RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5374
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 26 jan 2024, 08:33 Ik heb de interviews niet meer gezien, ik erger mij altijd dood aan Riemer (ik niet alleen precies :D)

Kans dat anderlecht een prijs pakt, is weer wat kleiner. Benieuwd wat er gebeurt als ze niet in de top 4 eindigen.
Hopelijk boeken toe, de ploeg opdoeken en tot nooit meer. :puke:
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1762
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

t4nd schreef: 26 jan 2024, 08:26
Bullshit opmerking #5: Enter Debast. "Als er een bekertje op het veld komt, moet er geen drama van gemaakt worden. Maar dat vind ik persoonlijk." Stop met die idioten een forum te geven én in bescherming te nemen. Zaken op het veld gooien hoort gewoon niet, punt. Dat moet je niet proberen goed te praten. Ik zeg niet dat je elke match moet stilleggen omdat er 1 bekertje op het veld terecht komt, maar dit was niet 1 bekertje... Het is uitkijken naar de reactie van de voetbalbond want dit is niet de eerste keer dat anderlecht-"supporters" zoiets doen en ik verwacht nu écht wel een duidelijke boodschap.
Sommige mauven achter het doel van Moris wisten precies niet goed wat een "beker" match precies betekent
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3612
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

op HNB:
[spoiler]
“Duidelijk dat Marc Coucke werd bedrogen”: Herman Van Holsbeeck naar correctionele rechtbank voor gesjoemel bij verkoop anderlecht

Voormalig RSC anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck en ex-CEO Jo Van Biesbroeck zullen zich voor de correctionele rechtbank moeten verantwoorden voor gesjoemel bij de verkoop van de voetbalclub, dat heeft de raadkamer beslist. Verschillende andere verdachten, waaronder ex-voorzitter Roger Vanden Stock, Luc Deleu en de advocatenkantoren Clifford Chance en Van Landuyt en Vennoten werden niet doorverwezen.
Chris Verhaeghe, Vincent Van Genechten
Vandaag om 13:07

De raadkamer volgt dus niet volledig de vordering van het federaal parket, dat de doorverwijzing had gevraagd van elf personen en vijf vennootschappen. Naast Roger Vanden Stock en advocaat Luc Deleu zal ook gewezen financieel directeur René Trullemans zich niet voor de strafrechter moeten verantwoorden. Zij zijn dus buiten vervolging gesteld.

Voetbalmakelaar Christophe Henrotay is wel doorverwezen voor zijn vermoedelijke betrokkenheid bij het gesjoemel bij de verkoop van de Brusselse voetbalclub.

Een datum voor het proces is er niet. De advocaat van Marc Coucke, die valse financiële gegevens onder de neus zou hebben gekregen zodat hij zijn bod voor de aankoop van RSCA zou verhogen, zegt dat de beslissing duidelijk aantoont dat Coucke werd gedupeerd.

“De beslissing wordt nader onderzocht, maar het is nu wel duidelijk gemaakt dat mijn cliënt werd bedrogen bij de aankoop van de aandelen en dat hij daardoor aanzienlijke schade heeft geleden”, zegt meester Walter Van Steenbrugge.

Achtergrond

Volgens het federaal parket zou bij de verkoop van de voetbalclub op verschillende manieren gesjoemeld zijn. Voor die verkoop waren drie kandidaten in de running, Marc Coucke, Ghelamco-baas Paul Gheysens, en de Oezbeek Alisher Usmanov, een zakenman die ook aandeelhouder was van Arsenal. Die laatste was aangebracht door spelersmakelaar Christophe Henrotay, met wie de club eerder al had samengewerkt bij de transfers van spits Aleksandar Mitrovic naar Newcastle United in 2015, en van Youri Tielemans naar AS Monaco in 2017.

Aan Henrotay was een zogenaamde finder’s fee van 3 miljoen euro beloofd als hij een overnemer aanbracht, maar Usmanov haakte uiteindelijk af. Henrotay zou daarop Paul Gheysens aangespoord hebben om de club te kopen, en die deed ook een bod van 91 miljoen, maar omdat Paul Gheysens na het debacle rond het Eurostadion persona non grata bij RSCA geworden was, besloot anderlecht uiteindelijk te verkopen aan Marc Coucke, die minder bood. Coucke kreeg de kans om 74 procent van de aandelen te kopen als hij zijn bod verhoogde met 5 miljoen euro. De zakenman zou daarbij valse financiële tabellen voorgelegd gekregen hebben om hem te overtuigen.

