wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1986
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ook trouwens chapeau aan de staf voor de stilstaande fases. Graag meer variaties, want dat is een geweldig wapen. We hebben met De Cuyper iemand met een perfecte traptechniek voor zoiets. Met Vanaken & Nilsson heb je 2 spelers die levensgevaarlijk zijn met het hoofd, daarnaast loopt er nog wat extra volk rond die ook goed kunnen koppen. Zet dan Skov & Tzolis aan de 16 voor de afvallende bal of voor een variant waarbij ze direct de bal krijgen en shotten en de tegenstand krijgt sowieso problemen.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 158
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

t4nd schreef: 02 sep 2024, 07:45 Ook trouwens chapeau aan de staf voor de stilstaande fases. Graag meer variaties, want dat is een geweldig wapen. We hebben met De Cuyper iemand met een perfecte traptechniek voor zoiets. Met Vanaken & Nilsson heb je 2 spelers die levensgevaarlijk zijn met het hoofd, daarnaast loopt er nog wat extra volk rond die ook goed kunnen koppen. Zet dan Skov & Tzolis aan de 16 voor de afvallende bal of voor een variant waarbij ze direct de bal krijgen en shotten en de tegenstand krijgt sowieso problemen.
Ja tis opmerkelijk dat ze de man van de stilstaande fases hebben buitengewerkt, en het viel me op dat men gisteren bij stilstaande fases goed wist waar men mee bezig was.
Heretic
Tester
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 nov 2023, 17:15

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Heretic »

vanGentmaarvoorClub schreef: 01 sep 2024, 20:28 Goede match toch vandaag.
En ongelooflijk hoe het talent er bij Skov van afdruipt. Die gast hoort gewoon in de Premier League.

En natuurlijk horen we onze Genk-supporter Heretic vandaag ook niet
Op wat slaat dat nu weer ? Mijn zoon speelt bij Genk ( Genk heeft de beste jeugd van België dus die zit daar goed ) en ik woon in het Mechelse. Dus waarom zou ik in hemelsnaam een Genk supporter zijn ? Heb niks met die ploeg en ben al sinds mijn 6 jaar Club supporter net zoals mijn vader. Zelf op sportkampen geweest van Club Brugge als jong gastje en nog penalties getrapt naar good old Danny Verlinden. Vond de eerste 20-25 min gewoon weer ronduit zwak voetbaltechnisch en qua beleving en inzet. Een geluk dat Cercle verzwakt is en een midweekmatch in de benen had anders hadden ze dat spelletje langer kunnen volhouden ( er is ook een reden dat ze daar onderaan geparkeerd staan ). Daarna was het beter met mooie combinaties waarbij voor mij onze hele linkerflank het goed deed. Ook Ordonez speelde weer verdedigend dan toch een goede wedstrijd. Ben allerminst een Skov liefhebber … kerel heeft de grootste kakmentaliteit die er bestaat. Dikke luierik , trekt altijd zijn voetje terug , druk zetten kent die niet en als het kan vraagt meneer voor zijn vervanging. Maar als hij ruimte krijgt en de verdediger speelt niet agressief tegen hem ja dan zie je hem zoals tegen Cercle. Maak mij wel zorgen over de flanken wij hebben er nu 3 waarvan Tzolis ok is , Skoras vind ik nog altijd te plat en Skov is een groot vraagteken met zijn zogenaamde blessure historie. Dient dringend iets bij te komen. Ook de 8 positie Vetlesen nee gaat hem niet worden , dat is zoals die Jashari voor op de 6 => waarom denkt ge dat onze heren van het sportieve departement ineens hun kar gekeerd hebben over Oyendika. Is de enigste die een duel kan winnen op het middenveld ( was zondag wel wat nonchalant vond ik , maar werd zoals gewoonlijk niet of weinig gecoached door zijn ploegmakkers ). Momenteel hebben we voor mij een ploeg die weinig kan gaan doen in de CL. Zijn niet versterkt tegenover vorig seizoen. Hebben wat halfjes bijgekocht maar geen toppers ( behalve misschien die Tzolis ). Ons middenveld heeft zelfs moeite om dominant te zijn in België … gaat leuk worden in de CL. ( erg dat men dat dus nog altijd niet door heeft ) zo een transfer zoals Puertas dat zijn transfers en die versterken ook echt uw ploeg. Maar nee wij gaan toppers halen voor 6 miljoen 🫣… NOT.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1986
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Die klucht over Puertas mag wat mij betreft écht stoppen. Die kerel is in 21/22 gekocht door Union voor 1.16m (volgens transfermarkt). Het eerste seizoen is hij 9x in actie gekomen voor een totaal van 136 minuten (dat is 15' gemiddeld per match) - hij was 1x beslissend (1 doelpunt). Zijn eerste seizoen heeft die met andere woorden compleet niets bijgedragen aan Union.

