Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Amen. Wat Union doet is zeer straf, dat valt niet te ontkennen maar neem sommige van die spelers weg uit de Union context en er schiet niet zo veel van over.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Off topic: Over Union gesproken: luister/kijk eens naar de MidMid podcast van deze met met Bormans. Hij licht een tipje van de sluier op hoe hun scouting werkt, maar beseft ook dat ze stilaan in een andere vijver moeten gaan vissen en dat hun spelers niet meer gaan kunnen meegroeien met hun club. Ze zullen er sneller moeten staan.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 634
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: Forumscouting

Bericht door Hannes »

Tiki Taka schreef: 30 nov 2023, 15:24 Cameron Puertas, C(A)M, 25 jaar, Union. Werd gehaald bij Lausanne Sport in januari`22 voor 1,16 miljoen euro.
Zit nu in 19 matchen (competitie en Uefa League) aan 13 assists en 4 goals. En wij halen Zinckernagel, Skoras, Thiago en consoorten ?!
Hoe Union dat doet, met heel beperkte middelen steeds spelers te halen die op korte termijn een meerwaarde betekenen, heel straf.
Club heeft veruit het grootste budget van 1ste klasse maar slaagt er al vele seizoenen niet in een echte goalgetter te halen.
Ik vind dat toch frappant en een teken aan de wand dat het vierkant loopt bij de scouting en sportieve cel de laatste seizoenen.
Hoogtijd voor tabula rasa op het einde van het seizoen.
Union heeft helemaal geen beperkte middelen. Het maakt gebruik van het scoutingsapparaat van Brighton en dat bestaat uit 160 analisten, ergens op een oever aan de Thames in Londen. Die werken niet gratis, die mensen worden goed betaald. Geen enkele Belgische club heeft de middelen om iets soortgelijks uit de grond te stampen. Wat niet wegneemt dat die mensen (zowel die van Brighton als die van Union) dus inderdaad fantastisch werk leveren, hoedje af.
De uitspraak van Verhaeghe over Union bij onze laatste titel was qua moment wat ongelukkig gekozen, maar het was wel gewoonweg de nagel op de kop.
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

Deze winter moeten ze het volgende ondernemen.
Buchanan verkopen 12-15 milj. Boyata contract ontbinden. Vermant en homma uitlenen.

Adamo Nagalo kopen voor een 7tal milj
https://www.transfermarkt.be/adamo-naga ... ler/800976

Matte Smets kopen 3 tot 5 milj en nog 1.5 jaar verhuren aan stvv
https://www.transfermarkt.be/matte-smet ... er/1019174

Yukinari Sugawara kopen voor 10 tot 12 milj
https://www.transfermarkt.be/yukinari-s ... ler/405385

Clément Lenglet van barca huren met aankoopoptie speelt niet bij villa
https://www.transfermarkt.be/clement-le ... ler/182904
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Adamo Nagalo is al lang niet meer haalbaar voor ons. Die gaat een grotere transfer maken.
Smets zelf vind ik ook een goede. Heb ik hier zelf al eens aangebracht.
Sugawara staat alle matchen bij AZ ik de basis. Betwijfel het of die naar ons zou willen komen in de winter.
Lenglet zijn loon gaat veel te hoog liggen voor een JPL club. Die is nog niet op zijn retour en is ook geen Belg die wil inleveren om in zijn thuisland te kunnen spelen.

Op zich mooie namen maar op Smets na te hoog gemikt
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

Beste,

Als je altijd maar zegt dat een speler te hoog gegrepen is dan ga je idd geen goeie spelers kunnen halen we moeten minder kopen maar meer kwaliteit dan quantiteit. beter 4 spelers halen van hoge kwaliteit dan er 10 kopen vo die posities over 2 jaar tijd die niks waard zijn. Kijk naar boyata das toch een speler waar je onmiddelijk van wist dat die niet ging voldoen. Je geeft dan beter 10 a 15 milj aan een topper dan 3 milj aan 5 flops.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

ClubFanVinne schreef: 03 dec 2023, 19:15 Beste,

Als je altijd maar zegt dat een speler te hoog gegrepen is dan ga je idd geen goeie spelers kunnen halen we moeten minder kopen maar meer kwaliteit dan quantiteit. beter 4 spelers halen van hoge kwaliteit dan er 10 kopen vo die posities over 2 jaar tijd die niks waard zijn. Kijk naar boyata das toch een speler waar je onmiddelijk van wist dat die niet ging voldoen. Je geeft dan beter 10 a 15 milj aan een topper dan 3 milj aan 5 flops.
Ik begrijp dat je ambitieus wilt zijn, maar ik zeg niet zomaar dat een speler te hoog gegrepen is.
Je spreekt hier over transfers van enkele miljoenen alsof het niets is. Vergeet niet dat er in de zomer ook al veel geld is uitgegeven. Het geld groeit niet aan de bomen in Brugge. Buchanan zou inderdaad wegkunnen, maar ik denk niet dat Inter in de winter om hem zal komen. Die zitten niet in de problemen op rechts. (spelen een 3-5-2).

