wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1752
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Helemaal akkoord !!

Het niveau van sommige commentaren hier gisterenavond was bijwijlen nog een heel stuk lager dan wat de spelers op de mat legden.
Onbegrijpelijk hoe de belangrijkste Club-speler uit het moderne voetbal hier soms wordt afgeschilderd.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3503
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 10 nov 2023, 05:36
IsO schreef: 09 nov 2023, 23:30
Sanders schreef: 09 nov 2023, 23:02 Tegen een zeer matige en technisch beperkte ploeg zo lopen sukkelen. Zoveel slordigheden.
Bij mij zijn er geen twijfels weggenomen en ik vrees ervoor voor zondag.
En het feit dat onze spitsen de penalty's opeisen, toont dat ze meer bezig zijn met zichzelf dan met het teambelang op dit moment.

PS: alweer opvallend hoe de tegenstander ons perfect kan vastzetten als onze keeper de bal heeft (man op man dekken), maar wij met moeite weten hoe we druk moeten zetten.
Weinig beweging eh. Dan is het makkelijk.

Als ik, behalve de winst en het overwinteren, toch moet zoeken naar positieve zaken, dan vind ik dat Vetlesen - aanvankelijk veel afval in z'n spel - in tweede helft paar keer in flitsen toonde waarom we hem haalden. Paar goeie infiltraties en een keer een uitstekende doorsteekbal.

Meijer OK ingevallen. Had van mij ook mogen starten, samen met De Cuyper, die ik ook niet slecht vond.
Dat is waar, er das weinig beweging. Maar dat probleem lijkt mij tweeledig. Enerzijds staan we inderdaad stil, omdat we niet weten wat we moeten doen of welke animatie we moeten doen om vrij te komen. Er lijkt mij dus te weinig op gehamerd vanuit de trainersstaf hoe dit moet gebeuren.
Anderzijds, mag je van enkele slimme voetballers toch verwachten dat zichzelf kunnen vrijspelen?

Vetlesen liet in balbezit inderdaad goede dingen zien, maar werf soms toch te gemakkelijk weggezet in duels. Hij gaat nog wat "boterhammen moeten eten". :mrgreen:

De combinatie Meijer - De Cuyper was wel relatief goed en solide.

Ordonez vond ik op zich ook niet slecht, maar in duel vaak veel te onstuimig. Met een andere scheids had hij halfweg de eerste helft al geel gehad door de opeenstapeling van zijn fouten.
Een scheids die ik trouwens maar zwak vond.

Iemand een idee waarom Skov met de rust binnenbleef?
Dat gebrek aan beweging (wat ook de oorzaak is: instructies, gebrek aan initiatief,...) is duidelijk een werkpunt inderdaad.

Vetlesen moet inderdaad nog groeien in het duel. Is niet van de grootste, maar kan denk ik wel nog wat body bijkweken. Maar duels winnen is ook durf en zelfvertrouwen, en daar ontbreekt het wel wat aan natuurlijk voor het ogenblik.

Meijer - De Cuyper kan volgens mij op verschillende manieren werken. Met Meijer als LCV en Maxim als linksback/wingback, of zelfs met Meijer als linksback en De Cuyper op linksbuiten, zeker tegen tegenstanders met aanvallende (wing)backs. Di Matteo deed dat ooit met Chelsea in de CL-finale tegen Bayern, door linksback Ryan Bertrand op linksbuiten te zetten, maar dat was dan puur als schaduw van rechtsback Lahm, en om Ashley Cole bij te springen (die stond tegen Robben).

Wat Ordoñez betreft: zeker in het begin van de wedstrijd veel te omstuimig inderdaad, zowel in het duel als positioneel, waar hij ook een paar keer geluk had dat Mechele bijsprong of zijn tegenstander zelf te verrast was om voordeel te halen uit de situatie. Op zich zie ik wel potentieel, maar ook nog werkpunten dus. Niet abnormaal natuurlijk voor een jongen van 19.
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

vanGentmaarvoorClub schreef: 10 nov 2023, 15:38 Helemaal akkoord !!

Het niveau van sommige commentaren hier gisterenavond was bijwijlen nog een heel stuk lager dan wat de spelers op de mat legden.
Onbegrijpelijk hoe de belangrijkste Club-speler uit het moderne voetbal hier soms wordt afgeschilderd.
Slaap gerust voor. Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil is op u lijf geschreven. Vertel jij dan eens welke patronen of positieve zaken jij ziet die deila brengt?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Niemand zegt dat je niet kritisch mag zijn, enkel dat je niet steeds hetzelfde moet blijven zeggen zoals sommigen hier continu doen.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1752
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Levi schreef: 10 nov 2023, 18:14
vanGentmaarvoorClub schreef: 10 nov 2023, 15:38 Helemaal akkoord !!

