wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Levi
A-kern

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

IsO schreef: 08 dec 2024, 10:23 Gisteren toch weer bijna het deksel tegen de neus. Over ontsnappen gesproken...
Wat denken jullie van de discutabele penaltyfases?
Als voetballiefhebber en zelf gespeeld te hebben voor mij nooit strafschop vermits er nul intentie is.
Echter moeten we eerlijk zijn dat in het huidige voetbal de bal vaak op de stip gaat voor vergelijkbare fases. Als het ons zou overkomen zouden we het ook aankaarten. Willekeur en interpretatie blijft een probleem bij hands situaties.
De andere fases leken me helder.
Pica
Sleutelspeler

Bericht door Pica »

Nu pakken we nog de punten, maar is alweer twee matchen op rij dat we geen overschot hebben.
Moeten dan ook niet verschieten als het muntje plots anders valt
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Vooral op verplaatsing heeft Club het moeilijk dit seizoen, met de nodige bijval nemen we nog veel punten, maar dit gaat niet blijven duren.
Belangrijke 2 thuismatchen komen er nu aan, tegen Sporting en Genk, 6/6 zou top zijn.
Hopelijk is Nilsson snel terug inzetbaar, want we missen een goeie centrumspits.
Come on Bruges !
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Op de website van HNB:
Tijdens KV Mechelen-Club Brugge werd ref Bram Van Driessche twee keer naar het scherm geroepen voor een vermeende strafschopfase. De tweede keer, op het einde van de wedstrijd, kon Van Driessche zich herpakken en een gefloten strafschop terugdraaien.

Maar bij het begin van de tweede helft nam hij een beslissing die fel bediscussieerd en gecontesteerd werd. KV Mechelen-speler Lion Lauberbach trapte de bal in de zestien, maar die raakte de arm van Spileers die van het lichaam was. Bram Van Driessche floot niet, maar werd door de VAR (Nicolas Laforge) naar het scherm geroepen. Begrijp: VAR Laforge vond het wél strafschop.

Van Driessche bleef echter -tegen de visie van Laforge in- bij zijn standpunt dat het geen strafschop was.

“De Club Brugge-verdediger neemt een groot risico door de bal zo te spelen”, analyseert scheidsrechtersbaas Jonathan Lardot nu in Under Review. “Hij wil de bal langs voren stoppen met zijn been, maar de bal komt achter hem en door de camera achter doel zien we dat de arm los van zijn lichaam is. Het feit dat hij de bal niet ziet komen, is geen feit om rekening mee te houden voor een strafschop. Het contact is duidelijk. Ik vind het een relatief eenvoudige beslissing op basis van de getoonde beelden op het scherm. Ik verwacht hier dus een strafschop.”

Bij Club Brugge verwezen ze naar het ontmoetingsmoment tussen de refs, spelers en trainers drie weken geleden in Tubeke. Daar zouden verschillende gelijkaardige fases getoond zijn en zou het merendeel van de aanwezigen gevonden hebben dat er in situaties waarbij de arm redelijk dicht bij het lichaam blijft en de speler geen bewuste beweging naar de bal doet, geen penalty gefloten moet worden.

Jonathan Lardot veegt die redenering van tafel: “Je moet naar de feiten kijken: het belangrijkste om rekening mee te houden, is dat de arm los is van het lichaam en dat hij zich omdraait: hij neemt dus een risico. Je ziet duidelijk dat hij zijn arm niet bij zich houdt. Door al die elementen moet je een strafschop geven. Dat staat in het reglement. Enkele weken geleden bespraken we met de clubs inderdaad enkele strafschopfases. Maar dat waren andere fases. Als je enkel naar deze fase kijkt, zie je dat de arm niet tegen het lichaam is, dat hij een risico neemt, zich omdraait en de bal tegen de arm krijgt. Ook al ziet hij (Spileers, red.) dit niet, toch moet je een strafschop geven.”
Hier het fragment met Lardot: https://x.com/DAZN_BEFR/status/1866181014080381070
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 09 dec 2024, 08:22 Vooral op verplaatsing heeft Club het moeilijk dit seizoen, met de nodige bijval nemen we nog veel punten, maar dit gaat niet blijven duren.
Belangrijke 2 thuismatchen komen er nu aan, tegen Sporting en Genk, 6/6 zou top zijn.
Hopelijk is Nilsson snel terug inzetbaar, want we missen een goeie centrumspits.
Come on Bruges !
Worden twee stevige matchen. Ik verwacht Nilsson vanavond nog niet in de basis, maar hij zit wel in de selectie.
Levi
A-kern

Bericht door Levi »

Ze doen het toch maar 10 op 18 in zeker niet de makkelijkste groep. Chapeau voor coach en spelers! Deze groep staat er wanneer het moet.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Nooit gedacht dat we deze zouden winnen.
Een beetje geluk maar dat mag wel.
En wat een pass van Hans !
Goed dat Nilsson terug is
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

