wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Bon, 30 jaar geleden dat we zo slecht gestart zijn.
Niet echt bemoedigend. Het verbaast mij dat er alweer weinig lijn in zat. Ook opnieuw geen slotoffensief.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 04 aug 2024, 20:40 Bon, 30 jaar geleden dat we zo slecht gestart zijn.
Niet echt bemoedigend. Het verbaast mij dat er alweer weinig lijn in zat. Ook opnieuw geen slotoffensief.
Pijnlijk toch wel. Heb de match zelf niet gezien maar naar wat ik lees veel te weinig.
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 04 aug 2024, 20:55
Sanders schreef: 04 aug 2024, 20:40 Bon, 30 jaar geleden dat we zo slecht gestart zijn.
Pijnlijk toch wel. Heb de match zelf niet gezien maar naar wat ik lees veel te weinig.
Echt veel te weinig.
Over de ganse match wou Standard het gewoon meer. Waren de gehele match gretiger, scherper in duel en hadden meer inzet en overgave.
Bij ons opnieuw geen patronen, geen vrijlopende spelers, simpel balverlies, geen samenhang, een opstelling die als los zand op het veld staat,...
We kunnen ook met moeite een aanval in elkaar boksen.
Om één of andere reden proberen ze gewoon lange ballen te droppen terwijl enerzijds dat Nilsson, ondanks zijn lengte, zo niet moet aangespeeld worden en anderzijds omdat onze flankaanvallers liever in de voeten worden aangespeeld dan in de diepte.
Opnieuw teveel trechtervoetbal.
Ons middenveld was opnieuw nergens. Jashari kende, voor mij, een deftig debuut. Vanaken begon weer teveel naar de flanken te trekken of ging de bal teveel ophalen achteraan waardoor je hem hoger op het veld ontbreekt. Nielsen had weer veel inzet, maar bracht niets bij.

De eerste helft was echt zwak en de tweede helft zijn we iets gretiger buiten gekomen zonder veel groot gevaar. Standard scoort en dan is het gewoon nog 25 minuten op goed geluk, zonder een echt slot offensief.

Onbegrijpelijk dat onze spelers blijkbaar niet vooruit te branden zijn.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Hopelijk worden al die sukkels die die fascistische groet brachten een voor een geïdentificeerd en permanent geband uit alle voetbalstadions in binnen- en buitenland.
Heretic
Tester

Bericht door Heretic »

Heretic schreef: 28 jul 2024, 12:19 We speelden tegen een Mechelen dat enorm verzwakt was. Baltempo was wederom ongeloofelijk traag. Weinig beweging. Als Oyendika weggaat en we halen niks beters als wat er momenteel is op 6 en 8 zie ik het heel somber in. Vanaken ook weeral overal aan het lopen waar hij niet moet zijn . Nilsson stond wederom op een eiland met niemand in de buurt. Beetje het verhaal van vorig jaar met Thiago. Hoe komt dit Svetlesen heeft niet de fysieke présence om de duels te winnen en dan nog eens de infiltraties te doen. Was wederom grotendeels onzichtbaar. Vanaken op de 8 was ook een ramp met de tegengoal als gevolg. Zijn die bij Club nu echt stekeblind dat die niet zien dat er op 6 en 8 power moet bijkomen om een dominant middenveld te krijgen ? Vanaken zijn beste jaren liggen achter de rug vanaf heden zal die zijn actieradius alleen maar dalen, wat wil zeggen dat dat moet gecompenseerd worden door 2 toppers op 6 en 8. Geen salonvoetballers meer voor mij zoals Svetlesen en die Jashari ( ook een kleine speler ) is vergelijkbaar als ik die zijn beeldmateriaal bekijk in een minderwaardige competitie als de Zwitserse. Romero in tegenstelling tot wat anderen zeiden zag ik in de tweede helft wel waarom men hem volgens mij gehaald heeft. Is niet de sterke pure verdediger . Is iemand die graag meegaat en ook verticale passes kan geven. Naast beenhard spelen. Nu voor 6 miljoen moet je toch ook dergelijk type kunnen halen maar dan met snelheid ( voor mij toch wel heel belangrijk als je uw achterlijn hoog op het veld wilt kunnen plaatsen ). Tzolis lijkt een versterking te zijn maar is voor mij niet het juiste type. Allemaal gasten die naar binnen komen om van daaruit met hun goede voet te schieten . Aanvoer voor Nilsson ??
… I rest my case en mijn gevoel van Jashari is vandaag voorlopig bevestigd. Ik hoop echt dat Oyendika ons niet verlaat. We zijn mijns inziens echt niet versterkt tov vorig seizoen. ( ervan uitgaande dat Skov en Oyendika het schip nog gaan verlaten ). Skoras is ook geen 7 in mijn ogen. Speelt beter op 11. Eigenlijk net zoals Nusa en Tzolis. En een deftige 8 is mijn inziens dringend nodig. Nielsen doet zeer aan de ogen.
Vanaken en Maxim waren vandaag beiden ook heel zwak jammer genoeg.
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Ik snap niet dat Club zo`n zwak niveau haalt. Wat mij betreft is Club wel degelijk versterkt uit de mercato gekomen.
Vreemd dat Hayen er het vuur in kreeg in de playoffs en nu blijkbaar bijlange niet meer.
Pica
Sleutelspeler

