Jouw Ideale Opstelling

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Khas »

Bosko10 schreef:
Khas schreef: We moeten gewoon dringend af van dat driemans middenveld, of we moeten een andere 8.

Want Vormer voldoet niet als 8? Wat verwacht jij misschien van een 8 dan, is dat zo anders dan hoe hij dat nu invult?
Vormer voldoet zeker als 8, maar niet in een 4-3-3 waarin je met een spelverdeler op de 10 speelt.
Het grootste probleem is positionering. Door zijn (waarschijnlijk intuïtieve) opduiken op plaatsen waar hij denkt nodig te zijn, ontstaan er telkens grote gaten bij de aansluiting naar ofwel aanval ofwel verdediging toe. Het resultaat is dat Vanaken te laag speelt en de aanval op een eiland komt te staan. Wanneer dat niet gebeurt, laat je een boulevard open in de omschakeling.
Als speler vind ik hem buitengewoon nuttig, maar daardoor komen we wel telkens een man tekort op het middenveld in zowel aanval als verdediging.
Het is ook gewoon geen interessante tactiek, je ploeg is ofwel veel te statisch, ofwel zit je met een gemakkelijk te ontwrichten middenveld.
Vandaar dat ik dit liever zou oplossen met een andere opstelling dan met een andere 8. Zeker nu we met Vanlerberghe een ideale speler hebben om naast Vormer te zetten.
Laatst gewijzigd door Khas op 11 jul 2017, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Bosko10
Tester
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jul 2017, 12:41

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Bosko10 »

Khas schreef:
Bosko10 schreef:
Khas schreef: We moeten gewoon dringend af van dat driemans middenveld, of we moeten een andere 8.

Want Vormer voldoet niet als 8? Wat verwacht jij misschien van een 8 dan, is dat zo anders dan hoe hij dat nu invult?
Vormer voldoet zeker als 8, maar niet in een 4-3-3 waarin je met een spelverdeler op de 10 speelt.
Het grootste probleem is positionering. Door zijn (waarschijnlijk intuïtieve) opduiken op plaatsen waar hij denkt nodig te zijn, ontstaan er telkens grote gaten bij de aansluiting naar ofwel aanval ofwel verdediging toe. Het resultaat is dat Vanaken te laag speelt en de aanval op een eiland komt te staan. Wanneer dat niet gebeurt, laat je een boulevard open in de omschakeling.
Als speler vind ik hem buitengewoon nuttig, maar daardoor komen we wel telkens een man tekort op het middenveld in zowel aanval als verdediging.
Het is ook gewoon geen interessante tactiek, je ploeg is ofwel veel te statisch, ofwel zit je met een gemakkelijk te ontwrichten middenveld.
Vandaar dat ik dit liever zou oplossen met een andere opstelling dan met een andere 8. Zeker nu we met Vanlerberghe een ideale speler hebben om naast Vormer te zetten.

Snap waar je op doelt. Maar ik denk juist met Nakamba dat dit vermeden wordt. Ik dacht na vorig seizoenseinde en de toch degelijke prestaties van Claudemir op de 6 zonder Timmy, dat hij daar een kans zou krijgen. Mocht dat zo zijn ben ik wel mee in jouw verhaal dat als Vormer teveel intuïtief diepgaat, we soms in de problemen zouden kunnen komen. Al is dat onder voorbehoud, want Claudemir zijn loopvermogen verbaasde me wel op dat vlak. Maar Nakamba dus nu. Echt een breker, een stopper. Het moet ons echt toelaten hoger te spelen, en Vormer zijn vrijheid te geven voor zijn loopacties. Met zo'n slot op de deur ben je dat wel verplicht ook vind ik, je kiest dan op de 6 niet echt voor de meest voetballende optie en daar kunnen/moeten de mensen daarvoor van profiteren.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Khas »

Ik had het eigenlijk veel meer op het aanvallend positie kiezen. Hij duikt altijd op waar hij dat opportuun vindt, maar de structuur van de ploeg zakt als een pudding ineen in balbezit hierdoor. Het gat tussen aanval en middenveld is gigantisch.
Je mag dan nog zetten wie je wil daar achter, het verandert er niets aan. In het beste geval verleg je het probleem. We hebben een extra man nodig om dat op te vangen.
Laatst gewijzigd door Khas op 11 jul 2017, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Bosko10
Tester
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jul 2017, 12:41

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Bosko10 »

Khas schreef: Ik had het eigenlijk veel meer op het aanvallend positie kiezen. Hij duikt altijd op waar hij dat opportuun vindt, maar de structuur van de ploeg zakt als een pudding ineen in balbezit hierdoor. Het gat tussen aanval en middenveld is gigantisch.
Je mag dan nog zetten wie je wil daar achter, het verandert er niets aan. In het beste geval verleg je het probleem. We hebben een extra man nodig om dat op te vangen.
Omdat je vindt dat Vanaken lager speelt omwille van Vormer zijn diepgaan. Maar die moet juist zelf ook hoger spelen. Heel de ploeg, in balbezit en in de aanval hoort onze achterlijn op de middenlijn te staan. En daarvoor Nakamba, als "stofzuiger" en laat Vanaken dan maar hoger spelen om inderdaad onze spits niet op een eiland te zetten. Dan kan Vormer, zijn loopacties maken wanneer hij het gevaarlijkst denkt te zijn op voorzetten. Ik verwacht met de vleugels die we hebben lopen ook geen hoog spelende backs, dus met de verdediging en Nakamba heb je volk genoeg achter de bal om zelf hoog te spelen en je aanval te steunen. Tijd dat we eens wat meer dwingender gaan spelen!
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Khas »

