Zomertransfers 2024 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Gebruikersavatar
Arnio
Profvoetballer
Berichten: 314
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door Arnio »

Sanders schreef: 04 jul 2024, 07:35
Levi schreef: 03 jul 2024, 23:57
GraspopperFCB schreef: 03 jul 2024, 22:41 Zouden een bod gedaan hebben op Nilsson van Union ?
Nuttig type om in de kern te hebben. Voorkeur voor onuachu persoonlijk maar die zal niet haalbaar zijn.
Inderdaad een nuttig type om in je kern te hebben, maar sta mij toe om te zeggen dat we toch hoger mogen mikken als eerste spits?
Ik heb hier enorm hetzelfde gevoel bij als toen ik 2 jaar geleden hoorde dat Yaremchuk kwam: dit is geen goalenmaker die je koopt.
Eveneens lijkt hij mij geen spits om als enige diepe spits te fungeren. Nilsson was de lastpak voor de centrale verdedigers waar Amoura van kon profiteren. (Net zoals Yaremchuk profiteerde van Depoitre bij Gent). In tweede instantie kon hij dan bijsluiten eventueel scoren. Maar hij zal moeilijker een goal zelf creëren zoals Thiago dat wel kon. Ik verwacht toch dat Hayen zal vasthouden aan zijn 4-3-3.
Hij is ook al 27, dus veel meerwaarde haal je daar niet meer uit. Ook al lijkt hij een laatbloeier.

Ik heb zo het gevoel dat hij met enkele parameters (maar niet allemaal) wel past in het profiel dat werd opgesteld voor onze spitspositie, maar dat hij zeker niet de eerste op het lijstje stond.
Als dit je eerste spits is/moet worden, dan gaan we het wel lastig hebben in de CL-campagne.

Thiago heeft een grote erfenis nagelaten, maar ik verwacht wel meer van onze zoektocht naar een eerste spits.
Gent zou met nieuwjaar ook heel dicht gestaan hebben bij hem, maar dat ging toen (vermoedelijk door financiële beperkingen van Gent) niet door.

PS: De Onuachu van onder Clement bij Genk was een tank, het lijkt dat hij dat bij Trabzon toch wat heeft teruggevonden. Is er anderzijds ook al 30.
Ik vond dat nu toch wel een enorm ambetant manneke vanvoor iedere keer tegen Union.
Bal bijhouden en aansluiten.
Daarvoor is hij zeker goed genoeg
Kopbal op standaardfasen ook
Kan wel voor een goal 15 instaan per seizoen op die manier
Heretic
Tester
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 nov 2023, 17:15

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door Heretic »

vanGentmaarvoorClub schreef: 04 jul 2024, 07:51
Heretic schreef: 03 jul 2024, 23:15
GraspopperFCB schreef: 03 jul 2024, 22:41 Zouden een bod gedaan hebben op Nilsson van Union ?
Hopelijk is dit een grap ?? Meest beperkte spits ooit. Absoluut afblijven of we gaan weer terug richting Kremencik , Okereke , Rezai en consoorten.
Is that you, FrankFarina ?
Is toch een beperkte spits zeker in het samenspel. Wij zijn precies AA Gent aan het worden met al die binnenlandse transfers? Hebben wij eigenlijk nog een scoutingsapparaat ? Bijna een half jaar de tijd gehad om een vervanger voor Thiago te vinden en dan komen ze met deze af 🫣
Heretic
Tester
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 nov 2023, 17:15

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door Heretic »

Zelfde met die 5 miljoen voor die van Kv ? Da’s meer als dat we voor Nusa betaald hebben en dat is 1 van de grootste toptalenten van de wereld. Tot op heden allerminst onder de indruk van de nieuwe spelers. Geen enkele dat ik zie als een verbetering tov van wat er is / was
Sanders
Supersub
Berichten: 1286
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door Sanders »

