wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Aan al die zich aangesproken voelt als ik zeg dat er veel te veel respect hier is voor kompany en de mauves zal ik eens een verhaaltje vertellen. In het seizoen 2004-2005, toen de geliefde kompany nog bij de mauves voetbalde ging ik met 3 vrienden en nog een kennis naar anderlecht-club mee met een supportersclub zoals ik dat nu al 21 jaar doe. Wij kenden de omgeving rond het stadion maar die kennis ging voor eerste keer mee...hij kende de omgeving niet. Na de match verloren we hem uit het oog, we vonden hem nergens tot we plots iemand met blauwzwarte sjaal op de grond zagen liggen, hij werd geschopt en geslagen tot hij niet meer bewoog door 12 anderlechtsupporters en nog stopten ze niet...we zijn in paniek achter de brugse harde kern gerend want flikken waren er nie te zien en het zijn die (volgens vergas ronald) achterlijke marginale mongolen die refaelov uitfluiten die die vuile mauves hebben weggejaagd en zich om onze kennis hebben bekommerd. Mochten zij er toen niet geweest zijn, ze hadden hem doodgeschopt omdat hij een blauwzwarte sjaal droeg en hij had zijn kinderen van toen 3 en 6 jaar nooit meer gezien. Dus voor je mij en die "brugse hooligans die de boel verzieken" veroordeelt, ik weet waarom ik van geen anderlechtmannen moet weten. Hij heeft 13 dagen in coma gelegen en daarna kwam hij er door, hij is terug normaal in zijn hoofd maar zijn benen willen niet meer mee. Hij zit nu al 16 jaar in de problemen, zijn benen werken niet meer, hij zit in een rolstoel. Uiteindelijk konden er gelukkig via straatbeelden12 lafaards van de mauves opgepakt worden...ze zijn uiteindelijk allemaal veroverdeeld, de ene langer dan de anderen, maar het ergste is dat nog anderlecht, nog hun supporters spijt hebben van wat er toen gebeurd is. Ze hebben zich nooit veronschuldigt tegenover onze kennis, maar ook geen verontschuldiging van anderlecht tegenover club brugge...ik weet waarom ik anderlecht en zijn supporters haat...ik ben eens benieuwd als we de bekerfinale spelen tegen de mauves en vergasje ronald gaat naar de finale maar loopt daar verkeerd en geraakt tussen die van anderlecht met zijn blauwzwarte sjaal aan dan zou het wel eens verkeerd kunnen aflopen als hij de mauves tegenkomt...het zal geen avance zijn dat je zegt dat je veel respect hebt voor kompany en zijn carriere...ze zullen je pakken omdat je clubsupporter bent. En wat zou je dan blij zijn als de harde kern (de oosttribune die refaelov uitfloot en die kompany een dikke nek vind) uw leven komt redden en die van anderlecht wegjaagd daar in brussel. Je kan onze harde kern krapuul, marginaal en mongolen noemen maar het zijn zij die jou zouden beschermen omdat je een blauwzwarte sjaal draagt en aangevallen wordt door mauve supporters.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Leuk verhaal, maar

1) Voor het zelfde geld hebben die hulpvaardige hooligans van je 3 weken later (of eerder) een anderlecht supporter in elkaar gemept. Je lijkt niet te beseffen dat hooligans/ultras aan de basis liggen van het probleem, ongeacht het team dat ze supporteren. Kan ik je er aan herinneren dat eerder dit najaar een City fan door een van deze trotse Club "fans" in een coma geslagen is? Als ze club fans beschermen maar anderen in elkaar slaan komt dat wat jou betreft uit op een positief resultaat?

2) Als we even gek doen en aannemen dat deze specifieke jongens geen van zo'n stoute dingen doen maar zich enkel laten zien om onze fans te beschermen, geeft hen dat dan volgens jou het recht om Kompany racistische troep toe te roepen? Mogen we geen kritiek uiten op fans die Refaelov uitfluiten, gewoon omdat enkelen onder hen ooit een goede daad hebben verricht? Dat slaat toch nergens op? Goede daden zijn geen vrijgeleide om te doen wat je wilt, en zouden al helemaal geen argument mogen vormen tegen kritiek voor andere acties.

3) Je citeert 1 voorval om alle fans van een club over 1 kam te scheren, net hetgeen waar je Kompany van beschuldigde. Denk je nu echt dat anderlecht fans allemaal achter die 12 veroordelen staan? Denk je dat andere clubs, inclusief anderlecht, niet vergelijkbare verhalen hebben met 1 van hun fans als slachtoffer.

4) Dit heeft allemaal al lang niets meer met Kompany te maken, het is gewoon een heel lange post met "ik haat anderlecht fans".

