wedstrijden Club Brugge
-
- Jeugdspeler
Re: wedstrijden Club Brugge
Wat een mentaliteit na de 0-2.. die mannen gelijk Skov en Onyedika.. Ik begrijp goed dat ze op dit moment een plaats in de basis hebben maar zodra ze denken dat voldoende is voelen ze zich te goed om nog te voetballen. Voor het team en de club is toch echt beter dat ze voor een mooie som verkocht worden. En naar mijn mening ook zeer jammer dat we Matte Smets niet hebben binnen gehaald. Zo jong en al zo bepalend in de verdediging. Rolde onze aanval zonder moeite op…
Kwaliteit blijf ik bij is er voldoende. Blijkbaar kunnen ze zich mentaal enkel opladen voor playoffs wat zeer triestig is om vast te stellen.
Belabberde transfers wederom . Geen van de transfers is echt een topper … if you pay peanuts you get monkeys !!!
Nodig : een top 2 / 4 / 8 / 7 ( alleen Skov daar … alle anderen spelen gewoon kutslecht op de 7 ) en een 9 die in een 4-3-3 kan spelen!!! En doet er nog maar een snelle 9 bij a.u.b. i.p.v. die slak uit Spanje
Nodig : een top 2 / 4 / 8 / 7 ( alleen Skov daar … alle anderen spelen gewoon kutslecht op de 7 ) en een 9 die in een 4-3-3 kan spelen!!! En doet er nog maar een snelle 9 bij a.u.b. i.p.v. die slak uit Spanje
Kwaliteit is er zeker voldoende. Maar het mentale aspect ontbreekt alweer. Het is nog geen jaar geleden dat we hier op het forum ook tot de conclusie kwamen dat er te weinig karakter en leiderschap in de groep zit om de groep vooruit te branden. Want klaarblijkelijk kunnen sommigen als profspeler zich niet opladen voor een match in augustus. Je merkte trouwens dezelfde frustratie in de persconferentie met Hayen.
Ik vind het ook zorgwekkend dat er nog altijd weinig lijn in de tactische aanpak zit. Wat willen we eigenlijk bereiken met ons spelbeeld.
Vorig seizoen pakte Hayen het aan match per match en dat werkte wonderwel. Nu wil hij blijkbaar hetzelfde doen, getuige het constante geschuif met spelers, maar halen we er geen punten mee. Toegegeven, tegen KVM hadden we meer kunnen pakken.
Als wij het al zien dat er te weinig leiderschap in de kern zit, waarom wordt daar dan niks aan gedaan?Sanders schreef: ↑12 aug 2024, 08:54Kwaliteit is er zeker voldoende. Maar het mentale aspect ontbreekt alweer. Het is nog geen jaar geleden dat we hier op het forum ook tot de conclusie kwamen dat er te weinig karakter en leiderschap in de groep zit om de groep vooruit te branden. Want klaarblijkelijk kunnen sommigen als profspeler zich niet opladen voor een match in augustus. Je merkte trouwens dezelfde frustratie in de persconferentie met Hayen.
Ik vind het ook zorgwekkend dat er nog altijd weinig lijn in de tactische aanpak zit. Wat willen we eigenlijk bereiken met ons spelbeeld.
Vorig seizoen pakte Hayen het aan match per match en dat werkte wonderwel. Nu wil hij blijkbaar hetzelfde doen, getuige het constante geschuif met spelers, maar halen we er geen punten mee. Toegegeven, tegen KVM hadden we meer kunnen pakken.
Het klopt dat Vanaken, Mignolet en Mechele geen leiderstypes zijn, we ontbreken een profiel zoals Vormer.
Totnogtoe zijn we versterkt uit de mercato gekomen, daar blijf ik bij, hoe kan Club dan maar zo`n lamentabel niveau behalen?
De nieuwkomers blijken vooralsnog geen meerwaarde te betekenen, hopelijk zal dit snel veranderen.
Nilsson bijvoorbeeld, treft al 2 maal de lat, een goal scoren zou hem goed doen.
Dealniettemin, mag men nooit een 2-0 voorsprong uit handen geven, met nog een kwart match te gaan.
De eerste overwinning is broodnodig om iedereen mentaal een boost te geven...met matchen tegen Antwerp thuis en Dender uit,
zal het geen sinecure worden.
Come on Bruges !!