Het niveau van sommige commentaren hier gisterenavond was bijwijlen nog een heel stuk lager dan wat de spelers op de mat legden.
Onbegrijpelijk hoe de belangrijkste Club-speler uit het moderne voetbal hier soms wordt afgeschilderd.
Slaap gerust voor. Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil is op u lijf geschreven. Vertel jij dan eens welke patronen of positieve zaken jij ziet die deila brengt?
Ik heb hier toch nooit verkondigd dat het super loopt of dat Deila een genie is.
Het enige wat ik vraag is wat relativering, nuance. Niet de hele tijd hier zitten zagen en klagen.
Neen, het loopt niet goed de laatste 2 maanden en Deila krijgt de ploeg voorlopig niet aan het voetballen.
Iedereen staat gewoon onder te veel druk. Kijk maar eens naar de ontlading bij Thiago gisteren, na zijn goal .. op penalty dan nog. Niet normaal toch ? Da’s de reactie van een speler onder hoogspanning.
Idem dito bij Jutgla, die absoluut zelf op zoek gaat naar een goal. De bal niet afspelen naar Vetlesen die vrijstaat aan de tweede paal, en later de bal gewoon zelf opeisen om de penalty te trappen.
Daarnaast een aantal spelers die uit vorm zijn of niet volledig fit (Zinckernagel, Buchanan, Skov bijvoorbeeld)
Sta momenteel maar eens bij Club op het veld, in een ploeg zonder vertrouwen, met een deel van de supporters dat bij iedere bal achteruit gaat morren. Niet makkelijk toch, voor een jonge gast als Ordóñez die zijn eerste kans krijgt ? Of voor Mechele die al weken onder vuur ligt ?
Het is ook in deze omstandigheden dat Deila zonder twijfel de instructie geeft aan Mignolet om de lange bal op Hans te spelen. Keep it simple. Tot nader order enkel proberen gaan voor het resultaat, totdat het vertrouwen wat hersteld is. Laten we ook Deila op zijn minst nog wat vertrouwen geven. Er zijn al te veel trainers te vroeg ontslagen.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

vanGentmaarvoorClub schreef: 10 nov 2023, 20:51
Levi schreef: 10 nov 2023, 18:14
vanGentmaarvoorClub schreef: 10 nov 2023, 15:38 Helemaal akkoord !!

Het niveau van sommige commentaren hier gisterenavond was bijwijlen nog een heel stuk lager dan wat de spelers op de mat legden.
Onbegrijpelijk hoe de belangrijkste Club-speler uit het moderne voetbal hier soms wordt afgeschilderd.
Slaap gerust voor. Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil is op u lijf geschreven. Vertel jij dan eens welke patronen of positieve zaken jij ziet die deila brengt?
Ik heb hier toch nooit verkondigd dat het super loopt of dat Deila een genie is.
Het enige wat ik vraag is wat relativering, nuance. Niet de hele tijd hier zitten zagen en klagen.
Neen, het loopt niet goed de laatste 2 maanden en Deila krijgt de ploeg voorlopig niet aan het voetballen.
Iedereen staat gewoon onder te veel druk. Kijk maar eens naar de ontlading bij Thiago gisteren, na zijn goal .. op penalty dan nog. Niet normaal toch ? Da’s de reactie van een speler onder hoogspanning.
Idem dito bij Jutgla, die absoluut zelf op zoek gaat naar een goal. De bal niet afspelen naar Vetlesen die vrijstaat aan de tweede paal, en later de bal gewoon zelf opeisen om de penalty te trappen.
Daarnaast een aantal spelers die uit vorm zijn of niet volledig fit (Zinckernagel, Buchanan, Skov bijvoorbeeld)
Sta momenteel maar eens bij Club op het veld, in een ploeg zonder vertrouwen, met een deel van de supporters dat bij iedere bal achteruit gaat morren. Niet makkelijk toch, voor een jonge gast als Ordóñez die zijn eerste kans krijgt ? Of voor Mechele die al weken onder vuur ligt ?
Het is ook in deze omstandigheden dat Deila zonder twijfel de instructie geeft aan Mignolet om de lange bal op Hans te spelen. Keep it simple. Tot nader order enkel proberen gaan voor het resultaat, totdat het vertrouwen wat hersteld is. Laten we ook Deila op zijn minst nog wat vertrouwen geven. Er zijn al te veel trainers te vroeg ontslagen.
Dit alles toont aan dat er geen leiding en lijn zit in de ploeg. 2 maanden slecht? Vorige seizoenen al vergeten blijkbaar.
Een ploeg in vertrouwenscrisis heeft structuur en afspraken nodig. Dit ontbreekt: kijk bvb naar de penalty's van vorige donderdag, een kapitein die geen zelfkritiek heeft noch de ploeg trekt, een trainer die zijn spelers geen opdrachten kan laten uitvoeren en steeds spelers opstelt die er niks van bakken of zichzelf, verkrampt willen bewijzen.
Jep, als dit blijft duren dan moet dit gezegd worden en niet verbloemd worden als "er is verbetering"...dat is er niet.
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Eindelijk een club dat nog eens hoger druk zet.
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

En dan kom je weer slap uit de kleedkamer zonder flank aanvallers opnieuw.
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Met nusa en skov out is 3-5-2 absoluut de juiste keuze nu
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Competitie 20 op 42. Dik gebuisd dus, ondanks inzet vandaag.
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Dramatische cijfers
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Straks waarschijnlijk 14 punten achter. Laat ons niet meer over titel praten.
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Beste wedstrijd in een maand of 3. Jammer dat we onze kansen niet afmaken, had anders een keerpunt kunnen zijn.
Nu skov out is, lijkt een 3-5-2 mij aangewezen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Peter schreef: 12 nov 2023, 15:33 Beste wedstrijd in een maand of 3. Jammer dat we onze kansen niet afmaken, had anders een keerpunt kunnen zijn.
Nu skov out is, lijkt een 3-5-2 mij aangewezen.
Het kan nog altijd een keerpunt zijn. Speel deze match op dezelfde manier opnieuw en je wint sowieso. Skov out zou qua spelbezetting niet eens zo negatief zijn. 3-5-2 met deze kern is ideaal, Jutgla gaat sowieso vaak naar de flank & onze middenvelders kunnen daar ook voor overmacht zorgen.
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Laatste 10 jaar nooit zo slecht begonnen aan competitie na 14 speeldagen. Geen idee hoe het ik hier upload maar had het opgezocht.
Plaats reactie