wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3447
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Ik vind het wat onrustwekkend dat er nog steeds geen deftige update is over Maxim. Hopelijk niet al te erg!

Wat het tactische betreft werd gisteren opnieuw teruggegrepen naar de driemansdefensie op het einde. Zoals hier eerder al aangehaald is dit (denk ik) nog nooit goed uitgedraaid onder Deila. Geen idee waarom we dat dan blijven proberen.

Ben vooral benieuwd hoe ons middenveld er zal uitzien tegen Union en Eupen. Sabbe op rechtsback en Odoi op de 6 is voor mij zeker een optie, als alternatief voor Balanta. Naast Hans en Casper dan, tegen Union. Tegen Eupen is Hans er niet bij en gaan we het anders moeten oplossen. Misschien dat Homma dan een optie wordt op het middenveld, wiens grinta we zonder Thiago ook wel zullen kunnen gebruiken. Skóras is de logische vervanger van Zinckernagel. Zou natuurlijk goed zijn mocht Nusa zondag bijvoorbeeld al beschikbaar zijn om in te vallen, maar we zullen zien. Al bij al nog een "chanceke" dat het zondag "maar" tegen Eupen is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5333
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 05 feb 2024, 09:53 Ik vind het wat onrustwekkend dat er nog steeds geen deftige update is over Maxim. Hopelijk niet al te erg!

Wat het tactische betreft werd gisteren opnieuw teruggegrepen naar de driemansdefensie op het einde. Zoals hier eerder al aangehaald is dit (denk ik) nog nooit goed uitgedraaid onder Deila. Geen idee waarom we dat dan blijven proberen.

Ben vooral benieuwd hoe ons middenveld er zal uitzien tegen Union en Eupen. Sabbe op rechtsback en Odoi op de 6 is voor mij zeker een optie, als alternatief voor Balanta. Naast Hans en Casper dan, tegen Union. Tegen Eupen is Hans er niet bij en gaan we het anders moeten oplossen. Misschien dat Homma dan een optie wordt op het middenveld, wiens grinta we zonder Thiago ook wel zullen kunnen gebruiken. Skóras is de logische vervanger van Zinckernagel. Zou natuurlijk goed zijn mocht Nusa zondag bijvoorbeeld al beschikbaar zijn om in te vallen, maar we zullen zien. Al bij al nog een "chanceke" dat het zondag "maar" tegen Eupen is.
Eupen vecht tegen de degradatie, dat wordt een hele verraderlijke match, zeker gezien al de gekwetsten en geschorsten.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3447
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

IsO schreef: 05 feb 2024, 09:22
Sanders schreef: 05 feb 2024, 07:55
Tiki Taka schreef: 05 feb 2024, 07:39
Voorts laat Vanaken zijn ploeg in de steek door zijn domme verbale uithaal na affluiten.
Klopt, oerdom van hem. Ik kan begrijpen dat emoties hoog oplopen als je een 0-1 uit handen geeft en vragen hebt bij enkele scheidsrechterlijke beslissingen. Maar als je al rechtstreeks rood krijgt na een een verbale uithaal, dan gaat hij wel wat meer gezegd hebben dan dat de ref op niets trok.
Hij gaat moeten beginnen opletten dat zijn reputatie van "klager" niet tegen hem gaat werken.
Zou volgens het Nieuwsblad onder meer "fucking pussies" gezegd hebben over het scheidsrechterlijk team, en zou twee keer geel geweest zijn (en dus niet rechtstreeks rood), wellicht omdat hij bleef doorgaan met mekkeren. Ik kan de frustratie na deze week zeker snappen, maar dit is niet de manier om ze te kanaliseren.
De reactie van Hans blijft niet goed te praten, maar ten gronde heeft hij natuurlijk gewoon gelijk dat de arbitrage weer eens niks durft fluiten tegen thuisploeg antwerp, dat weer eens heel veel mocht tegen ons. Ik kan de vid zelf niet linken, maar op deze pagina staat de fout van Janssen op Zinck: https://sporza.be/nl/matches/voetbal/ju ... 512248216/.