Ik heb eerlijk gezegd nog maar weinig ploegen 'goed' zien shotten. Wij hebben 2 redelijke matchen gespeeld & 1 slechte (Standard). Tegen KV hadden we meer dan voldoende kansen om te winnen, maar werken we onvoldoende af en krijgen we een stomme tegengoal. Gisteren tegen Genk ging het goed over en weer, maar hebben we bij 2 tegendoelpunten pech. Bij de 1-2 is het gewoon ongelukkig dat Mechele de bal tegen de hand krijgt, bij de 2-2 twijfel ik nog altijd of het geen offside was. Vlak na de 2-2 krijgt Jutgla de kans om 2-3 te maken maar hij mist zijn schot compleet.
Ter verduidelijking: ik zeg niet dat we geweldig voetbal brengen, het kan en moet gewoon beter. Maar we hebben op dit moment (opnieuw) niet het geluk aan onze zijde waardoor we domme tegendoelpunten tegenkrijgen en zelf onvoldoende scoren. Geluk hangt samen met vorm en dat is bij ons op dit moment duidelijk nog niet hoe het hoort.
We lijden ook gewoon te veel dom balverlies. Dat een bal tegen de lat gaat is pech, de bal op het middenveld verliezen is geen pech maar een gebrek aan concentratie. Onyedika is volgens sommigen (waaronder mezelf) dé bepalende factor voor onze balans, maar tegen Genk was hij compleet niet op niveau.
Ter verduidelijking: ik zeg niet dat we geweldig voetbal brengen, het kan en moet gewoon beter. Maar we hebben op dit moment (opnieuw) niet het geluk aan onze zijde waardoor we domme tegendoelpunten tegenkrijgen en zelf onvoldoende scoren. Geluk hangt samen met vorm en dat is bij ons op dit moment duidelijk nog niet hoe het hoort.
We lijden ook gewoon te veel dom balverlies. Dat een bal tegen de lat gaat is pech, de bal op het middenveld verliezen is geen pech maar een gebrek aan concentratie. Onyedika is volgens sommigen (waaronder mezelf) dé bepalende factor voor onze balans, maar tegen Genk was hij compleet niet op niveau.
-
- Belofte
Buiten de "als en misschien en geluk etc" brengen ze gewoon te weinig. Hun mentaliteit is kinderachtig ipv professioneel,...typisch voetballers.
Het is nog vroeg int seizoen, maar deze pijnpunten zijn een terugkerend "oud zeer" bij brugge, en niemand keert dit. Onze hans, de kapitein van de ploeg, mag gerust eens wat meer energie steken in zijn spelers mee te trekken ipv zich opnieuw te verstoppen.
Het is nog vroeg int seizoen, maar deze pijnpunten zijn een terugkerend "oud zeer" bij brugge, en niemand keert dit. Onze hans, de kapitein van de ploeg, mag gerust eens wat meer energie steken in zijn spelers mee te trekken ipv zich opnieuw te verstoppen.
Ik moet jou gelijk geven, dit aanslepend pijnpunt qua mentaliteit moet dringend worden aangepakt.FrankFarinaII schreef: ↑13 aug 2024, 07:51 Buiten de "als en misschien en geluk etc" brengen ze gewoon te weinig. Hun mentaliteit is kinderachtig ipv professioneel,...typisch voetballers.
Vanaken, Mignolet en Mechele zijn te soft om een groep mee te krijgen qua grinta en fighting spirit, het ontbreekt nog steeds aan een echt leiderstype in de kern.
Ik geloof niet dat het een probleem van mentaliteit of grinta is. Tijdens de play offs liep alles wél ok, met hetzelfde team. Volgens mij is het eerder een probleem van omgaan met druk. Tijdens de play offs geloofde niemand in Club en wonnen we direct (mits wat geluk) waarna iedereen er gewoon voor bleef gaan. Er was compleet geen druk, zelfs ALS we alles zouden winnen geloofde nog niemand dat we de titel zouden halen. Nu starten we opnieuw als torenhoog favoriet en blijkbaar kan de ploeg daar niet mee omgaan.
-
- Belofte
Niet kunnen omgaan met druk is mentaliteit. Van professionele spelers verwacht je meer dan wat ze nu lieten zien. De wil om goed te spelen, gecombineerd met inzet...dikwijls een probleem bij ons.t4nd schreef: ↑13 aug 2024, 11:08 Ik geloof niet dat het een probleem van mentaliteit of grinta is. Tijdens de play offs liep alles wél ok, met hetzelfde team. Volgens mij is het eerder een probleem van omgaan met druk. Tijdens de play offs geloofde niemand in Club en wonnen we direct (mits wat geluk) waarna iedereen er gewoon voor bleef gaan. Er was compleet geen druk, zelfs ALS we alles zouden winnen geloofde nog niemand dat we de titel zouden halen. Nu starten we opnieuw als torenhoog favoriet en blijkbaar kan de ploeg daar niet mee omgaan.
