Neem daar Oyendika en Odoi uit en je speelt gewoon niet kampioen. Nu heb je die 2 strijders niet meer en je hebt niks in de plaats.macfall schreef: ↑14 aug 2024, 13:34 Hier zowat een hele kern afbreken die eigenlijk vorig jaar kampioen heeft gespeeld...
Obv de (oefen)matchen die ik zag: Tzolis en Nilsson zijn aanwinsten, Romero een mindere indruk.
Met Nielsen, Mechelen, Vetlesen, Decuyper, Sabbe, ... in de kern kan je toch moeilijk zeggen dat we enkel salenvoetballers hebben.
Balanta is ook met pek en veren beladen geweest omdat die telken na 15min geel pakt en dat is dan "brugse waarden".
Probleem is eerder dat het geld intern ferm tegen de plinten klotst en ik denk dat dit er voor zorgt dat er sportief minder tot het uitereste gegaan wordt, en dat in alle geledingen.
Tzolis zie ik ook wel potentieel in maar vooral als hij acties kan maken in de box van de tegenpartij waar we nu met moeite geraken ( waardoor snelheid dan weer veel belangrijker wordt ). Nilsson is slachtoffer van het systeem maar kan zeker nog zijn waarde bewijzen. Een goaltje doet vaak veel ( maar voorlopig vind ik hem zwak in het bijhouden van de bal waardoor de ploeg kan opschuiven ).
Nielsen sorry mag direct weg. Kost alleen maar geld , is een heel beperkte voetballer en wint gewoon weinig tot geen duels en heeft altijd iets.
Mechele had al jaren moeten vervangen geweest zijn. Straalt niks uit en is geen leider van een verdediging , daarnaast voetballend zo beperkt en niet snel.
Vetlesen: zet hem op de 10 want op de 8 is hij gewoon veel te plat. Kan het niet belopen en wint bijna geen duels.
MDC: goede voetballer maar eveneens geen pitbull hè. Aanvallend uitstekend , verdedigend nog wel wat werk aan.
Sabbe: jong en vaak geblesseerd , zie hem wel graag spelen als hij vertrouwen heeft . Maar (nog?) niet in staat om 2 matchen op 1 week te verteren.
Balanta was onder Clement de eerste die op het blad gezet werd. ( kreeg die gele kaarten ook allemaal niet in Europa ). Heimwee naar Clement en zijn dominant voetbal.
Als ik nu die chaos zie op het veld met wel wat spelers die tegen hun voet spelen zoals bvb Skoras, Nusa ( nu niet meer natuurlijk ) op de 7, Mechele op de 4 , MDC op de 2. Het lijkt soms wel FC de kampioenen. Gewoon geen echte 8 in de kern , geen snelle spits , geen top basis 2 , geen degelijke 4 , geen 11 meer met snelheid die buiten en binnenkom kan. Vind dat het sportief beleid van Club niet echt meer uitblinkt op het gebied van een topploeg uit te bouwen ( wel om te cashen door spelers met meerwaarde te verkopen. Liever alle jaren kampioen dan een paar Nusa’s te verkopen ( want dan speelt er geen andere Belgische ploeg CL met de bijhorende miljoenen ) . Ik hoop dat er nog wat doelgerichte transfers bijkomen en dat het tij snel keert .