wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Heretic
Tester

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Heretic »

macfall schreef: 14 aug 2024, 13:34 Hier zowat een hele kern afbreken die eigenlijk vorig jaar kampioen heeft gespeeld...
Obv de (oefen)matchen die ik zag: Tzolis en Nilsson zijn aanwinsten, Romero een mindere indruk.

Met Nielsen, Mechelen, Vetlesen, Decuyper, Sabbe, ... in de kern kan je toch moeilijk zeggen dat we enkel salenvoetballers hebben.

Balanta is ook met pek en veren beladen geweest omdat die telken na 15min geel pakt en dat is dan "brugse waarden".

Probleem is eerder dat het geld intern ferm tegen de plinten klotst en ik denk dat dit er voor zorgt dat er sportief minder tot het uitereste gegaan wordt, en dat in alle geledingen.
Neem daar Oyendika en Odoi uit en je speelt gewoon niet kampioen. Nu heb je die 2 strijders niet meer en je hebt niks in de plaats.
Tzolis zie ik ook wel potentieel in maar vooral als hij acties kan maken in de box van de tegenpartij waar we nu met moeite geraken ( waardoor snelheid dan weer veel belangrijker wordt ). Nilsson is slachtoffer van het systeem maar kan zeker nog zijn waarde bewijzen. Een goaltje doet vaak veel ( maar voorlopig vind ik hem zwak in het bijhouden van de bal waardoor de ploeg kan opschuiven ).
Nielsen sorry mag direct weg. Kost alleen maar geld , is een heel beperkte voetballer en wint gewoon weinig tot geen duels en heeft altijd iets.
Mechele had al jaren moeten vervangen geweest zijn. Straalt niks uit en is geen leider van een verdediging , daarnaast voetballend zo beperkt en niet snel.
Vetlesen: zet hem op de 10 want op de 8 is hij gewoon veel te plat. Kan het niet belopen en wint bijna geen duels.
MDC: goede voetballer maar eveneens geen pitbull hè. Aanvallend uitstekend , verdedigend nog wel wat werk aan.
Sabbe: jong en vaak geblesseerd , zie hem wel graag spelen als hij vertrouwen heeft . Maar (nog?) niet in staat om 2 matchen op 1 week te verteren.
Balanta was onder Clement de eerste die op het blad gezet werd. ( kreeg die gele kaarten ook allemaal niet in Europa ). Heimwee naar Clement en zijn dominant voetbal.
Als ik nu die chaos zie op het veld met wel wat spelers die tegen hun voet spelen zoals bvb Skoras, Nusa ( nu niet meer natuurlijk ) op de 7, Mechele op de 4 , MDC op de 2. Het lijkt soms wel FC de kampioenen. Gewoon geen echte 8 in de kern , geen snelle spits , geen top basis 2 , geen degelijke 4 , geen 11 meer met snelheid die buiten en binnenkom kan. Vind dat het sportief beleid van Club niet echt meer uitblinkt op het gebied van een topploeg uit te bouwen ( wel om te cashen door spelers met meerwaarde te verkopen. Liever alle jaren kampioen dan een paar Nusa’s te verkopen ( want dan speelt er geen andere Belgische ploeg CL met de bijhorende miljoenen ) . Ik hoop dat er nog wat doelgerichte transfers bijkomen en dat het tij snel keert .
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

maartendr81 schreef: 14 aug 2024, 15:14 ik zou toch graag wat rust prediken! We zijn ocharme nog maar drie wedstrijden ver en het lijkt alsof niemand nog kan voetballen. Het is inderdaad zo dat het momenteel niet vlot draait, maar moeten we (en de media op kop) nu echt al beginnen spreken van crisis en het ontslag van Hayen? Naar mijn gevoel is dat sensatie en gebrek aan inzicht.
Dat er wat laksheid ingeslopen is vind ik persoonlijk frusterend. Maar na 6 titels in 9 jaar lijkt het mij ook niet onlogisch dat de drive niet altijd 100% is. Ik kan mij herinneren dat de mauve hetzelfde verwijt (salonvoetballers) kregen in de periode 2000 tem 2015.