Christophe Henrotay eiste evenwel zijn commissie omdat hij tevergeefs de hoogste bieders had aangebracht en was niet tevreden met de circa 1 miljoen euro die de aandeelhouders bereid waren hem te betalen. Volgens het gerecht zou niet alleen een deel van dat geld verdoken teruggevloeid zijn naar bepaalde verkopers, het oude anderlecht-bestuur, zijnde Vanden Stock, Van Holsbeeck en Van Biesbroek, en zouden ze ook het contract van toenmalig speler Leander Dendoncker hebben aangepast.

Daardoor zou Henrotay bij diens latere transfer gegarandeerd nog 2,4 miljoen krijgen in plaats van een afgesproken percentage, en zou dat bedrag betaald worden door de nieuwe eigenaar Marc Coucke.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5374
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Na de zware blessure voor Hazard, zou nu ook Verschaeren nog niet direct inzetbaar zijn...dat zou wel een ferme streep door hun rekening zijn, mocht dit blijken na de extra scans vandaag.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 915
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: RSC anderlecht

Bericht door Vergas Ronald »

Riemer : Het maakt me niet uit wat Brugge doet. Zeer geloofwaardig wanneer beide ploegen samen op kop staan, wij gemiddeld 3 goals per match scoren en straks tegen elkaar spelen.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1986
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Met de komst van Edozie sloot anderlecht zijn zomerse transfermarkt af. Opvallend: het deed wel zes transfers – Simic, Zanka, Augustinsson, Foket, Dendoncker en Edozie – maar betaalde alleen maar een transfersom voor Simic: 2,75 miljoen.

- Dendoncker is huurtransfer met een aankoopoptie van 7m (gespreid over een paar seizoenen).
- Edozie is huurtransfer zonder aankoopoptie.

Volgens het nieuwsblad betaalt anderlecht het grootste deel of het volledige loon van Edozie (1.2m).
Dendoncker komt van Aston Villa. Volgens deze site (https://salarysport.com/nl/football/pre ... illa-f.c./) bedraagt zijn loon 4.5m per jaar. In de pers staat dat "zowel hij als anderlecht een inspanning leveren". Ik ga hier gokken op een loon van ~3.5m toch.
Foket had vorig seizoen een loon van 717k euro - dit jaar vermoedelijk minimum ~500k.
Zanka had vorig seizoen een loon van 1.5m euro - dit jaar vermoedelijk minimum ~1.2m.
Augustinsson had vorig seizoen een loon van 2m euro bij anderlecht - ik schat dat hij dit jaar zijn loon behoudt.
Simic komt uit de jeugd van AC en verdiende daar peanuts, ik vermoed dat die hier gezien zijn transferprijs wel minstens 300k zal verdienen.

Als je naar hun loonmassa van vorig seizoen kijkt (https://salarysport.com/nl/football/bel ... nderlecht/) hebben ze met Delaney (3.8m), Debast (660k), Arnstad (300k), Schmeichel (240k) & Patris (300k). Hun loonmassa verhoogt dus met ~1.4m als de inschattingen correct zijn.

Bij de start van Kompany huurden ze spelers om terug op te bouwen terwijl ze de eigen jeugd een kans gaven in de hoop die met meerwaarde te verkopen. De spelers die ze huurden waren vaak jongeren waarbij de ploeg van origine vermoedelijk wel een deel van het loon bijpast aangezien zij ook hopen die jeugdspelers in waarde te verhogen.
Nu verkopen ze hun jeugd, mikken ze vooral op oudere spelers met een hoog loon (huur of goedkoop/transfervrij aantrekken). Het enige dat ik kan bedenken is dat ze hopen in de CL te geraken om zo de jackpot te krijgen, want anders is dit model niet leefbaar op lange termijn.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3612
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Wat onderbelicht, maar de transferzomer van mauve vind ik - los van wat Sanders hoger al zei over het financiële - op sportief vlak eigenlijk helemaal niet slecht, ondanks het missen van toptargets als Eriksen. Dreyer en Augustinsson kunnen behouden was op zich al een succes, en met Foket en Dendoncker halen ze twee Belgen terug die nog wel wat jaren meekunnen in de JPL, die een grote motor hebben en ook met hun ervaring in grotere competities hun ploeg veel kunnen bijbrengen. Benieuwd naar!
Sanders
Supersub
Berichten: 1280
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: RSC anderlecht

