RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: RSC anderlecht

Bericht door HeervanBiesen »

GenGhibli schreef:
HeervanBiesen schreef:
zegmaardag schreef:
rambopirou schreef: Zonder Vranjes en Cobbaut in hun verdediging valt toch een groot stuk kwaliteit weg bij hen!
Moeten we zeker winnen kunnen afsluiten en tonen dat wij nog steeds de beste van België zijn en dat zonder Naka en Mechele
Die Cobbaut al zien spelen? Da’s een beetje als Cools bij ons: veel goede wil, fysieke presence maar technisch te beperkt en laat veel steken vallen!

anderlecht startte gisteren met 4 Belgen, maar de oudste ervan was wel maar 20 jaar... Uiteindelijk
toch weer chapeau dat ze die jongens dan toch gewoon de kans geven.

Die Vranjes herinner ik me nog van vorig seizoen dat het een absolute mongool was... Heeft zich al bewezen.
Dat is eigelijk iets waar ik als clubsupporter jaloers op ben, echt erg om te zeggen dat dat dan nog bij onze rivaal is.. dat zij de eigen jeugd nu volop kansen geven.
Allemaal leuk. Maar ze moeten wel de kwaliteit hebben. Ben totaal niet onder de indruk van hun talenten. En wat is de meerwaarde van at random wat jeugd erin te gooien als je al weet dat ze het niet gaan redden? Saelemakers zijn voorzetten zit iedereen op te geilen maar ik vind die niet eens goed. Kan ook totaal niet verdedigen. Amuzu is zo blind als wat. En dan heb je nog Bornauw die me voorlopig wel meevalt maar ook niet meer dan dat.

Maar er is wel een groter algemeen probleem. Belgische jeugd is slecht opgeleid. En niet alleen bij ons. We slaan door in het fysieke aspect en verwaarlozen het voetbaltechnische. Eigenlijk het totaal omgekeerde van in Nederland bv. Daar selecteren ze ook door op slimme spelers. Jongens die bovengemiddeld het spel lezen. We kunnen nog altijd veel leren van die Hollanders ondanks de algemene perceptie op hun voetbal.
Klopt, das zoals een Marin bij Standard. Die komt uit de academie van Hagi en daar is de visie Spaans o.w.v. zijn periode bij Barcelona, daar ligt de nadruk op techniek, het fysieke komt achteraf wel.
Hier in België selecteren scouts op heel jonge leeftijd vooral spelers met karakter die doorzetten, met het idee op techniek kan je trainen op wilskracht niet...
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: RSC anderlecht

Bericht door GenGhibli »

Die mauve supps compleet door het lind omdat ze in Joma gaan voetballen. Voelen zich 2de rangs daarmee. Ik vind het net origineel. En denk dat je meer inspraak hebt in het design. Dikke nekken gvd. Morgen effe doorgaan, kapot maken!
Laatst gewijzigd door GenGhibli op 25 aug 2018, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: RSC anderlecht

Bericht door zegmaardag »

GenGhibli schreef: Die mauve supps compleet door het lind omdat ze in Joma gaan voetballen. Voelen zich 2de rangs daarmee. Ik vind het net origineel. En denk dat je meer inspraak hebt in het design. Dikke nekken gvd. Morgen effe doorgaan, kapot maken!
Die reacties tonen wat voor supps ze daar toch lopen hebben, amai. Wel toevallig dat Jona ook aan de zee sponsort, niet?
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door Khas »

Tzijn toch kadetjes wi.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: RSC anderlecht

Bericht door GenGhibli »

Bakkali krijgt al een oorveeg van Heintje. Ik had hem beter naast mij op de bank gehouden, dixit Hein. Heeft toch echt wel moeite met pure creatieve spelers die je wat vrijheid moet geven.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: RSC anderlecht

Bericht door Bosko »

GenGhibli schreef: Bakkali krijgt al een oorveeg van Heintje. Ik had hem beter naast mij op de bank gehouden, dixit Hein. Heeft toch echt wel moeite met pure creatieve spelers die je wat vrijheid moet geven.
Pitta Bakkali, staat toch nog serieus te zwaar.
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door leem »

We gaan nog verschieten vrees ik, hein kon hem niet beter aanpakken.

Gelukkig is hein alles behalve de coach voor deze speler, dus dat is dan weer een meevaller.


Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Laatst gewijzigd door leem op 26 aug 2018, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5338
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

De hosana sfeer mag daar nu ook wat getemperd worden. Vuile mauve.
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: RSC anderlecht

Bericht door Jens27 »

GenGhibli schreef: Bakkali krijgt al een oorveeg van Heintje. Ik had hem beter naast mij op de bank gehouden, dixit Hein. Heeft toch echt wel moeite met pure creatieve spelers die je wat vrijheid moet geven.
Dat klopt niet hoor. Hein bekritiseerde de keuze voor de lange bal naar het einde van de match toe waardoor het inbrengen van Bakkali geen nut had. Heeft geen negatief woord over de speler gezegd.
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: RSC anderlecht

Bericht door DavidVM »

Die Saelemaekers blijkt nu toch ook een fameuze etter te zijn, heb me enorm geergerd aan die jongen zijn streken. Bij ons zeggen ze: "een echte fafoul"
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3216
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Pica »

Tiki Taka schreef: De hosana sfeer mag daar nu ook wat getemperd worden. Vuile mauve.
Wie had gedacht dat ik met jou akkoord zou kunnen gaan over iets :mrgreen:

We hebben ze gewoon overklast, de momentjes waarop wij wat gas terug pakten waren ze amper gevaarlijk, hun enige echte kans was direct goal. Gaat ook niet blijven duren dat soort 'geluk'.
Rafke7
Profvoetballer
Berichten: 418
Lid geworden op: 30 mei 2016, 23:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door Rafke7 »

Pica schreef:
Tiki Taka schreef: De hosana sfeer mag daar nu ook wat getemperd worden. Vuile mauve.
Wie had gedacht dat ik met jou akkoord zou kunnen gaan over iets :mrgreen:

We hebben ze gewoon overklast, de momentjes waarop wij wat gas terug pakten waren ze amper gevaarlijk, hun enige echte kans was direct goal. Gaat ook niet blijven duren dat soort 'geluk'.
Toch maar mee opletten. 2 jaar geleden werden ze zo kampioen...
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3216
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Pica »

Rafke7 schreef:
Pica schreef:
Tiki Taka schreef: De hosana sfeer mag daar nu ook wat getemperd worden. Vuile mauve.
Wie had gedacht dat ik met jou akkoord zou kunnen gaan over iets :mrgreen:

We hebben ze gewoon overklast, de momentjes waarop wij wat gas terug pakten waren ze amper gevaarlijk, hun enige echte kans was direct goal. Gaat ook niet blijven duren dat soort 'geluk'.
Toch maar mee opletten. 2 jaar geleden werden ze zo kampioen...
Wij waren niet goed genoeg dan. Je kan maar zo kampioen worden als de rest aan het falen is. Dat lijkt voorlopig niet het geval te worden voor ons.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5338
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Pica schreef:
Rafke7 schreef:
Pica schreef:
Tiki Taka schreef: De hosana sfeer mag daar nu ook wat getemperd worden. Vuile mauve.
Wie had gedacht dat ik met jou akkoord zou kunnen gaan over iets :mrgreen:

We hebben ze gewoon overklast, de momentjes waarop wij wat gas terug pakten waren ze amper gevaarlijk, hun enige echte kans was direct goal. Gaat ook niet blijven duren dat soort 'geluk'.
Toch maar mee opletten. 2 jaar geleden werden ze zo kampioen...
Wij waren niet goed genoeg dan. Je kan maar zo kampioen worden als de rest aan het falen is. Dat lijkt voorlopig niet het geval te worden voor ons.
Idd, ik meen te mogen stellen dat onze kern nu meer kwaliteit bevat en ook in de breedte een pak beter is gestoffeerd dan toen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1967
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Eens ze 2 matchen per week gaan moeten spelen gaan ze ook punten verliezen, want hun kern is in de breedte niet zo goed. Daarnaast gaan hun jonge spelers sowieso nog een terugval kennen, en ik ben eerlijk gezegd na gisteren niet echt onder de indruk van hun kwaliteiten in topmatchen. Tegen KV Kortrijk zullen ze wel uitblinken, net als hun "koningskoppel", maar tegen Genk bijvoorbeeld gaan ze toch serieus afzien.
Plaats reactie