Jouw Ideale Opstelling

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5338
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Tiki Taka »

Fire schreef: Ik zou ze is moeten herbekijken TT, maar ik heb een ander globaal beeld.
nu zoals Alethio zegt, als je minder met flank voorzetten werkt, wat je wel kan met Rafa, Izzy en Hans dan hoeft de spits geen grote targetman te zijn. Geef Vossen een degelijke bal in de 16 en je hebt vaak een goeie kans.
Ik hoop dat hij me dit seizoen nog positief kan verrassen. Afwachten dus. :thumba:
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Maximus »

Dag iedereen,
Ik volg dit forum al enkele jaren en heb uiteindelijk toch beslist een account aan te maken :hupclub:
Lijkt dit jullie geen goede opstelling voor de komende weken indien Immers zou meevallen, gezien de blessures van De Bock en Van Rhijn?

-------------------Butelle-------------
-----Engels------Poulain------Denswil---
-----------Vanaken-----Vormer-----------
Cools------------Immers---------Izquierdo
---------Refaelov-------Vossen-----------

- Cools en Izquierdo staan zeer hoog, maar moeten gewoon heel de flank voor hun rekening nemen wat ze allebei wel zeker aankunnen.
- Vanaken staat nogal laag, maar ik denk al altijd dat de 8 zijn beste positie is. Sowieso genoeg loopvermogen, misschien niet genoeg duelkracht? Met een type Immers ervoor zou dit geen probleem mogen zijn denk ik, eventueel kunnen ze ook van positie verwisselen. In topmatchen kan je nog altijd Simons of Pina ipv Vanaken of Immers zetten.
- Refaelov tussen de linies en zwervend rond Vossen moet volgens mij ook vonken geven.

Voila mijn eerste post is ook een feit, graag jullie mening :)
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door nesnaj713 »

Ik ben fan van een driehoek Immers-Vanaken-Vormer (Volgorde maakt niet uit). Maar dat die driehoek draait gedurende de wedstrijd, dus dat ze UITSTEKENDE communicatie hebben onderling, wie gaat mee, wie infiltreert, wie blijft hangen. Dan kan dit een enorm sterke driehoek zijn denk ik.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Gratchski »

nesnaj713 schreef: Ik ben fan van een driehoek Immers-Vanaken-Vormer (Volgorde maakt niet uit). Maar dat die driehoek draait gedurende de wedstrijd, dus dat ze UITSTEKENDE communicatie hebben onderling, wie gaat mee, wie infiltreert, wie blijft hangen. Dan kan dit een enorm sterke driehoek zijn denk ik.
geef ik je helemaal gelijk in. Mits discipline kan dat heel gevaarlijk worden inderdaad.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
CePa
A-kern
Berichten: 553
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:49

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door CePa »

Maximus schreef: Dag iedereen,
Ik volg dit forum al enkele jaren en heb uiteindelijk toch beslist een account aan te maken :hupclub:
Lijkt dit jullie geen goede opstelling voor de komende weken indien Immers zou meevallen, gezien de blessures van De Bock en Van Rhijn?

-------------------Butelle-------------
-----Engels------Poulain------Denswil---
-----------Vanaken-----Vormer-----------
Cools------------Immers---------Izquierdo
---------Refaelov-------Vossen-----------

- Cools en Izquierdo staan zeer hoog, maar moeten gewoon heel de flank voor hun rekening nemen wat ze allebei wel zeker aankunnen.
- Vanaken staat nogal laag, maar ik denk al altijd dat de 8 zijn beste positie is. Sowieso genoeg loopvermogen, misschien niet genoeg duelkracht? Met een type Immers ervoor zou dit geen probleem mogen zijn denk ik, eventueel kunnen ze ook van positie verwisselen. In topmatchen kan je nog altijd Simons of Pina ipv Vanaken of Immers zetten.
- Refaelov tussen de linies en zwervend rond Vossen moet volgens mij ook vonken geven.

Voila mijn eerste post is ook een feit, graag jullie mening :)
10/10. :thumbb:
Never underestimate the power of PASSION
Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Bali Balingoli »

Maximus schreef: Dag iedereen,
Ik volg dit forum al enkele jaren en heb uiteindelijk toch beslist een account aan te maken :hupclub:
Lijkt dit jullie geen goede opstelling voor de komende weken indien Immers zou meevallen, gezien de blessures van De Bock en Van Rhijn?

