder knallen bij Club en dan langs de grote poort naar een (sub)topper in het buitenland.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3617
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2024 OUT

Bericht door IsO »

Shion Homma trekt definitief naar Urawa Red Diamonds FC.

Homma (23) kwam in 2022 naar Club NXT. De Japanse winger was 16 keer beslissend in 47 wedstrijden bij Club NXT. Hij speelde ook 7 wedstrijden voor Club A waarin hij één keer tot scoren kwam. Nu trekt Shion dus terug naar Japan waar hij een contract tekent bij Urawa Red Diamonds FC.

Urawa Reds staat op dit moment 11e in de Japanse hoogste klasse.
Good luck Shion!
Gebruikersavatar
Arnio
Profvoetballer
Berichten: 314
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Zomertransfers 2024 OUT

Bericht door Arnio »

Sandra bijgetekend tot 2027 en uitgeleend aan Willem II
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5377
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2024 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Arnio schreef: 04 jul 2024, 10:21 Sandra bijgetekend tot 2027 en uitgeleend aan Willem II
In de hoop er nog enkele miljoenen kunnen voor te vangen op termijn.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3617
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2024 OUT

Bericht door IsO »

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3617
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2024 OUT

Bericht door IsO »

Vertrek van Roman Yaremchuk naar Olympiakos zou volgens verschillende bronnen bijna rond zijn. Er circuleren bedragen van 3,5 tot 5 miljoen.

Edit: volgens Sacha Tavolieri vinden de medicals vandaag plaats, en zouden we een som krijgen van bijna 5 miljoen inclusief bonussen, waarvan nog 10% naar Benfica gaat. Natuurlijk peanuts in vergelijking met wat we betaalden, maar bon. Cut your losses enzo. Ook een stevige wedde die zou wegvallen (naar verluidt om en bij de 41.000 € per week).
Plaats reactie