Het is alleszins een oud zeer he.t4nd schreef: ↑13 aug 2024, 11:08 Ik geloof niet dat het een probleem van mentaliteit of grinta is. Tijdens de play offs liep alles wél ok, met hetzelfde team. Volgens mij is het eerder een probleem van omgaan met druk. Tijdens de play offs geloofde niemand in Club en wonnen we direct (mits wat geluk) waarna iedereen er gewoon voor bleef gaan. Er was compleet geen druk, zelfs ALS we alles zouden winnen geloofde nog niemand dat we de titel zouden halen. Nu starten we opnieuw als torenhoog favoriet en blijkbaar kan de ploeg daar niet mee omgaan.
We halen al meerdere seizoen aan dat er wat meer grinta en over-mijn-lijk-mentaliteit mag inzitten. We behalen 2 titels de laatste seizoenen, maar overgrote delen van die seizoenen zagen en klagen wij als supporters dat het te slap is. Het is iets wat we al aanhalen van onder Clement.
Kijken wij naar dezelfde wedstrijden ? Odoi / Thiago / Balanta zijn diegene die nog onder de noemer vielen van de echte Brugse waarden. Wat er nog overblijft is Fc salonvoetbal. En wat doen we we kopen wederom wat halfjes bij die vooral uitblinken in hunne voet terugtrekken. Nu nog Oyendika weg en dan is het feest volledig. Skov en Nusa weg dant4nd schreef: ↑13 aug 2024, 11:08 Ik geloof niet dat het een probleem van mentaliteit of grinta is. Tijdens de play offs liep alles wél ok, met hetzelfde team. Volgens mij is het eerder een probleem van omgaan met druk. Tijdens de play offs geloofde niemand in Club en wonnen we direct (mits wat geluk) waarna iedereen er gewoon voor bleef gaan. Er was compleet geen druk, zelfs ALS we alles zouden winnen geloofde nog niemand dat we de titel zouden halen. Nu starten we opnieuw als torenhoog favoriet en blijkbaar kan de ploeg daar niet mee omgaan.
Heb je ineens alles dat snelheid heeft of een goal kan maken weg. Tzolis … veel trager kan je ze niet vinden en Skoras sorry hè die kan beter bij de vrouwen meespelen misschien dat hem daar wel eens een duel kan winnen en misschien eens recht blijven. We gaan verder Yaremchuk en Nillson beiden renderen met een vinnige - snelle dribbelaar naast zich in een 2 spitsensysteem , wat spelen we 4-3-3 . Zijn die minder begaafd daar in het sportief departement ?
Die Argentijn … hoort inderdaad thuis bij een ploeg die staat waar wij nu staan ( traag , ongeconcentreerd en niet uitblinkend in spelintelligentie ), Jashari ( of zoals ik hem noem Vetlesen 2 ) tja mag meespelen met mijn zoon bij de U18 misschien kan hem daar wel zijn mannetje staan. De minst slechte transfer is misschien nog onze keeper ook al vind ik het hem geeen topper ( goede voeten ja , maar iedere stilstaande fase is het bibberen en 1 tegen1 is hij ook niet wauw ). Maar denk dat hij momenteel beter is als onze veteraan in de goal. Voor mij voorlopig dikke buis voor Devy Rigaux !
Op bepaalde vlakken kan ik u zeker begrijpen. Ik zou toch ook verwachten dat ze met de trainer bespreken welk systeem hij wilt spelen of toch duidelijk maken a de coach wat de visie van de club is. Nillson is hier een mooi voorbeeld van.Heretic schreef: ↑13 aug 2024, 23:24Kijken wij naar dezelfde wedstrijden ? Odoi / Thiago / Balanta zijn diegene die nog onder de noemer vielen van de echte Brugse waarden. Wat er nog overblijft is Fc salonvoetbal. En wat doen we we kopen wederom wat halfjes bij die vooral uitblinken in hunne voet terugtrekken. Nu nog Oyendika weg en dan is het feest volledig. Skov en Nusa weg dant4nd schreef: ↑13 aug 2024, 11:08 Ik geloof niet dat het een probleem van mentaliteit of grinta is. Tijdens de play offs liep alles wél ok, met hetzelfde team. Volgens mij is het eerder een probleem van omgaan met druk. Tijdens de play offs geloofde niemand in Club en wonnen we direct (mits wat geluk) waarna iedereen er gewoon voor bleef gaan. Er was compleet geen druk, zelfs ALS we alles zouden winnen geloofde nog niemand dat we de titel zouden halen. Nu starten we opnieuw als torenhoog favoriet en blijkbaar kan de ploeg daar niet mee omgaan.
