Nieuws Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Yago »

Dat vind ik een zeer vreemde redenering. Ja, we hebben op papier iemand gehaald voor alle posities... Maar is dat dan het enige wat je mag verwachten? Je hebt een scoutingafdeling voor iets. Je mag er toch vanuit gaan dat ze daar beter spelers kunnen inschatten dan de gemiddelde supporter; Persyn, Otasowie en Providence hadden amper tot geen ervaring of prof niveau, Nsoki was zo slecht bij Nice dat ze het een wonder vonden er 6 miljoen voor te krijgen, en toen Sowah voor 9 miljoen werd gehaald was zelfs de meerderheid van dit forum sceptisch.

Lang en Nsoki vergelijken is ook nogal vreemd; de ene was afgeserveerd als flop bij Nice vanwege zijn wanprestaties en gebrek aan kwaliteit in het algemeen. Lang kon niet doorbreken bij Ajax omdat Tadic voor hem in de pikorde stond, en hij moeilijk kon omgaan met geen kansen krijgen; De ene was al gefaald, de ander kon nog niet doorbreken. Nsoki ontbrak het aan kwaliteit, Lang enkel aan mentaliteit (hetgeen kan verholpen worden met een goede coach, zoals Clement).
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

t4nd schreef: 27 jan 2022, 13:45 Ik lees hier altijd dezelfde commentaar, maar als je neutraal naar onze transfers kijkt kan je toch niet zeggen dat het bestuur het slecht gedaan heeft. Sommige transfers lukken, andere mislukken. Je kan afgaan op reputaties van spelers, maar als je dat argument gebruikt om Nsoki bvb als slechte transfer te bestempelen (want hij was vroeger ook nonchalant) - dan kan je niet zeggen dat Lang een goede transfer is (want hij daagde het publiek vroeger ook te hard uit).

Kossounou weg -> Vervangen door Hendry & Nsoki (op papier dus versterkt, alleen komt het er bij Nsoki niet altijd uit.

Linksback is een probleem -> Sobol contract gegeven (goeie backup) & Maouassa gekocht (in theorie de kwaliteiten om in de ploeg te staan, geen idee wat er fout loopt daar).

Diatta (& in mindere mate Dennis) weg -> Buchanan & Sowah aangekocht voor rechts, Providence gehuurd voor links & Persyn gehuurd als backup. Daarnaast hebben we CDK die compleet doorgebroken is & Lang (die we nu officiëel gekocht hebben). Je kan zeggen dat Lang & CDK beter centraal spelen, maar feit is dat je ook flanken nodig hebt en niet iedereen centraal kan spelen (dat hebben we al een heel seizoen bewezen).

Te weinig power op het middenveld -> Otasowie gekocht. Geen idee wat daar fout loopt...

Opportuniteiten : Wesley (gehuurd), Izquierdo (gehuurd) zijn vriendendiensten die enkel een succes konden zijn want zelfs bij falen kosten ze ons niks. Nusa is een transfer voor de toekomst en die heeft bij NXT al kwaliteit laten zien.

Achteraf zeggen dat het op niets trekt is makkelijk, maar louter op basis van wie vertrokken is en wie er ter vervanging gekomen is heeft het bestuur gedaan wat ze moesten doen. De mensen die klagen dat de transfers op niks trekken zijn vaak ook diegenen die zeggen dat we al te lang met dezelfde spelers werken en er nieuw bloed moet komen. Als er dan spelers vertrekken is het niet goed dat ze weg gaan, als er nieuwe spelers komen zijn ze vaak direct afgeschreven. Klagen is makkelijk...
Je zegt het vaak zelf. Op papier zijn we versterkt..
Je kan niet redeneren dat 2 halve Kossounou's gelijk zijn aan 1 Kossounou.
Ik denk dat het probleem gewoon is dat de kwaliteit van de gehaalde spelers te weinig is. Waar we vroeger gingen voor spelers die net aan het doorbreken waren of veel belofte lieten zien, hebben we deze zomer vooral spelers gehaald die ooit veelbelovend begonnen, maar daarna op de bank verzeild zijn geraakt.

Otasowie, Nsoki, Maouassa,.. Allen zijn ze vroeg 'doorgebroken' maar daarna op de bank geraakt.
Ik denk dat we ons gewoon mispakt hebben aan hun nog jonge leeftijd en de naam van hun werkgever.

Ik hoop dat ze hun nog herpakken en ja dat kan nog steeds. Maar voor spelers van minstens 4 miljoen, die al ervaring hebben in een grotere Europese competitie, mag je toch verwachten dat ze er iets sneller staan. Of het kan gewoon zijn dat ze op bepaalde vlakken niet voldoen en dat we ons mispakt hebben. En dat mag je de sportieve cel aanrekenen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik vergelijk Lang niet met Nsoki, ik haal aan dat argumenten als "bij zijn vorige ploeg was hij xxx" niet altijd een relevant beelt geven.