-------------------Butelle-------------
-----Engels------Poulain------Denswil---
-----------Vanaken-----Vormer-----------
Cools------------Immers---------Izquierdo
---------Refaelov-------Vossen-----------

- Cools en Izquierdo staan zeer hoog, maar moeten gewoon heel de flank voor hun rekening nemen wat ze allebei wel zeker aankunnen.
- Vanaken staat nogal laag, maar ik denk al altijd dat de 8 zijn beste positie is. Sowieso genoeg loopvermogen, misschien niet genoeg duelkracht? Met een type Immers ervoor zou dit geen probleem mogen zijn denk ik, eventueel kunnen ze ook van positie verwisselen. In topmatchen kan je nog altijd Simons of Pina ipv Vanaken of Immers zetten.
- Refaelov tussen de linies en zwervend rond Vossen moet volgens mij ook vonken geven.

Voila mijn eerste post is ook een feit, graag jullie mening :)
Grotendeels akkoord, ziet er natuurlijk leuk uit zo aanvallend maar:
- ik zou er toch een verdedigende middenvelder in zetten. Vormer is dat niet en je ontneemt hem veel mogelijkheden door het hem toch te maken. Heeft MPH ook nog nooit gedaan. Ik zou toch Simons zetten (of Pina als die er door komt). Immers, Vanaken en Vormer mogen de strijd aangaan voor de nummers 8 en 10.

- Izquierdo is onze gevaarlijkste man, die mag niet te ver van de goal komen, dit vind ik echt een noodoplossing. En Cools is dan weer aanvallend niet goed genoeg om de rechterflank op zich te nemen

Dan kom ikzelf toch eerder uit bij:

Cools------Engels------Poulain--------Denswil
------------------Simons--------------
-------Vormer-----------vanaken/Immers (uit te vechten op training)
Refaelov--------Vossen------Izquierdo

Waarbij Cools kan doorschuiven, Refaelov een vrije rol heeft en er een 3-mans verdediging blijft

Als Helibelton goed genoeg is kan hij rechtsachter staan.
Laatst gewijzigd door Bali Balingoli op 11 jan 2017, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Maximus »

Bali Balingoli schreef:
Maximus schreef: Dag iedereen,
Ik volg dit forum al enkele jaren en heb uiteindelijk toch beslist een account aan te maken :hupclub:
Lijkt dit jullie geen goede opstelling voor de komende weken indien Immers zou meevallen, gezien de blessures van De Bock en Van Rhijn?

-------------------Butelle-------------
-----Engels------Poulain------Denswil---
-----------Vanaken-----Vormer-----------
Cools------------Immers---------Izquierdo
---------Refaelov-------Vossen-----------

- Cools en Izquierdo staan zeer hoog, maar moeten gewoon heel de flank voor hun rekening nemen wat ze allebei wel zeker aankunnen.
- Vanaken staat nogal laag, maar ik denk al altijd dat de 8 zijn beste positie is. Sowieso genoeg loopvermogen, misschien niet genoeg duelkracht? Met een type Immers ervoor zou dit geen probleem mogen zijn denk ik, eventueel kunnen ze ook van positie verwisselen. In topmatchen kan je nog altijd Simons of Pina ipv Vanaken of Immers zetten.
- Refaelov tussen de linies en zwervend rond Vossen moet volgens mij ook vonken geven.

Voila mijn eerste post is ook een feit, graag jullie mening :)
Grotendeels akkoord, ziet er natuurlijk leuk uit zo aanvallend maar:
- ik zou er toch een verdedigende middenvelder in zetten. Vormer is dat niet en je ontneemt hem veel mogelijkheden door het hem toch te maken. Heeft MPH ook nog nooit gedaan. Ik zou toch Simons zetten (of Pina als die er door komt). Immers, Vanaken en Vormer mogen de strijd aangaan voor de nummers 8 en 10.

- Izquierdo is onze gevaarlijkste man, die mag niet te ver van de goal komen, dit vind ik echt een noodoplossing. En Cools is dan weer aanvallend niet goed genoeg om de rechterflank op zich te nemen

Dan kom ikzelf toch eerder uit bij:

Cools------Engels------Poulain--------Denswil
------------------Simons--------------
-------Vormer-----------vanaken/Immers (uit te vechten op training)
Refaelov--------Vossen------Izquierdo

Waarbij Cools kan doorschuiven, Refaelov een vrije rol heeft en er een 3-mans verdediging blijft

Als Helibelton goed genoeg is kan hij rechtsachter staan.
Ja idd daar kan ik mij wel in vinden, zeker voor de topmatchen. Maar voor de matchen tegen de kleinere ploegen gaat het dikwijls niet snel genoeg vind ik persoonlijk en dan mogen ze echt wel dominant spelen en dat lijkt mij sneller te gebeuren met Vanaken, Vormer en Immers dan met Timmy. De topmatchen zou er idd waarschijnlijk te veel ruimte komen tussen middenveld en verdediging en dan is Timmy wel van goudwaarde. Ikk zette het eerder in een 3-mans verdediging omdat ik Denswil liefst centraal zou houden en niet op de flank. Maar in de praktijk liggen die 2 opstellingen dicht bij mekaar he :nice:
Bjorno
Jeugdspeler
Berichten: 114
Lid geworden op: 05 aug 2016, 10:23

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Bjorno »

A:
Butelle
VanRhijn-Engels-Denswil-Bockie
Refaelov-Vormer-Immers-Izquierdo
Diaby-Vossen

B:
Horvath
Palacios-Poulain-Timmy-Cools
Vanaken-Pina-Claudemir-Limbombe
Strandberg-Wesley

Vormer en Immers moeten dat middenveld echt met z'n tweeën kunnen rechthouden, twee krijgers naast elkaar en Vossen die kan terugzakken.