5) Zelfs al haat je Kompany, anderlecht en al hun fans, nee, dan nog moet je geen begrip hebben of excuses vormen voor die racisten die dat naar Kompany (& andere mensen van anderlecht) geroepen hebben. Zij alleen zijn verantwoordelijk voor dit voorval, en daar zijn geen excuses voor. Kompany had alle recht dit aan te kaarten, en hem nu aanvallen alsof hij dit zelf over zich afgeroepen zou hebben is vrij degoutant.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Ik geloof niet alles wat kompany verteld over zijn racisme...hij is de enige die gehoord heeft...wat was het weer "bruine aap of wat dan ook". Het klinkt ook niet echt overtuigend é als niemand anders het gehoord heeft. En ja...ik haat anderlechtsupporters want zij haten clubsupporters en ik ben niet naief...als je als clubsupporter tss de mauves geraakt dan zullen het onze harde kern zijn die jou komen helpen maar dat kan je natuurlijk niet weten als je thuis op tv kijkt of nooit een verplaatsing meemaakt
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Je praat naast de kwestie Nakamba, dat maakt het moeilijk...

Feit is dat een supporter in elkaar slaan verkeerd is. Of dat nu eentje van Club is door Anderlechtsupporters of omgekeerd. Bij elk team zitten marginalen die gewoon naar 't stadion gaan om ambras te maken, dat is overal fout. Het feit dat er bij elk team een paar zitten wil niet zeggen dat alle supporters fout zijn.
Hetzelfde met racisme. In elk stadion zitten wel een paar debielen die racistische geluiden maken, dat is dus gewoon verkeerd. Ook hier wil het niet zeggen dat alle supporters verkeerd zijn.
Kompany heeft de fout gemaakt om te veralgemenen - daarvoor zou hij zich wat mij betreft mogen verontschuldigen. Anderzijds heeft hij er goed aan gedaan om het aan te kaarten. Zeggen dat "hij de enige is die het gehoord heeft" is ten eerste niet waar - er waren er anderen die het gehoord hebben en ten tweede word je daardoor deel van het probleem. Jij gelooft Kompany omdat enkel hij en anderen van anderlecht het gehoord hebben? Kwestie van je eigen voorbeeld te gebruiken : jij en een paar vrienden hebben gezien dat die Clubsupporter in elkaar getrapt werd. Dat zijn dus enkel supporters van Club die het verhaal kunnen bevestigen? Volgens jouw eigen redenering is het dus niet gebeurd?

Ik zeg niet dat je morgen een mauve vlag moet ophangen hé - je moet anderlecht zelfs niet leuk vinden. Maar wees gewoon realistisch - niet elke Anderlechtsupporter is een marginale debiel. Ik heb goeie kameraden die elke match naar anderlecht gaan kijken en waar ik normaal mee over Club & anderlecht kan praten zonder dat we elkaar beginnen uit te maken.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Zo, wat een schandalige vertoning is dit voorlopig. Zelfs Beerschot speelt niet zo slecht. Dit middenveld komt zwaar tekort, en ik heb zo'n vermoeden dat Clement onder druk van de pers Vormer heeft gezet om aan te tonen waarom hij gelijk had. Balanta/Rits/Vormer kan echt niet. Nog een geluk dat Mata en Sobol attent waren op bepaalde momenten en dat Cercle er ook niets van bakt, want met 0-0 moet je gewoon tevreden zijn na deze wanprestatie.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Zou FCB ondertussen beseffen dat de match bezig is..wat een tamme vertoning
een astamatisch, gefrustreerd FCB dat probeert iets klaar te maken maar er gewoon geen zin inheeft. Ik kijk niet meer
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1752
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Is het zo slecht op zo’n slechte mat ?
We hebben al kansen genoeg gekregen om te scoren.
En Cercle scoort uit een scrimmage nadat Mata te lang op de grond blijft liggen na zijn duel met Hotic
Voor hetzelfde geld stonden we ruim voor. Het zit ook niet echt mee.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1752
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Allez, we gaan het hier weer mogen horen
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

vanGentmaarvoorClub schreef: 26 dec 2021, 15:15 Allez, we gaan het hier weer mogen horen
Ik kan de criticasters deze keer niet helemaal ongelijk geven... Als je ziet dat Cercle de eerste helft 5km meer gelopen had dan ons... Er zit al een hele tijd met periodes veel te weinig beleving in ons spel, en als je dat koppelt aan een gemotiveerde tegenstander verlies je gewoon. We hadden kansjes, maar we hebben Cercle niet in de vernieling gespeeld wat we gewoon hadden moeten doen (en waar we ook makkelijk de spelers voor hebben).
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Een dikke bende losers is het . Geen greintje grinta. Veel te plat te traag en overal tweedes
En geen bank om iets te forceren. Wij danken Vince voor zijn sportieve bijdrage aan onze kern voor de laatste twee jaren:
Graag een LCV, LB, 8 , topspits, Ram en Lam dringend en gene brol zoals in de zomer . Dank u
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Hendry, Mechele, Balanta, Rits.. Met deze centrale as kan je nooit onder druk uitvoetballen. Geen enkele van deze spelers kan een laterale pas geven zoals Koussounou dat wel kon.