Na EEN HEEL SEIZOEN WENNING IN ZIJN NIEUWE TEAM is hij in seizoen 22/23 meer beginnen spelen: 47 matchen, 1.163 minuten (25' gemiddeld per match) & in totaal 6x beslissend (5 doelpunten, 1 assist).
Na TWEE SEIZOENEN BIJ ZIJN NIEUWE TEAM is hij in seizoen 23/24 ontploft: 56 matchen, 4.581 minuten (82' gemiddeld per match) & in totaal 37x beslissend (14 doelpunten, 23 assists).

Conclusie: Van mij mag je gerust al onze nieuwe aanwinsten afschrijven, maar als je in dezelfde argumentatie aanhaalt dat iemand een transfer is die versterkt terwijl die 2 seizoenen nodig had om zijn plaats te vinden zijn je argumenten niet echt geloofwaardig.

Ter vergelijking:
+ Puertas speelde zijn eerste 2 seizoenen mee in 56 matchen, goed voor 1.299 minuten (23' gemiddeld per match). Hij was in totaal 7x beslissend (6 doelpunten en 1 assist).
+ Vetlesen speelde vorig seizoen mee in 56 matchen, goed voor 3.835 minuten (68' gemiddeld per match). Hij was in totaal 14x beslissend (7 doelpunten en 7 assists).
+ Skoras speelde vorig seizoen mee in 43 matchen, goed voor 1.846 minuten (43' gemiddeld per match). Hij was in totaal 11x beslissend (3 doelpunten en 8 assists).

Puertas haalt in zijn eerste 2 seizoenen als spelverdeler met andere woorden minder goede stats dan Vetlesen (die op een defensievere positie speelt) & Skoras (die op de flank speelt).

Kwestie van een vergelijking te doen met onze spelverdeler die continu (onterecht) zwartgemaakt wordt:
+ Vanaken in 20/21: 45 matchen, 3.756 minuten (gemiddeld 83'), 23x beslissend (16 doelpunten, 7 assists)
+ Vanaken in 21/22: 50 matchen, 4.219 minuten (gemiddeld 84'), 27x beslissend (15 doelpunten, 12 assists)
+ Vanaken in 22/23: 51 matchen, 4.514 minuten (gemiddeld 88'), 21x beslissend (14 doelpunten, 7 assists)
+ Vanaken in 23/24: 59 matchen, 5.199 minuten (gemiddeld 88'), 23x beslissend (12 doelpunten, 11 assists)
CRS006
Jeugdspeler
Berichten: 110
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door CRS006 »

Enige wat me stoorde aan deze match was het feit dat imo vetlesen weer wat uit de toon viel in vergelijking met de andere.

Was echt veruit de beste match van het seizoen al. Maar draait er weer verschillende goals de nek om. Mocht er zeker eentje mss zelfs 2 gemaakt hebben. Maar heb het gevoel dat het soms wat te snel en te fysiek is voor hem op de 8.

Daar mis ik nog een echte box to box die het fysiek aankan om die afstanden af te leggen + een speler indien rapha eens doortrekt naar voren zonder enig probleem kan terugvallen op de 6. Ik mis gwn nog wat power en loopvermogen op het middenveld. Type Berge zou perfect zijn 😜.

Vetlesen verdwijnt te veel in een match als het wat bitsiger en sneller gaat.

In de CL zal imo de 8 en Mechele onze grootste zwaktes zijn. Mechele is op dit moment top maar wanneer het ook rapper gaat begint hij wat te zwemmen en is het ook vooral op goed geluk en ervaring.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3229
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

Vetlesen was mager gestart, maar herpakte zich echt wel, moet in beweging zijn en in het spel betrokken worden.
Niet altijd evident als je naast een Vanaken speelt, die (terecht) het spel naar zich toetrekt.
Op links heb je de driehoek Vanaken-MDC-Tzolis die elkaar goed vinden, op rechts moet je met Seys-Vetlesen-Skov toch toegeven dat er nog niet dezelfde chemie is.