vanGentmaarvoorClub schreef: 04 jul 2024, 07:51
Heretic schreef: 03 jul 2024, 23:15
GraspopperFCB schreef: 03 jul 2024, 22:41 Zouden een bod gedaan hebben op Nilsson van Union ?
Hopelijk is dit een grap ?? Meest beperkte spits ooit. Absoluut afblijven of we gaan weer terug richting Kremencik , Okereke , Rezai en consoorten.
Is that you, FrankFarina ?
Heretic schreef: 04 jul 2024, 09:38 Zelfde met die 5 miljoen voor die van Kv ? Da’s meer als dat we voor Nusa betaald hebben en dat is 1 van de grootste toptalenten van de wereld. Tot op heden allerminst onder de indruk van de nieuwe spelers. Geen enkele dat ik zie als een verbetering tov van wat er is / was
Na deze laatste reactie 100% zeker FrankFarinaII :lol:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5377
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 04 jul 2024, 09:55
vanGentmaarvoorClub schreef: 04 jul 2024, 07:51
Heretic schreef: 03 jul 2024, 23:15
GraspopperFCB schreef: 03 jul 2024, 22:41 Zouden een bod gedaan hebben op Nilsson van Union ?
Hopelijk is dit een grap ?? Meest beperkte spits ooit. Absoluut afblijven of we gaan weer terug richting Kremencik , Okereke , Rezai en consoorten.
Is that you, FrankFarina ?
Heretic schreef: 04 jul 2024, 09:38 Zelfde met die 5 miljoen voor die van Kv ? Da’s meer als dat we voor Nusa betaald hebben en dat is 1 van de grootste toptalenten van de wereld. Tot op heden allerminst onder de indruk van de nieuwe spelers. Geen enkele dat ik zie als een verbetering tov van wat er is / was
Na deze laatste reactie 100% zeker FrankFarinaII :lol:
Romero en Jashari zullen zeker een meerwaarde betekenen voor Club, Tzolis ongetwijfeld ook.
Mukau kan ik moeilijk inschatten, Nilsson vind ik niet de topper om Thiago op te volgen, misschien vergis ik me hierin.
Ik vind dat Club over het algemeen goed bezig is met inkomende transfers.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3617
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

Arnio schreef: 04 jul 2024, 09:21
Sanders schreef: 04 jul 2024, 07:35
Levi schreef: 03 jul 2024, 23:57
GraspopperFCB schreef: 03 jul 2024, 22:41 Zouden een bod gedaan hebben op Nilsson van Union ?
Nuttig type om in de kern te hebben. Voorkeur voor onuachu persoonlijk maar die zal niet haalbaar zijn.
Inderdaad een nuttig type om in je kern te hebben, maar sta mij toe om te zeggen dat we toch hoger mogen mikken als eerste spits?
Ik heb hier enorm hetzelfde gevoel bij als toen ik 2 jaar geleden hoorde dat Yaremchuk kwam: dit is geen goalenmaker die je koopt.
Eveneens lijkt hij mij geen spits om als enige diepe spits te fungeren. Nilsson was de lastpak voor de centrale verdedigers waar Amoura van kon profiteren. (Net zoals Yaremchuk profiteerde van Depoitre bij Gent). In tweede instantie kon hij dan bijsluiten eventueel scoren. Maar hij zal moeilijker een goal zelf creëren zoals Thiago dat wel kon. Ik verwacht toch dat Hayen zal vasthouden aan zijn 4-3-3.
Hij is ook al 27, dus veel meerwaarde haal je daar niet meer uit. Ook al lijkt hij een laatbloeier.

Ik heb zo het gevoel dat hij met enkele parameters (maar niet allemaal) wel past in het profiel dat werd opgesteld voor onze spitspositie, maar dat hij zeker niet de eerste op het lijstje stond.
Als dit je eerste spits is/moet worden, dan gaan we het wel lastig hebben in de CL-campagne.

Thiago heeft een grote erfenis nagelaten, maar ik verwacht wel meer van onze zoektocht naar een eerste spits.
Gent zou met nieuwjaar ook heel dicht gestaan hebben bij hem, maar dat ging toen (vermoedelijk door financiële beperkingen van Gent) niet door.

PS: De Onuachu van onder Clement bij Genk was een tank, het lijkt dat hij dat bij Trabzon toch wat heeft teruggevonden. Is er anderzijds ook al 30.
Ik vond dat nu toch wel een enorm ambetant manneke vanvoor iedere keer tegen Union.
Bal bijhouden en aansluiten.
Daarvoor is hij zeker goed genoeg
Kopbal op standaardfasen ook
Kan wel voor een goal 15 instaan per seizoen op die manier
Ik heb Nilsson zelf te weinig zien spelen, maar wat ik zag vond ik niet slecht.

Als ik kijk naar FBREF (Opta stats) staat hij in het lijstje van '10 players most similar to Thiago', van spitsen wereldwijd (dus niet enkel JPL). Zie https://fbref.com/en/players/dc45ac24/Thiago

Van Bommel noemde hem eens 'een hele goede, vervelende spits die voor rust in het elftal zorgt' (https://www.hln.be/belgisch-voetbal/pai ... ~a0cb120d/).

Is er wel al 27, maar voor een targetspits (want dat is hij voor mij toch meer dan Yaremchuk) valt dat ook nog wel mee.

Is dit de spits waar iedereen van droomt? Wellicht niet. Was Thiago dat bij zijn aankomst en zelfs de eerste maanden na zijn debuut? Zeker ook niet.

