[25.] Ruud Vormer
Re: [25.] Ruud Vormer
Verlengd tot 2023. Wat een monument is Ruud nu al voor onze Club!
Als hij dat contract uitdoet zal hij bijna 10 jaar hier zitten zeker? Crazy in deze tijden. Blijft ook een sterkhouder op en naast het veld.
Zal 9 jaar zijn, inderdaad een eeuwigheid in het hedendaagse voetbal. Weinigen die dit verwacht hadden toen hij werd voorgesteld. Toen had Rudy trouwens nog een voorkeur voor de 6
Een échte kapitein, een voortrekker, die een heel belangrijke rol vervult in de kleedkamer én op het veld.
Ondanks zijn 33 lentes, speelde hij vorig seizoen 47 wedstrijden in totaliteit, waarin hij goed was voor 8 goals en 16 assists.
Hoedje af voor deze sympathieke Hollander, die momenteel al 317 matchen voor Club speelde.
Ondanks zijn 33 lentes, speelde hij vorig seizoen 47 wedstrijden in totaliteit, waarin hij goed was voor 8 goals en 16 assists.
Hoedje af voor deze sympathieke Hollander, die momenteel al 317 matchen voor Club speelde.
Interview met Vormer in HLN:
Rudy trapt zijn corners beter dan KDB. Een wapen op zich
- Vergas Ronald
- "Moderator"
Goeie corners en vrije trappen terzijde, is gewoon nog altijd dezelfde voetballer die gouden schoen won. Die gast is niet versleten. Dat drie keer 90 minuten per week te veel geworden is zal wel blijken uit testen maar ge hebt geen testen nodig om te zien dat Ruud nog steeds een fantastische voetballer is.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Desondanks zat die bij mij terecht op de bank. Was nergens tegen Kv Mechelen. Totaal geen grinta / agressiviteit. Blijft bij mij toch ook een prioriteit opvolger Vormer zoeken want Rits is voor mij te plat zeker in de toppers en Europees.Vergas Ronald schreef: ↑28 nov 2021, 15:45 Goeie corners en vrije trappen terzijde, is gewoon nog altijd dezelfde voetballer die gouden schoen won. Die gast is niet versleten. Dat drie keer 90 minuten per week te veel geworden is zal wel blijken uit testen maar ge hebt geen testen nodig om te zien dat Ruud nog steeds een fantastische voetballer is.
Had wel graag Malinovsky zien komen …
Van Ruud weet je wat je er aan hebt. Je kent zijn capaciteiten en ook zijn limieten. Zo weten we ook dat zijn progressiemarge quasi nul is. Dat ligt voor anderen anders en daarom krijgen ze meer speelgelegenheid. Maar dit doet niets af aan de ENORME meerwaarde van het 'karakter' Ruud Vormer. Zeker als de anderen het op dat gedeelte laten afweten. Enorm respect voor deze man... .Kevinho schreef: ↑29 nov 2021, 11:46Desondanks zat die bij mij terecht op de bank. Was nergens tegen Kv Mechelen. Totaal geen grinta / agressiviteit. Blijft bij mij toch ook een prioriteit opvolger Vormer zoeken want Rits is voor mij te plat zeker in de toppers en Europees.Vergas Ronald schreef: ↑28 nov 2021, 15:45 Goeie corners en vrije trappen terzijde, is gewoon nog altijd dezelfde voetballer die gouden schoen won. Die gast is niet versleten. Dat drie keer 90 minuten per week te veel geworden is zal wel blijken uit testen maar ge hebt geen testen nodig om te zien dat Ruud nog steeds een fantastische voetballer is.
Had wel graag Malinovsky zien komen …
Ruud Vormer past niet meer in plannen van Club Brugge en mag vertrekken: keuze voor Casper Nielsen en de toekomst
Ruud Vormer (34) begon in de competitieopener tegen RC Genk in de basis, maar zijn situatie is duidelijk. Nu Casper Nielsen (28) er is, moet de aanvoerder van Club Brugge niet meer op speelkansen rekenen. Dat werd ook met hem doorgesproken.
Na een moeilijk seizoen, waarin hij zowel onder Clement als Schreuder op de bank belandde, was Vormer tijdens de voorbereiding op de nieuwe jaargang weer een vaste waarde. Niet dat hij daardoor al begon te dromen. Voor aanvang van het seizoen werden heldere afspraken met hem gemaakt. Ook Carl Hoefkens zat er toen bij, om een nieuwe ongemakkelijke situatie zoals begin vorig seizoen onder Clement te vermijden.
Het was zonneklaar dat Vormer vanaf de komst van een nieuwe ‘acht’ plaats zou moeten ruimen. En nadat Nielsen had getekend, vond er vorige week voor de zekerheid een extra gesprek plaats, waarin dat werd bevestigd. De reden dat Nielsen zondag nog niet aan de aftrap stond, was dat hij nog maar een paar keer had meegetraind. Vanaf komend weekend tegen Eupen is hij titularis.
