wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Heretic
Tester

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Heretic »

No spits, flanken en deftige bank no glory punt .
maartendr81
Profvoetballer

Bericht door maartendr81 »

Ongelooflijk frustrerende wedstrijd die we zelf altijd hadden moeten afmaken. Langs de andere kant... zo zit voetbal dan ook in elkaar. soms rolt de bal nu eenmaal niet in je voordeel. Zo snel mogelijk vergeten en op naar de volgende wedstrijd.
Wel vind ik de reacties op Nilsson een beetje overdreven. OK hij trapt van dichtbij op Lammens maar het is nu ook niet dat hij voor open doel mist. En voor de rest is de bal tot tweemaal toe van de lijn gered en hebben we op de paal getrapt. Ik heb toch meer het gevoel dat het tegen zat, dan dat onze spitsen het lieten afweten. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat we inderdaad de minste spitsen van de top 4 hebben (Genk, Union, anderlecht - ondanks ze net voorbij gestoken zijn door antwerp - en wij). Maar om nu te zeggen dat het met deze spitsen niet zal lukken, is voor mij toch ook een brug te ver.
Heeft trouwens iemand een herhaling gezien van het moment dat skoras neergaat in de baklijn (rond minuut 80 ongeveer). In het stadion was dit moeilijk te zien of er iets aan de hand was en in de samenvatting kwam dit niet aan bod.
Peter
A-kern

Bericht door Peter »

Tja, relaas van een voorspelbaar verlies. Zelf een xg van 3.6 bijeen spelen er maar 1 maken om dan een zondagsschot tegen te krijgen en ultiem nog alles uit handen te geven.

Zowel die van Tzolis als die van Nilsson moeten er wat mij betreft altijd in.

Ik vrees dat we te weinig scorend vermogen hebben om kampioen te spelen. Skov laten gaan en niet vervangen, ik vind dat waanzin.
Pica
Sleutelspeler

Bericht door Pica »

Waanzin vind ik heel terecht in deze, op het arrogante af zelfs
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Pica schreef: 03 feb 2025, 18:54 Waanzin vind ik heel terecht in deze, op het arrogante af zelfs
Shandre Campbell zou vanuit NXT worden toegevoegd aan de A-kern, lees ik links en rechts.
Peter
A-kern

Bericht door Peter »

IsO schreef: 03 feb 2025, 19:57
Pica schreef: 03 feb 2025, 18:54 Waanzin vind ik heel terecht in deze, op het arrogante af zelfs
Shandre Campbell zou vanuit NXT worden toegevoegd aan de A-kern, lees ik links en rechts.
Dat klopt. Maar die speelt links en heeft op dit moment moeite om 70 minuten vol te maken bij NXT.
Pica
Sleutelspeler

Bericht door Pica »

Zoals Talbi als 4de winger aan het seizoen begon en zich zo opwerkte naar challenger voor de basis: zo breng je Club NXT spelers (top van speler en Club).

Skov zijn goals en assists moet je gewoon vervangen, tenzij Campbell de nieuwe Ronaldo is, maar dat zal wel niet zeker :mrgreen:

Schuldig verzuim!
macfall
Jeugdspeler

Bericht door macfall »

we gaan skov zijn statistieken missen maar ik vind het wel ok om de centjes op zak te houden en te kijken naar echte versterkingen ipv in de breedte agauw wat bij te halen. Groepsdynamiek speelt ook een rol.
maartendr81
Profvoetballer

Bericht door maartendr81 »

Bovendien is het helemaal niet zo makkelijk om tijdens de winter mercato een goede deal te doen. Ten eerste zijn deze vaak duurder en bovendien is het helemaal niet zeker dat de nieuwe speler onmiddellijk (er zijn nog maar 6 wedstrijden in de reguliere competitie) van meerwaarde is. Uiteraard is het beter om een vervanger voor Skov te vinden die dezelfde statistieken kan voorleggen maar zekerheid heb je daar niet over.
Pica
Sleutelspeler

Bericht door Pica »

We weten al jaren dat Skov potentieel zou vertrekken, "algauw iemand halen in de breedte" lijkt me dan ook wel onwaarschijnlijk (of slecht bestuur en dat lijkt me ook niet).