Had overall gezien meer verwachtingen rond Hugo (een nieuwe Vormer?), maar zondag was hij wel goed.
Levi
A-kern
Berichten: 595
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Zelfs Hein noemde tzolis in extra time een ongelofelijke top transfer maar hey grote kenner heretic vindt hem “ok”. Het had zondag 6 a 7-0 kunnen zijn niet eens overdreven. Als je dan niet kan toegeven dat het gewoon een goed club was zit je echt op de verkeerde pagina.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3612
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Pica schreef: 03 sep 2024, 11:23 Vetlesen was mager gestart, maar herpakte zich echt wel, moet in beweging zijn en in het spel betrokken worden.
Niet altijd evident als je naast een Vanaken speelt, die (terecht) het spel naar zich toetrekt.
Op links heb je de driehoek Vanaken-MDC-Tzolis die elkaar goed vinden, op rechts moet je met Seys-Vetlesen-Skov toch toegeven dat er nog niet dezelfde chemie is.

Had overall gezien meer verwachtingen rond Hugo (een nieuwe Vormer?), maar zondag was hij wel goed.
Rudy stond er ook niet meteen bij ons. Ik zie het wel goed komen met Hugo!
Heretic
Tester
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 nov 2023, 17:15

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Heretic »

Levi schreef: 03 sep 2024, 13:29 Zelfs Hein noemde tzolis in extra time een ongelofelijke top transfer maar hey grote kenner heretic vindt hem “ok”. Het had zondag 6 a 7-0 kunnen zijn niet eens overdreven. Als je dan niet kan toegeven dat het gewoon een goed club was zit je echt op de verkeerde pagina.
Jij vergeet echt wel de belabberde eerste 20-25 minuten waar we niet van onze eigen helft geraakten in een derby als THUISPLOEG !! Omdat onze pantoffelhelden geen duel konden winnen.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1762
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Heretic schreef: 03 sep 2024, 19:58
Jij vergeet echt wel de belabberde eerste 20-25 minuten waar we niet van onze eigen helft geraakten in een derby als THUISPLOEG !! Omdat onze pantoffelhelden geen duel konden winnen.
Alweer typische en treffende woorden van een fervente Club supporter in hart en nieren

Herlees nog eens je posts van vorig jaar, FrankFarina, een beetje nederigheid zou je ondertussen sieren.
Maar neen, als we kampioen spelen, dan horen we je helemaal niet.
En tegen de tijd dat het nieuwe seizoen eraan komt, dan ga je opnieuw beginnen bagger uitkieperen, ditmaal onder een nieuwe nickname.
Zielig toch ?
Levi
A-kern
Berichten: 595
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Heretic schreef: 03 sep 2024, 19:58
Levi schreef: 03 sep 2024, 13:29 Zelfs Hein noemde tzolis in extra time een ongelofelijke top transfer maar hey grote kenner heretic vindt hem “ok”. Het had zondag 6 a 7-0 kunnen zijn niet eens overdreven. Als je dan niet kan toegeven dat het gewoon een goed club was zit je echt op de verkeerde pagina.
Jij vergeet echt wel de belabberde eerste 20-25 minuten waar we niet van onze eigen helft geraakten in een derby als THUISPLOEG !! Omdat onze pantoffelhelden geen duel konden winnen.
Niemand domineert een match 90 minuten. En pantoffel helden? Deze groep heeft me al ontzettend veel plezier bezorgd.
Laatste keer dat ik op u reageer. Je bent het oprecht niet waard. Kritisch zijn mag maar als het dan goed is is het goed. Triestig figuur om zo te leven. Blokkeren en gedaan ermee.
Levi
A-kern
Berichten: 595
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

IsO schreef: 03 sep 2024, 17:30
Pica schreef: 03 sep 2024, 11:23 Vetlesen was mager gestart, maar herpakte zich echt wel, moet in beweging zijn en in het spel betrokken worden.
Niet altijd evident als je naast een Vanaken speelt, die (terecht) het spel naar zich toetrekt.
Op links heb je de driehoek Vanaken-MDC-Tzolis die elkaar goed vinden, op rechts moet je met Seys-Vetlesen-Skov toch toegeven dat er nog niet dezelfde chemie is.