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 09 sep 2024, 14:05 Wat onderbelicht, maar de transferzomer van mauve vind ik - los van wat Sanders hoger al zei over het financiële - op sportief vlak eigenlijk helemaal niet slecht, ondanks het missen van toptargets als Eriksen. Dreyer en Augustinsson kunnen behouden was op zich al een succes, en met Foket en Dendoncker halen ze twee Belgen terug die nog wel wat jaren meekunnen in de JPL, die een grote motor hebben en ook met hun ervaring in grotere competities hun ploeg veel kunnen bijbrengen. Benieuwd naar!
Dreyer gaat niet elk seizoen scoren met elke trap op doel. Augustinsson is degelijk, maar ook niet meer. Hij is geen wapen zoals De Cuyper dat bij ons kan zijn.
Foket is vooral een loper op rechts. Vroeger zou ik gezegd hebben dat hij defensief te veel steken laat vallen als hij in een viermansdefensie speelt. Maar na zijn buitenlands avontuur heb ik er geen zicht meer op.
Dendoncker vind ik moeilijk in te schatten. Enerzijds is er een reden dat anderlecht voor hem de meest interessante optie was, en niet bvb een middenmoter of lager uit de PL. Bij Villa was hij zijn plaats kwijt en zijn transfer naar Napoli heb ik nooit begrepen.
Ook hij is toch vooral een draver. Het is geen speler die de lijnen zal uitzetten. Eens hij weer op niveau is, loopt hij wel iedereen naar huis, maar dan nog.
Ze geven het uiteraard niet toe, maar ze mankeren een goede spelverdeler. Zeker zolang Hazard nog out is.

En wat we van hen mogen verwachten? Het lijkt hetzelfde te worden als vorig jaar: lelijk spelen en overperformen.
Hun doel is gewoon heilig: kampioen spelen en de miljoenen pakken van de CL. En ondertussen zo weinig mogelijk geld uitgeven om stilletjesaan hun financiële putten de dempen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3612
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 10 sep 2024, 14:26
IsO schreef: 09 sep 2024, 14:05 Wat onderbelicht, maar de transferzomer van mauve vind ik - los van wat Sanders hoger al zei over het financiële - op sportief vlak eigenlijk helemaal niet slecht, ondanks het missen van toptargets als Eriksen. Dreyer en Augustinsson kunnen behouden was op zich al een succes, en met Foket en Dendoncker halen ze twee Belgen terug die nog wel wat jaren meekunnen in de JPL, die een grote motor hebben en ook met hun ervaring in grotere competities hun ploeg veel kunnen bijbrengen. Benieuwd naar!
Dreyer gaat niet elk seizoen scoren met elke trap op doel. Augustinsson is degelijk, maar ook niet meer. Hij is geen wapen zoals De Cuyper dat bij ons kan zijn.
Foket is vooral een loper op rechts. Vroeger zou ik gezegd hebben dat hij defensief te veel steken laat vallen als hij in een viermansdefensie speelt. Maar na zijn buitenlands avontuur heb ik er geen zicht meer op.
Dendoncker vind ik moeilijk in te schatten. Enerzijds is er een reden dat anderlecht voor hem de meest interessante optie was, en niet bvb een middenmoter of lager uit de PL. Bij Villa was hij zijn plaats kwijt en zijn transfer naar Napoli heb ik nooit begrepen.
Ook hij is toch vooral een draver. Het is geen speler die de lijnen zal uitzetten. Eens hij weer op niveau is, loopt hij wel iedereen naar huis, maar dan nog.
Ze geven het uiteraard niet toe, maar ze mankeren een goede spelverdeler. Zeker zolang Hazard nog out is.