Een paar seizoenen geleden was een hoop volk lyrisch over Hoedt. We moesten die kopen en het zou dé topverdediger worden. Hij ging naar Lazio waar hij niet direct potten bakt en nu is hij bij anderlecht ook niet bepaald het meest betrouwbare sluitstuk.

Wat ik wil zeggen is : de technische staf en scouting doen hun best en zoeken profielen die in theorie een meerwaarde zouden moeten zijn. Soms valt dat mee en soms valt het tegen. Dit seizoen lijkt de balans inderdaad negatief, maar dat lijkt me gewoon het risico dat je altijd loopt in voetbal. Kijk naar gelijk welke ploeg, iedereen heeft tegenvallende transfers. Globaal gezien is het plaatje bij ons nog altijd dik positief.

Kwestie van nog 2 andere voorbeelden te nemen :
+ Okereke. Je kan niet ontkennen dat die kerel iets kan hé. Scoorde vlot en gaf veel assists in de Serie B. Bij ons begint hij goed waarna hij helemaal wegzakt en geen kansen meer krijgt. Dit seizoen is hij uitgeleend in de Serie A en komt hij er weer door. Is dat dan een slechte transfer of klikte het om de een of andere reden niet?
+ Deli. Speelt een geweldig seizoen bij ons met bijna geen tegengoal, meestal met Mechele naast hem. Het seizoen erop kan hij plots niks meer... Sommige zaken in voetbal vallen gewoon niet te verklaren en het is haast nooit compleet zwart-wit.

Om af te sluiten, de stats van deze match :
+ Club heeft 16,0 schoten per match - 6,0 op doel - 45 gescoorde doelpunten
+ Union heeft 14,1 schoten per match - 5,6 op doel - 56 gescoorde doelpunten

Qua expected goals vs gemaakte goals:
+ Club : 2,13 xG vs 1,96 gemiddeld per match gemaakt // 1,29 xGA vs 1,30 gemiddeld per match tegen
+ Union : 1,67 xG vs 2,43 gemiddeld per match gemaakt // 1,25 xGA vs 0,91 gemiddeld per match tegen

ZO slecht zijn we niet bezig hoor, sommige zaken zitten gewoon net niet goed terwijl Union enorm aan het overarchieven is.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door FCBrugesawayoflife »

https://www.hln.be/club-brugge/verrassi ... ~ac66c12c/

:wtf:

Van een verrassing gesproken.. Ik wil die jongen nu niet afbreken maar wat gaat hij daar in godsnaam gaan doen? Ben er zelf alleszins nooit echt wild van geweest. Hij mag mij altijd verrassen natuurlijk en het tegendeel bewijzen.

Wel een hele mooie stap natuurlijk en spelen ook nog steeds CL. Plus ook moest hij het daar toch heel goed doen zullen de topclubs ook wel snel in de rij staan. Benieuwd ook naar de transfersom.
Vakie 214
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Zie die later een transfer doen genre Kossounou.
Gemaakt voor de Duitse competitie in mijn ogen …
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

t4nd schreef: 27 jan 2022, 13:45 Ik lees hier altijd dezelfde commentaar, maar als je neutraal naar onze transfers kijkt kan je toch niet zeggen dat het bestuur het slecht gedaan heeft. Sommige transfers lukken, andere mislukken. Je kan afgaan op reputaties van spelers, maar als je dat argument gebruikt om Nsoki bvb als slechte transfer te bestempelen (want hij was vroeger ook nonchalant) - dan kan je niet zeggen dat Lang een goede transfer is (want hij daagde het publiek vroeger ook te hard uit).

Kossounou weg -> Vervangen door Hendry & Nsoki (op papier dus versterkt, alleen komt het er bij Nsoki niet altijd uit.

Linksback is een probleem -> Sobol contract gegeven (goeie backup) & Maouassa gekocht (in theorie de kwaliteiten om in de ploeg te staan, geen idee wat er fout loopt daar).

Diatta (& in mindere mate Dennis) weg -> Buchanan & Sowah aangekocht voor rechts, Providence gehuurd voor links & Persyn gehuurd als backup. Daarnaast hebben we CDK die compleet doorgebroken is & Lang (die we nu officiëel gekocht hebben). Je kan zeggen dat Lang & CDK beter centraal spelen, maar feit is dat je ook flanken nodig hebt en niet iedereen centraal kan spelen (dat hebben we al een heel seizoen bewezen).