Heb je ineens alles dat snelheid heeft of een goal kan maken weg. Tzolis … veel trager kan je ze niet vinden en Skoras sorry hè die kan beter bij de vrouwen meespelen misschien dat hem daar wel eens een duel kan winnen en misschien eens recht blijven. We gaan verder Yaremchuk en Nillson beiden renderen met een vinnige - snelle dribbelaar naast zich in een 2 spitsensysteem , wat spelen we 4-3-3 . Zijn die minder begaafd daar in het sportief departement ?
Die Argentijn … hoort inderdaad thuis bij een ploeg die staat waar wij nu staan ( traag , ongeconcentreerd en niet uitblinkend in spelintelligentie ), Jashari ( of zoals ik hem noem Vetlesen 2 ) tja mag meespelen met mijn zoon bij de U18 misschien kan hem daar wel zijn mannetje staan. De minst slechte transfer is misschien nog onze keeper ook al vind ik het hem geeen topper ( goede voeten ja , maar iedere stilstaande fase is het bibberen en 1 tegen1 is hij ook niet wauw ). Maar denk dat hij momenteel beter is als onze veteraan in de goal. Voor mij voorlopig dikke buis voor Devy Rigaux !
Toen er sprake was dat hij zou komen, werd dit al uitvoerig besproken en in vraag gesteld of hij als enige diepe spits zou renderen.
Ik moet wel zeggen dat ik hem nog steeds een goede transfer vind. Kan echt een nuttig type in de kern zijn. Maar dit dan als 2de spits die er in komt als je echt voorzetten moet beginnen smijten bij een achterstand ofzo en met 2 spitsen speelt !!!
Liever zie ik een heel snelle spits met toch wat body die in de diepte kan duiken want nu hebben we 0,0 beweging. Ik mis echt de flankspelers als Dennis, Danjuma, … dat waren 1,2’s opzetten met Hans of iemand anders en met hun snelheid de diepte induiken.
Het “Leko-systeem” was het beste club qua voetbal en dreiging van de laatste 10 jaar.
Van Skoras en Tzolis moet ik u ook gelijk geven. Skoda’s veel goede wil maar lijk geen duel te kunnen winnen of hij ligt op de grond. Zo wordt opnieuw de angel uit de aanval gehaald en is de snelheid weg. Duikt ook nooit de diepte in en is nu ook niet van de snelste.
Van Tzolis had ik echt veel verwacht. Op dit moment echt een serieuze tegenvaller. Durft niet 1 keer zijn man aan te vallen, pasje achteruit … 1 ste match zag ik hem soms de diepte induiken en dacht ik echt “Yes, daarvan gaan we nog leuke dingen zien” . Hij kreeg toen wel geen bal maar soit. Maar tot nu toe onderneemt hij niets.
Nusa is nu weg voor 28 miljoen en ik ben blij dat we dit bedrag hebben gekregen en dat hij weg is. Zag hem zo graag dribbelen maar opnieuw 0 rendement en verdedigend (druk naar voor ook een dikke 0. Plus 0 diepte. Vertrekt steeds uit stilstand wanneer de tegenstander volledig terug is en zoekt echt nooit de diepte. Wens hem wel een hele mooie carrière toe.
Ik hoop echt dat ze wel niet serieus zijn dat ze ook al zou Skov nog vertrekken dat ze voldoende gewapend zijn op de flank . Zou echt een ramp zijn. Want van Nusa kwam de enige weinige dreiging die we tot nu toe gezien hebben en Skov hebben ze kapot gemaakt.
Was blijkbaar al niet de makkelijkste maar er lijkt iets gebroken te zijn bij hem. Speelt echt zwak en 0 inzet. Scoort wel twee keer maar dan is ook alles gezegd.
Over “de Argentijn” en Jashari geef ik u wel geen gelijk.
Begin anders eens met Romero te laten samenspelen met een snellere en jongere verdediger als Spileers of Ordonez. En Stop met Mechele op links te zetten. Natuurlijk gaan Romero en Mechele niet samen. Romero is al niet de rapste maar Mechele is nog trager.
Ik snap ook niet waarom Spileers niet meer speelt. Was de enige die de verdediging coachte. De rest doet gewoon hun eigen ding.
Jashari heeft de pech dat hij gewoon in een zwalpende ploeg terecht is gekomen. Schrok inderdaad bij zijn debuut van het fysieke spel. Maar naarmate de match vorderde werd hij het gewoon en speelde hij een degelijke match. Ik vond dat hij steeds goed keek om naar voren te spelen , maar als er geen beweging is dan sta je daar wel te schimmelen.
