wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door DavidVM »

Je kan geen enkele speler noemen die gisteren wat minder was. Is ook quasi onmogelijk om een man van de match aan te duiden. Toch 2 spelers eruit pikken: Balanta, wat een transfer! Chance dat Wanyama niet wou komen. En Sobol, respect man! Werd in het begin hier en daar al te zwak genoemd, maar bewijst keer op keer zijn kwaliteiten.

En dan nog een woordje over Dennis. Zo wil ik die altijd zien spelen. Een gesel voor de verdediging en gisteren waren de oogkleppen in de kleedkamer gebleven en dan zie je meteen wat een fantastische speler dit is.
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door nesnaj713 »

DavidVM schreef: 20 dec 2019, 08:57 Je kan geen enkele speler noemen die gisteren wat minder was. Is ook quasi onmogelijk om een man van de match aan te duiden. Toch 2 spelers eruit pikken: Balanta, wat een transfer! Chance dat Wanyama niet wou komen. En Sobol, respect man! Werd in het begin hier en daar al te zwak genoemd, maar bewijst keer op keer zijn kwaliteiten.

En dan nog een woordje over Dennis. Zo wil ik die altijd zien spelen. Een gesel voor de verdediging en gisteren waren de oogkleppen in de kleedkamer gebleven en dan zie je meteen wat een fantastische speler dit is.
1 oogklep was in de kleedkamer gebleven, maar dat mag :mrgreen:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5338
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Mochten we zondag nu ook nog eens de kwekkers met hun voetjes op de grond zetten, dat zou pas TOP zijn.
Ik zal er bij zijn !
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 179
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Polbemol »

Blackburn schreef: 20 dec 2019, 08:48 Ik had iets voor het werk... Match opgenomen en me volledig afgesloten van alle social media. CD op in den auto naar huis en ijzeren discipline om zelfs geen whatsapp open te doen om toch maar dat gevoel van spanning en sensatie te kunnen hebben als ik de match kijk.... Beste. Beslissing. Ooit.

Normaal kijk ik dan matchen uit de jupkes league doorgespoeld op snelheid 2. Dan is dat ongeveer hetzelfde tempo als de PL. Eerste kwartier gisteren ging dat niet. Na 2 minuten terug op gewone snelheid gezet want het ging te snel.
anderlecht dacht er ook zo over...

Ik wil echt een bekerfinale tegen Antwerp...
Ik herken dat. Ook pas om 23u30 begonnen om 'ongespoild' te kijken naar de match. Meestal val ik op zo'n uur in slaap, maar nu niet. Genoten. Maar laat ons eerlijk zijn: Wie hebben we onthouden van RSCA (als je het gemekker van Saelemakers niet meetelt): Van Crombrugge en Kompany. De rest bleek, traag en 'bang'. Om van hun supporters nog maar te zwijgen... .
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Blackburn »

Polbemol schreef: 20 dec 2019, 11:52
Blackburn schreef: 20 dec 2019, 08:48 Ik had iets voor het werk... Match opgenomen en me volledig afgesloten van alle social media. CD op in den auto naar huis en ijzeren discipline om zelfs geen whatsapp open te doen om toch maar dat gevoel van spanning en sensatie te kunnen hebben als ik de match kijk.... Beste. Beslissing. Ooit.

Normaal kijk ik dan matchen uit de jupkes league doorgespoeld op snelheid 2. Dan is dat ongeveer hetzelfde tempo als de PL. Eerste kwartier gisteren ging dat niet. Na 2 minuten terug op gewone snelheid gezet want het ging te snel.
anderlecht dacht er ook zo over...

