[17.] Tajon Buchanan

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [17.] Tajon Buchanan

Bericht door t4nd »

Ik denk dat je het moeilijk kan vergelijken met vorig jaar. Toen waren we enorm afhankelijk van Lang & Charles, waardoor we veel vaker in het centrum terecht kwamen. Je had daarbij dan Tajon & Skov die ook allebei graag het centrum opzochten en soms was het gewoon té vol. Ik heb het gevoel dat ons team nu een pak meer in evenwicht is en vooral de rol van Onyedika is daarin niet te onderschatten. Hij is eigenlijk een extra spelverdeler op het middenveld, waardoor alle offensieve spelers veel vaker de diepte ingestuurd worden en veel makkelijker de ruimte kunnen opzoeken.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [17.] Tajon Buchanan

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 05 okt 2022, 11:32 Ik denk dat je het moeilijk kan vergelijken met vorig jaar. Toen waren we enorm afhankelijk van Lang & Charles, waardoor we veel vaker in het centrum terecht kwamen. Je had daarbij dan Tajon & Skov die ook allebei graag het centrum opzochten en soms was het gewoon té vol. Ik heb het gevoel dat ons team nu een pak meer in evenwicht is en vooral de rol van Onyedika is daarin niet te onderschatten. Hij is eigenlijk een extra spelverdeler op het middenveld, waardoor alle offensieve spelers veel vaker de diepte ingestuurd worden en veel makkelijker de ruimte kunnen opzoeken.
Correct, Onyedika is de missing link op het middenveld, een nr. 6 die ook goed kan voetballen, waar Club al vele seizoenen naar op zoek was.
Door zijn aanwezigheid, kunnen offensievere spelers zich nog meer uitleven op dat vlak.
Net als bij Jutgla, zag je vanaf de 1ste match bij Onyedika dat hij een directe impact had op het team...2 absolute TOP transfers.
Buchanan speelde trouwens gisteren een hele sterke partij, en dit na 2 maanden blessure leed.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [17.] Tajon Buchanan

Bericht door IsO »

Buchanan zijn marktwaarde paar miljoen hoger na vanavond. Goeie match!
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [17.] Tajon Buchanan

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 23 nov 2022, 22:47 Buchanan zijn marktwaarde paar miljoen hoger na vanavond. Goeie match!
Ik vond hem veruit de beste bij Canada. Is zich samen met Skov echt wel in de kijker aan het spelen.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: [17.] Tajon Buchanan

Bericht door Kevinho »

Veel gevaarlijker als hij hoog kan spelen en blijven. Alleen scoren blijft een heikel punt ( gisteren godzijdank niet gescoord 🤓)
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [17.] Tajon Buchanan

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 28 feb 2023, 08:10 Buchanan en zijn erbarmelijke statistieken...

In 17 gespeelde competitiewedstrijden dit seizoen telt Tajon Buchanan amper één doelpunt en twee assists. Met die erbarmelijke statistieken behoort de Canadees dan ook tot de minst beslissende flankspelers van de Jupiler Pro League. Buchanan speelde weliswaar 330 minuten als verdediger, maar de overige 1.034 minuten vervulde hij een puur aanvallende rol als wingback, buitenste middenvelder of flankaanvaller. In elk geval verbleken de drie beslissende acties van Buchanan bij die van zijn positionele collega’s in de Jupiler Pro League.

Mike Tresor (KRC Genk) telt onder alle flankaanvallers van de Belgische competitie de meeste beslissende acties met maar liefst 23 stuks. Joseph Paintsil (KRC Genk, 19) en Geoffry Hairemans (KV Mechelen, 12) vervolledigen de top drie. Daarna volgen Philip Zinckernagel (Standard, 9), Francis Amuzu (anderlecht, 8), Nikola Storm (KV Mechelen, 7), Nick Bätzner (KV oostende, 7), Nacer Chadli (KVC Westerlo, 6) en Jon Dagur Thorsteinsson (Oud-Heverlee Leuven, 6).
Los van het feit dat hij niet 100% goed in zijn vel lijkt te zitten, vind ik dit gewoon scorebordjournalistiek.