In de winter een nieuwe spits halen of Dost terug vol op zijn kans geven. Iets wat veel mensen misschien niet graag zullen horen maar bij een goed bod Lang verkopen en CDK terug naar de flank trekken samen met Buchanan.

Terug een middenveld met Rits/Balanta, Vormer en Vanaken. Misschien nog een nieuwe voetballende CV halen tenzij Nsoki een metamorfose ondergaat. Hetzelfde geldt voor de LB positie hopen dat Maouassa zich na de winter kan ontbolsteren zodat Sobol eindelijk uit de ploeg kan want brengt zowel aanvallend als verdedigend niets bij.

Indien het na de winter hetzelfde liedje is gewoon het seizoen uitdoen met Clement en hopen op een top 3 plaats. In de zomer dan als goede vrienden uit elkaar gaan (al denk ik dat hij sowieso wel zal vertrekken in de zomer) en de ploeg heropbouwen.
Dat is toch hoe ik het zie.
Vakie 214
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Vormer komt tekort, en Lang verkopen om Dost weer in de ploeg te zetten is een absurd slecht idee.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Yago schreef: 26 dec 2021, 16:36 Vormer komt tekort, en Lang verkopen om Dost weer in de ploeg te zetten is een absurd slecht idee.
Lang moet niet verkocht worden om Dost in de ploeg te krijgen.. Lang mag verkocht (bij een heel goed bod) om terug te kunnen grijpen naar een vertrouwde opstelling waarbij onze sterkte de voorbije jaren de flanken waren die de achterlijn haalden en met de infiltraties van Vormer Vanaken tal van doelpunten en gevaar uit puurden.

Vormer wijkt nu dikwijls uit naar flanken terwijl dat dat niet zijn positie. Hij is niet de man die de actie moet maken. Hij moet de lopende man zijn die ruimtes maakt voor andere.


Dost moet van mij ook niet terug in de ploeg er mag gerust een nieuwe spits komen maar aangezien wij niet de club zijn die in de winter veel veranderingen doorvoert acht ik de kans op een nieuwe spits klein.
Vakie 214
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Vormer komt gewoon tekort. Vandaag weeral zo plat als het maar zijn kan net zoals op Kv.
Dringend type Malinovsky nodig om hem te vervangen.
Verdediging is een ramp
Heel de ploeg is gewoon een bende fucking poesjenellen. Een hele wedstrijd zie ik CDK , Lang , Vanaken,… hun voet terugtrekken bij ieder duel : zo kan je nooit geen wedstrijden winnen. Rits , Vormer overal tweedes
mijn weekend weeral naar de kloten door die bende losers
Sanders
Supersub
Berichten: 1217
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Vandaag was echt lamentabel.
Iedereen is in mijn ogen gebuisd. Vanaken was gewoon onzichtbaar en deed schijnbaar geen moeite om dat te veranderen. De Ketelaere probeerde wel, maar toch ook vaak ondermaats. Matondo maakte onze verdediging bij momenten belachelijk.
Cercle was gretiger, had inzet, speelde ervoor. Wij waren te nonchalant en hadden niet de drive om te willen winnen in de derby.

Clement heeft vandaag toch ook weer geen goede beurt gemaakt om zijn criticasters de mond te snoeren.
Ook vandaag weer zijn klassieke wissel op minuut 60: Balanta eruit voor Mbamba.
Hij had ook geen plan B. We breien er al een ganse match op los. Hij brengt dan Dost maar we blijven vooraan in een trechter lopen waardoor Dost nutteloos is.
1 match is Dost op zijn kwaliteiten uitgespeeld: vorig jaar meteen na nieuwjaar op STVV waarbij Lang en De Ketelaere als wingers speelden en voorzetten moesten geven.

Er gaat toch eens iemand echt met Lang moeten spreken. In een stadion zonder supporters liep hij toch weer gefrustreerd rond en was meer bezig met zijn tegenstander en de scheids. Met de 2 gele kaarten van vandaag meegerekend heeft hij 12 gele kaarten over alle competities heen. Dat is veel te veel voor een voorspeler.

Er zijn vele zaken die moeten besproken worden in de winterstop: de karrenvracht aan tegendoelpunten, de wispelturige vorm (zelfs in een match), de zeer brede spelerskern (volgens Clement) die blijkbaar toch niet zo breed is want hij wordt de laatste weken nauwelijks gebruikt (Perez is totaal uit beeld, Izquierdo is weer verdwenen, Wesley ook (blessure/kapotte knie?). Ze gaan zich ook moeten bezinnen wat ze met Sowah willen doen: hij is geen winger, speel hem daar dan ook niet uit.

Ik hoop dat we beter uit de winterstop komen. Defensieve organisatie op punt zetten en vooraan een duidelijk plan zoeken. Ik heb te vaak het idee dat we vooraan maar wat proberen en we zien wel.

Bon, de frustratie is er even uit. Terug de No Sweat, No Glory mentaliteit en ik kijk al uit naar onze volgende match.
Plaats reactie