Volledig akkoord dat kwaliteit altijd over kwantiteit moet gaan, maar je bent op voorhand nooit 100% zeker dat een transfer slaagt.
Soms wil de verkopende club niet onder een bepaald bedrag, of aan een bepaalde club, of heeft de speler geen zin, of wil hij naar een andere competitie, of moet de trainer van de kopende ploeg hem niet, of...

Nagalo is zo'n talent dat je kan gaan onderhandelen zoveel als je wilt. Als daar een PL-club toekomt (waar hij al gekend is trouwens!) moet je altijd het onderspit delven. Zal meer dan 7 miljoen gaan kosten trouwens.
Sugawara is een basisspeler bij AZ, met een mooie transferwaarde nu al. Die speelt voor een transfer naar een hoger aangeschreven competitie. Wat zou hem mogelijks kunnen overtuigen om AZ te verlaten in de winter? Als hij nu van de Eredivisie overstapt naar de JPL, vertraagt hij zijn carrièrepad. Dus daarom denk ik dat hij dat niet gaat doen.
Gesteld dat Lenglet weg wil bij Villa, en niet terug kan naar Barcelona wegens de financiële situatie ginder, dan gaat die nog altijd aanbiedingen krijgen uit Spanje en Frankrijk. Hij is ook nog maar 28. Die ligt in eerste instantie niet wakker van de JPL. Heeft ook totaal geen matchritme, moet dus opnieuw in gang geraken.

En wat betreft het ontbinden van het contract van Boyata: die heeft nog een contract tot 2025 en een heel schoon loon. Dat gaat ons een zak geld kosten.
En dan nog, wil Boyata dat zelf wel? Je hebt wel gelijk dat we (ik toch) op voorhand niet overtuigd waren dat zijn komst de juiste was.
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

Sanders schreef: 03 dec 2023, 19:37
ClubFanVinne schreef: 03 dec 2023, 19:15 Beste,

Als je altijd maar zegt dat een speler te hoog gegrepen is dan ga je idd geen goeie spelers kunnen halen we moeten minder kopen maar meer kwaliteit dan quantiteit. beter 4 spelers halen van hoge kwaliteit dan er 10 kopen vo die posities over 2 jaar tijd die niks waard zijn. Kijk naar boyata das toch een speler waar je onmiddelijk van wist dat die niet ging voldoen. Je geeft dan beter 10 a 15 milj aan een topper dan 3 milj aan 5 flops.
Ik begrijp dat je ambitieus wilt zijn, maar ik zeg niet zomaar dat een speler te hoog gegrepen is.
Je spreekt hier over transfers van enkele miljoenen alsof het niets is. Vergeet niet dat er in de zomer ook al veel geld is uitgegeven. Het geld groeit niet aan de bomen in Brugge. Buchanan zou inderdaad wegkunnen, maar ik denk niet dat Inter in de winter om hem zal komen. Die zitten niet in de problemen op rechts. (spelen een 3-5-2).

Volledig akkoord dat kwaliteit altijd over kwantiteit moet gaan, maar je bent op voorhand nooit 100% zeker dat een transfer slaagt.
Soms wil de verkopende club niet onder een bepaald bedrag, of aan een bepaalde club, of heeft de speler geen zin, of wil hij naar een andere competitie, of moet de trainer van de kopende ploeg hem niet, of...

Nagalo is zo'n talent dat je kan gaan onderhandelen zoveel als je wilt. Als daar een PL-club toekomt (waar hij al gekend is trouwens!) moet je altijd het onderspit delven. Zal meer dan 7 miljoen gaan kosten trouwens.
Sugawara is een basisspeler bij AZ, met een mooie transferwaarde nu al. Die speelt voor een transfer naar een hoger aangeschreven competitie. Wat zou hem mogelijks kunnen overtuigen om AZ te verlaten in de winter? Als hij nu van de Eredivisie overstapt naar de JPL, vertraagt hij zijn carrièrepad. Dus daarom denk ik dat hij dat niet gaat doen.
Gesteld dat Lenglet weg wil bij Villa, en niet terug kan naar Barcelona wegens de financiële situatie ginder, dan gaat die nog altijd aanbiedingen krijgen uit Spanje en Frankrijk. Hij is ook nog maar 28. Die ligt in eerste instantie niet wakker van de JPL. Heeft ook totaal geen matchritme, moet dus opnieuw in gang geraken.