Transfermarkt geeft hem bijvoorbeeld al 2 assists meer, want er werden 2 penaltyfouten op hem gemaakt na infiltratie in de box, waarop een penaltygoal volgde. Om de relativiteit van de statistieken 'goals en assists' maar aan te tonen. Er zijn meer manieren om bepalend te zijn.

Jouw vergelijkingen zijn trouwens niet eerlijk.

Mike Trésor had voor die "beslissende acties" meer dan dubbel zoveel speelminuten als Buchanan in aanvallende rol, Paintsil ongeveer 720 minuten meer (= 8 wedstrijden). Hairemans ongeveer 875 meer (meer dan 9,5 wedstrijd).

Trésor en Paintsil - zonder afbreuk te willen doen aan hun prestaties - halen die stats trouwens bij een ploeg die al een gans seizoen goed draait, met een duidelijke defensieve organisatie, en duidelijke aanvallende ideeën die de nodige aanvallende vrijheid bieden.

Bij ons is dat wel anders. Buchanan miste de voorbereiding en het competitiebegin (inclusief de eerste 2 CL-groepsmatchen) onder Hoefkens, speelde - anders dan jouw voorbeelden - het WK, en moest zich daarna instellen op een nieuwe trainer met een behoorlijk verschillende speelwijze die in aanvallend opzicht nog niet erg duidelijk is, en vaak zonder een centrumspits als Dessers, Onuachu, Orakodare of Samatta als "target" voor passes/voorzetten.

Ik wil niet zeggen dat Buchanan niet beter kan en moet, maar dit soort vergelijkingen levert in mijn ogen weinig op.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [17.] Tajon Buchanan

Bericht door t4nd »

Extra kanttekening : Genk speelt met een targetspits waardoor de flankspelers makkelijker een voorzet kunnen trappen. Bij ons heb je niet zo'n dominante figuur in de box en wordt er van de flankspelers meer verwacht dat ze een actie maken.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [17.] Tajon Buchanan

Bericht door Tiki Taka »

Ik moet toegeven dat ik niet meer zo`n fan ben van Buchanan na zijn veelvuldig natrappen en slaan, zo`n gedrag bezoedelt zelfs de reputatie van een hele club.
Dergelijk gedrag was me in vorige matchen al verscheidene malen opgevallen en hij kwam er telkens mee weg.
Op het WK vond ik hem tegen de Belgen bijvoorbeeld heel sterk presteren, in de competitie mag en moet hij veel meer aanwezig zijn met goals en (pre)assists.
Een aantal gesprekken met de mental coach zijn dringend aan de orde voor deze speler in kwestie.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [17.] Tajon Buchanan

Bericht door Pica »

Laat ons vooral meegaan met de media hype en onze eigen speler afvallen. Was een fout en was een rode kaart.
Daar zou het verhaal voor ons althans mogen stoppen, want wat ze nu in de media weer aan het doen zijn is een schone karaktermoord.
maartendr81
Jeugdspeler
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [17.] Tajon Buchanan

Bericht door maartendr81 »

