Wintertransfers 2024 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 05 feb 2024, 09:32
Tiki Taka schreef: 05 feb 2024, 07:33 Karma is a bitch...in de 1ste match na het sluiten van de wintermercato vallen 3 spelers geblesseerd uit.
Men nam een onnodig risico bij Club door het niet aantrekken van extra spelers.
Ja, want iedereen was het er hier over eens dat we een linksback, een centrale middenvelder en een winger moesten halen deze winter. NOT.
Als je ziet dat gisteren Boyata, Odoi en Balanta invallen, da`s kwalitatief simpelweg veel te weinig.
De kern is niet breed genoeg.
En ja, ik weet wel dat het de Belgische competitie is en dat niet alle posities kwalitatief evenwaardig dubbel bezet kunnen zijn.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 05 feb 2024, 11:08
IsO schreef: 05 feb 2024, 09:32
Tiki Taka schreef: 05 feb 2024, 07:33 Karma is a bitch...in de 1ste match na het sluiten van de wintermercato vallen 3 spelers geblesseerd uit.
Men nam een onnodig risico bij Club door het niet aantrekken van extra spelers.
Ja, want iedereen was het er hier over eens dat we een linksback, een centrale middenvelder en een winger moesten halen deze winter. NOT.
Als je ziet dat gisteren Boyata, Odoi en Balanta invallen, da`s kwalitatief simpelweg veel te weinig.
De kern is niet breed genoeg.
En ja, ik weet wel dat het de Belgische competitie is en dat niet alle posities kwalitatief evenwaardig dubbel bezet kunnen zijn.
1) op LCV na misschien is kern wél breed genoeg. Jij meent dat er te weinig kwaliteit is in de breedte, da's iets anders.
2) basisspeler van Ghana (Odoi) is voor ons gewoon een goeie, polyvalente doublure.
3) Balanta was voor sommigen plots de messias een paar maanden terug en nu kan hij plots weer niet meer shotten. Ik zie ook liever andere jongens in de basis, maar we moeten nu ook niet gaan overdrijven. Hopen dat het Zuid-Afrika van Hugo Broos wint woensdag, en Onyedika staat hier snel terug.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Peter »

IsO schreef: 04 feb 2024, 11:02 Voor de WB vergeet je Odoi, basisspeler op rechtsback voor Ghana op de Afrika Cup. Daar zijn we goed bezet. De Roeve en Seys (NXT) zijn ook aankomende talenten op die positie.

Wat is voor jou de natuurlijke positie van Nielsen en Vetlesen?
Odoi kan mij niet bekoren op de RB en heeft wat mij betreft geen claim op een basisplaats. Nuttige speler om in de kern te hebben, dat wel. De Roeve en Seys heb ik geen zicht op.

Nielsen zie ik als een 6, al zijn de prestaties van de laatste weken op 8 hoopgevend. Vetlesen zie ik als een 10.
Levi
A-kern
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Levi »

Het is toch vooral bidden dat mechele of spileers niks voor hebben in playoff 1. Zie je ons al met boyata starten?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

Peter schreef: 06 feb 2024, 16:10
IsO schreef: 04 feb 2024, 11:02 Voor de WB vergeet je Odoi, basisspeler op rechtsback voor Ghana op de Afrika Cup. Daar zijn we goed bezet. De Roeve en Seys (NXT) zijn ook aankomende talenten op die positie.

Wat is voor jou de natuurlijke positie van Nielsen en Vetlesen?
Odoi kan mij niet bekoren op de RB en heeft wat mij betreft geen claim op een basisplaats. Nuttige speler om in de kern te hebben, dat wel. De Roeve en Seys heb ik geen zicht op.

Nielsen zie ik als een 6, al zijn de prestaties van de laatste weken op 8 hoopgevend. Vetlesen zie ik als een 10.
Vetlesen kan zeker als meest aanvallende middenvelder, maar kan volgens mij evengoed op de 8. Beetje zoals Hans eigenlijk, hoewel ze natuurlijk niet helemaal hetzelfde type zijn. Leko zei ooit over Vanaken dat hij hem eerder als 8 zag dan als 10. Vanaken gaf recent nog in een interview met HLN (geloof ik) aan dat Parker - net als Leko destijds - opteerde voor 2 8'en. Ook Martinez bijvoorbeeld zag in Hans eerder een infiltrerende 8.

Nielsen zie ik meer als een box-to-box. Zijn sterktes zijn zijn loopvermogen, zijn afstandschot, een goeie lange pass en het afbreken van tegenaanvallen. Zijn korte passing vind ik minder, en dat vind ik belangrijk in een 6.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door maartendr81 »

Op elke positie een goede doublure hebben lijkt mij een beetje een fantasie. Niet enkel hou ik dan het financiele aspect in het achterhoofd maar ook de wensen van de speler. Als je spelers die dezelfde kwaliteiten hebben van de huidige kern elke wedstrijd maximaal 20 minuten geeft. Hoe lang gaan die dan blijven?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 07 feb 2024, 09:30 Op elke positie een goede doublure hebben lijkt mij een beetje een fantasie. Niet enkel hou ik dan het financiele aspect in het achterhoofd maar ook de wensen van de speler. Als je spelers die dezelfde kwaliteiten hebben van de huidige kern elke wedstrijd maximaal 20 minuten geeft. Hoe lang gaan die dan blijven?
Klopt. Wij zijn Real Madrid of Barca niet, waar spelers vaak al heel hun leven van dromen, en waar ze ook uitstekend betaald op de bank kunnen zitten en dat bijgevolg al eens sneller en langer zullen tolereren dan ze bij ons zouden doen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 07 feb 2024, 09:30 Op elke positie een goede doublure hebben lijkt mij een beetje een fantasie. Niet enkel hou ik dan het financiele aspect in het achterhoofd maar ook de wensen van de speler. Als je spelers die dezelfde kwaliteiten hebben van de huidige kern elke wedstrijd maximaal 20 minuten geeft. Hoe lang gaan die dan blijven?
Klopt. Wij zijn Real Madrid of Barca niet, waar spelers vaak al heel hun leven van dromen, en waar ze ook uitstekend betaald op de bank kunnen zitten en dat bijgevolg al eens sneller en langer zullen tolereren dan ze bij ons zouden doen. Wij moeten natuurlijk ook streven naar dubbele bezetting op elke positie, maar dat kan dan al eens een ervaren/polyvalente speler zijn als Odoi (die ik trouwens altijd een uitstekende transfer heb gevonden), of een jong talent dat nog niet op het niveau zit van de basisspeler wiens doublure hij is, maar dat wel het potentieel heeft.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door HeervanBiesen »

maartendr81 schreef: 07 feb 2024, 09:30 Op elke positie een goede doublure hebben lijkt mij een beetje een fantasie. Niet enkel hou ik dan het financiele aspect in het achterhoofd maar ook de wensen van de speler. Als je spelers die dezelfde kwaliteiten hebben van de huidige kern elke wedstrijd maximaal 20 minuten geeft. Hoe lang gaan die dan blijven?
Dit hebben we een seizoen gehad, kwasi de beste ploeg van heel België op papier.
Kwalitatief zelfs de beste volledige spelerskern van heel België.

Niemand was dit duidelijk gewend zo een grote concurrentie.
We hebben het afgelopen seizoen gemerkt wat dit met een elftal doet.

Vind de mix nu geweldig, dat club ook echt jeugdspelers de kans biedt nu de academy op punt staat.
Los van basisplaatsen dat er anderen geregeld mogen invallen en minuten maken.
Plaats reactie