Bericht door Pica »

Ik dacht dat ik vandaag er met een meer heldere blik zou kunnen naar kijken, maar nope!

Degoutant dat we opnieuw niet bij de les zijn in het begin van het seizoen. We moeten niet top zijn in deze fase, maar er is toch een ondergrens dat we mogen verwachten?

Dit KV en dit Standard zijn max PO2 kandidaten, zijn nog niet compleet qua kern, hebben vanalles rond de club dat beweegt en zij staan op een manier verder dan wij. Ja het kon een 4/6 zijn, maar het is een 1/6 en je kan niet zeggen dat dit compleet onverdiend is ook niet.

De hoeveelste trainer is dat nu al dat er niet in slaagt sterk te starten? Frustrerend voor iedereen, want je loopt nu al achter de feiten.

Best dat we geen europese kwalificatiematchen hebben....

Enige excuus dat ik zie, is dat een halve basisploeg geblesseerd is/nog maar net aangesloten is en dus nog niet top is. Alleen hebben we toch "de beste kern van België". Dan nog zou er dus een ondergrens moeten zijn waar we niet ondergaan...
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Pica schreef: 05 aug 2024, 10:31 Ik dacht dat ik vandaag er met een meer heldere blik zou kunnen naar kijken, maar nope!

Degoutant dat we opnieuw niet bij de les zijn in het begin van het seizoen. We moeten niet top zijn in deze fase, maar er is toch een ondergrens dat we mogen verwachten?

Dit KV en dit Standard zijn max PO2 kandidaten, zijn nog niet compleet qua kern, hebben vanalles rond de club dat beweegt en zij staan op een manier verder dan wij. Ja het kon een 4/6 zijn, maar het is een 1/6 en je kan niet zeggen dat dit compleet onverdiend is ook niet.

De hoeveelste trainer is dat nu al dat er niet in slaagt sterk te starten? Frustrerend voor iedereen, want je loopt nu al achter de feiten.

Best dat we geen europese kwalificatiematchen hebben....

Enige excuus dat ik zie, is dat een halve basisploeg geblesseerd is/nog maar net aangesloten is en dus nog niet top is. Alleen hebben we toch "de beste kern van België". Dan nog zou er dus een ondergrens moeten zijn waar we niet ondergaan...
Je hebt groot gelijk en het is een kwaad zeer dat al enige seizoenen aan de hand is, Club slaagt er maar niet in een minimaal niveau te behalen, er zijn te veel ups en downs, er is een gebrek aan een bepaalde constante in de prestaties. Jammer dat we nu weer onze start gemist hebben met 1/6 en alweer moeten achtervolgen.
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

We zijn woensdag en het frustrerende gevoel is nog niet gaan liggen... Toont voor mezelf toch aan wat voor een absolute non-match we gespeeld hebben zondag.
Ik vraag mij af of dat bij de spelers ook zo binnenkomt, want Mignolet zijn halftime-interview bij Eleven laat dat toch niet uitschijnen. Later meer hierover.