In praktijk zal het uiteraard Vossen óf Diaby zijn vooraan, komt Timmy in de ploeg en mag Immers het uitvechten met Vanaken. Ook lang niet slecht natuurlijk.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Bosko »

-------------------Butelle-------------
-----Engels------Poulain------De Bock---
----------------Pina-----Vormer-----------
Van Rhijn-------Vanaken---------Izquierdo
-----------Refaelov-------Diaby-----------

Zou ik ook graag eens zien.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Fire »

ziet er zeker goed uit
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Droogkast
Belofte
Berichten: 236
Lid geworden op: 11 dec 2016, 20:41

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Droogkast »

Bosko schreef: -------------------Butelle-------------
-----Engels------Poulain------De Bock---
----------------Pina-----Vormer-----------
Van Rhijn-------Vanaken---------Izquierdo
-----------Refaelov-------Diaby-----------

Zou ik ook graag eens zien.
Idem
Eerst drogen, dan strijken.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3214
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Pica »

Droogkast schreef:
Bosko schreef: -------------------Butelle-------------
-----Engels------Poulain------De Bock---
----------------Pina-----Vormer-----------
Van Rhijn-------Vanaken---------Izquierdo
-----------Refaelov-------Diaby-----------

Zou ik ook graag eens zien.
Idem
Met Vossen ipv Diaby weliswaar.
Liever Denswil ipv De Bock in theorie.

Zou er ook proberen Immers in te passen op de één of andere manier :)
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3214
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Pica »

GK: Horvath, Butelle(?), Hubert, Teunckens
LV: De Bock, Touba
RV: RVR(?), Palacios, Cools
CV: Engels(?), Denswil(?), Poulain, Mera, Masovic, Mechele
Middenveld: Vanlerberghe, Vormer, Claudemir, Nakamba, Vanaken, Simons, Pina(?), Coopman(?)
Flank: Rafa, Limbombe, Rotariu, Joske(?), Acolatse, Vlietinck
Spitsen: Wesley(?), Vossen, Perbet, Dennis, Strandberg, Diaby

Dit is de kern begin juli, op basis van de site van Club, dus niet alle trainees staan erbij.
Iedere positie is op dit moment minstens dubbel bezet.
6 CV's, waar er misschien maar 4 van over gaan blijven wel
8 middenvelders, waar er waarschijnlijk maar 6 van gaan overblijven
6 spitsen, waarvan één out voor x aantal maanden.

Als we ervanuit gaan dat er inderdaad nog 7 spelers zouden vertrekken, dan heb je nog eigenlijk overal een dubbele bezetting. Al wil ik Simons eigenlijk niet meer meetellen en vind ik Rafa geen echte 10, maar ik zou Vossen daar nog eerder zetten dan pakweg Vormer opnieuw. Dus als we daar even voorbij kijken, dan hebben we een kern van 28 spelers. Straf eigenlijk als je weet dat er nu 35 zijn.

Alleen zitten we wel met Wesley, Diaby en vooral Rafa waar we ons de vraag kunnen stellen of ze op niveau gaan komen dit seizoen. Indien wel zit je met een goeie spits en een geweldige metronoom "en plus", super, maar mag/moet je daarop rekenen?

Indien de 7 vertrekken en we blijven 4-3-3 spelen en we gaan er vanuit dat dit in een MPH achtige manier zal gebeuren, dan heb ik toch een aantal opmerkingen bij de 35 en al zeker bij de 28 die we verwachten over te houden:

1) Horvath is en blijft een speler met slechts 5 matchen op de teller waarin hij 'ok' was. Een risico om met hem het seizoen aan te vatten, maar deze is te verdedigen in de zin dat je op een bepaald moment een jongere een kans moet geven. Voor Horvath is dat nu zijn moment. Kunnen in de winter nog altijd ingrijpen ook natuurlijk.

2) De back posities zowel links als rechts zijn defensief zwak, in een 4 mans verdediging heb je meer taken op dat vlak. Ik mis vooral voetbalintelligentie eigenlijk, kan je zoiets aanleren? Hoeveel progressie kunnen we verwachten? En voor de bleitersquad afkomt met Mata: die is in hetzelfde bedje ziek.