Ik wil echt een bekerfinale tegen Antwerp...
Ik herken dat. Ook pas om 23u30 begonnen om 'ongespoild' te kijken naar de match. Meestal val ik op zo'n uur in slaap, maar nu niet. Genoten. Maar laat ons eerlijk zijn: Wie hebben we onthouden van RSCA (als je het gemekker van Saelemakers niet meetelt): Van Crombrugge en Kompany. De rest bleek, traag en 'bang'. Om van hun supporters nog maar te zwijgen... .
anderlecht is echt doodziek. Van Crombrugge en Chadli zijn echt de enige die bij ons in de kern zouden zitten. Die eerste dan nog gewoon op de bank. Al hun "ervaren" spelers zijn versleten of gewoon niet goed genoeg.
En al die youngsters… Ze zijn die jongens compleet aan het opbranden. Het is ook gewoon onmogelijk om te verwachten dat je heel die generatie kan gebruiken en dat die allemaal het niveau hebben en gaan halen dat van anderlecht verwacht wordt.
Bij heel veel van die gasten heb ik hetzelfde gevoel zoals wij destijds hadden bij Storm, Dierckx of nu bij een Vlietinck. Goed om in je kern te hebben, af en toe laten invallen, zien welke progressie ze maken... maar uiteindelijk weet je dat de meesten te licht zullen uitvallen. Doku, Amuzu, Sardella, Dewaele,... Ik wil wel eens zien waar die mannen binnen 4-5 jaar zitten. Ik vrees dat voor een deel van die gasten dat in het beste geval ergens bij een modale eersteklasser gaat zijn.
Ik vind het mooi om te zien hoe wij onze youngsters nu brengen zoals een Openda of De Ketelaere. Dat is de manier om het te doen.
En op het einde van de dag draait het maar om 1 ding... kwaliteit. Diatta, Dennis, Okereke, Openda,... die zijn niet zoveel ouder als die gasten van anderlecht hoor.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

En het meest trieste (voor hen) is dan nog: als ze dit seizoen opnieuw naast Europees gaan grijpen zullen de buitenlandse subtoppers wel langskomen om de weinige lichtpunten in hun ploeg op te kopen - en anderlecht gaat het moeten toestaan omdat ze geld nodig gaan hebben om hun overbetaalde 'ervaren' spelers te betalen... Gewoon middenmoot ondertussen, en klaar voor een paar seizoenen knokken met de vertwijfelde hoop om in PO1 te geraken.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Cedrinho »

t4nd schreef: 20 dec 2019, 08:03 Heel de ploeg was gewoon dominant. Vercauteren zei na de match "dat ze na de furieuze start van Club even op gelijke hoogte zijn kunnen komen, maar na de tegengoal begin 2de helft gingen de kopjes omlaag". Ik heb ze eerlijk gezegd niet op gelijke hoogte zien komen. Na de eerste 20 minuten heeft Club wat gas terug genomen en dan had anderlecht iets meer de bal, maar échte kansen hebben ze heel de match niet gehad. (Eerste 20 minuten trouwens balbezit van 70+% voor Club. Op anderlecht.)
Grappige is dat Mignolet waarschijnlijk een zwakke score zal krijgen in de kranten omdat hij geen werk gehad heeft :).
Die kopbal van Roofe vlak voor rust vond ik wel een grote kans hoor. Mocht daar vrij inkoppen en Mignolet had geen reactie. Gaat die erin is het een compleet andere match.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door DavidVM »