Transfervrij vertrek
Het gaat echter niet alleen over Nielsen. Bij blauw-zwart trekken ze ook de kaart van de jeugd. Op Vormers positie kloppen Lynnt Audoor (18) en Cisse Sandra (18) op de deur en een rijtje lager Noah Mbamba (17) evenzeer. Bovendien bestaat de kans dat er nog een middenvelder bijkomt. Er moest maar eens een absolute topper beschikbaar komen – de situatie van Sander Berge (24) bij Sheffield United wordt bijvoorbeeld al een hele tijd in de gaten gehouden.
Vormer is net begonnen aan zijn negende seizoen in Brugge, maar nu hij niet meer in de sportieve plannen past, valt het nog te bezien of hij dit laatste contractjaar zal uitdoen. Hij beseft net als Club dat een vertrek het beste zou zijn. Naar het buitenland mag hij transfervrij weg, maar er moet wel eerst een interessante ploeg of lucratieve deal opduiken. Want aangezien hij zich uitstekend voelt in Knokke, gaat hij niet voor niks verhuizen.
Ruud Vormer (34) begon in de competitieopener tegen RC Genk in de basis, maar zijn situatie is duidelijk. Nu Casper Nielsen (28) er is, moet de aanvoerder van Club Brugge niet meer op speelkansen rekenen. Dat werd ook met hem doorgesproken.
Na een moeilijk seizoen, waarin hij zowel onder Clement als Schreuder op de bank belandde, was Vormer tijdens de voorbereiding op de nieuwe jaargang weer een vaste waarde. Niet dat hij daardoor al begon te dromen. Voor aanvang van het seizoen werden heldere afspraken met hem gemaakt. Ook Carl Hoefkens zat er toen bij, om een nieuwe ongemakkelijke situatie zoals begin vorig seizoen onder Clement te vermijden.
Het was zonneklaar dat Vormer vanaf de komst van een nieuwe ‘acht’ plaats zou moeten ruimen. En nadat Nielsen had getekend, vond er vorige week voor de zekerheid een extra gesprek plaats, waarin dat werd bevestigd. De reden dat Nielsen zondag nog niet aan de aftrap stond, was dat hij nog maar een paar keer had meegetraind. Vanaf komend weekend tegen Eupen is hij titularis.
Transfervrij vertrek
Het gaat echter niet alleen over Nielsen. Bij blauw-zwart trekken ze ook de kaart van de jeugd. Op Vormers positie kloppen Lynnt Audoor (18) en Cisse Sandra (18) op de deur en een rijtje lager Noah Mbamba (17) evenzeer. Bovendien bestaat de kans dat er nog een middenvelder bijkomt. Er moest maar eens een absolute topper beschikbaar komen – de situatie van Sander Berge (24) bij Sheffield United wordt bijvoorbeeld al een hele tijd in de gaten gehouden.
Vormer is net begonnen aan zijn negende seizoen in Brugge, maar nu hij niet meer in de sportieve plannen past, valt het nog te bezien of hij dit laatste contractjaar zal uitdoen. Hij beseft net als Club dat een vertrek het beste zou zijn. Naar het buitenland mag hij transfervrij weg, maar er moet wel eerst een interessante ploeg of lucratieve deal opduiken. Want aangezien hij zich uitstekend voelt in Knokke, gaat hij niet voor niks verhuizen.
-
- Belofte
Ik begrijp dat het financiële aspect heerst over het emotionele, maar na wat ruud voor ons gepresteerd heeft, zouden we hem toch gewoon in de kern moeten houden tot hij zelf beslist om de jeugd te gaan trainen, toch?
- Vergas Ronald
- "Moderator"
Ruud is 9 jaar onderdeel geweest van renaissance Club Brugge, belangrijkste is dat we hem laten kiezen. Wil hij nog een jaar blijven in een andere rol, oké, heeft nog jaar contract. Krijgt hij nog twee of drie jaar bij een degelijke eersteklasser, goed. Of gaat hij nog paar jaar poen scheppen in Qatar, ook cool.maartendr81 schreef: ↑05 aug 2022, 09:06in de kern moeten houden tot hij zelf beslist om de jeugd te gaan trainen, toch?
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Niet op de Europese lijst. Ook niet echt een verrassing misschien, maar wel pijnlijk jammer dat dit icoon geen mooiere uittocht heeft gekregen bij Club... Tenzij hij misschien intern bij Club zijn carrière verder zet als niet-speler, maar dat lijkt me misschien nog wat vroeg.
-
- A-kern
Heeft er iemand een beeld van de interne keuken?
Ergens had ik verwacht dat Ruud toch minstens op de bank zou zitten in de competitie vermits Rits uit ligt...
Je merkt dat hij al enkele weken zijn insta heeft aangepast, dat je hem geen berichten meer kan sturen...
Akkoord dat de concurrentie groot is, maar in de kleine matchen of na Europees voetbal mag hij toch minuten meepikken denk ik dan...
Ergens had ik verwacht dat Ruud toch minstens op de bank zou zitten in de competitie vermits Rits uit ligt...
Je merkt dat hij al enkele weken zijn insta heeft aangepast, dat je hem geen berichten meer kan sturen...
Akkoord dat de concurrentie groot is, maar in de kleine matchen of na Europees voetbal mag hij toch minuten meepikken denk ik dan...