Nieuws Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

t4nd schreef: 03 jan 2022, 13:58 Volgens Nieuwsblad & HLN is het rond (contract van onbepaalde duur) met Schreuder. Hij zou vandaag nog naar Spanje afreizen.

Kwestie van de criticasters voor te zijn : goed werk van het bestuur om snel een nieuwe vervanger te strikken zodat hij de stage mee kan maken. Over zijn capaciteiten valt voorlopig niet veel te zeggen, maar ik ga ervan uit dat ze minstens bij Mph info gevraagd hebben en dat ze niet zomaar de eerste de beste binnengehaald hebben. Nu hopen op een goede winterstage zodat we met frisse moed van start kunnen gaan binnen 2 weken.

Alleen jammer dat er een paar spelers niet bij zijn door corona...
Snel geschakeld, daar kunnen we alleen maar tevreden over zijn. Al stel ik mij wel vragen bij zijn kwaliteiten als T1.
Is blijkbaar een goed tacticus en daarom zeer bekwaam als T2, maar het managen van een spelersgroep vraagt toch andere kwaliteiten.
Enkele opmerkingen van Twente-fans:
"Nou succes dan maar, want deze man is als hoofdcoach echt een ramp. Die was op het goede moment op de juiste plek als assistent en teert daar nu op. Buiten dat vind ik het ook gewoon een walgelijk persoon. Bij FC Twente zowel Adriaanse als Mcclaren voor de bus gegooid om hoofdcoach te kunnen worden, bij Ajax heeft hij het geprobeerd bij Ten Hag en meneer heeft de media op sneltoets om gevoelige informatie te lekken. Ik heb niet de indruk dat Club Brugge naar z'n functioneren als hoofdcoach heeft gekeken."

"Hoop is uitgestelde teleurstelling, alhoewel die bij Schreuder niet heel lang op zich zal laten wachten, zijn versie van voetbal is balbezit een soort De Boer light, alsof je naar een schaakpartij zit te kijken"

"Heeft bij Twente alleen maar enorm verdedigend gevoetbald met spelers als Ziyech, Gutierrez, Corona (de voetballer) en Tapia. Resultaat: 10e geworden, een enorm verziekte sfeer in het stadion, veel wantrouwen, geen verbinding meer tussen club en supporters maar wel een enorm goede relatie met de media waar hij in de jaren ervoor alles naar toe lekte, dat dan weer wel. Nee, dit is geen vakman en geloof me: ik brand oud-trainers echt niet zo snel af normaal gesproken, maar deze vent heeft bij ons zo enorm veel kapot gemaakt."

"Schreuder heeft dezelfde spelopvatting als De Boer, de wedstrijd tussen Ajax en Twente onder die 2 was de meest verschrikkelijke die ik gezien heb, 2 ploegen die bijna niet in de 16 van hun tegenstander kwamen. Tikkie naar links, tikkie naar rechts en dat gebrei ging maar door."

"Bij Twente was het helemaal niet degelijk. 10e geworden met spelers als Ziyech, Corona, Mokotjo, Guttierez e.d. Met dat elftal had je echt prima 5e oid kunnen worden. Compleet afbraak voetbal en nog nooit zo'n negatieve sfeer in de Veste gezien als toen. Daarbij lekte hij het jaar ervoor als assistent alles door naar de media en zaagte dus lustig aan stoelpoten van een ander. Niet betrouwbaar en dus zeker ook niet degelijk. Dat kun je aan iedere Twentesupporter navragen die er wel 2-wekelijks zaten destijds."

Ik hoop dat hij bij ons het tegendeel bewijst.
Veel succes Freddy!
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Yago »

Staat er ook om bekend spelers om onheldere redenen totaal uit positie te spelen. Centrale verdedigers op de flank, winger als defensieve middenvelder, noem maar op. Gefaald bij Twente, en bij Hoffenheim werd hij ondanks een ok resultaat (7e) ontslagen omdat het bestuur totaal geen vertrouwen had in zijn "systeem", of het gebrek eraan - het leek een puinhoop te zijn. Misschien verklaart dat ook enkele van de vreemde beslissingen van Koeman bij Barcelona (spelers uit positie spelen).

Nuja, we kunnen hopen dat hij uit zijn fouten geleerd heeft.
Laatst gewijzigd door Yago op 03 jan 2022, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Hoog tijd dat Mannaert zich niet meer met het sportieve mag bemoeien. Speelstijl van Redbull ploegen past bij ons. Niet fucking laterale balletjes en traag veteranenvoetbal. Europees voetbal mogen we ook al op onze buik schrijven maw .
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1752
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Wat een kenners hier toch weer.
Sommigen lijken al perfect te weten hoe Schreuder het tactisch met Club zal aanpakken.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Amai zeg...als ik dat ier mag geloven dan is da de grootste prutser ooit, kvind da wel raar...preud'homme en koeman en ook nog ten hag die zo ne prutser in hun staf wilden...aja tis just, die mannen kennen der ook niks van zeker
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

Nakamba30 schreef: 03 jan 2022, 18:55 Amai zeg...als ik dat ier mag geloven dan is da de grootste prutser ooit, kvind da wel raar...preud'homme en koeman en ook nog ten hag die zo ne prutser in hun staf wilden...aja tis just, die mannen kennen der ook niks van zeker
Uiteraard niet.
We gaan degraderen dit seizoen, volgend seizoen uit 1B zakken en onze roemrijke club gaat compleet verdwijnen dankzij het wanbeleid van Mannaert & Verhaeghe!