Cedrinho schreef: 20 dec 2019, 15:02
t4nd schreef: 20 dec 2019, 08:03 Heel de ploeg was gewoon dominant. Vercauteren zei na de match "dat ze na de furieuze start van Club even op gelijke hoogte zijn kunnen komen, maar na de tegengoal begin 2de helft gingen de kopjes omlaag". Ik heb ze eerlijk gezegd niet op gelijke hoogte zien komen. Na de eerste 20 minuten heeft Club wat gas terug genomen en dan had anderlecht iets meer de bal, maar échte kansen hebben ze heel de match niet gehad. (Eerste 20 minuten trouwens balbezit van 70+% voor Club. Op anderlecht.)
Grappige is dat Mignolet waarschijnlijk een zwakke score zal krijgen in de kranten omdat hij geen werk gehad heeft :).
Die kopbal van Roofe vlak voor rust vond ik wel een grote kans hoor. Mocht daar vrij inkoppen en Mignolet had geen reactie. Gaat die erin is het een compleet andere match.
Gaat die kans voor Mata of die van Diatta binnen ook natuurlijk...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Cedrinho schreef: 20 dec 2019, 15:02
t4nd schreef: 20 dec 2019, 08:03 Heel de ploeg was gewoon dominant. Vercauteren zei na de match "dat ze na de furieuze start van Club even op gelijke hoogte zijn kunnen komen, maar na de tegengoal begin 2de helft gingen de kopjes omlaag". Ik heb ze eerlijk gezegd niet op gelijke hoogte zien komen. Na de eerste 20 minuten heeft Club wat gas terug genomen en dan had anderlecht iets meer de bal, maar échte kansen hebben ze heel de match niet gehad. (Eerste 20 minuten trouwens balbezit van 70+% voor Club. Op anderlecht.)
Grappige is dat Mignolet waarschijnlijk een zwakke score zal krijgen in de kranten omdat hij geen werk gehad heeft :).
Die kopbal van Roofe vlak voor rust vond ik wel een grote kans hoor. Mocht daar vrij inkoppen en Mignolet had geen reactie. Gaat die erin is het een compleet andere match.
Het was ongeveer de beste kans van anderlecht, maar een grote kans vond ik het eerlijk gezegd niet. Mignolet reageerde niet, maar als ik me niet vergis stond Roofe deels naast de goal en kopte hij ook meters naast. Als die bal binnen het kader gaat zie ik Mignolet wel een reflex hebben (niet gezegd dat hij de bal pakt, maar wel dat hij moeite doet).
Daartegenover hebben wij minstens 5-6 grotere kansen.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 913
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Tweede keer dit seizoen dat Club anderlecht belachelijk maakt, bepaald moment meerdere minuten ononderbroken balbezit. Alles winnen en Europees overwinteren is blijkbaar niet genoeg, Club wil gewoon die dubbel en als het tegen anderlecht is plooit de spelersgroep zich driedubbel. Voluit gaan nadat anderlecht opgeeft doet die spelersgroep voor ons. Normaal kijk ik Brugge als supporter en Ligue 1/Serie A om indrukwekkend voetbal te zien, niet nodig dit jaar, laat dit Brugge meedoen in FR of Italië, spelen gewoon voor de prijzen.

Als 't bekerfinale Brugge-Antwerp gaat worden zal politie in Brussel overuren mogen doen. Dat loopt altijd slecht af :mrgreen:
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

Onze Zuid-Afrikaanse vriendjes zullen niet content zijn...
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Maximus »

Wat is dat met Mata zeg, hoe hard kan je heersen. Felbevochten punt, al bij al verdiende uitslag volgens mij. Al had er op het einde nog meer in gezeten...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Er had meer in kunnen zitten, maar eerlijk gezegd vond ik Gent ietsje beter dan ons. Ze waren agressiever en meer fysiek (zeker in het begin van de match) en daar hadden we het enorm moeilijk mee - waarschijnlijk deels doordat de match van donderdag nog in de benen zat.
Soit, gelijkspel is ideaal - we behouden een ruime voorsprong op ongeveer alle concurrenten (enkel Antwerp kan nog dichter komen).
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door DavidVM »

The_One schreef: 22 dec 2019, 15:34 Onze Zuid-Afrikaanse vriendjes zullen niet content zijn...
Ik snapte die wissel ook niet zo goed, al viel Charles wel goed in
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

DavidVM schreef: 22 dec 2019, 20:43
The_One schreef: 22 dec 2019, 15:34 Onze Zuid-Afrikaanse vriendjes zullen niet content zijn...
Ik snapte die wissel ook niet zo goed, al viel Charles wel goed in
Op zich kon ik de wissel wel begrijpen hoor...
Zou er zelf niet aan gedacht hebben, maar was vooral strategische wissel. Hopelijk mag Tau volgende match gewoon opnieuw starten zodat dit niet op zijn vertrouwen gaat inspelen...
Plaats reactie