De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1969
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Bon, tijd om vooruit te kijken lijkt me en te leren uit de fouten (hoop ik).

Doel behouden we Casteels
Verdediging wordt De Cuyper / Faes / Vertonghen / Castagne
Middenveld Onana / De Bruyne / De Ketelaere
Aanval Doku / Lukaku / Bokayaka

De flankverdedigers kunnen afwisselend naar voor gaan, door De Ketelaere op de 10 te zetten heb je een speler die als extra schakel tussen Lukaku & De Bruyne kan dienen waardoor het lastiger wordt om die 2 uit de match te houden.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3529
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 18 jun 2024, 12:04 Bon, tijd om vooruit te kijken lijkt me en te leren uit de fouten (hoop ik).

Doel behouden we Casteels
Verdediging wordt De Cuyper / Faes / Vertonghen / Castagne
Middenveld Onana / De Bruyne / De Ketelaere
Aanval Doku / Lukaku / Bokayaka

De flankverdedigers kunnen afwisselend naar voor gaan, door De Ketelaere op de 10 te zetten heb je een speler die als extra schakel tussen Lukaku & De Bruyne kan dienen waardoor het lastiger wordt om die 2 uit de match te houden.
Verdediging akkoord, maar denk dat Theate start indien fit.

Middenveld zal het Tielemans zijn ipv Charles, of zelfs gewoon terug Mangala maar met instructie om dynamischer te spelen.

Bakayoko (Bokayaka voor de vrienden :mrgreen: ) is zeker een optie
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1969
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Ik wist de klinkers, alleen de juiste volgorde niet :-).

Tielemans zal vermoedelijk spelen, maar ik snap de keuze niet voor hem. Hij speelt ofwel een super-match waarbij hij een 9 krijgt, ofwel een non-match waarbij hij een 5 haalt. Helaas is de verhouding super-match vs non-match niet helemaal evenredig, maar blijkbaar toch voldoende voor de vele anderlecht-fans te laten roepen dat Tielemans geweldig is als hij eens een super-match speelt.

Dan zie ik liever iemand anders een kans krijgen eerlijk gezegd.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3529
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 18 jun 2024, 17:17 Ik wist de klinkers, alleen de juiste volgorde niet :-).

Tielemans zal vermoedelijk spelen, maar ik snap de keuze niet voor hem. Hij speelt ofwel een super-match waarbij hij een 9 krijgt, ofwel een non-match waarbij hij een 5 haalt. Helaas is de verhouding super-match vs non-match niet helemaal evenredig, maar blijkbaar toch voldoende voor de vele anderlecht-fans te laten roepen dat Tielemans geweldig is als hij eens een super-match speelt.

Dan zie ik liever iemand anders een kans krijgen eerlijk gezegd.
Kev speelt al even niet meer op de 8 natuurlijk, dus in die zin snap ik wel dat Tielemans logischer kan lijken wanneer je dubbele pivot wil
Sanders
Supersub
Berichten: 1229
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: De Rode Duivels

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 18 jun 2024, 18:47
t4nd schreef: 18 jun 2024, 17:17 Ik wist de klinkers, alleen de juiste volgorde niet :-).

Tielemans zal vermoedelijk spelen, maar ik snap de keuze niet voor hem. Hij speelt ofwel een super-match waarbij hij een 9 krijgt, ofwel een non-match waarbij hij een 5 haalt. Helaas is de verhouding super-match vs non-match niet helemaal evenredig, maar blijkbaar toch voldoende voor de vele anderlecht-fans te laten roepen dat Tielemans geweldig is als hij eens een super-match speelt.

Dan zie ik liever iemand anders een kans krijgen eerlijk gezegd.
Kev speelt al even niet meer op de 8 natuurlijk, dus in die zin snap ik wel dat Tielemans logischer kan lijken wanneer je dubbele pivot wil
Het gevoel dat ik bij Tielemans heb is dat hij teveel mossel noch vis is. Omdat hij al op zodanig jonge leeftijd in het eerste elftal staat, maakt men nogal snel een topper van je. Maar het publiek wil te vaak iets van hem maken dat hij niet is. Hij is geen spelmaker, niet als 10, maar ook niet voor een verdediging. Daarvoor durft hij het spel niet genoeg in handen pakken met spelbepalende passing. Maar hij is ook geen echte balafpakker. Dus als enige 6 komt hij tekort.
Als 8 dan maar? Hij heeft wel het loopvermogen, verliest op zich weinig ballen, maar neemt toch ook weinig risico. Hij heeft wel een goed afstandsschot. Maar ik vind dat hij als 8 te weinig bijsluit bij de aanval, hij blijft net dat tikkeltje teveel hangen (alweer dat weinige risico pakken).
Het moet wel zijn dat ik mis ben, want anders speel je niet bij Aston Villa :mrgreen:

En als ik eerlijk ben, heb ik exact hetzelfde gevoel bij Vermeeren. In de JPL lukt dat allemaal om die eens op de 10 te zetten, of op de 6. Daarvoor is hij goed genoeg. Maar internationaal komt hij voor die posities toch te kort. Bij De Bruyne zag je dat hij een spelverdeler ging zijn, bij Fellaini wist je dat het een sterke balafpakker was.