Niemand halen is wel een risico, zelfs al scoort Vetlesen vijf hattricks vanop de flank of is die Campbell een schot in de roos: principieel een risico en gezien we nog op drie fronten meedoen, eentje dat we niet mogen nemen.

Blijf er dan ook bij: dit is een vorm van schuldig verzuim. Heeft alle ingrediënten om fout af te lopen en toch niets proactief gedaan.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Pica schreef: 05 feb 2025, 13:16 We weten al jaren dat Skov potentieel zou vertrekken, "algauw iemand halen in de breedte" lijkt me dan ook wel onwaarschijnlijk (of slecht bestuur en dat lijkt me ook niet).

Niemand halen is wel een risico, zelfs al scoort Vetlesen vijf hattricks vanop de flank of is die Campbell een schot in de roos: principieel een risico en gezien we nog op drie fronten meedoen, eentje dat we niet mogen nemen.

Blijf er dan ook bij: dit is een vorm van schuldig verzuim. Heeft alle ingrediënten om fout af te lopen en toch niets proactief gedaan.
Madou gaf eerder in HLN al aan dat wel degelijk intern overleg plaatsvond over een opvolger. Maarten Dedobbeleer (Sports Director) en Guilian Preud’homme (CEO van Club Nxt) zouden voorstander geweest zijn van een interne oplossing.
"Iedereen heeft vanuit zijn expertise gezegd wat ie dacht", stelt Madou. "Maarten: 'Weet dat Skoras vorig jaar 91% van de minuten gespeeld heeft in de play-offs en Skov slechts 29%.' Guilian: 'Bij NXT doet Shandre Campbell het goed op de wing. Als we erin geloven, waarom geven we hem nu al geen kans?'"

Het lijkt er dus op dat Club mogelijk géén directe vervanger haalt, of toch niet tijdens de huidige mercato. En moest dat echter toch het geval zijn, staan er volgens bestuurslid Lukas Verhaeghe een drietal namen op het schaduwelftal klaar. Al zal Dévy Rigaux (Director of Football) ook het budgettaire kader moeten respecteren. "Dévy zei: 'Ik ben met twee, drie spelers bezig, maar ze vragen meer dan 9 miljoen euro. En hoeveel wintertransfers hebben direct impact?' En Nicky Laukens (CFO) schetst het financiële aspect van een winter- of een zomertransfer. Díe gesprekken voeren we, waarna we als Club een conclusie nemen", geeft Madou meer inzage in het overlegmodel.
Daaruit, en uit het feit dat Shandre pas na het sluiten van de transfermarkt bij de A-kern werd gehaald, kan je dus afleiden dat de eerste keuzes - die er wel degelijk waren en wel degelijk werden gepolst - niet realistisch/haalbaar waren tijdens de winterstop. Dan liever een beloftevolle jongen van NXT promoveren dan last minute (opnieuw) een dure potentiële miskoop halen. Want dat laatste is een minstens even groot risico als dat eerste.

Ben het dan ook niet met je eens dat er sprake zou zijn van schuldig verzuim. Dat was er pas geweest als er geen deftige inspanningen waren geweest om de markt te verkennen op zoek naar betere haalbare opties dan wat intern voorhanden is. Dat het resultaat niet is wat we misschien hadden gewild, maakt het nog geen schuldig verzuim. Als je als arts langs een ongeval passeert, er nog geen hulpdiensten te zien zijn en je gewoon door rijdt zonder hulp te verlenen aan een gewonde, pleeg je schuldig verzuim. Als je stopt, je doet wat op dat moment binnen je mogelijkheden ligt om die persoon te helpen, maar die overlijdt uiteindelijk, is er geen schuldig verzuim.