Ik zit ook met zoveel vragen.
1) is onze kern niet TE kwaliteitsvol? Als flankaanvallers hebben we Nusa, Skov Olsen, Tzolis en Skoras. Enkel Tzolis is al alle drie de matchen (Supercup incluis) gestart. Dat zijn ook 4 spelers die allemaal verwachten basisspeler te zijn. Ik weet wel dat er een kans is dat Nusa en/of Skov vertrekken, maar er zijn alleszins geen hardnekkige geruchten ondertussen. Dus kan daar al wat wrevel zijn.
Achterin heb je met Meijer en De Cuyper 2 volwaardige linksachters en nu met Siquet en Sabbe ook twee volwaardige rechtsachters. Vooral op links zou dit wrevel kunnen geven met het karakter van De Cuyper en Meijer kennende. Het is goed om kwaliteitsvolle alternatieven te hebben, maar een kleine hiërarchie is misschien nodig.
2) Hayen predikte vorig seizoen voor eenvoud en duidelijkheid, maar nu doet hij toch al twee matchen "vreemde" dingen, mogelijks uit overmacht.
- De Cuyper, duidelijk nog altijd in vakantiemodus getuige zijn laconieke invalbeurt op Sclessin, op rechts tegen KVM pakt niet goed uit.
- Onyedika eraf tegen KVM met de rust, Vanaken voor de verdediging en Jutgla erbij als spits. Middenveldcontrole wordt opgegeven.
- Thuis tegen KVM, in een poging om de meubelen te redden, heeft hij alle beschikbare offensieve spelers erop gegooid, maar geen enkele die goed wist waar te lopen en daardoor was het evenzeer chaos voor de ploegmaats ook.
- Vanaken ook tegen Standard zo laag laten inzakken en niet bijsturen als je merkt dat er in balbezit een gat gaapt van 30 meter tussen Nilsson en je middenveld waardoor je enkel nog lange ballen aan het trappen bent ipv te voetballen.
- Waarom was Hayen zo relatief passief in zijn coaching tegen Standard, waarom probeerde hij ze niet wakker te schudden?
- Er werd in de voorbereiding zowel door Hayen, Vanaken als Mignolet in interviews gezegd dat we nu wel gingen klaar zijn tegen de competitiestart, maar daar merk ik niets van. Geen patronen, sommigen kunnen nog geen ganse match aan,... Voor de spelers die later zijn aangesloten omwille van uiteenlopende redenen: welk programma hebben jullie al dan niet gevolgd in het tussenseizoen, want klaarblijkelijk is jullie fysieke paraatheid tijdens het verlof serieus achteruit gegaan.
Ik zie Vanaken, die bijna de volledige voorbereiding meedeed, tegen Standard zelfs simpele passes van 5m recht in de voet geven van een tegenstander. De Cuyper staat op een veld alsof hij met zijn maten op het strand aan het voetballen is. Mignolet die blijk geeft van dat het allemaal wel goed komt terwijl je net een draak van een eerste helft speelt als ploeg. Dat is voor mij niet "klaar zijn".
- Hayen zegt zelf na de match op Standard dat hij blijkbaar niet de juiste snaar kan raken. Sorry, maar wie wel dan? Wat doet hij intern dan anders dan in de PO's? Op wat heb je dan getraind in je voorbereiding?
3) Het is een tendens (door de leeftijd?): Vanaken zakt steeds meer in voor de bal te krijgen of te helpen met de opbouw. Dat is al enkele seizoenen aan de gang en komt steeds vaker voor. Daar waar hij in zijn begindagen echt op de 10 speelde en daardoor een karrenvracht aan assists en goals had, loopt hij nu steeds vaker in the middle third. Destijds had Hans Nakamba, Balanta, Rits, Vormer en anderen achter zich. We kunnen toch stellen dat Onyedika en Vetlesen voetbaltechnisch minstens de evenknie of beter zijn dan de 4 eerder genoemde spelers? Waarom lukt het uitvoetballen dan minder goed en moet Hans zich komen moeien? Is er vooraan te weinig beweging van onze drie aanvallers om zich vrij te maken zodat onze middenvelders hen niet kunnen bereiken?