Bij De Bruyne heb ik altijd het gevoel gehad dat hij nog beter toch zijn recht had gekomen als 8. Hij doet en deed mij geweldig denken aan een soort van prime Gerrard: een middenvelder die alles kan. Want onderschat De Bruyne niet. Hij heeft het loopvermogen, heeft de positionele discipline en kan gerust een bal afpakken. Vanop de 8 kan hij ook meer lopende spelers voor hem hebben, waardoor hij zijn fenomenale passing nog beter kan benutten, of vanuit de tweede lijn kan komen met zijn afstandsschot.
Dat zie je trouwens ook bij City. Hij speelt daar niet kort bij Haaland, maar zwerft eerder in een zone van 10m buiten de backlijn van de tegenstander. Daardoor kan hij vrijkomen en het spel verdelen. Het is bij City niet aan hem om in de korte ruimte in de backlijn te gaan dribbelen of met korte één-tweetjes acties op te zetten rond Haaland. Daarvoor zijn er Foden, Alvarez, Bernardo, Doku,...
Afgelopen maandag bij de Duivels moest hij de eerste helft veel te dicht bij Lukaku staan waardoor er veel van zijn kwaliteiten verloren gaan.

Het is niet dat we all-in moeten gaan tegen Roemenië, maar er moet een ander type staan dan Mangala. Gewoon zoals in de twee oefenmatchen: Onana vast op de 6 en hij komt daar niet weg. Iemand ernaast die kan meevoetballen. Dan ofwel een echte 10 (spelverdeler, De Bruyne?) of echt een tweede spits om Lukaku te ontlasten in het samenspelen (Trossard, De Ketelaere) want dat is niet zijn sterkte; of om constant in de hoeken te duiken (Openda) zodat Lukaku centraal kan blijven.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3529
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

K hoop dat ze allemaal goed naar Spanje gekeken hebben.
maartendr81
Belofte
Berichten: 261
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door maartendr81 »

Jammer genoeg leek onze eerste wedstrijd meer op England dan op Spanje. :zien:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3529
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Tweede was toch beter.

Vond de analyse van Vidarson vanavond, net voor de match van Duitsland, wel interessant. Uitleg bij onze verdedigende zwaktes, voornamelijk dat de tegenstander te vaak te vrij staat in de 'cutback-zone' (iets wat een Witsel bijv. wel zou kunnen opvangen), en dat we kwetsbaar blijven op verdedigende stilstaande fases (vooral corners) door het schakelen tussen zonaal verdedigen en mandekking.
Sanders
Supersub
Berichten: 1229
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: De Rode Duivels

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 23 jun 2024, 22:36 Tweede was toch beter.

Vond de analyse van Vidarson vanavond, net voor de match van Duitsland, wel interessant. Uitleg bij onze verdedigende zwaktes, voornamelijk dat de tegenstander te vaak te vrij staat in de 'cutback-zone' (iets wat een Witsel bijv. wel zou kunnen opvangen), en dat we kwetsbaar blijven op verdedigende stilstaande fases (vooral corners) door het schakelen tussen zonaal verdedigen en mandekking.
De manier van druk zetten van Tedesco is nu eenmaal één met risico's waar je ruimte vrijgeeft. Door zo intens en zo hoog te gaan drukken met zoveel spelers, geef je onvermijdelijk ergens ruimte weg.
Je zou inderdaad kunnen zeggen dat een "ervaren" pion zoals Witsel meer oog heeft voor die zone, maar dan loop je een ander risico dat elders een man vrijkomt, waardoor je pressing in het water valt. Het is zeer duidelijk dat Tedesco wil dat, als er gepresst wordt, dat iedereen dat doet en dat ook man op man doet.
In een ideaal scenario in Tedesco zijn hoofd, is het zoals afgelopen zaterdag: Castagne dekt door op de linksachter; de drie spitsen pressen op de keeper en verdedigers en knijpen hen zo naar een zone waar geen ruimte ligt of waar ze een foute pass geven. Als dan uw middenvelders ook niet mee pressen (bvb Onana/Witsel die de 10 vrij laat om toch maar die cutback zone te bewaken) dan voetbalt de tegenstander door uw eerste pressing door en klaagt iedereen dat het middenveld of de verdediging niet aansluit bij het druk zetten.
Maar bij de Duivels heeft iedereen zijn man als er druk uitgeoefend wordt op de verdedigende linie van de tegenstander. Ja er is dan ruimte vrij voor en in onze verdediging; maar dat is het risico dat Tedesco wil lopen. Maar daardoor vergroot je wel de kans op slechte inspeelpasses, balverlies, etc door de tegenstander in hun opbouw.

