wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

The_One schreef: 24 feb 2020, 12:16 Mij valt het op dat we beter voetbal spelen met Rits in de ploeg.
Ik had me ook die bedenking al gemaakt...
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door kingpietro105 »

Voor 1 keer hadden we de scheidsrechter mee. Duidelijke duwfout niet gefloten waardoor de 1-0 valt.

En nee het was geen penalty. Speler van charleroi gaat al neer voordat hij contact voelt
Jeugdscheidsrechter
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Cedrinho »

kingpietro105 schreef: 24 feb 2020, 13:06 Voor 1 keer hadden we de scheidsrechter mee. Duidelijke duwfout niet gefloten waardoor de 1-0 valt.

En nee het was geen penalty. Speler van charleroi gaat al neer voordat hij contact voelt
Ik zag het omgekeerd.
Geen duwfout bij de 1-0, maar Charleroi had penalty kunnen krijgen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

The_One schreef: 24 feb 2020, 12:16 Mij valt het op dat we beter voetbal spelen met Rits in de ploeg.
Rits scoorde 2 keer tegen Beveren, maar was het spel niveau dan zoveel beter dan gisteren tegen Charleroi met Balanta erbij?
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door DavidVM »

Tijdens een aanval van Club Brugge KV duwt speler Emmanuel Dennis (Club Brugge KV) zijn tegenstander Dorian Dessoleil (Royal Charleroi Sporting Club) in een luchtduel dicht tegen de zijlijn.

De scheidsrechter en assistent-scheidsrechter hadden deze actie moeten bestraffen. Deze fout gebeurde in een aanvallende actie die leidde tot een scoringsmogelijkheid. Aan het einde van deze aanval werd de bal echter uit het strafschopgebied gespeeld door een speler van Charleroi. Toen Club Brugge de bal weer in bezit kreeg, werd die achteruit gespeeld zodat een ‘nieuwe’ aanval begon. Die aanval leidde tot het doelpunt van Éder Balanta.

Het VAR-protocol staat de VAR niet toe om in te grijpen voor een ‘niet gefloten overtreding die leidt tot een doelpunt’, als het geen deel meer uitmaakt van de 'aanvallende fase' die rechtstreeks naar het doelpunt leidde.

Doordat de bal gespeeld door een speler van Charleroi tot buiten het strafschopgebied wordt gespeeld en bovendien ook nog eens achteruit wordt gelegd door een speler van Club Brugge, spreken we niet meer over een fase die rechtstreeks leidde tot een doelpunt.

Het Referee Department had een vrije trap verwacht voor een duwfout van Emmanuel Dennis (Club Brugge KV), maar de niet-interventie door de VAR was correct.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door DavidVM »

Mamadou Fall (Royal Charleroi Sporting Club) en Simon Deli (Club Brugge KV) lopen naar de bal in het strafschopgebied. Fall beweegt naar rechts om tussen de bal en de verdediger te komen en dat zorgt voor een contact tussen beide spelers.

Fall 'voelt' het contact en valt neer. Omdat er geen duidelijke fout is van Deli laat de scheidsrechter verder spelen.

Het was een correcte beslissing van de scheidsrechter om geen strafschop toe te kennen. Het Refereeing Department verwachtte geen VAR-interventie.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

Tiki Taka schreef: 24 feb 2020, 14:12
The_One schreef: 24 feb 2020, 12:16 Mij valt het op dat we beter voetbal spelen met Rits in de ploeg.
Rits scoorde 2 keer tegen Beveren, maar was het spel niveau dan zoveel beter dan gisteren tegen Charleroi met Balanta erbij?
Gaat hem niet over de laatste 2 matchen he, dat zou pas een scorebord analyse zijn :brechtje:
Ik heb die indruk al van voor nieuwjaar...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