Het enige dat ik wel wil aankaarten is het feit dat we teveel bezig zijn met verkopen van spelers. Vroeger kreeg een nieuwe speler de tijd om mee te trainen om dan na een maand of 2 geleidelijk aan zijn intrede te maken in de ploeg. Nu moeten ze al van match 1 meedraaien om zo snel mogelijk in de kijker te staan. Dat lijkt mij dan ook de reden waarom nieuwe spelers altijd worden afgeschreven nog voor ze goed en wel doorbreken. Wat mij betreft beginnen spelers pas echt op te brengen vanaf seizoen 2. Maar blijkbaar moet het tegenwoordig allemaal sneller gaan.
Rust prediken is goed.
Maar dat wij en de media op kop van een crisis spraken, is een gevolg van de fameuze uitspraak dat we dit jaar eens niet gingen achtervolgen, dat we klaar gingen zijn en dat we er meteen wouden staan. We hebben dus niet waargemaakt wat we zelf als doel gesteld hebben: meteen deftig aan het seizoen beginnen.
Dan doe je beter geen uitspraken en temper je de verwachtingen op voorhand.
maartendr81
Belofte

Bericht door maartendr81 »

volledig mee eens. Maar langs de andere kant hebben we de laatste 10 jaar 6 titels behaald (wat nog nooit in de geschiedenis van Club gelukt is) en heb ik het gevoel dat we bijna elk jaar ontevreden zijn over wat er gebracht wordt. Dat het de laatste 3 jaar soms kommer en kwel is, is zeker waar. Maar volgens mij heeft dit ook voor een stuk te maken met de veranderende positie van onze competitie in zijn geheel. We zijn nu eenmaal een kweekvijver voor de andere competities en bijgevolg is het niet zo makkelijk om een ploeg bijeen te houden. Het is dus elk jaar hopen dat de ploeg die je samen brengt "pakt". Net daarom vraag ik wat meer geduld. Het is niet dat andere ploegen daar zo sterk in zijn want dan zouden wij niet zo vaak de titel winnen (van Union wordt dit, min of meer terecht, wel gezegd maar ook zij hebben nog geen titel binnen gehaald).
Conclusie: Het moet zeker beter, zelfs na de wedstrijd van vamiddag, maar geef hen op z'n minst de tijd om automatismen aan te leren. En dat de media hierin mee gaat, irriteert mij een beetje maar is normaal. Maar wij als supporters moeten toch beter weten (absoluut geen verwijt in deze zin!)
t4nd
Basisspeler

Bericht door t4nd »

Ik begrijp de onvrede wel ergens, maar je blijft voor mij toch altijd supporter voor je ploeg en niet ertegen. Dat sommigen al aan het morren waren bij Nilsson snap ik dus compleet niet. Die jongen werkt, doet moeite maar moet zich nog aanpassen aan het systeem. Toch heeft hij in de eerste 4 matchen al 3x het doelhout geraakt - wat dus even goed 3 doelpunten hadden kunnen zijn...

Ik volg maartendr81 dus. Kritisch zijn mag, maar geef de spelers tijd om automatismen te kweken.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Zodra Nilsson wat gaat scoren, gaan die morrende bende zich wel koest houden.
Aan inzet en ijver geen gebrek.
Hij kan zich optrekken aan Thiago.
Wat die jongen vorig jaar in zijn eerste maanden bij Club soms over zich heen kreeg .. niet normaal.
Levi
A-kern

Bericht door Levi »

Nilsson dat komt helemaal goed daar twijfel ik geen moment aan.
Heretic
Tester

Bericht door Heretic »

Mager beestje deel 5 ondertussen. 20-25 min degelijk en de rest met de stront in de broek. Geen enkele echte leider op het veld , weinig tot geen grinta. Een hele match met 10 gespeeld door onze wandelaar op de 7 die geen milliliter zweet gegeven heeft voor de ploeg. Blijft absoluut nodig : 2, 4 ( invalbeurt van Romero weeral gezien manman) , 8, en snelheid !!! Niks snelheid meer vooraan behalve Skov
Sanders
Supersub

Bericht door Sanders »

Bon,
zelfs tegen Dender met een 0-2 voorsprong kruipen we dus achteruit en moeten we al bibberend een match uitspelen.
En dan hoor je Hayen zeggen dat het misschien ook fysiek een probleem is. Op deze manier kijk ik met een bang hartje naar de CL-campagne die binnenkort start.
maartendr81
Belofte

