RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 26 jan 2024, 08:33 Ik heb de interviews niet meer gezien, ik erger mij altijd dood aan Riemer (ik niet alleen precies :D)

Kans dat anderlecht een prijs pakt, is weer wat kleiner. Benieuwd wat er gebeurt als ze niet in de top 4 eindigen.
Hopelijk boeken toe, de ploeg opdoeken en tot nooit meer. :puke:
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

t4nd schreef: 26 jan 2024, 08:26
Bullshit opmerking #5: Enter Debast. "Als er een bekertje op het veld komt, moet er geen drama van gemaakt worden. Maar dat vind ik persoonlijk." Stop met die idioten een forum te geven én in bescherming te nemen. Zaken op het veld gooien hoort gewoon niet, punt. Dat moet je niet proberen goed te praten. Ik zeg niet dat je elke match moet stilleggen omdat er 1 bekertje op het veld terecht komt, maar dit was niet 1 bekertje... Het is uitkijken naar de reactie van de voetbalbond want dit is niet de eerste keer dat anderlecht-"supporters" zoiets doen en ik verwacht nu écht wel een duidelijke boodschap.
Sommige mauven achter het doel van Moris wisten precies niet goed wat een "beker" match precies betekent
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

op HNB:
[spoiler]
“Duidelijk dat Marc Coucke werd bedrogen”: Herman Van Holsbeeck naar correctionele rechtbank voor gesjoemel bij verkoop anderlecht

Voormalig RSC anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck en ex-CEO Jo Van Biesbroeck zullen zich voor de correctionele rechtbank moeten verantwoorden voor gesjoemel bij de verkoop van de voetbalclub, dat heeft de raadkamer beslist. Verschillende andere verdachten, waaronder ex-voorzitter Roger Vanden Stock, Luc Deleu en de advocatenkantoren Clifford Chance en Van Landuyt en Vennoten werden niet doorverwezen.
Chris Verhaeghe, Vincent Van Genechten
Vandaag om 13:07

De raadkamer volgt dus niet volledig de vordering van het federaal parket, dat de doorverwijzing had gevraagd van elf personen en vijf vennootschappen. Naast Roger Vanden Stock en advocaat Luc Deleu zal ook gewezen financieel directeur René Trullemans zich niet voor de strafrechter moeten verantwoorden. Zij zijn dus buiten vervolging gesteld.

Voetbalmakelaar Christophe Henrotay is wel doorverwezen voor zijn vermoedelijke betrokkenheid bij het gesjoemel bij de verkoop van de Brusselse voetbalclub.

Een datum voor het proces is er niet. De advocaat van Marc Coucke, die valse financiële gegevens onder de neus zou hebben gekregen zodat hij zijn bod voor de aankoop van RSCA zou verhogen, zegt dat de beslissing duidelijk aantoont dat Coucke werd gedupeerd.

“De beslissing wordt nader onderzocht, maar het is nu wel duidelijk gemaakt dat mijn cliënt werd bedrogen bij de aankoop van de aandelen en dat hij daardoor aanzienlijke schade heeft geleden”, zegt meester Walter Van Steenbrugge.

Achtergrond

Volgens het federaal parket zou bij de verkoop van de voetbalclub op verschillende manieren gesjoemeld zijn. Voor die verkoop waren drie kandidaten in de running, Marc Coucke, Ghelamco-baas Paul Gheysens, en de Oezbeek Alisher Usmanov, een zakenman die ook aandeelhouder was van Arsenal. Die laatste was aangebracht door spelersmakelaar Christophe Henrotay, met wie de club eerder al had samengewerkt bij de transfers van spits Aleksandar Mitrovic naar Newcastle United in 2015, en van Youri Tielemans naar AS Monaco in 2017.

Aan Henrotay was een zogenaamde finder’s fee van 3 miljoen euro beloofd als hij een overnemer aanbracht, maar Usmanov haakte uiteindelijk af. Henrotay zou daarop Paul Gheysens aangespoord hebben om de club te kopen, en die deed ook een bod van 91 miljoen, maar omdat Paul Gheysens na het debacle rond het Eurostadion persona non grata bij RSCA geworden was, besloot anderlecht uiteindelijk te verkopen aan Marc Coucke, die minder bood. Coucke kreeg de kans om 74 procent van de aandelen te kopen als hij zijn bod verhoogde met 5 miljoen euro. De zakenman zou daarbij valse financiële tabellen voorgelegd gekregen hebben om hem te overtuigen.

Christophe Henrotay eiste evenwel zijn commissie omdat hij tevergeefs de hoogste bieders had aangebracht en was niet tevreden met de circa 1 miljoen euro die de aandeelhouders bereid waren hem te betalen. Volgens het gerecht zou niet alleen een deel van dat geld verdoken teruggevloeid zijn naar bepaalde verkopers, het oude anderlecht-bestuur, zijnde Vanden Stock, Van Holsbeeck en Van Biesbroek, en zouden ze ook het contract van toenmalig speler Leander Dendoncker hebben aangepast.

Daardoor zou Henrotay bij diens latere transfer gegarandeerd nog 2,4 miljoen krijgen in plaats van een afgesproken percentage, en zou dat bedrag betaald worden door de nieuwe eigenaar Marc Coucke.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Na de zware blessure voor Hazard, zou nu ook Verschaeren nog niet direct inzetbaar zijn...dat zou wel een ferme streep door hun rekening zijn, mocht dit blijken na de extra scans vandaag.
Plaats reactie