Had overall gezien meer verwachtingen rond Hugo (een nieuwe Vormer?), maar zondag was hij wel goed.
Rudy stond er ook niet meteen bij ons. Ik zie het wel goed komen met Hugo!
Kan aan mij leggen maar ik vond Hugo zondag best goed spelen. Moeilijke start maar erna toch echt wel aanwezig.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1986
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Hij heeft wel gelijk dat we de eerste 20-25 minuten moeilijk van de eigen helft raakten. Cercle zette enorm goed druk en we waren op dat moment iets te onzuiver in de passing. Dat is op zich geen schande, veel ploegen hebben het lastig tegen de hoge druk van Cercle. Van zodra we iets sneller speelden en iets zuiverder passten geraakten we makkelijk vanonder de druk uit en regende het kansen.

Een match duurt 90 minuten - graag dus ook spreken over die 90 minuten. Vorige week tegen Dender "begonnen we goed maar daarna trok het op niets meer" dus gaf je (terecht) commentaar op het belabberde spel na de eerste 20 minuten. Nu waren die laatste 70 minuten geweldig dus geef je commentaar op de eerste 20... Als je wil kan je elke match wel iets negatiefs zeggen :-).
Heretic
Tester
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 nov 2023, 17:15

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Heretic »

t4nd schreef: 04 sep 2024, 07:53 Hij heeft wel gelijk dat we de eerste 20-25 minuten moeilijk van de eigen helft raakten. Cercle zette enorm goed druk en we waren op dat moment iets te onzuiver in de passing. Dat is op zich geen schande, veel ploegen hebben het lastig tegen de hoge druk van Cercle. Van zodra we iets sneller speelden en iets zuiverder passten geraakten we makkelijk vanonder de druk uit en regende het kansen.

Een match duurt 90 minuten - graag dus ook spreken over die 90 minuten. Vorige week tegen Dender "begonnen we goed maar daarna trok het op niets meer" dus gaf je (terecht) commentaar op het belabberde spel na de eerste 20 minuten. Nu waren die laatste 70 minuten geweldig dus geef je commentaar op de eerste 20... Als je wil kan je elke match wel iets negatiefs zeggen :-).
Je hebt 100% gelijk en ik ben tevreden over wat er getoond is na die 20-25 minuten ( maar ben ook niet blind over het feit dat Cercle niet de ploeg van vorig seizoen is… die zijn wel wat zwakker). Dus halleluja hoor je me niet roepen. Vind ook dat we met die miljoenen die we binnengekregen hebben niet goed omspringen. De transfers geven me geen wauwgevoel. Pijnpunten zijn naar mijn mening niet aangepakt geweest ( 2,4,8 ) en we zijn Nusa kwijt die niet vervangen geweest is tot op heden ( dus minder snelheid vermits Tzolas en Skoras niet die versnelling hebben ) en daarnaast is Thiago voor mij veel nuttiger en beter als Nilsson. Ben hierdoor ronduit teleurgesteld over het transferbeleid. Keer na keer krijgen we een hoop geld binnen en onze ploeg is telkens niet versterkt tov ervoor. Tot op heden waren de resultaten wisselend en dan ben je nog geen midweekmatchen aan het spelen … heb echt schrik voor de periode wanneer de midweekwedstrijden gaan starten met bijhorende vermoeidheid en de B- spelers die in de basis gaan komen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1986
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Cercle is niet het team van vorig seizoen, én ze hebben nog geen geweldige resultaten behaald dit seizoen. Logisch dus dat ze tijdens de derby - voor hen nog altijd dé match van het seizoen - met het mes tussen de tanden en gigantische intensiteit starten. Wij hebben daar rustig op gereageerd, hebben geen (of toch niet al te veel) domme fouten gemaakt en zijn vooral niet in de val gelopen om er een vechtmatch van te maken.

Integendeel eigenlijk. Vanaf het begin probeerden we snel te spelen en van flank te wisselen, al was de zuiverheid niet helemaal in orde bij de start van de match. Je hoeft wat mij betreft niet blij te zijn na de match, maar voor zover ik het zie hebben we een goed wedstrijdplan uitgespeeld tegen Cercle.
Plaats reactie