Ik begrijp niet waarom Hugo zo veel kansen blijft krijgen. Doet imo echt niets en lijkt het tempo niet aan te kunnen. Zijn passes worden 8/10 afgeblokt omdat hij te veel tijd nodig heeft om aan te leggen. Kan ook echt geen duel winnen.
Ik hoop dat ze Rapha houden. Van mij zouden ze Nielsen mogen verkopen en nog kijken voor een echte box to box 8 met veel power a la Berge. (Hadden beter ons geld van Roman voor hem gebruikt).
Er moet gewoon een pitbull met goede voeten bij om het middenveld. En diepte en snelheid in de aanval.
Hier zowat een hele kern afbreken die eigenlijk vorig jaar kampioen heeft gespeeld...
Obv de (oefen)matchen die ik zag: Tzolis en Nilsson zijn aanwinsten, Romero een mindere indruk.
Met Nielsen, Mechelen, Vetlesen, Decuyper, Sabbe, ... in de kern kan je toch moeilijk zeggen dat we enkel salenvoetballers hebben.
Balanta is ook met pek en veren beladen geweest omdat die telken na 15min geel pakt en dat is dan "brugse waarden".
Probleem is eerder dat het geld intern ferm tegen de plinten klotst en ik denk dat dit er voor zorgt dat er sportief minder tot het uitereste gegaan wordt, en dat in alle geledingen.
Obv de (oefen)matchen die ik zag: Tzolis en Nilsson zijn aanwinsten, Romero een mindere indruk.
Met Nielsen, Mechelen, Vetlesen, Decuyper, Sabbe, ... in de kern kan je toch moeilijk zeggen dat we enkel salenvoetballers hebben.
Balanta is ook met pek en veren beladen geweest omdat die telken na 15min geel pakt en dat is dan "brugse waarden".
Probleem is eerder dat het geld intern ferm tegen de plinten klotst en ik denk dat dit er voor zorgt dat er sportief minder tot het uitereste gegaan wordt, en dat in alle geledingen.
-
- Belofte
ik zou toch graag wat rust prediken! We zijn ocharme nog maar drie wedstrijden ver en het lijkt alsof niemand nog kan voetballen. Het is inderdaad zo dat het momenteel niet vlot draait, maar moeten we (en de media op kop) nu echt al beginnen spreken van crisis en het ontslag van Hayen? Naar mijn gevoel is dat sensatie en gebrek aan inzicht.
Dat er wat laksheid ingeslopen is vind ik persoonlijk frusterend. Maar na 6 titels in 9 jaar lijkt het mij ook niet onlogisch dat de drive niet altijd 100% is. Ik kan mij herinneren dat de mauve hetzelfde verwijt (salonvoetballers) kregen in de periode 2000 tem 2015.
Het enige dat ik wel wil aankaarten is het feit dat we teveel bezig zijn met verkopen van spelers. Vroeger kreeg een nieuwe speler de tijd om mee te trainen om dan na een maand of 2 geleidelijk aan zijn intrede te maken in de ploeg. Nu moeten ze al van match 1 meedraaien om zo snel mogelijk in de kijker te staan. Dat lijkt mij dan ook de reden waarom nieuwe spelers altijd worden afgeschreven nog voor ze goed en wel doorbreken. Wat mij betreft beginnen spelers pas echt op te brengen vanaf seizoen 2. Maar blijkbaar moet het tegenwoordig allemaal sneller gaan.
Dat er wat laksheid ingeslopen is vind ik persoonlijk frusterend. Maar na 6 titels in 9 jaar lijkt het mij ook niet onlogisch dat de drive niet altijd 100% is. Ik kan mij herinneren dat de mauve hetzelfde verwijt (salonvoetballers) kregen in de periode 2000 tem 2015.
Het enige dat ik wel wil aankaarten is het feit dat we teveel bezig zijn met verkopen van spelers. Vroeger kreeg een nieuwe speler de tijd om mee te trainen om dan na een maand of 2 geleidelijk aan zijn intrede te maken in de ploeg. Nu moeten ze al van match 1 meedraaien om zo snel mogelijk in de kijker te staan. Dat lijkt mij dan ook de reden waarom nieuwe spelers altijd worden afgeschreven nog voor ze goed en wel doorbreken. Wat mij betreft beginnen spelers pas echt op te brengen vanaf seizoen 2. Maar blijkbaar moet het tegenwoordig allemaal sneller gaan.