Geen schuldig verzuim dus, maar net goed bestuur. Al was het alleen maar omdat het naar NXT toe opnieuw een signaal is dat hun prestaties worden opgevolgd, en dat je vanuit NXT ook effectief kan doorgroeien, of omdat er bij NXT al iemand rondloopt die kan overwogen worden en er dus werd geanticipeerd. En ik ga hierover niet van mening veranderen indien we eind dit seizoen naast alle prijzen zouden gegrepen hebben. :mrgreen:
Pica
Sleutelspeler

Bericht door Pica »

Tis geen FM dat we spelen, niet elk talent groeit door naar zijn potentieel.

We kunnen nu wel stellen dat "elke positie weer dubbel bezet is " (behalve Hans, maar duh), alleen moet je ook een eerlijke analyse maken van de kwaliteit op die posities:

Spits: één matige spits die moeilijk scoort, één matige spits die in een goeie flow zit, één talent => niet ideaal

Flankspelers: één topper met een vormdipje, één talent die in een goeie flow zit, één backup die al een seizoen lang niet presteert en belofte die nog geen 90 minuten kan volmaken in 1B. => goed gewerkt of toch eerder gemiste kans?

Dit is ons volledige aanvallende compartiment (Max en Vetlesen zijn geen flankaanvallers, laat ons die discussie aub niet beginnen).

Nu is iedereen fit en hebben we geen schorsingen, je kan spelen met Tzolis-Jutgla/Nilsson-Talbi : geen probleem mee om zo een match te starten.
We moeten nog minstens 19 matchen spelen dit seizoen, hoe vaak denk je daarmee te kunnen starten? Stel dat we de bekerfinale mogen beginnen met Skoras - Vermant - Campbell, compleet andere wereld en het verschil zit hem in een paar blessures en een schorsing op een ongelukkig moment.

Kan zeker begrijpen dat we niet zomaar een spits kopen om te kopen, maar een flankspeler was een no brainer (en er gaan er zeker rondlopen van onder de 9 miljoen euro die beter zijn dan Skoras/Talbi/Campbell).

Wil ook wel nog eens terugkomen op de statistiek van Madou (hij misbruikt die precies wel al keer graag): speelminuten zegt helemaal niets. Kijk eens wat Skov vs Skoras heeft betekend in die PO's (en vooral ook erbuiten). Als je dit soort kromme redeneringen moet beginnen gebruiken, weet je volgens mij zelf wel dat er iets fout gelopen is.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Pica schreef: 05 feb 2025, 15:19 Tis geen FM dat we spelen, niet elk talent groeit door naar zijn potentieel.

We kunnen nu wel stellen dat "elke positie weer dubbel bezet is " (behalve Hans, maar duh), alleen moet je ook een eerlijke analyse maken van de kwaliteit op die posities:

Spits: één matige spits die moeilijk scoort, één matige spits die in een goeie flow zit, één talent => niet ideaal

Flankspelers: één topper met een vormdipje, één talent die in een goeie flow zit, één backup die al een seizoen lang niet presteert en belofte die nog geen 90 minuten kan volmaken in 1B. => goed gewerkt of toch eerder gemiste kans?

Dit is ons volledige aanvallende compartiment (Max en Vetlesen zijn geen flankaanvallers, laat ons die discussie aub niet beginnen).

Nu is iedereen fit en hebben we geen schorsingen, je kan spelen met Tzolis-Jutgla/Nilsson-Talbi : geen probleem mee om zo een match te starten.
We moeten nog minstens 19 matchen spelen dit seizoen, hoe vaak denk je daarmee te kunnen starten? Stel dat we de bekerfinale mogen beginnen met Skoras - Vermant - Campbell, compleet andere wereld en het verschil zit hem in een paar blessures en een schorsing op een ongelukkig moment.

Kan zeker begrijpen dat we niet zomaar een spits kopen om te kopen, maar een flankspeler was een no brainer (en er gaan er zeker rondlopen van onder de 9 miljoen euro die beter zijn dan Skoras/Talbi/Campbell).