En wat betreft het ontbinden van het contract van Boyata: die heeft nog een contract tot 2025 en een heel schoon loon. Dat gaat ons een zak geld kosten.
En dan nog, wil Boyata dat zelf wel? Je hebt wel gelijk dat we (ik toch) op voorhand niet overtuigd waren dat zijn komst de juiste was.
Als je ziet welke spelers ajax, psv en feyenoord. Kunnen overtuigen terwijl die laatste 2 toch tot enkele jaren terug minder dan club waren. Hebben die toch club voorbij gestoken. En dat komt alleen maar omdat we niet durven investeren. Oke 10 a 15 milj is veel maar als je alleen al aan champions league 150 milj hebt binnen gehaald. Dan moet je op zijn minst durven investeren. Bvb een Nagalo. Beloof die een basis plaats geef hem een mooi loon en een platform om te groeien wat een Engelse club hem niet kan bieden of het is met uitleenbeurten veelal. Ajax, porto, psv, lens, dortmund winnen allemaal transfers tegen echte topklops die met miljoenen gooien. Sommige spelers willen eerst groeien ipv op de bank te zitten en dan een stap terug te moeten zetten. Je moet gwn dat gegeven overbrengen die spelers die je wil halen. Bvb lenglet kan je overtuigen door te stellen dat hij in een ander competitie niet voor de prijzen en maar zelden Europees zal kunnen spelen + dat hij bij club een bepaalde status zal hebben. Waar hij bij vele andere ploegen gewoon een squat speler zou zijn.
Overmars heeft op die manier een hele ploeg gebouwd bij ajax en is dat bij antwerpen ook aan het doen. Tijd dat brugge ook eens wat meer durven. Pascal Struijk zou ik een hele goeie transfer vinden bvb en gedruft. Meunier zou ik bvb links laten liggen Kan goed uitdraaien maar heel blessure gevoelig + erg hoog loon. Michy Batshuayi zou kunnen een schot in de roos zijn maar dan moet je judgla of thiago verkopen lijkt mij of je zit met een ongelukkige speler. Lenglet kan je ook huren als tussen oplossing als kopen te duur is. Kan terug in vorm komen bij ons + weinig verlies aan beide kanten als het niet goed uitdraaid. Ik ben er van overtuigd dat met huidige aanval en een 3 tal versterkingen in verdedigend compartiment we terug meedoen voor de titel en we kans maken om ver te komen in de conf league.
Levi
A-kern
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: Forumscouting

Bericht door Levi »

Volgens la derniere heure gaan we voor Fellaini.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Levi schreef: 19 dec 2023, 19:25 Volgens la derniere heure gaan we voor Fellaini.
Enkele jaren geleden Benteke, een paar weken geleden Batshuayi, nu Fellaini. We kunnen misschien ook al eens polsen bij Mertens, Witsel, Carrasco en Dembélé.
Maar even serieus: Hoe zouden wij Fellaini kunnen/moeten inpassen in ons systeem. Hij is in China meer en meer geëvolueerd naar een soort van targetman op de 10, tweede spits, diepe spits (noem het zoals je wil). Net omdat hij het fysiek niet meer aankan om op dat middenveld te draven waarvoor hij gekend was.
Het lijkt mij dan ook straf dat hij op zijn 36e zou terugkeren naar een middenveldrol in een fysiek intensere competitie dan de Chinese Super League.
En net nu dat Thiago stappen aan het zetten is, ga je die ook niet terug op de bank zetten. Ik zie geen reden om Fellaini te halen.

Een straf gerucht.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Levi schreef: 19 dec 2023, 19:25 Volgens la derniere heure gaan we voor Fellaini.
Misschien Meunier er nog bovenop doen. :roll:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 20 dec 2023, 06:47
Levi schreef: 19 dec 2023, 19:25 Volgens la derniere heure gaan we voor Fellaini.
Enkele jaren geleden Benteke, een paar weken geleden Batshuayi, nu Fellaini. We kunnen misschien ook al eens polsen bij Mertens, Witsel, Carrasco en Dembélé.
Maar even serieus: Hoe zouden wij Fellaini kunnen/moeten inpassen in ons systeem. Hij is in China meer en meer geëvolueerd naar een soort van targetman op de 10, tweede spits, diepe spits (noem het zoals je wil). Net omdat hij het fysiek niet meer aankan om op dat middenveld te draven waarvoor hij gekend was.
Het lijkt mij dan ook straf dat hij op zijn 36e zou terugkeren naar een middenveldrol in een fysiek intensere competitie dan de Chinese Super League.
En net nu dat Thiago stappen aan het zetten is, ga je die ook niet terug op de bank zetten. Ik zie geen reden om Fellaini te halen.

Een straf gerucht.
Hans is nu al geregeld onze targetman op de 10.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 20 dec 2023, 07:29
Levi schreef: 19 dec 2023, 19:25 Volgens la derniere heure gaan we voor Fellaini.
Misschien Meunier er nog bovenop doen. :roll:
Meunier zou een pak logischer zijn dan Marouane, zeker mocht Buchanan vertrekken.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 20 dec 2023, 10:24
Tiki Taka schreef: 20 dec 2023, 07:29
Levi schreef: 19 dec 2023, 19:25 Volgens la derniere heure gaan we voor Fellaini.
Misschien Meunier er nog bovenop doen. :roll:
Meunier zou een pak logischer zijn dan Marouane, zeker mocht Buchanan vertrekken.
Meunier is blessuregevoelig, al een hele tijd `over the top` en daarenboven een hele dure vogel.
Met Buchanan, Sabbe en De Cuyper zijn er voldoende opties op de RB, zelfs indien Buchanan zou vertrekken.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Maar heeft wel weer een basisplaats bij BVB afgedwongen. Soit, ik zou liever hebben dat we Sabbe niet blokkeren.
Plaats reactie