Bericht door maartendr81 »

ik moet toegeven dat Skov inderdaad weer een zeer anonieme wedstrijd heeft gespeeld. Enkel wanneer hij zijn man langs de flank voorbij ging was het gevaarlijk. maar één keer per wedstrijd is absoluut te weinig. Ik denk dan ook dat ze hem nu nog minuten geven om hem nog te kunnen verkopen en nadien met Tzolis en skoras (met Talbi als backup, die dit jaar wel eens zijn kans mag krijgen).
Bovendien zat Seys er na 60 minuten weer door (wat normaal is naar mijn gevoel) en kan Siquet momenteel nog niet bevestigen. De rechter flank is dus momenteel nog een probleemgevalletje.
Langs de andere kant hebben we wel twee doelpunten gemaakt in het eerste kwartier. Waarvan de aanloop naar die tweede (2 driehoekjes in de baklijn) er best wel mag zijn. Op links ging het dus wel goed en zeker Tzolis begint stilaan zijn draai te vinden. Ook hij moet inderdaad nog wat meer volume krijgen zodat hij dit langer dan 60 minuten kan volhouden.
Bovendien vind ik niet dat Dender zomaar als makkelijk kan aanzien worden. Ze zitten nog in een goede flow van vorig jaar en hebben dit jaar ook al wat laten zien (gewonnen van Gent en op STVV tweemaal terug gekomen van een achterstand).
Daarnaast was het correct wat Hein zei. De laatste 5 minuten van de eerste helft waren een gebrek aan concentratie en dat hebben we cash betaald. De inzet bij Dender in de tweede helft is daar een rechtstreeks gevolg van. Dat moet er zeker uit. Maar is naar mijn gevoel nog niet problematisch. Zeker niet aangezien we de rest van de eerste helft de controle goed vast hadden.
Als we volgende week thuis de drie punten kunnen pakken tegen Cercle dan hebben we toch het begin vast van een reeksje en dan zal het vertrouwen wel terug komen.
t4nd
Basisspeler

Bericht door t4nd »

Volgens mij kruipen we niet bewust achteruit, maar is het meer een angst-probleem. We waren goed het eerste halfuur, maar zelfs dan waren we achterin niet altijd even zuiver. Goed voetbal begint van bij de verdediging en op dit moment loopt het daar te veel fout. Slechte of onzuivere passes, foute keuzes, ... Het middenveld ziet dat en begint meer terug te kruipen waardoor heel onze veldbezetting op niets meer trekt & Nilsson op een eiland terecht komt.

Die 1-2 is eigenlijk een treffend voorbeeld. Mignolet geeft een verre bal (naar niemand, want het team stond veel te laag), de bal komt bij Dender en ze zitten direct terug in de aanval. Op dat moment zou Simon de bal moeten bijhouden en aan de verdediging geven - maar vermoedelijk heeft hij al een keer te veel een matige pass gezien en wil hij geen risico nemen vlak voor de rust.

Ik zou graag Skov uit het team zien, ofwel moet iemand hem eens apart nemen want op deze manier speel je gewoon met 10. Daarbij komt dat zowel Skov als Tzolis naar het centrum trekken en daardoor iedereen in dezelfde zone terecht komt. Dat kan goed werken als je flankverdediging mee oprukt, maar op links zitten we met Seys tegen zijn voet wat minder makkelijk is (Verder geen commentaar op Seys trouwens, ik ben fan!)
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Nabeschouwingen na Dender in HNB:
[spoiler]
“Dat was echt niet de bedoeling”: Nicky Hayen zag tegen Dender weer dezelfde werkpunten bij Club Brugge

Energie, dat was het codewoord bij Club Brugge de voorbije weken. De ongerustheid – zoals CEO Bob Madou het dit weekend noemde – daarrond is ook na de 1-2-zege tegen Dender nog niet weg. “Of er een fysiek probleem is? Onder andere...”

Valerie Van Avermaet
Vandaag om 03:00

Eerst het positieve nieuws bij Club Brugge. Blauw-zwart pakte zes op zes en na de gemiste competitiestart zijn die punten momenteel absoluut belangrijker dan de manier waarop er wordt gevoetbald. Ook trainer Nicky Hayen stak dat met zijn laatste wissel niet onder stoelen of banken. Hij koos er in het slot voor om aanvaller Skov Olsen naar de kant te halen voor centrale verdediger Romero. Of hoe Club Brugge tegen promovendus Dender plots met een vijfmansdefensie en met de staart tussen de benen de wedstrijd afwerkte. Hayen ging er resoluut voor om de 1-2 over de streep te trekken, goed voetballen was even bijzaak.

Naast de drie punten was ook het eerste halfuur iets waaraan blauw-zwart zich kan optrekken. De kwaliteit in de kern is er onmiskenbaar. Dender werd van de mat gespeeld. Het was bij momenten flitsend hoe er op de korte ruimtes gecombineerd werd tot in de zestien van de promovendus. Nilsson en Tzolis toonden zich bovendien efficiënt in het begin van de wedstrijd.

