Belgisch voetbal algemeen

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 814
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Duffman »

JRut schreef:
Fire schreef: bye Georges. Hopelijk ben je nu eindelijk definitief weg uit de pintjes liga.
Als je toch nog wil terugkomen, gelieve je dan te beperken tot AA Gent, RSC* of Zulte Waregem qua ploegen.
Hier zien we hem in ieder geval niet meer. Bart wordt soms nog badend in het zweet wakker van die affaire.
Het is net zoals Jacky verleden jaar bij OHL.
Hij heeft wel degelijk zijn aandeel in de heropleving en het behoud, maar moest in de zomer vertrokken zijn omdat die psychologische aanpak die daarvoor nodig is niet kon blijven werken. En Lokeren staat qua kwaliteit in de de kern ook gewoon op hun plaats momenteel.

Anyway, Vidarson... ik bedoel VIDARSON... :brechtje: :brechtje: :brechtje: :lol: :lol: :lol:
2de klasse is een feit.
Laatst gewijzigd door Duffman op 26 okt 2016, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Cedrinho »

Leekens-Wilmots als T1-duobaan bij RSCA.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Alethio »

HNB geeft Hasi als mogelijke opvolger van Leekens. Ik zou er wel nog mee kunnen lachen.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Fire »

Den besnik terug in België zou lachen zijn.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Peet »

Alethio schreef: HNB geeft Hasi als mogelijke opvolger van Leekens. Ik zou er wel nog mee kunnen lachen.
(Zonder zever) Voor Lokeren een geschikte coach.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Alethio »

Hanni? Ja was goed bij Mechelen, maar ook niet zo uitzonderlijk dat hij z'n ploeg naar POI gebracht heeft ofzo?
En bij anderlecht vind ik hem nu ook niet bepaald waaw...
Eventjes hier verdergaan, zodat het topic van Ruud vrij blijft van onterechte mauve invloeden i.v.m de gouden schoen.

Ik zou mijn geld toch ook op Hanni zetten, hoor. Bracht Mechelen quasi in zijn eentje naar de rand van POI, en won profvoetballer van het jaar. Is daarna naar de favoriete ploeg van de gouden schoen gegaan, en was in de eerste maanden van het seizoen de enige daar die op niveau was. Zoals de laatste jaren is er niemand geweest die er echt het volledige jaar bovenuit stak (Kums misschien de enige de laatste jaren die hem absoluut verdiende, voor Hazard was dat ook wel zo). Als er niemand er echt bovenuit steekt, gaat hij al gemakkelijk naar anderlecht.

Bij ons heb je de tweede helft van vorig seizoens voornamelijk Izzy, Rafa en Engels die ons kampioen gemaakt hebben, maar die spelen sowieso te weinig deze seizoenshelft om echt favoriet te zijn. Ik zie Izzy met voorsprong de eerste stemronde winnen, maar het is onwaarschijnlijk dat dat voldoende zal zijn. Bij Gent, Genk, Standard en anderlecht eigenlijk niemand die echt daar in aanmerking komt om veel punten te pakken. Kums kan er wel nog wat meenemen, maar lang niet voldoende om in aanmerking te komen voor de schoen op basis van één seizoenshelft.

Dit seizoen - voor zover het ver is, natuurlijk - heeft nog minder uitblinkers, als het van mij afhangt. Onze sterspelers zijn te veel geblesseerd. Gent heeft niemand. anderlecht heeft een volledig nieuwe ploeg en draait ook niet echt super. Teodorcyk scoort veel en pakt veel punten voor zijn ploeg, dus zal ook wel wat punten meenemen, maar met een half seizoen in België komt hij niet in aanmerking. Hanni draaide van alle nieuwe aankopen tot nu toe het beste, zoals ik al zei voornamelijk in de zomermaanden. Met de komst van Stanciu is het nog wat meer zoeken voor hem, maar heeft toen toch wel veel punten voor hen opgeleverd.