Voor mij is dat al-tijd geel, en Janssen had er al één. Daarnaast ging hij volgens het Nieuwsblad eerder ook al eens ongestraft in de fout tegen Balanta:
De onvrede van Vanaken over de arbitrage had vooral te maken met Vincent Janssen. De Nederlander kreeg voor de pauze geel na een beuk aan Brandon Mechele. In de tweede helft flirtte hij met rood. Eerst gaf hij Eder Balanta een kwak na een stevig, maar fair duel. Nadien plantte hij de studs op de enkel van Philip Zinckernagel, die naar de kant gedragen moest worden. “Frustrerend”, noemde Ronny Deila de apathie van de scheidsrechters richting Janssen. Hij nam ook de VAR onder vuur: “Dat je dat niet ziet… Heel vreemd.”
Neemt de arbitrage haar verantwoordelijkheid en doet ze haar job naar behoren, dan komt die reactie van Hans er ook gewoon niet. En staat antwerp met een man minder.
Levi
A-kern
Berichten: 551
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Ik kan me vergissen maar deila verwijt de var niet tussen te komen bij die fase met Janssen. Alleen dacht ik dat de var enkel mag tussenkomen voor rechtstreeks rood en niet voor een tweede gele kaart. Kan me vergissen
Sanders
Supersub
Berichten: 1186
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Levi schreef: 05 feb 2024, 13:08 Ik kan me vergissen maar deila verwijt de var niet tussen te komen bij die fase met Janssen. Alleen dacht ik dat de var enkel mag tussenkomen voor rechtstreeks rood en niet voor een tweede gele kaart. Kan me vergissen
Volgens mij mag een VAR ook niet tussenkomen voor een gele kaart. Maar ik kan ook mis zijn.
Ikzelf heb bewust nergens gesproken over gele kaarten en fouten van Antwerp-spelers. Omdat we het in de eerste plaats aan ons eigen te danken hebben. Niet aan de leiding van de scheids of dergelijks.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3447
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 05 feb 2024, 13:34
Levi schreef: 05 feb 2024, 13:08 Ik kan me vergissen maar deila verwijt de var niet tussen te komen bij die fase met Janssen. Alleen dacht ik dat de var enkel mag tussenkomen voor rechtstreeks rood en niet voor een tweede gele kaart. Kan me vergissen
Volgens mij mag een VAR ook niet tussenkomen voor een gele kaart. Maar ik kan ook mis zijn.
Ikzelf heb bewust nergens gesproken over gele kaarten en fouten van Antwerp-spelers. Omdat we het in de eerste plaats aan ons eigen te danken hebben. Niet aan de leiding van de scheids of dergelijks.
Jullie hebben gelijk. Mag enkel bij "clear and obvious errors" of "serious missed incident" die kunnen leiden tot directe rode kaart.

Leiding van de scheids speelt voor mij wel degelijk een rol (zoals al aangegeven), maar is inderdaad zeker niet het enige. Daar de volledige schuld leggen zou zeker niet correct zijn. We konden en moesten de match ook gisteren gewoon gewonnen hebben, na eerder vorige week die match op KVK.
maartendr81
Belofte
Berichten: 247
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Wat mij vooral verbaast is het volgende. Als ik de foto's bekijk waarbij de kous van Zinck volledig gescheurd is en als je dan leest dat het een open wonde was waarbij de pees vrij lag.... Dan is het toch een raadsel waarom Vergoote hiervan de ernst zelf niet inziet. Hij loopt op het moment dat Janssen Zinck raakt op slechts 5 meter achter de twee spelers aan. Vanuit dat standpunt moet het duidelijk zijn dat Janssen geen bal raakt en wel de enkel. Als je dan bij de speler aankomt (wat hij doet wanneer hij onze verzorgers het sein geeft om op te komen) kan je toch niet anders dan inzien wat er gebeurd is? Ik heb veel respect voor de snelheid van uitvoering en de moeilijkheid die daaraan vasthangt om in te schatten hoe erg een contact was. En bijgevolg is het inderdaad wenselijk om een VAR naar de beelden te laten zien. Maar in dit geval was het, voor mij allesins, zeer makkelijk om dit correct in te schatten.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3447
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 06 feb 2024, 12:01 Wat mij vooral verbaast is het volgende. Als ik de foto's bekijk waarbij de kous van Zinck volledig gescheurd is en als je dan leest dat het een open wonde was waarbij de pees vrij lag.... Dan is het toch een raadsel waarom Vergoote hiervan de ernst zelf niet inziet. Hij loopt op het moment dat Janssen Zinck raakt op slechts 5 meter achter de twee spelers aan. Vanuit dat standpunt moet het duidelijk zijn dat Janssen geen bal raakt en wel de enkel. Als je dan bij de speler aankomt (wat hij doet wanneer hij onze verzorgers het sein geeft om op te komen) kan je toch niet anders dan inzien wat er gebeurd is? Ik heb veel respect voor de snelheid van uitvoering en de moeilijkheid die daaraan vasthangt om in te schatten hoe erg een contact was. En bijgevolg is het inderdaad wenselijk om een VAR naar de beelden te laten zien. Maar in dit geval was het, voor mij allesins, zeer makkelijk om dit correct in te schatten.
Ik kan je deels volgen. Sowieso geeft hij balvoordeel voor die eerste (duw)fout op Skov, en dan weet ik niet of hij zijn ogen al volledig terug op de fase voor zich heeft. Misschien was zijn blik nog "onderweg" van de fase "Skov" naar de bal?