Maar als Hans effectief (on)bewust dieper inzakt, of het is effectief een opdracht van de trainers: waarom maak je dan van hem niet definitief een 8? Zet Vetlesen (of iemand anders) dan positioneel op de 10 en laat hem daar dan ook staan. Nu staan alle drie onze middenvelders te laag waardoor het gat te groot is voor aan te sluiten.
4) We slagen er al een hele tijd niet meer in (ook vorig seizoen al) om bij een achterstand of een gelijkspel een deftig slotoffensief ineen te steken. Iedereen verkondigt dat we al twee à drie jaar de meest kwaliteitsvolle kern hebben. Maar desondanks kunnen wij geen verschroeiend slotoffensief in elkaar boksen waarvan je zegt: "dit kan de tegenstander toch niet blijven volhouden?" Iedereen weet nog de match tegen Fiorentina waarbij we in het slot tegen ons eigen doel worden geplakt. Bijna elke bal in onze zestien was gevaarlijk. Daar had je zo'n gevoel dat we het niet konden houden en uiteindelijk viel dat tegendoelpunt ook. Onze tegenstanders lijken in de slotfase van een match steeds relatief eenvoudig overeind te blijven.
5) Mignolet zijn halftime-interview bij Eleven op Standard. Je speelt dergelijke draak van een eerste helft waarbij je zelfs bijna niet aan voetballen toekomen, bijna elk duel verliest, laat staan een deftige kans in elkaar knutselt. Dan hoor je tijdens het interview Mignolet stellen dat we het niet altijd moeten willen forceren want een match duurt 90 minuten. Zoiets straalt voor mij echt een soort van arrogantie uit, iets van: "ach dat komt allemaal wel goed, we wassen dat varkentje hier wel eens." Nee, in de JPL zijn geen gemakkelijke matchen meer. Voetbaltechnisch is de JPL niet het meest hoogstaand, maar de intensiteit is bij elke ploeg momenteel zodanig hoog dat je als topclub niet op ralenti even een match gaat winnen. Zelfs niet tegen een Standard waarbij spelers aan de match begonnen die vorig seizoen gedegradeerd zijn uit 1B!!! (vernederend voor ons als je het zo bekijkt)
De dagen dat we 0-9 op RAEC Mons gingen winnen zijn al lang gepasseerd in de JPL. Zelfs een easy win tegen een tweedeklasser is geen evidentie meer, want dat wordt elk jaar aangetoond in de Croky Cup.
6) Voortgaand hierop, wat we ook zagen tegen KVM: waarom nog steeds de voet van het gaspedaal halen na een 1-0 voorsprong en de bal opnieuw aan de tegenstander laten en terugvallen in een midblok en geen hoge druk meer? Zijn we nu nog niet geleerd? Je geeft de tegenstander letterlijk het gevoel dat er iets te rapen valt. Nee, duw door op je elan, maak een tweede of derde doelpunt. Dan ontneem je de tegenstander de moed om nog iets te zoeken. Als je bij 2-0 of 3-0 het laatste half uur de boel dicht gooit, daar heb ik geen probleem mee.
7) Waarom roepen wij excuses in voor onze makke prestaties? "Ja, maar onze internationals zijn nog maar net terug". "Ja, maar speler x en y zijn net nieuw getransfereerd". KVM startte letterlijk de match met overschot van de kern van vorig seizoen, spelers die vorig seizoen op de bank zaten. Hun nieuwkomers, die ook nog niet lang meetrainden, zaten op de bank. Toch was KVM klaar en scherper. Standard is momenteel een joke van een club. 7 spelers uit hun A-kern degradeerden afgelopen seizoen uit 1B. Hun keeper is geen wereldwonder, steekt af en toe nog rare dingen uit en toch hebben we hem bijna niet op de proef gesteld. Kawabe is daar weg, Bates en Hautekiet (zat bij ons in 1B!) hielden vlot stand. Hun spits die startte was fysiek duidelijk nog ver van ok, maar gaf zich tenminste wel voor de volle 100%. Ik wil maar zeggen, onze tegenstanders hebben ook recht van klagen. Maar zij zijn wel scherp om aan een match te starten, zij hebben wel een plan.

