[44.] Brandon Mechele

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Peter
A-kern

Re: [44.] Brandon Mechele

Bericht door Peter »

Sinds de playoffs op heel hoog niveau.
IsO
Sleutelspeler

Re: [44.] Brandon Mechele

Bericht door IsO »

Mechele in HNB:
[spoiler]
“Nu pas zie je die échte dominantie van Club Brugge”: overvolle kalender boezemt Brandon Mechele geen angst in

Hij telt zes landstitels, één beker en vier supercups. En toch heeft Brandon Mechele (31) nog een stille droom. “Een dubbel zou mooi op het palmares staan”, zegt hij. Maar dan moet Club Brugge de komende maanden op twee fronten afrekenen met Genk. “We zijn zélf onze grootste tegenstander”, vindt Mechele.

Junior Verbeeke
Vandaag om 03:00

Wanneer er blauw-zwart bloed door je aderen stroomt, smaakt een 0-3 op het veld van anderlecht éxtra zoet. Zeker als dat een evenaring van de grootste Brugse overwinning in het Astridpark blijkt. In het seizoen 1993-1994 scoorde Staelens drie keer bij de aartsrivaal. “Ik was toen net geboren, dus ik heb het niet bewust meegemaakt”, grijnst Mechele. “We mogen stellen dat we zondag een goede teamprestatie hebben geleverd. Akkoord: bij sommige fases konden wij beter doen. Maar na de rust was er eigenlijk totale controle. En na die derde goal hebben we het goed en volwassen uitgespeeld.”

Dominantie
De Club-trein dendert onverbiddelijk voort. Zestien matchen zonder nederlaag én twee keer 3-0 na de winterstop: 2025 begon knap. “Vergeet de clean sheets niet”, onderstreept Mechele. “Van mij mag die reeks van ongeslagen wedstrijden duren tot eind mei. Dat zou fantastisch zijn. Alle puzzelstukjes vallen nu een beetje in elkaar bij ons. Natuurlijk hebben we ook wedstrijden gespeeld waarin we wat geluk hadden. Maar het zit momenteel gewoon goed.” Automatismen, ingespeelde nieuwkomers én vertrouwen: het zijn de drie belangrijkste ingrediënten van de huidige succesformule. “Nu pas zie je die échte dominantie van Club”, vindt Mechele. “Op dit moment zijn we zélf onze grootste tegenstander. Als we de foutjes achterwege laten en gefocust blijven, kunnen weinig ploegen ons pijn doen.”

De proef op de som volgt woensdag tegen Genk. De twee beste teams op dit moment in België vechten (wellicht) niet alleen om de titel, maar ook om een plaatsje in de finale van de Croky Cup. “Een mooie waardemeter”, vindt Mechele. “We zullen meteen zien hoe ver we staan.” Ook op fysiek vlak, want de kans is groot dat blauw-zwart tot eind februari elke drie dagen aan de bak moet. Als dat maar geen punten (of een finaleplaats) kost. “Voor mij is die opeenvolging van wedstrijden een voordeel”, zegt de verdediger. “Speel je altijd, dan trek je gewoon van match naar match. Voor nieuwjaar was dat eigenlijk ook al het geval, al gaat het nu wel om een héél lange periode.” Gelukkig is er die sterke Brugse bank: die blijkt dit seizoen van goudwaarde. “Dat zag je op anderlecht opnieuw”, knikt Mechele. “Iedereen is mee in het verhaal. En dat is belangrijk, want we zullen de hele kern nodig hebben.”

Laatste gaatje
Op zijn 31ste koestert Mechele nog steeds een stille droom. Er gaapt nog een laatste gaatje op zijn palmares: de dubbel. Zes landstitels, een beker en vier supercups verzamelde hij al. “Het zou mooi op mijn palmares staan”, zegt hij. “Maar in de kleedkamer is dat nog geen thema. Het is nog te vroeg. Match per match, zoals we dat ook deze week doen. Zondag hebben we onze job gedaan op anderlecht, nu willen we hetzelfde doen tegen Genk. Laat ons beginnen met woensdag een mooie uitgangspositie te boeken.”
Plaats reactie