Nogmaals. Het heeft NIETS te maken met Vormer zijn diepgaan. In veel van de gevallen gaat hij net niet diep genoeg.
Positie kiezen is niet synoniem met achteraan blijven.
Een typisch voorbeeld is waar hij de bal gaat vragen bij een inworp op de rechter flank rond de middellijn. Telkens sluit je de flank af van de rest van het veld, waardoor je de keuze krijgt tussen individuele acties of balverlies.
Laatst gewijzigd door Khas op 11 jul 2017, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Khas »

Met Wesley in de ploeg werd dat mooi opgevangen, maar zo speel je wel direct een pak lager en moet je gaan breien.
Dat werkt ook, en heel goed zelfs, maar ik ben geen fan van tiki taka.
Laatst gewijzigd door Khas op 11 jul 2017, 13:48, 5 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5374
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Tiki Taka »

Khas schreef: Met Wesley in de ploeg werd dat mooi opgevangen, maar zo speel je wel direct een pak lager en moet je gaan breien.
Dat werkt ook, en heel goed zelfs, maar ik ben geen fan van tiki taka.
Geen fan van mij ? :grin:
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Khas »

:cé:
Tiki Taka schreef:
Khas schreef: Met Wesley in de ploeg werd dat mooi opgevangen, maar zo speel je wel direct een pak lager en moet je gaan breien.
Dat werkt ook, en heel goed zelfs, maar ik ben geen fan van tiki taka.
Geen fan van mij ? :grin:
:lys:
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Peet »

Ik hoop gewoon dat het allemaal wat geïnspireerder en vooral met meer drang naar voren is als onder MPH.
Maar de samenstelling van de kern laat voorlopig niet meteen het beste vermoeden.
Gebruikersavatar
Bosko10
Tester
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jul 2017, 12:41

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Bosko10 »

Dat Vormer zich bij inworpen aanbiedt is niet het probleem, wel zoals je zegt de plek. Met laag te spelen komt vormer inderdaad dan aan de middenlijn die bal opvragen. Heb je niets aan, heb je gelijk in. Daarom ook zoals ik en Peet ook zei, dient er meer vooruit gevoetbald te worden, en dat begint met de plaatsing. Die moet veel hoger, waardoor alles meer aansluit met de spits en je de tegenstander heel vroeg en diep op hun helft al aanvalt. Kan je imo ook perfect met Welsey, met hem hoef je niet per se laag te staan. En ook met Vormer, het spijt me maar vind hem echt wel cruciaal in dit elftal, zeker als je met pressing wilt spelen.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Gratchski »

Bosko10 schreef: Dat Vormer zich bij inworpen aanbiedt is niet het probleem, wel zoals je zegt de plek. Met laag te spelen komt vormer inderdaad dan aan de middenlijn die bal opvragen. Heb je niets aan, heb je gelijk in. Daarom ook zoals ik en Peet ook zei, dient er meer vooruit gevoetbald te worden, en dat begint met de plaatsing. Die moet veel hoger, waardoor alles meer aansluit met de spits en je de tegenstander heel vroeg en diep op hun helft al aanvalt. Kan je imo ook perfect met Welsey, met hem hoef je niet per se laag te staan. En ook met Vormer, het spijt me maar vind hem echt wel cruciaal in dit elftal, zeker als je met pressing wilt spelen.
Zal afhankelijk zijn van waar Wesley die bal komt halen ( mag komen halen?).
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Bosko »

Zo hoog mogelijk liefst
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Gratchski »

Bosko schreef: Zo hoog mogelijk liefst
Inderdaad. Ik vond dat de plaats waar Wesley die bal kwamen halen, feitelijk de plaats was waar onze '10' moest staan.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Peet »

Veel had ook te maken met Timmy eerlijk gezegd. Stak zich constant weg en moest veel te veel anticiperen... Daarom benieuwd naar Nakamba.

Edit: ik hoop dat de 6 niet meer de opdracht krijgt om tussen de CV's te gaan lopen... Daar krijg ik echt het schijt van.
Laatst gewijzigd door Peet op 12 jul 2017, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Gratchski »

Peet schreef: Veel had ook te maken met Timmy eerlijk gezegd. Stak zich constant weg en moest veel te veel anticiperen... Daarom benieuwd naar Nakamba.

Edit: ik hoop dat de 6 niet meer de opdracht krijgt om tussen de CV's te gaan lopen... Daar krijg ik echt het schijt van.
Ik hoop het ook zeg. Dan verliezen we niet zo vaak de strijd op dat middenveld.
Laatst gewijzigd door Gratchski op 12 jul 2017, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Plaats reactie