Bij de stilstaande fases moeten ze het inderdaad wel beter uitwerken.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1969
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

De hoeveelheid kansen die we creëren staat het ons ook toe dat we af en toe een lullige tegengoal krijgen omdat ze door onze pressing raken. Alleen moeten die kansen dan effectief omgezet worden in doelpunten, wat momenteel het grootste probleem is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3529
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 24 jun 2024, 09:22 De hoeveelheid kansen die we creëren staat het ons ook toe dat we af en toe een lullige tegengoal krijgen omdat ze door onze pressing raken. Alleen moeten die kansen dan effectief omgezet worden in doelpunten, wat momenteel het grootste probleem is.
Klopt. De Bruyne probeert door infiltraties duidelijk ook mee doelgevaar te creëren, en met Tielemans hebben we een afspeelpunt voor afstandsschoten uit de 2e lijn, net buiten de carré van de tegenstander. Lukaku heeft al 2 keer pech gehad, eerste keer met die dubieuze hands-fase voorafgaand aan de voorzet van Openda, en zaterdag bij die teen buitenspel. Hopen dat we daarmee onze dosis pech gehad hebben voor dit tornooi, en dat dat soort fases de komende matchen in ons voordeel uitdraait.

Oekraïne zal het ons sowieso ook niet cadeau geven, en we hebben al vaak gezien dat wedstrijden tegenwoordig geen 90 maar vaak 100 minuten (of nog langer) duren. Een nieuwe snelle goal zou mooi zijn natuurlijk!

Ik ben ook wel benieuwd wie Lukebakio zal vervangen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3529
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

De pers verwacht Trossard als vervanger voor Lukebakio, maar ik ben niet zo zeker. Misschien wil Tedesco iemand met wat meer body/verdedigende skills om de opkomende Zinchencko mee aan banden te leggen? In dat geval zou Charles misschien in beeld kunnen komen?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3529
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

IsO schreef: 26 jun 2024, 12:01 De pers verwacht Trossard als vervanger voor Lukebakio, maar ik ben niet zo zeker. Misschien wil Tedesco iemand met wat meer body/verdedigende skills om de opkomende Zinchencko mee aan banden te leggen? In dat geval zou Charles misschien in beeld kunnen komen?
Toch Trossard dus.

Mudryk en Zinchenko op de bank, idem voor Lunin. Oekraïne treedt aan in een 5-3-2, met Dovbyk en Roman als 2 spitsen. Ben benieuwd!
Sanders
Supersub
Berichten: 1229
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: De Rode Duivels

Bericht door Sanders »

Hier kan ik met de beste wil van de wereld niet bij.

Geen enkele intentie om het positieve voetbal van de vorige match te bevestigen.
Gokken op een gelijkspel waarbij je bij een tegendoelpunt uitgeschakeld bent. Oekraïne was godbetert zelfs gevaarlijker dan ons.
De keuze van Trossard op rechts blijkt alweer de verkeerde. Trossard is geen vleugelspeler, ik heb het al zovaak gezegd.
Dan die wissels ook. Mangala en Carrasco... Openda ocharme 4 minuten. Met 4 verdedigers opbouwen tegen 2 centrale spitsen. Tielemans die veel minder box to box was dan tegen Roemenië (of het noet mocht). Geen enkele collectieve druk opd e tegenstander. Lukaku die in de achterzak zat van die verdedigers, nooit voor zijn man kwam in de 16 en opnieuw enkel wandelde en liep te wijzen.

En de De Bruyne zijn arrogant interview op Sporza en dan de spelers naar binnenstuurt. Omdat hij niet begrijpt dat ze worden uitgefloten.

Redelijk gefrustreerd.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1334
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: De Rode Duivels

Bericht door PetjeFCB »

Volledig mee akkoord.

De Bruyne gaf ook zoveel slechte passes...

Van een ploeg met zo'n kern mogen we toch verwachten dat ze beter spelen. Ja je bent door, maar ligt er nu toch waarschijnlijk uit maandag...

En dan die uitspraak: "Als je wil kampioen spelen. Moet je tegen iedereen kunnen winnen"
Blijkbaar lesje nog niet geleerd...

Speel gewoon die eerste helft volle bak. Zelfs al kom je dan 1-0 achter, nog tijd genoeg om recht te zetten.
Plaats reactie