En wat we van hen mogen verwachten? Het lijkt hetzelfde te worden als vorig jaar: lelijk spelen en overperformen.
Hun doel is gewoon heilig: kampioen spelen en de miljoenen pakken van de CL. En ondertussen zo weinig mogelijk geld uitgeven om stilletjesaan hun financiële putten de dempen.
Dreyer heeft mogelijk overperfomed vorig seizoen, we zullen zien dit seizoen. En ik ben wel fan van Dendoncker, maar is inderdaad geen spelmaker. Ik denk ook niet dat hij als spelmaker werd binnengehaald. Eerder dubbele pivot met Rits, die samen een sterke basis kunnen vormen van waarop de 10 zich dan meer aanvallend kan uitleven. Maar Thorgan is inderdaad nog geblesseerd, en Eriksen konden ze uiteindelijk (zoals enigszins verwacht) niet halen.

Vind je Verschaeren een spelmaker? of eerder ander type?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1986
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Sanders schreef: 10 sep 2024, 14:26 En wat we van hen mogen verwachten? Het lijkt hetzelfde te worden als vorig jaar: lelijk spelen en overperformen.
Hun doel is gewoon heilig: kampioen spelen en de miljoenen pakken van de CL. En ondertussen zo weinig mogelijk geld uitgeven om stilletjesaan hun financiële putten de dempen.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze net veel geld uitgeven zonder deftige return. Spelers met een dik loon huren is niet echt toekomstgericht... Ergens wel te begrijpen, want vorig seizoen hebben ze (naar hun normen) met geld gesmeten en zowel Flips (3.5m) als Patris (3.5m) krijgen ze alleen nog maar verhuurd.

Je zou kunnen zeggen dat het Deense duo niet zo kwalitatief is als sommigen ze inschatten. Ofwel trekken ze oude(re) spelers aan die elders niet meer aan de bak kunnen, ofwel Denen die ze al kennen. De andere transfers mislukken.
Sanders
Supersub
Berichten: 1280
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: RSC anderlecht

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 10 sep 2024, 16:11
[spoiler]
Sanders schreef: 10 sep 2024, 14:26
IsO schreef: 09 sep 2024, 14:05 Wat onderbelicht, maar de transferzomer van mauve vind ik - los van wat Sanders hoger al zei over het financiële - op sportief vlak eigenlijk helemaal niet slecht, ondanks het missen van toptargets als Eriksen. Dreyer en Augustinsson kunnen behouden was op zich al een succes, en met Foket en Dendoncker halen ze twee Belgen terug die nog wel wat jaren meekunnen in de JPL, die een grote motor hebben en ook met hun ervaring in grotere competities hun ploeg veel kunnen bijbrengen. Benieuwd naar!
Dreyer gaat niet elk seizoen scoren met elke trap op doel. Augustinsson is degelijk, maar ook niet meer. Hij is geen wapen zoals De Cuyper dat bij ons kan zijn.
Foket is vooral een loper op rechts. Vroeger zou ik gezegd hebben dat hij defensief te veel steken laat vallen als hij in een viermansdefensie speelt. Maar na zijn buitenlands avontuur heb ik er geen zicht meer op.
Dendoncker vind ik moeilijk in te schatten. Enerzijds is er een reden dat anderlecht voor hem de meest interessante optie was, en niet bvb een middenmoter of lager uit de PL. Bij Villa was hij zijn plaats kwijt en zijn transfer naar Napoli heb ik nooit begrepen.
Ook hij is toch vooral een draver. Het is geen speler die de lijnen zal uitzetten. Eens hij weer op niveau is, loopt hij wel iedereen naar huis, maar dan nog.
Ze geven het uiteraard niet toe, maar ze mankeren een goede spelverdeler. Zeker zolang Hazard nog out is.

En wat we van hen mogen verwachten? Het lijkt hetzelfde te worden als vorig jaar: lelijk spelen en overperformen.
Hun doel is gewoon heilig: kampioen spelen en de miljoenen pakken van de CL. En ondertussen zo weinig mogelijk geld uitgeven om stilletjesaan hun financiële putten de dempen.
Dreyer heeft mogelijk overperfomed vorig seizoen, we zullen zien dit seizoen. En ik ben wel fan van Dendoncker, maar is inderdaad geen spelmaker. Ik denk ook niet dat hij als spelmaker werd binnengehaald. Eerder dubbele pivot met Rits, die samen een sterke basis kunnen vormen van waarop de 10 zich dan meer aanvallend kan uitleven. Maar Thorgan is inderdaad nog geblesseerd, en Eriksen konden ze uiteindelijk (zoals enigszins verwacht) niet halen.