Fysieke zorgen
Maar de 1-2-zege legde ook opnieuw dezelfde werkpunten als de voorbije weken bloot. “Energie” was niet voor niets het codewoord bij Club Brugge. Toen het bestuur in de week voor de wedstrijd tegen Antwerp tot twee keer toe samenzat met Hayen, ging het vooral daarover. Hoe komt het dat Club Brugge een bepaald niveau geen 90 minuten lang kan volhouden en er energie ontbreekt op het veld? Na de krappe zege tegen Antwerp vorige week stond Club Brugge in het klassement van sprints boven de 25 kilometer per uur pas tiende. Ook tegen Dender konden de spelers de intensiteit geen hele wedstrijd volhouden.

Club heeft het daardoor voorlopig nog moeilijk om een hele wedstrijd te domineren, iets wat toch op z’n minst verwacht wordt van de landskampioen tegen een promovendus. “Het was niet de bedoeling dat we na de 0-2 zouden terugzakken, maar we deden het toch door een algemeen gevoel. Daar gaan we aan werken op training. We moeten zulke situaties nabootsen om dat eruit te krijgen. We moeten op zulke momenten druk vooruit blijven zetten. Die derde goal had kunnen vallen, maar niet op een agressieve, intense manier”, toonde Hayen zich ontevreden over de reactie van zijn groep na de dubbele voorsprong.

Ook de fysieke paraatheid van sommige spelers helpt voorlopig niet om een hele wedstrijd te controleren. Door de Copa America en het EK sloten spelers als Ordonez, Skov Olsen en De Cuyper later aan in de voorbereiding en zitten nog met een fysieke achterstand. “Of het een fysiek probleem is? Onder andere…”, gaf Hayen toe. “Sommige spelers zitten pas in week vijf van de voorbereiding. Ze groeien de voorbije weken naar een beter niveau toe, maar het moet nog beter.”

Het is niet dat Hayen zijn spelers met de vinger wees, het is eerder een vaststelling. Ook De Cuyper zelf gaf gewoon toe dat hij fysiek nog wat werk heeft. “De vakantie was erg kort, een aantal jongens zijn pas later aangesloten. Dan is het logisch dat je nog niet op topniveau bent. Wat we nodig hebben? Gewoon geduld. Het niveau op training deze week kan je al niet meer vergelijken met dat van een dikke maand geleden. Het is zoveel beter, dat merk je aan alles. Iedereen komt stilaan weer op niveau.”

Champions League
Volgens de spelers en de trainer is er dus wel al beterschap te zien op training en in de data. “We zien veel verschil tussen speeldag 1 en deze speeldag. Kijk naar de beelden van Maxim op Mechelen en kijk naar de beelden van vandaag. Je ziet hoe hij nu al veel vaker zijn lijn afliep”, gaf Hayen nog mee.

De ‘ongerustheid’, zoals CEO Bob Madou het dit weekend in een interview met onze krant noemde, zal wel nog even blijven aanhouden. Club heeft dringend een referentiewedstrijd nodig. Al lijkt het erop dat dit pas voor na de interlandbreak zal zijn. Tegen dan moet iedereen fysiek weer top zijn. Zeker omdat ook de Champions League er dan aankomt.
[spoiler]
“Het is gewoon onze eigen schuld”: Club-spelers vragen geduld en zijn vooral blij met tweede zege

Hangen en wurgen leveren ook drie punten op. Vraag dat maar aan Club Brugge, waar ze drie zekere punten nog bijna te grabbel gooiden. Volgens Maxim De Cuyper en Christos Tzolis is het een kwestie van tijd vooraleer blauw-zwart een volledige match kan domineren. “De vakantie was gewoon enorm kort”, aldus de Cuyper.

Junior Verbeeke
Gisteren om 17:29

Voor de tweede keer op rij gewonnen na een slappe competitiestart, maar voor dolle feestvreugde moest je zondagmiddag niet in de Brugse kleedkamer zijn. Bij Club was het besef wel degelijk aanwezig dat het wéér bijna was misgelopen. Een teen van Ordonez redde een belangrijke driepunter. Twee vroege goals zorgden voor marge. “Ik zat écht te wachten op die eerste goal”, aldus Christos Tzolis, die wel eerder al scoorde in de Supercup. “Waarom het inzakte na 30 minuten? De tegenstander was ook niet slecht en het is momenteel nog moeilijk om een volledige wedstrijd te domineren.”