Pica schreef: 01 mar 2023, 10:09 Laat ons vooral meegaan met de media hype en onze eigen speler afvallen.
Ik sluit me volledig aan bij Pica. Het is zeker niet de bedoeling om de Calimero uit te hangen maar het komt de rest wel mooi uit dat het wat minder gaat met een ploeg die, zo schreef men toch begin dit sezoen, klaar was om het Belgische voetbal voor enkel jaren te domineren. Ik snap dat er wat opluchting (leedvermaak) is rond het feit dat er zeker geen Bayern situatie gecreëerd is. Maar wat we zeker niet mogen doen is daar zelf ook in meegaan.
Feit is wel dat Buchannen moet beschermt worden (en ook tegen zichzelf). Er gaat wel degelijk rekening gehouden worden met wat er dit weekend is gebeurd en bijgevolg gaat hij inderdaad bij de eerst voordoende mogelijkheid zwaar gestraft worden. Zoals gezegd overcompensatie is hier het modus operandi. Het is jammer dat skov nog niet volledig in orde is want anders zou ik hem een weekje aan de kant laten. Nu lijkt mij echter de enige oplossing om hem, bij de minste wrevel die kan leiden tot een incident, onmiddellijk te wisselen. Zelfs als dit na 20 minuten is.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [17.] Tajon Buchanan

Bericht door PetjeFCB »

Ik heb al ergere zaken gezien die eveneens onbestraft bleven.
Ja, het was een fout, ja het was rood. Maar meer moet daar ook niet van gemaakt worden.

Die hele commotie is zwaar overroepen. Getuige nu ook die brief van Gent. Net alsof dit de zwaarste fout ooit was...
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: [17.] Tajon Buchanan

Bericht door Jens27 »

Ik vind het allemaal wat veel drama eigenlijk. Dat Tajon een licht ontvlambaar ventje is was al duidelijk. Daar moet aan gewerkt worden. En eens een rode kaart zou hem misschien wakker schudden.
Maar die fase was geen zuivere ellenboog hé, hij zet eigenlijk heel onhandig zijn lichaam. Al andere dingen gezien. Bon, andersom zou ik klagen waarschijnlijk.
Wat zij bij buffalo wel zijn vergeten is dat ze zowat heel de wedstrijd onmachtig waren om Club in de problemen te brengen. Hebben die in de 2e helft zelfs ons strafschopgebied gezien? Dik verdiende overwinning, en dan is het makkelijk om te gaan zeiken over één fase natuurlijk...
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [17.] Tajon Buchanan

Bericht door Tiki Taka »

Jens27 schreef: 02 mar 2023, 08:13 Ik vind het allemaal wat veel drama eigenlijk. Dat Tajon een licht ontvlambaar ventje is was al duidelijk. Daar moet aan gewerkt worden. En eens een rode kaart zou hem misschien wakker schudden.
Maar die fase was geen zuivere ellenboog hé, hij zet eigenlijk heel onhandig zijn lichaam. Al andere dingen gezien. Bon, andersom zou ik klagen waarschijnlijk.
Wat zij bij buffalo wel zijn vergeten is dat ze zowat heel de wedstrijd onmachtig waren om Club in de problemen te brengen. Hebben die in de 2e helft zelfs ons strafschopgebied gezien? Dik verdiende overwinning, en dan is het makkelijk om te gaan zeiken over één fase natuurlijk...
Even advocaat van de duivel spelen, indien Buchanan na nog geen half uur rood krijgt, speelt Gent met een man meer en zouden ze die situatie waarschijnlijk wel hebben uitgebuit, zeker gezien de mentale zwakte waarin Club verkeerd de laatste maanden. Door de flagrante VAR fout, gaan ze nu hoogstwaarschijnlijk playoff1 missen. Daarom maken ze er dergelijke hetze van.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [17.] Tajon Buchanan

Bericht door Pica »

Moesten ze nu zelf een goeie match spelen zou ik nog zeggen van ja tis waar, maar dit is gewoon hun gebreken verbergen achter de schandpaal van TJ
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [17.] Tajon Buchanan

Bericht door Tiki Taka »

Pica schreef: 02 mar 2023, 10:27 Moesten ze nu zelf een goeie match spelen zou ik nog zeggen van ja tis waar, maar dit is gewoon hun gebreken verbergen achter de schandpaal van TJ
Ik wil het nog eens zien bij 0-0, met een man minder en nog 65 minuten te spelen tegen Gent.
Nu ja, we zullen het nooit weten en maar best, me dunkt.
Plaats reactie