Ik denk wel dat het een hardwerkende en wegende spits is die Hayen moet toelaten om indien gewenst eenzelfde speelstijl te blijven hanteren. Nilsson zal misschien zelf geen 29 goals scoren, maar zal zeker zijn deel doen en kan ook anderen faciliteren, zoals Tzolis.
CRS006
Jeugdspeler
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door CRS006 »

Heretic schreef: 04 jul 2024, 09:38 Zelfde met die 5 miljoen voor die van Kv ? Da’s meer als dat we voor Nusa betaald hebben en dat is 1 van de grootste toptalenten van de wereld. Tot op heden allerminst onder de indruk van de nieuwe spelers. Geen enkele dat ik zie als een verbetering tov van wat er is / was
Ik vind persoonlijk dat ze zeker niet slecht bezig zijn qua transfers.

Ik denk dat ze Mukau gaan halen zijn als reserve voor op de 6 en met oog op de toekomst. Is ook broodnodig als je volgend seizoen weer een positief verhaal wilt brengen in de CL + weer kampioen wilt spelen.

Spits hoop ik toch dat ze hoger mikken. Nu blijkbaar heeft hij zelf een vertrekwens. Als je hem kan halen als gouden back-up dan is hij wel meer dan welkom. ( vermoedelijk vertrekt Jutgla ook nog)

Is heel kopbal 💪 dus kan bij een achterstand of gelijkspel ingebracht worden. Dus kan echt wel een interessant profiel zijn om in uw kern te hebben.

Toch hoop ik ergens op Paul Onuachu. Legt met onze aanvoer er easy min. 25 binnen op een seizoen.

Waarom niet beiden 😝. Begin maar eens als tegenstander Hans, Nilsson en Paul Onuachu te dekken op corners en stilstaande fases 😝
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3229
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door Pica »

Ik snap niet waarom we geilen op een 30 jarige die over zijn top is, 15 goals in een competitie waar een 38 jarige nog bijna topschutter was en dat is slechts één goal meer dan een superspeler als Dragus....Stop living in the past.
Levi
A-kern
Berichten: 597
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door Levi »

Pica schreef: 05 jul 2024, 00:07 Ik snap niet waarom we geilen op een 30 jarige die over zijn top is, 15 goals in een competitie waar een 38 jarige nog bijna topschutter was en dat is slechts één goal meer dan een superspeler als Dragus....Stop living in the past.
1 seizoen geleden had deze man 16 goals in 19 matchen bij Genk in onze competitie. Nu 15 goals in 21 matchen in Turkije. U dragus deed daar 33 matchen over. Manke vergelijking dus. Die 38 jarige is dzeko en de topscorer Icardi die op zijn eentje manu kapot speelde in de cl.
Ik ben ook 1 van de mensen die oprecht denkt dat onuachu in onze competitie het nog steeds goed zou doen. 30 jarige spelers zijn niet noodzakelijk over hun top. Dat ze geen doorverkoop waarde genereren vind ik een meer valabel argument. Tot slot geil ik niet op voetballers. Ik heb andere smaak 😂
CRS006
Jeugdspeler
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door CRS006 »

Pica schreef: 05 jul 2024, 00:07 Ik snap niet waarom we geilen op een 30 jarige die over zijn top is, 15 goals in een competitie waar een 38 jarige nog bijna topschutter was en dat is slechts één goal meer dan een superspeler als Dragus....Stop living in the past.
Zoals Levi al schreef was die 30 jarige vorig seizoen in onze competitie nog steeds dodelijk efficiënt.

Hij zet ook goed druk op een verdediging (wel niet zoals Thiago … dat was er over 😅) Maar toch …

Is voor een 30 jarige boom van een spits nog steeds vrij snel.

En kan als geen ander een bal bijhouden zodat de ploeg kan opschuiven.

Die 30 jarige over zijn top zou hier makkelijk 25-30 goals maken en aan een dodelijke efficiënte.

Ik vind de reacties hier soms fenomenaal. Eerst bashen op Thiago en plots is het een wereldspits. Op zijn beurt is Onuachu dan over zijn top heen … Te gek voor woorden.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3617
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

IsO schreef: 28 jun 2024, 21:09 Volgens Sacha Tavolieri zou Club Nxt proberen om Madi Monamay binnen te halen. Jonge Belgische CV die momenteel uitkomt voor Leverkusen u19 maar weg mag.

https://x.com/sachatavolieri/status/180 ... 46005?s=19
Deze zou ondertussen eerder richting PSV neigen
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3617
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5377
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door Tiki Taka »

mixed feelings :coffee:
Levi
A-kern
Berichten: 597
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door Levi »

Tiki Taka schreef: 05 jul 2024, 12:21
mixed feelings :coffee:
Het is ook niet volledig wat ik gehoopt en verwacht had maar bon ergens snap ik het ook wel. Hij verdient in elk geval de kans.
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 420
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door ClubFanVinne »

Na nillson moet er zeker nog een 2de spits bij zeker omdat judgla vertrekt. Ook nog nood aan 2 extra wingers want als skov en Nusa vertrekken hebben we er maar 2 voor 2 posities. Verder zou ik ook nog een ervaren 8 halen en een ervaren rechtsachter. Juranovic zou ik wel graag zien komen.
Plaats reactie