3) Defensief centraal hebben we gelukkig onze sterke man Poulain, maar wie zet je ernaast? Indien Denswil en Engels vertrekken zal er hier best geïnvesteerd worden met voetballende talenten. Poulain heeft dat als zwaktepunt, maar als centrale verdediger met zijn kwaliteiten, is dat met plezier vergeven :mrgreen:

3) middenveld was vorig seizoen onbestaand. Het is een moeilijk verhaal gebleken om het in te passen in een draaiend geheel. Leko moet hier met oplossingen komen, maar als er een beer van een 6 aangekocht is, dan zal Vormer wel op de 8 blijven en Vanaken op de 10. Afwachten of dat werkt met de rest. Moet wel nog een echte 10 bijkomen, liefst iemand die met Vanaken de concurrentie kan aangaan.

4) flanken zonder Joske gaat aanpassen worden. Rafa die nog steeds onzeker is, wat mis ik die geweldige man tussen de lijnen, Limbombe/Roti die eigenlijk moeten spelen om vooruitgang te maken. Doen ze hier zoals Horvath en geven ze vertrouwen om in te grijpen in de winter? Kan ik wel mee leven ergens. Al is het wederom een risico.

5) spitspositie loopt het vol voor de moment: Vossen, Perbet, Dennis en Strandberg. Diaby die werkt aan zijn terugkeer, Wesley die wel geen geheel seizoen gaat out zijn. Dat allemaal voor één positie. De vraag is hier vooral: wie is er goed genoeg? Dennis en Strandberg lijken eerder matig uit te vallen op dit moment precies. De komst van Perbet blijft ook een gemiste kans om hier kwalitatief een versterking te halen. Ja het kan opnieuw een Pereira verhaal zijn. Het kan ook weer een Bacca verhaal worden. Wie gelooft er hier dat Perbet de nieuwe Bacca kan worden :mrgreen:? Nog zo eentje dat ik mis eigenlijk.

Conclusie:
De kern is sterk in de breedte, maar is ze kwalitatief genoeg? Horvath/Limbombe/Roti/Vanlerberghe zullen hun minuten krijgen en kunnen tonen of ze de nieuwe Ryan/Joske/Simons(zeg ik dit nu echt eigenlijk) worden.
Al ben ik er toch nu ook niet gerust op eigenlijk. We moeten daarvoor niet perse veel geld uitgeven. We moeten ook geen namen halen. Moeten daarom geen mannen met baarden zijn. Maar toch veel heel jonge gasten gekocht, die nu ook niet gekend staan als 'de' talenten, met alle respect. Keer proberen waarom ook niet, maar als dit opnieuw genre Vlachos gasten gaan worden dan zitten we in de shit :mrgreen:
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Cedrinho »

Zoals de kern nu is, kan je 3-4-3 gaan spelen, in balverlies 5-4-1.

-------------------- Horvath --------------------
--------- Engels - Poulain - Denswil ---------
- Mata ---------- Nakamba ------- De Bock -
------------------- Coopman --------------------
------ Rotariu ---------------- Limbombe ----
-------------------- Vossen ---------------------

-------------------- Butelle ------------------------
---------- Mera - Mechele - Masovic -----------
- Cools ------- Vanlerberghe ---------- Touba -
-------------------- Vormer ------------------------
------- Refaelov ------------------- Diaby --------
--------------------- Perbet ------------------------

DM: Teunckens
V: Palacios
M: Simons
FA: Wesley, Dennis

Ga uit van vertrek van Butelle en Van Rhijn. Vandaar Mata erbij gehaald want ik geloof nog te weinig in Palacios om van hem volwaardig basisspeler te maken. Cools liever LB dan RB imho.
Tegenover een vertrek van Vanaken sta ik niet weigerachtig, al hangt het er ook van af hoe Leko hem zou gebruiken. In elk geval geef ik de voorkeur aan Coopman op de 10. Enfin, Coopman of Refaelov afwisselend. Waarschijnlijk krijgt Rafa de voorkeur door zijn staat van dienst maar ik zou toch stilaan Coopman lanceren. Als Coopman uitgeleend wordt (liever aan SVZW dan aan RAFC), dan minder een probleem om Vanaken te houden.
Strandberg uitlenen, Vlietinck nog een jaartje bij de beloften laten meedoen.


Soit, dit alles dus op dit moment. Ik verwacht nog wel wat transferactiviteit, vooral uitgaand, dus het zal nog wel veranderen.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Khas »

Dit wil ik zien met de voorlopige invulling van spelers. (er van uit gaande dat sommigen vertrekken)

Eigen spel maken
Afbeelding

De 4-3-3 egelstelling die we gewoon zijn.

PS. Limbombe en Coopman met een totaal andere invulling van positie, maar ik weet niet hoe ik het anders op papier kan zetten.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Khas op 04 jul 2017, 23:33, 2 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Plaats reactie