(sarcasm for those who don't understand it :coffee: )
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5338
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Win-win wat Clement en Club betreft voor alle partijen, want die ging na dit seizoen sowieso vertrekken.
Wat zijn opvolger betreft is het afwachten wat het zal geven, maar het voordeel van de twijfel is toch het minste wat we die man verschuldigd zijn totnogtoe.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Toch wel vreemde keuze van het bestuur: een T2 die nog niets bereikt heeft als T1 (wat we met Clement wel hadden), Gezien zijn carriere geen vaste waarde als T1,noch prestaties neergezet met een ploeg als T1....tja. :geenhup:

Voordeel van de twijfel dan ...maar geen goed gevoel bij deze keuze. Als hij dit jaar geen kampioen speelt noch de beker haalt, buiten ermee (= gelet op de stand in competitie en halve finale beker).
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Sanders schreef: 03 jan 2022, 11:22 Mag ik sommigen hier herinneren aan het feit dat Clement ook geen ervaring had als hoofdcoach, maar het wel meteen ver boven verwachting deed bij Waasland-Beveren. Clement deed ze voetballen op een manier waarvan ze zelf dachten dat ze het niet konden (Morioka heeft dat ooit eens in een interview verteld).
Daarna titels bij Genk en Club. Niet slecht voor iemand die amper een paar jaar hoofdtrainer is.
Geen of weinig ervaring is relatief, tegenwoordig is de manier van werken belangrijker. Thalhammer, Hollerbach, Storck, Krämer, Blessin,... waren hier ook totaal onbekend (vaak zelfs met een gebrek aan ervaring op hoogste niveau) maar doen het toch ook goed bij hun huidige ploegen naargelang hun mogelijkheden.

Er zal gekeken worden welke stijl de toekomstige coach wil implementeren, hoe hij werkt, wie hij meebrengt, wat de taakverdeling zal zijn,...
En ze zullen zeker bij enkele ex-clubs en ex-spelers van die toekomstige coach gaan luisteren hoe hun ervaring met hem waren.

Ik hoop gewoon dat hij zo snel mogelijk kan beginnen. Anders zijn De Mil en Hoefkens in Marbella maar wat training aan het geven, zonder te weten in welke richting ze moeten werken naar de volgende match toe.
Klopt wat Clement betreft, doch Alfred S heeft er al meer trainersjaren (vooral T2) opzitten dan Clement en heeft nog geen resultaat geboekt als T1 (kampioen, beker, europa...), toch wel een groot verschil...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

Toen Clement naar Genk ging had hij nog bijna geen ervaring als T1, en na anderhalf seizoen was hij kampioen... Ervaring zegt op zich niet altijd evenveel.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Kevinho »

t4nd schreef: 03 jan 2022, 20:43 Toen Clement naar Genk ging had hij nog bijna geen ervaring als T1, en na anderhalf seizoen was hij kampioen... Ervaring zegt op zich niet altijd evenveel.
Brol net zoals de andere transfers van Mannaert.
De trainer die naar Brugge komt moet iemand zijn die gewend is om prijzen te pakken ( als speler / trainer ) Den deze is dat absoluut niet. Ne meeloper , en blijkt dan nog een achterbaks manneke te zijn zonder backbone die niet weet hoe hij met spelers moet omgaan ( ze op onbegrijpelijke plaatsen zetten op het veld zonder een woordje uitleg,… ). Dus de zoveelste miscast.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

t4nd schreef: 03 jan 2022, 20:43 Toen Clement naar Genk ging had hij nog bijna geen ervaring als T1, en na anderhalf seizoen was hij kampioen... Ervaring zegt op zich niet altijd evenveel.
En daarna bij Brugge, en dat in het begin van zijn carriere als T1. Alfred S loopt al zo lang rond in de trainerswereld en kan geen vergelijkbaar parcours noch prijzen voorschotelen.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Yago »

t4nd schreef: 03 jan 2022, 20:43 Toen Clement naar Genk ging had hij nog bijna geen ervaring als T1, en na anderhalf seizoen was hij kampioen... Ervaring zegt op zich niet altijd evenveel.
Gaat meer om prestatie dan hoeveelheid ervaring imo. Clement deed het fantastisch met een heel zwak Waasland-Beveren, dan is het logisch dat een (sub)top club daar een gokje mee waagt. Schreuder is 2x ontslagen, toch wel een andere gegeven.

Nuja, genoeg gezaag, keuze is nu eenmaal gemaakt. Moeten er gewoon achter gaan staan en hopen dat hij zich hier kan bewijzen.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

Nakamba30 schreef: 03 jan 2022, 18:55 Amai zeg...als ik dat ier mag geloven dan is da de grootste prutser ooit, kvind da wel raar...preud'homme en koeman en ook nog ten hag die zo ne prutser in hun staf wilden...aja tis just, die mannen kennen der ook niks van zeker
Ik vind het vooral jammer dat élke kritische noot wordt weggezet als azijnpisser of doemdenker.

Alles wat ik hier over onze Freddy heb gezegd komt van Twente/Ajax supporters die wel ervaring hebben met hem.
Nergens zeg ik dat het ne prutser is, hij behoort als T2 en misschien tactisch wel bij de wereldtop. Maar je hebt als manager meer nodig dan een goed stel hersenen. Uw people skills zijn (minstens) even belangrijk. En daar worden vragen over gesteld.

Ik geloof niet dat ik een notoir zwartkijker ben (althans dat hoop ik :D), waarom is het dan zo moeilijk om een kritische mening op een degelijke manier te bekijken, ipv ze gewoon weg te lachen?
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Waarom is het zo moeilijk om die vent eens eerst een woord te laten zeggen tegen onze spelersgroep en een match te laten ciachen in jan breydel alvorens hem af te maken...wat een hevige clubsupporters zijn dat hier toch...man man
Plaats reactie