Ondanks een (zeer of te) ruime kern valt misschien nu al op dat we toch nog moeten nadenken of we ons inkomend nog moeten versterken.
Zelfs als Onyedika blijft, heb je maar 5 middenvelders voor 3 posities. Hayen ziet Talbi als flank en laat Zinckernagel steevast uit de kern.
Vetlesen had het moeilijk in zijn eerste jaar op de 8 om een constant niveau te halen, Nielsen lijkt te plafonneren en wil zich teveel forceren in de match en doet daarom de simpelste dingen fout. Moet hier nog iets bij?
Vooraan heb je Nilsson en Jutgla, met Vermant als backup. Ik geef Nilsson nog alle tijd, maar zijn we daarmee vooraan genoeg gewapend voor in de CL? Kan hij opboksen tegen die verdedigers?

Sorry van deze lange semi-rant-post. :mrgreen: Maar het moest er effe uit.
maartendr81
Belofte

Bericht door maartendr81 »

Ik ben volledig mee met jouw bedenkingen. Echter zijn er een paar toevoegingen die ik wil maken.
1) Ik weet niet hoe de voorbereiding ingedeeld is maar het zou best kunnen dat, gezien er meermaals werd gedrukt op het klaar zijn voor de start, er stevig conditioneel getraind is. Indien dit het geval is zou het kunnen dat er a) spelers zijn die dit nog moeten verteren en b) er misschien minder getraind is op verdedigende en aanvallende patronen. Of dit het geval is zullen we de komende weken moeten zien.
2) In het verleden hebben we al gezien (vorig jaar nog met skov en nusa) dat zo lang de transfer periode niet volledig ten einde is, er toch spelers zijn die met hun hoofd niet 100% erbij zijn. Laten we hopen dat dit nu ook het gevalf is.
3) Nilsson heeft volgens mij inderdaad nog tijd nodig. Ondanks het feit dat hij uit de belgische competitite komt is het spel van Union toch zéér verschillend als het onze. Ook de spelers daarrond moeten zich kunnen aanpassen aan deze manier van spelen.
4) Het zou niet mogen maar ik kan mij voorstellen dat het veelvoud aan titels toch een soort gelatenheid in de ploeg laat sluipen. Zeker bij de spelers die er meermaals bij waren.
5) Ik geloof sterk in Hayen maar hij zal nu al wel door hebben dat het motiveren van spelers met in de PO's een andere zaak is dan in het begin van de competitie.
6) Het probleem van het slotoffensief ligt voor mij centraal in het middenveld. Ik ben uiteraard geen T1 maar door 6 aanvallers tussen de lijnen te brengen speel je niet per definitie aanvallender. Om een ploeg weg te drukken moet deze druk er van voor de baklijn ontstaan en dat heeft meer met het middenveld te maken (ook in recuperatie) dan met de voorlijn.

ps: wat betreft Hans ben ik helemaal mee. of je laat hem van voor of je zet iemand anders op de 10. We zagen dit probleem van slechte aansluiting al vorig jaar en het zou ondertussen duidelijk moeten zijn dat we daar telkens mee in de problemen komen.
Levi
A-kern

Bericht door Levi »

Brandon en de onnodige ongelukkige penalty fouten. De match was gespeeld geweest pff
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Seconden na de 0-2 de 1-2 binnenkrijgen zou inderdaad nooit mogen gebeuren.
Heel ongelukkig van Mechele, zonder tegenstander in de buurt
Levi
A-kern

Bericht door Levi »

0-2 voor en nog weggeven het is crisis
FrankFarinaII
Belofte

Bericht door FrankFarinaII »

Misschien moeten we de spelers vertellen dat de competitie reeds gestart is?
Het duurt nog lang, akkoord, maar wat de ploeg nu laat zien is echt (opnieuw) bedroevend. Wat een lamlendige mentaliteit hebben voetballers toch...pfff
Nog steeds niet overtuigd dat Nilsson een meerwaarde is voor club.
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

Volgende week tegen een Antwerp met vertrouwen en wij met nul vertrouwen. Begin er maar aan.
Ik zie het gemor in de tribunes nu al voor mij.
Plaats reactie