10 op 18 in zo`n poule is zeker sterk.
Toch vind ik dat we op de flanken en in de centrum spits positie te dun bezaaid zijn in kwaliteit.
Skov, Skoras en Jutgla zijn niks meer, Talbi en Vermant (veel) te licht
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Was ‘t er binnen of buiten ?
Levi
A-kern

Bericht door Levi »

IMG_2917.jpeg
IMG_2917.jpeg (34.48 KiB) 1403 keer bekeken
Weer veel gezaag over niks dus. Var ging dat echt niet overroepen als ze niet zeker waren. Typisch België
Polbemol
Jeugdspeler

Bericht door Polbemol »

Hebben LA Galaxy en NY RB al gebeld voor Hans? Jongens toch. WAT.EEN.SPELER. De derde Gouden Schoen lonkt!
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Polbemol schreef: 11 dec 2024, 12:18 Hebben LA Galaxy en NY RB al gebeld voor Hans? Jongens toch. WAT.EEN.SPELER. De derde Gouden Schoen lonkt!
zo'n speler waarvan we ook later nog gaan zeggen: ongelofelijk dat die praktisch heel zijn carrière bij Club is gebleven, zoals een Ceulemans bijvoorbeeld. Ander type natuurlijk, maar qua impact zeker vergelijkbaar. Legende van onze Club en die kan zelfs op zijn 32e nog wel een paar jaar mee. Dat het aartsmoeilijk gaat worden om hem te vervangen is denk ik een understatement.

Jashari kon me gisteren ook opnieuw bekoren (behalve dan die ene slechte pass op Seys). Ik denk dat die, mits hij met de voeten op de grond blijft en gespaard blijft van tegenslagen, een grote carrière tegemoet gaat.

Tzolis idem. Ik hoop vooral dat hij voldoende rust neemt komende dagen na die kop-tegen-kop-fase, maar die bleef ook nadien gewoon gaan, en misschien nog met meer intensiteit dan voor die botsing. No sweat no glory in de praktijk.

En ook een dikke pluim voor Hayen. Tactische bijsturingen zijn praktisch altijd spot on, wat wil zeggen dat hij het probleem niet alleen ziet, maar ook efficiënte oplossingen aanreikt. Zie gisteren bijvoorbeeld het probleem met het drukzetten waar De Mil ook al op wees, dat de tegenstander te weinig naar één kant werd geduwd. En ik zou het moeten becijferen, maar ook zijn wissels maken volgens mij vrij vaak het verschil.
macfall
Jeugdspeler

Bericht door macfall »

Ik vraag me wel af of die kwalificatie voor de volgende echt al in de sjakos is.

Volgens mij met 0 op 6 en concurrenten top 24 die 1 maal winnen op 2, dan liggen we er nog uit.

Kwil maar zeggen, volgens mij hebben we echt nog wel een puntje nodig. Die % kans kwalificatie lijkt me toch voorbarig en niet echt te kloppen. Tenzij dat rekening houdt dat we nog 1 punt halen.
macfall
Jeugdspeler

Bericht door macfall »

Kzou zeggen ontvang juventus goed en.0-0 en iedereen content
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

IsO schreef: 11 dec 2024, 16:49
Polbemol schreef: 11 dec 2024, 12:18 Hebben LA Galaxy en NY RB al gebeld voor Hans? Jongens toch. WAT.EEN.SPELER. De derde Gouden Schoen lonkt!
zo'n speler waarvan we ook later nog gaan zeggen: ongelofelijk dat die praktisch heel zijn carrière bij Club is gebleven, zoals een Ceulemans bijvoorbeeld. Ander type natuurlijk, maar qua impact zeker vergelijkbaar. Legende van onze Club en die kan zelfs op zijn 32e nog wel een paar jaar mee. Dat het aartsmoeilijk gaat worden om hem te vervangen is denk ik een understatement.

Jashari kon me gisteren ook opnieuw bekoren (behalve dan die ene slechte pass op Seys). Ik denk dat die, mits hij met de voeten op de grond blijft en gespaard blijft van tegenslagen, een grote carrière tegemoet gaat.

Tzolis idem. Ik hoop vooral dat hij voldoende rust neemt komende dagen na die kop-tegen-kop-fase, maar die bleef ook nadien gewoon gaan, en misschien nog met meer intensiteit dan voor die botsing. No sweat no glory in de praktijk.

En ook een dikke pluim voor Hayen. Tactische bijsturingen zijn praktisch altijd spot on, wat wil zeggen dat hij het probleem niet alleen ziet, maar ook efficiënte oplossingen aanreikt. Zie gisteren bijvoorbeeld het probleem met het drukzetten waar De Mil ook al op wees, dat de tegenstander te weinig naar één kant werd geduwd. En ik zou het moeten becijferen, maar ook zijn wissels maken volgens mij vrij vaak het verschil.
Ook Don Brandon nog even vermelden, die de match blijkbaar uitspeelde met een gebroken neus. Zal niet de eerste keer zijn dat hij een tijdje met een masker moet spelen. Nog zo'n legende van onze Club en verpersoonlijk van onze leuze.
Plaats reactie