Bij ons is er ook niemand die al echt constant gespeeld heeft dit seizoen, en onze eerste twee Europese wedstrijden waren ook niet echt om naar huis te schrijven, en die tellen zeker ook mee (zie Kums vorig jaar, die daar ook veel van zijn punten verdiend heeft). Als het op regelmatigheid zou aankomen, lijkt Ruud me dan ook de beste kandidaat, maar hij is toch te weinig spectaculair om veel punten te halen.

Het lijkt mij dus een winst 'by default' voor Hanni te worden.

Disclaimer: allemaal nu bedacht en beredeneerd. Het kan perfect zijn dat ik nog wat spelers vergeten ben. So be it.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Gratchski »

tuurlijk heb je gelijk, maar november gaat nog veel bepalen
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Alethio »

Daar valt niet over te twijfelen. Er kan nog veel gebeuren.
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Stylisimo »

Izzy gaat vlammen en Ruud gaat blijven vlammen!
Tzal een nipte worden, maar top 2 MOET FCB zijn imo..
Hanni mag dan een eervolle 3e worden ;)
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Cedrinho »

Eerste jaarhelft was vrij duidelijk... Enerzijds Hanni, anderzijds 2-3 Clubspelers die van elkaar punten afsnoepen eigenlijk en dan nog outsiders als Dossevi.
De tweede jaarhelft vind ik toch wat moeilijker om te beoordelen (ook omdat ik er niets van zie natuurlijk). Precies niet echt uitblinkers..
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Hans1981 »

By default vind ik niet kunnen. Praet is al een aanfluiting en een perfect voorbeeld van hoe het niet moet. Die wordt verkocht als beste speler uit onze competitie. Je maakt hele slechte reclame voor de Jupiler Pro League.
Rafke7
Profvoetballer
Berichten: 418
Lid geworden op: 30 mei 2016, 23:57

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Rafke7 »

Hans1981 schreef: By default vind ik niet kunnen. Praet is al een aanfluiting en een perfect voorbeeld van hoe het niet moet. Die wordt verkocht als beste speler uit onze competitie. Je maakt hele slechte reclame voor de Jupiler Pro League.
Vind ik ook nog steeds de grootste gouden schoen-schaamte van de voorbije jaren. Heeft de mauven daarmee wel 9 miljoen opgebracht! Kan nu nog niet mee bij Sampdoria :-(
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Peet »

De nivellering in de JPL wordt duidelijker met de dag. Iedereen kan tegen iedereen winnen/verliezen. Waar is de tijd dat we 17 matchen op rij wonnen en anderlecht op 3 punten volgde :mrgreen:. En thuismatchen met 5-0 werden gewonnen.

En vooral is het niveau van de kleine ploegen gestegen, of het onze gedaald? Of het voetbal dat saaier en georganiseerder wordt?
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Flufferd »

Peet schreef: De nivellering in de JPL wordt duidelijker met de dag. Iedereen kan tegen iedereen winnen/verliezen. Waar is de tijd dat we 17 matchen op rij wonnen en anderlecht op 3 punten volgde :mrgreen:. En thuismatchen met 5-0 werden gewonnen.

En vooral is het niveau van de kleine ploegen gestegen, of het onze gedaald? Of het voetbal dat saaier en georganiseerder wordt?
Niveau van de topclubs is gewoon zwaar gedaald of toch niet evenredig met dat van de kleine clubs als je naar bijvoorbeeld Nederland kijkt.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Hans1981 »

Flufferd schreef:
Peet schreef: De nivellering in de JPL wordt duidelijker met de dag. Iedereen kan tegen iedereen winnen/verliezen. Waar is de tijd dat we 17 matchen op rij wonnen en anderlecht op 3 punten volgde :mrgreen:. En thuismatchen met 5-0 werden gewonnen.

En vooral is het niveau van de kleine ploegen gestegen, of het onze gedaald? Of het voetbal dat saaier en georganiseerder wordt?d
Niveau van de topclubs is gewoon zwaar gedaald of toch niet evenredig met dat van de kleine clubs als je naar bijvoorbeeld Nederland kijkt.
Klopt volledig. Het niveau van onze toppers is om te huilen.
Plaats reactie