Wil ook wel nog eens terugkomen op de statistiek van Madou (hij misbruikt die precies wel al keer graag): speelminuten zegt helemaal niets. Kijk eens wat Skov vs Skoras heeft betekend in die PO's (en vooral ook erbuiten). Als je dit soort kromme redeneringen moet beginnen gebruiken, weet je volgens mij zelf wel dat er iets fout gelopen is.
Laat ons eerlijk zijn: als Club een winger haalt, is het vaker "hit" dan "miss". Het kan natuurlijk dat Campbell nu net een uitzondering gaat zijn die de regel bevestigt, maar evengoed is uw nieuwe winger van 8 miljoen (om net geen 9 te pakken, want linksvoetige wingers zijn zeldzamer en dus duurder dan rechtsvoetige) een nieuwe Sowah, of heeft hij een aanpassingsperiode van een (half) jaar nodig.

Dat Campbell de 90 minuten niet aan zou kunnen, leid je - momentopname-gewijs - af uit de wissel in de 66e minuut tegen de RSCA-futures? Want de wedstrijden ervoor speelde hij respectievelijk 85', 90', 79', 88' en 90 minuten. En in zijn thuisland had hij vorig seizoen blijkbaar wel volume genoeg om hem 4 keer 90 minuten te laten opdraven in de CAF Confederation Cup. Dat hij op zijn 19e nog volume kan bijkweken zal ongetwijfeld het geval zijn, zeker wanneer ook het tempo nog verhoogt, maar dat geldt voor praktisch elke jongere, of 't moest Remco Evenepoel zijn (en dan nog).

Ik beweer hier ook nergens dat het verlies van Skov globaal genomen geen kwaliteitsverlies voor onze kern impliceert. Het rendement qua eindproduct van Skov is zeldzaam en zelfs als hij niet helemaal in vorm was, trok hij ons met één of twee flitsen nog over de streep. Dat maakt meteen ook dat hij heel moeilijk één op één vervangbaar is. Net zoals Hans dat (nog minder) zal zijn het moment dat hij vertrekt/stopt. Elke ploeg moet opnieuw zoeken naar evenwichten/opnieuw bouwen wanneer dat soort sleutelspelers vertrekken.

En ja, het zou theoretisch kunnen dat we in de bekerfinale - als we die hopelijk halen - moeten aantreden met Skorás, Vermant en Campbell, indien Tzolis, Nilsson, Jutglà en Talbi afwezig zouden zijn om wat voor reden dan ook. Als Real Mbappé, Vini en Rodrygo mist, moet het aantreden met de bij AC Milan ook niet echt doorgebroken Brahim Diaz en Endrick. Da's - op hun niveau - ook een andere (jonge, talentrijke) garnituur, en daarvoor moeten "maar" 3 spelers afwezig zijn.

Voordeel zou dan tenminste zijn dat Skorás nog eens mag starten op de linkerflank. Want we vergeten gemakshalve dat die "backup die al een seizoen lang niet presteert" (in realiteit iets van een 700 effectieve minuten over alle competities?) door de komst van Tzolis maar heel zelden op de linsbuiten wordt uitgespeeld, waar hij bij zijn aankomst hier nochtans (ondanks de kritiek toen) mooie cijfers liet optekenen.

Dat Nilsson en Jutglà niet de beste aanvallers zijn die hier ooit hebben rondgelopen, daar kan ik me in vinden. Dat het matige spelers zijn, laat ik voor uw rekening. Ik mag hopen dat de matige spits die moeilijk scoort (je bedoelt wellicht Nilsson, maar het kon vorig seizoen ook zomaar over Thiago gegaan hebben), snel zijn statistieken nog wat kan opkrikken. Want als die, bovenop de 4 goals en 1 assist in zijn laatste 5 matchen (waarvan 2 als invaller), zijn kansen nog beter gaat benutten, gaan we nog wat zien.
Pica
Sleutelspeler

Bericht door Pica »

IsO schreef: 05 feb 2025, 17:09
Pica schreef: 05 feb 2025, 15:19 Tis geen FM dat we spelen, niet elk talent groeit door naar zijn potentieel.