Andere optie is dat hij de fase Zinck-Janssen wél zag, maar dat aanvankelijk beschouwde als een - weliswaar stevig - duel schouder-tegen-schouder.

Wat er ook van zij, het moet inderdaad sowieso duidelijk zijn geweest voor de scheids dat er meer aan de hand was, gelet op de blessure van Zinck. Maar ook dan is er nog marge voor interpretatie volgens het reglement:
If an offence involves contact, it is penalised by a direct free kick.
• Careless is when a player shows a lack of attention or consideration when
making a challenge or acts without precaution. No disciplinary sanction
is needed
• Reckless is when a player acts with disregard to the danger to,
or consequences for, an opponent and must be cautioned
• Using excessive force is when a player exceeds the necessary use of force
and/or endangers the safety of an opponent and must be sent off
Ik zou de fout van Janssen zelf catalogeren onder "Reckless". En dus tweede geel, en rood.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5333
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Voor mij is Deila en niemand anders de grote schuldige aan dit alweer zure puntenverlies.
Als je de expected & achieved goals en de uiteindelijk maar behaalde punten vergelijkt met mekaar, zou Club dit seizoen al 19 punten meer moeten tellen.
Club under performs tot en met, waar ploegen zoals de mauve over performen.
Een bewijs dat Deila veel te weinig uit deze groep haalt.
Ik vind hem tactisch een dikke 0, een schijtluis en van mij mag hij in de zomer zijn koffers pakken.
Frappant dat men niet voor Geeraerts of Blessin ging ?!
Sanders
Supersub
Berichten: 1186
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 07 feb 2024, 08:28 Voor mij is Deila en niemand anders de grote schuldige aan dit alweer zure puntenverlies.
Als je de expected & achieved goals en de uiteindelijk maar behaalde punten vergelijkt met mekaar, zou Club dit seizoen al 19 punten meer moeten tellen.
Club under performs tot en met, waar ploegen zoals de mauve over performen.
Een bewijs dat Deila veel te weinig uit deze groep haalt.
Ik vind hem tactisch een dikke 0, een schijtluis en van mij mag hij in de zomer zijn koffers pakken.
Frappant dat men niet voor Geeraerts of Blessin ging ?!
Geeraerts was een piste, maar heeft de kat uit de boom gekeken, gegokt dat er nog (betere?) ploegen gingen komen of dat er een beter voorstel van Union ging komen, en verloren door uiteindelijk met niets achter te blijven.
maartendr81
Belofte
Berichten: 247
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Ik hoor onder de supporters veel gemor rond Deila. En ik geef toe dat we dit seizoen maar al te vaak punten hebben laten liggen in wedstrijden die we volgens de statistieken (xG voor / xG tegen ten opzichte van de realiteit). Maar volgens mij staat hij dit seizoen onder zware druk (tevens door bestuur) vanwege de slechte start en het feit dat het vorig jaar niet zo denderend was. Ik kan mij niet ontdoen van het feit dat hij overal gekend staat als coach met een systeem naar voor en dit er bij ons niet uitkomt om één of andere reden. In het kader van stabiliteit zou ik dan ook (en dit hangt uiteraard af van onze ranking op het einde van het seizoen) voor pleiten om hem nog een jaartje aan te houden en hem de kans te geven om zijn systeem er volledig in te krijgen. Ik ben echt geen voorstander van een stoelendans en het is de laatste jaren weer in die richting aan het gaan. Ik ben nog altijd niet goed van de period 2005 tot 2012 waarin we in 7 jaar 8 coaches hadden!! Laten we AUB niet die weg op gaan
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3447
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Weer geen Skoras...
Sanders
Supersub
Berichten: 1186
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

[sarcasm]Waarom speelt Boyata niet tegen de kopbalsyerke Nilsson[/sarcasm]
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3447
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 07 feb 2024, 20:58 [sarcasm]Waarom speelt Boyata niet tegen de kopbalsyerke Nilsson[/sarcasm]
Ssshht! Straks krijgt Deila ideeën!

Ondertussen heeft Jutglà wel een assist en een goal, en bewijst daarmee het gelijk van Deila die hem de voorkeur gaf op Skoras...
Sanders
Supersub
Berichten: 1186
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

2x skoras met de domme fout en je hebt prijs
Onvoorstelbaar
Oerdom

Je speelt de perfecte match en opnieuw gooi je uw eigen ruiten in.
Plaats reactie