The_One schreef: 24 feb 2020, 19:03
Tiki Taka schreef: 24 feb 2020, 14:12
The_One schreef: 24 feb 2020, 12:16 Mij valt het op dat we beter voetbal spelen met Rits in de ploeg.
Rits scoorde 2 keer tegen Beveren, maar was het spel niveau dan zoveel beter dan gisteren tegen Charleroi met Balanta erbij?
Gaat hem niet over de laatste 2 matchen he, dat zou pas een scorebord analyse zijn :brechtje:
Ik heb die indruk al van voor nieuwjaar...
Ik kan je wel volgen hoor, Ik herinner me bijv. de match op Real Madrid waar Rits heel sterk speelde.
Balanta is bijlange geen Nakamba wat mij betreft, die dit seizoen bij Aston Villa toch al in 20 Premier League matchen is gestart.
Naar volgend seizoen toe is o.a. dit toch een werkpunt, een echte topper halen op de nr. 6, met Rits als back-up.
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door nesnaj713 »

Tiki Taka schreef: 25 feb 2020, 07:46
The_One schreef: 24 feb 2020, 19:03
Tiki Taka schreef: 24 feb 2020, 14:12
The_One schreef: 24 feb 2020, 12:16 Mij valt het op dat we beter voetbal spelen met Rits in de ploeg.
Rits scoorde 2 keer tegen Beveren, maar was het spel niveau dan zoveel beter dan gisteren tegen Charleroi met Balanta erbij?
Gaat hem niet over de laatste 2 matchen he, dat zou pas een scorebord analyse zijn :brechtje:
Ik heb die indruk al van voor nieuwjaar...
Ik kan je wel volgen hoor, Ik herinner me bijv. de match op Real Madrid waar Rits heel sterk speelde.
Balanta is bijlange geen Nakamba wat mij betreft, die dit seizoen bij Aston Villa toch al in 20 Premier League matchen is gestart.
Naar volgend seizoen toe is o.a. dit toch een werkpunt, een echte topper halen op de nr. 6, met Rits als back-up.
Wat een zever :rofl: Met Balanta en Rits zitten we goed op de 6. Twee totaal verschillende spelers, maar wel allebei goed op de 6.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Fire »

Yup we gaan nog maar eens geld gooien voor een 6 nadat we vorig jaar pas ne nieuwe topper naar Belgische normen gehaald hebben en al een topper naar Belgische normen hadden.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door DavidVM »

Allez, nu is Balanta ook al niet goed genoeg meer... :brechtje:
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

Haha, effe normaal doen.
Balanta is gewoon top, voetballend ook beter dan Nakamba, zeker als het vooruit moet
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door DavidVM »

Geen Ruud en geen Dennis in de selectie voor donderdag.
En Balanta geschorst... Geen idee hoe we dit gaan oplossen.

EDIT: Wat mij betreft, deze opstelling:

--------------Mignolet---------------
-------Mata-Mechele-Deli---------
?---------------Rits------------Sobol
------Vanaken-De Ketelaere------
--------Okereke-Krmencik--------
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

DavidVM schreef: 25 feb 2020, 15:58 Geen Ruud en geen Dennis in de selectie voor donderdag.
En Balanta geschorst... Geen idee hoe we dit gaan oplossen.

EDIT: Wat mij betreft, deze opstelling:

--------------Mignolet---------------
-------Mata-Mechele-Deli---------
?---------------Rits------------Sobol
------Vanaken-De Ketelaere------
--------Okereke-Krmencik--------
Dat wordt de schade trachten zoveel mogelijk te beperken.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door DavidVM »

Tiki Taka schreef: 25 feb 2020, 16:35
DavidVM schreef: 25 feb 2020, 15:58 Geen Ruud en geen Dennis in de selectie voor donderdag.
En Balanta geschorst... Geen idee hoe we dit gaan oplossen.

EDIT: Wat mij betreft, deze opstelling:

--------------Mignolet---------------
-------Mata-Mechele-Deli---------
?---------------Rits------------Sobol
------Vanaken-De Ketelaere------
--------Okereke-Krmencik--------
Dat wordt de schade trachten zoveel mogelijk te beperken.
Dat is een mentaliteit waar ik niet van hou... Veel verschil met de heenwedstrijd is er niet , toch?
Plaats reactie