Te weinig power op het middenveld -> Otasowie gekocht. Geen idee wat daar fout loopt...

Opportuniteiten : Wesley (gehuurd), Izquierdo (gehuurd) zijn vriendendiensten die enkel een succes konden zijn want zelfs bij falen kosten ze ons niks. Nusa is een transfer voor de toekomst en die heeft bij NXT al kwaliteit laten zien.

Achteraf zeggen dat het op niets trekt is makkelijk, maar louter op basis van wie vertrokken is en wie er ter vervanging gekomen is heeft het bestuur gedaan wat ze moesten doen. De mensen die klagen dat de transfers op niks trekken zijn vaak ook diegenen die zeggen dat we al te lang met dezelfde spelers werken en er nieuw bloed moet komen. Als er dan spelers vertrekken is het niet goed dat ze weg gaan, als er nieuwe spelers komen zijn ze vaak direct afgeschreven. Klagen is makkelijk...
Ik volg je wel, hoewel we meerwaarde zouden moeten gekocht hebben, renderen die niet zoals we verwachten. Dan scheelt er toch iets..het kan toch niet zijn dat ze allemaal een aanpassingsjaar nodig hebben he?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5315
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

VDB voor € 5 miljoen naar Salzburg, jawadde.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Hannes »

Tiki Taka schreef: 28 jan 2022, 09:04 VDB voor € 5 miljoen naar Salzburg, jawadde.
Onbegrijpelijk, toch?
Die jongen had niet de kwaliteiten voor Club brugge, ik eet een bol look op als hij carrière maakt op dat niveau...
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Dus deze transferperiode nog verder verzwakt en niks versterkingen ok dan mogen we die titel op onze buik schrijven. En ja die Deen gaat het ook niet worden en is al zeker niet voldoende om een Lang of CDK te gaan vervangen. Als je die zag spel in Italië wat een ramp die gast.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Allé, de volgende nieuweling die afgeschreven is nog voor hij een minuut gespeeld heeft
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Nakamba30 schreef: 28 jan 2022, 19:02 Allé, de volgende nieuweling die afgeschreven is nog voor hij een minuut gespeeld heeft
Niemand wordt afgeschreven , ieder krijgt een eerlijke kans . Maar er zijn zekerheden en die zijn dat onze scoutingscel en onze sportieve manager er al 2 jaar niks van bakken. In deze kern is voor mij voor de basis enkel Mignolet , Hendry , Mata , Vanaken , Balanta , CDK en Lang voldoende de rest is geen basisniveau voor mij.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Kevinho, ik probeer de meest tolerante persoon te zijn en acht vrijheid van meningsuiting ook belangrijk, maar je maakt je gewoon onsterfelijk belachelijk.
Een trol lijk je wel, een karikatuur.
Ik weet niet wat je allemaal tekort komt, maar behoorlijk veel alleszins.
Get a life, man !
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Kevinho »

vanGentmaarvoorClub schreef: 28 jan 2022, 20:05 Kevinho, ik probeer de meest tolerante persoon te zijn en acht vrijheid van meningsuiting ook belangrijk, maar je maakt je gewoon onsterfelijk belachelijk.
Een trol lijk je wel, een karikatuur.
Ik weet niet wat je allemaal tekort komt, maar behoorlijk veel alleszins.
Get a life, man !
Dus jij bent blij met hoe het nu gaat . Voetbal van provinciaal niveau . Wekelijks u ergeren aan de Nsoki’s en Mechele van Brugge . Vormer die gene meter loopt op het veld en geen duels wint. Dost die bijna geen duels wint en met zijn voeten een ramp is ,… Ok dan .
Sturm and Drang : 90 minuten gaan en blijven gaan . Beenhard en vol passie . Tgv voetbal .
Dat is Brugge en niet dat strontvoetbal dat we nu wekelijks voorgeschoteld krijgen .
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Fanzy »

Kevinho is GEEN supporter van Club. Heeft te veel tijd en zit ons hier te trollen.
"Die Deen gaat het ook niet worden..." dat zijn toch de woorden niet van een supporter over een nieuwe (veelbelovend) speler die juist aangekondigd werd?
Klinkt meer als een verzuurde nek die hier gewoon wat stoom wil afblazen.
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Polbemol »

Hannes schreef: 28 jan 2022, 16:04
Tiki Taka schreef: 28 jan 2022, 09:04 VDB voor € 5 miljoen naar Salzburg, jawadde.
Onbegrijpelijk, toch?
Die jongen had niet de kwaliteiten voor Club brugge, ik eet een bol look op als hij carrière maakt op dat niveau...
Dat hoort in de rubriek 'Grootspraak' :teach: :dance:
Plaats reactie