Laat ons eerlijk zijn: als Club een winger haalt, is het vaker "hit" dan "miss". Het kan natuurlijk dat Campbell nu net een uitzondering gaat zijn die de regel bevestigt, maar evengoed is uw nieuwe winger van 8 miljoen (om net geen 9 te pakken, want linksvoetige wingers zijn zeldzamer en dus duurder dan rechtsvoetige) een nieuwe Sowah, of heeft hij een aanpassingsperiode van een (half) jaar nodig.

Dat Campbell de 90 minuten niet aan zou kunnen, leid je - momentopname-gewijs - af uit de wissel in de 66e minuut tegen de RSCA-futures? Want de wedstrijden ervoor speelde hij respectievelijk 85', 90', 79', 88' en 90 minuten. En in zijn thuisland had hij vorig seizoen blijkbaar wel volume genoeg om hem 4 keer 90 minuten te laten opdraven in de CAF Confederation Cup. Dat hij op zijn 19e nog volume kan bijkweken zal ongetwijfeld het geval zijn, zeker wanneer ook het tempo nog verhoogt, maar dat geldt voor praktisch elke jongere, of 't moest Remco Evenepoel zijn (en dan nog).

Ik beweer hier ook nergens dat het verlies van Skov globaal genomen geen kwaliteitsverlies voor onze kern impliceert. Het rendement qua eindproduct van Skov is zeldzaam en zelfs als hij niet helemaal in vorm was, trok hij ons met één of twee flitsen nog over de streep. Dat maakt meteen ook dat hij heel moeilijk één op één vervangbaar is. Net zoals Hans dat (nog minder) zal zijn het moment dat hij vertrekt/stopt. Elke ploeg moet opnieuw zoeken naar evenwichten/opnieuw bouwen wanneer dat soort sleutelspelers vertrekken.

En ja, het zou theoretisch kunnen dat we in de bekerfinale - als we die hopelijk halen - moeten aantreden met Skorás, Vermant en Campbell, indien Tzolis, Nilsson, Jutglà en Talbi afwezig zouden zijn om wat voor reden dan ook. Als Real Mbappé, Vini en Rodrygo mist, moet het aantreden met de bij AC Milan ook niet echt doorgebroken Brahim Diaz en Endrick. Da's - op hun niveau - ook een andere (jonge, talentrijke) garnituur, en daarvoor moeten "maar" 3 spelers afwezig zijn.

Voordeel zou dan tenminste zijn dat Skorás nog eens mag starten op de linkerflank. Want we vergeten gemakshalve dat die "backup die al een seizoen lang niet presteert" (in realiteit iets van een 700 effectieve minuten over alle competities?) door de komst van Tzolis maar heel zelden op de linsbuiten wordt uitgespeeld, waar hij bij zijn aankomst hier nochtans (ondanks de kritiek toen) mooie cijfers liet optekenen.

Dat Nilsson en Jutglà niet de beste aanvallers zijn die hier ooit hebben rondgelopen, daar kan ik me in vinden. Dat het matige spelers zijn, laat ik voor uw rekening. Ik mag hopen dat de matige spits die moeilijk scoort (je bedoelt wellicht Nilsson, maar het kon vorig seizoen ook zomaar over Thiago gegaan hebben), snel zijn statistieken nog wat kan opkrikken. Want als die, bovenop de 4 goals en 1 assist in zijn laatste 5 matchen (waarvan 2 als invaller), zijn kansen nog beter gaat benutten, gaan we nog wat zien.
Ik vind het zeer moedig hoe je deze mercato met vuur kan verdedigen :mrgreen: . :bow:

Alleen wil ik wel opmerken dat ik hier normaal niet de grote negativo ben, eerder een kritische stem.
Die kritische stem zegt: bottom line kan je de statistieken/impact van Skov niet vervangen door een Club NXT speler.