Scherp in het kopje
Dat was het probleem bij Club: na twintig prima minuten gaapten de mannen van Hayen plots in het grote niets. Na de rust werden een aantal prima countermogelijkheden slecht uitgespeeld. Het had zoveel makkelijker kunnen zijn, maar Club koos voor de moeilijke weg. “Natuurlijk ben ik blij met de zege, maar we hebben het onszelf lastig gemaakt”, aldus De Cuyper. “Of dat een fysiek probleem is? De vakantie was erg kort, een aantal jongens zijn pas later aangesloten. Dan is het logisch dat je nog niet op topniveau bent. Wat we nodig hebben? Geduld.”

De Cuyper vertelde dat de trainingssessies al beterschap toonden. “Het niveau op training deze week vergeleken met dat van pakweg een dikke maand geleden is niet te vergelijken. Het is zoveel beter, en dat merk je aan alles. Dus iedereen komt stilaan op niveau.”

Anderzijds is er ook het mentale aspect: op Genk gaf Club nog een zege uit handen bij een dubbele voorsprong. “Dat speelt ook mee. Maar anderzijds mogen we ons daar niet achter verstoppen. Als wij gefocust en scherp blijven in het kopje, zijn we gewoon beter dan Dender. Het is onze eigen schuld dat het nog moeilijk werd.”

Opsteker
Het was geen Brugse hold-up, maar bij Club voelden ze toch ook dat ze héél goed zijn weggekomen in de Denderstreek. “We mogen niet vergeten dat we een sterk halfuur gespeeld hebben”, aldus Tzolis. “De kwaliteit en de wil zijn aanwezig in de ploeg, dus daar moeten we verder op bouwen. Deze zege is vooral een opsteker na een moeilijke seizoenstart. Niemand had verwacht dat we met 1 op 9 zouden starten. We hadden nog iets recht te zetten.”
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Goede match toch vandaag.
En ongelooflijk hoe het talent er bij Skov van afdruipt. Die gast hoort gewoon in de Premier League.

En natuurlijk horen we onze Genk-supporter Heretic vandaag ook niet
Levi
A-kern

Bericht door Levi »

vanGentmaarvoorClub schreef: 01 sep 2024, 20:28 Goede match toch vandaag.
En ongelooflijk hoe het talent er bij Skov van afdruipt. Die gast hoort gewoon in de Premier League.

En natuurlijk horen we onze Genk-supporter Heretic vandaag ook niet
Echt een enigma die kerel. Je ziet die zo denken pff 3-0 uur gespeeld haal me er maar af dit is niet boeiend meer.
Tzolis kan mij trouwens ook echt bekoren hoor heel doelgericht.
Pica
Sleutelspeler

Bericht door Pica »

Moment dat een tegenstander geen druk zet, dan gebruiken we wel de tijd en de ruimte.
Beetje geluk dat we de buren treffen nadat zij voor een keer een midweekmatch hadden :mrgreen:

Eerste helft was echt goed, tweede was een maat voor niets.
t4nd
Basisspeler

Bericht door t4nd »

Pica schreef: 01 sep 2024, 23:47 Moment dat een tegenstander geen druk zet, dan gebruiken we wel de tijd en de ruimte.
Beetje geluk dat we de buren treffen nadat zij voor een keer een midweekmatch hadden :mrgreen:

Eerste helft was echt goed, tweede was een maat voor niets.
Niet helemaal mee eens. In de eerste helft zette Cercle goed druk en in het begin hadden we het ook lastig om eruit te komen. Je zag dat de spelers nog twijfelden waardoor de passes niet altijd even zuiver waren. Als je niet zuiver speelt geraak je niet vanonder de druk en dus hadden we regelmatig weer het lange ballen verhaal.
Op een bepaald moment lukt het dan wél en doen we goeie flankwissels om de ruimte te zoeken. Cercle zette nog altijd druk, maar doordat wij de vrije ruimte opzochten creëerden we zélf tijd en ruimte. Je kan nooit alles 100% vastzetten als de tegenstander zélf goed beweegt, snel combineert en de vrije ruimte zoekt. Van zodra wij dat deden had Cercle het moeilijk en liepen we erdoor. De voorbije matchen waren we zelf gewoon te traag, te onzuiver en liepen de spelers regelmatig met hun man mee. Op die manier kan de tegenstander makkelijker druk zetten :-)
Plaats reactie