Vind je Verschaeren een spelmaker? of eerder ander type?
Riemer zijn stijl kennende gaat het inderdaad een dubbele pivot worden, waarvoor een creatieve speler zich mag uitleven.
Toen Verschaeren kwam piepen destijds, dacht ik wel dat er een spelmaker inzit. Maar hij blijft, mede door blessures, nu toch al een tijdje hangen. Ik zie ze nu wel niet genoeg spelen, maar voor de flarden die ik van hen zie, lijkt hij mij wel de bal te willen, maar is hij te weinig beslissend.
Mocht hij meer body hebben, ik zou hem proberen als een deep lying playmaker net omdat hij te weinig mensen voor doel zet als hij op 10 speelt.
Stroeykens mag daar soms ook spelen van Riemer, maar daar kan ik nog moeilijker de vinger op leggen. Hij gaat altijd zijn match spelen, redelijk balvast, maar toch ook geen speler die het spel doet draaien. En al zeker geen openingen ziet.
t4nd schreef: 10 sep 2024, 17:52
Ik denk eerlijk gezegd dat ze net veel geld uitgeven zonder deftige return. Spelers met een dik loon huren is niet echt toekomstgericht... Ergens wel te begrijpen, want vorig seizoen hebben ze (naar hun normen) met geld gesmeten en zowel Flips (3.5m) als Patris (3.5m) krijgen ze alleen nog maar verhuurd.

Je zou kunnen zeggen dat het Deense duo niet zo kwalitatief is als sommigen ze inschatten. Ofwel trekken ze oude(re) spelers aan die elders niet meer aan de bak kunnen, ofwel Denen die ze al kennen. De andere transfers mislukken.
Ze gaan nooit Dendoncker zijn volledig loon betalen tijdens die huurbeurt, dat kunnen ze niet. Maar ze huren inderdaad vaak. En zolang ze elk jaar een meevaller hebben met een uitgaande transfer (Debast, Verbrugghen,...), kunnen ze de lonen betalen van die huurspelers.
Hun hele aanpak staat gewoon in het teken van kampioen spelen en rechtstreeks naar de CL mogen. In een zo kort mogelijke periode. Want als ze het moeten opbouwen door spelers te ontwikkelen en te verkopen, weten ze dat ze terugvallen naar de middenmoot de komende jaren. Met het nodige supportersprotest als gevolg. En dat willen ze niet. Ze willen hun supporters stil houden door bovenaan mee te draaien. Dus handelen op korte termijn en spelers huren, die je in se niet kan transfereren naar de JPL omdat ze anders onhaalbaar zijn.

Riemer schat ik alvast niet hoog in, laat die maar trainer blijven. Fredberg kan ik moeilijk inschatten.
Sanders
Supersub
Berichten: 1280
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: RSC anderlecht

Bericht door Sanders »

Wat verwacht was, is uitgekomen.
Brian "Lambik" Riemer, is ontslagen.

Oorspronkelijk leek het dat Riemer-Fredberg een onafscheidelijke tandem was, maar nadat Fredberg besloot om voor het oog van fotografen en camera's een gesprek te hebben met Rits, Coosemans en Vertonghen, was het duidelijk dat Fredberg zijn compagnon voor de bus ging gooien.

David Hubert, coach van hun U18, neemt voorlopig over.

Ik zie ze nu proberen om Kasper Hjulmand te overtuigen. Deen, transfervrij en speelt de 4-3-3 die Fredberg heilig vindt.

Puur uit leedvermaak vind ik het jammer dat Riemer buiten ligt, want met hem als trainer beschouwde ik hen niet als concurrenten voor de titel dit jaar.
Met een andere trainer, die wel een duidelijk wedstrijdplan kan hebben, kan het misschien nog een ander verhaal worden.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5374
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Jammer dat Riemer ontslagen is, ik had hem graag nog een hele tijd langer zien aanmodderen bij de mauve.
Plaats reactie