Iedereen heeft zijn wenslijstje (en met het verkopen van de overbodige spelers hebben ze mijn belangrijkste puntje opgenomen) en er kan nooit voor iedereen goed gedaan worden. We moeten geen zotte uitgaven doen. Een extra spits was misschien van het goeie teveel. Idem voor een vervanger voor pakweg een Nielsen die toch vrij licht uitvalt. Zeer begrijpelijke beslissingen allemaal.

Er is wel eentje die dat niet is en dat moet kunnen gezegd worden. We kunnen Club niet verwijten van slecht beleid (en dat doe ik niet), maar het niet halen van een potentieel kwalitatieve vervanger voor Skov is geen beredeneerd risico, maar gewoon een slechte beslissing. Dan mag dat goed uitdraaien (Jutgla zal wel keer opdraven op de flank en één scoren, Nielsen heeft zelfs al in de CL gescoord vanaf de 'flank', Campbell zal wel talent hebben,...), maar als je voorbij de potentiële scorebordjournalistiek kijkt is het not done.

Kan begrijpen dat er een dossier afspringt of dat je een bepaald risico met een speler niet wil nemen, maar door te stellen dat Skoras toch veel gespeeld heeft in de PO's probeer je een duidelijke fout te verdoezelen. Zal eens een andere statistiek bovenhalen: in 5 matchen (PO's) scoorde Skov 4 goals, die ons 7 extra punten hebben opgeleverd. Dat zijn de cijfers die dan vergeten worden precies. Skoras scoorde er twee, telkens zonder extra puntengewin als gevolg.

Daarom blijf ik erbij dat dit een zeer foute beslissing is en de manier waarop ze hierover communiceren is eigenlijk lachen met de fans. Alsof we geloven dat Campbell al vanaf dag 1 de vervanger in de kern moest worden :mrgreen: . Geen goeie punten deze mercato.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Pica schreef: 05 feb 2025, 20:32
IsO schreef: 05 feb 2025, 17:09

Ik vind het zeer moedig hoe je deze mercato met vuur kan verdedigen :mrgreen: . :bow:

Alleen wil ik wel opmerken dat ik hier normaal niet de grote negativo ben, eerder een kritische stem.
Die kritische stem zegt: bottom line kan je de statistieken/impact van Skov niet vervangen door een Club NXT speler.

Iedereen heeft zijn wenslijstje (en met het verkopen van de overbodige spelers hebben ze mijn belangrijkste puntje opgenomen) en er kan nooit voor iedereen goed gedaan worden. We moeten geen zotte uitgaven doen. Een extra spits was misschien van het goeie teveel. Idem voor een vervanger voor pakweg een Nielsen die toch vrij licht uitvalt. Zeer begrijpelijke beslissingen allemaal.

Er is wel eentje die dat niet is en dat moet kunnen gezegd worden. We kunnen Club niet verwijten van slecht beleid (en dat doe ik niet), maar het niet halen van een potentieel kwalitatieve vervanger voor Skov is geen beredeneerd risico, maar gewoon een slechte beslissing. Dan mag dat goed uitdraaien (Jutgla zal wel keer opdraven op de flank en één scoren, Nielsen heeft zelfs al in de CL gescoord vanaf de 'flank', Campbell zal wel talent hebben,...), maar als je voorbij de potentiële scorebordjournalistiek kijkt is het not done.

Kan begrijpen dat er een dossier afspringt of dat je een bepaald risico met een speler niet wil nemen, maar door te stellen dat Skoras toch veel gespeeld heeft in de PO's probeer je een duidelijke fout te verdoezelen. Zal eens een andere statistiek bovenhalen: in 5 matchen (PO's) scoorde Skov 4 goals, die ons 7 extra punten hebben opgeleverd. Dat zijn de cijfers die dan vergeten worden precies. Skoras scoorde er twee, telkens zonder extra puntengewin als gevolg.

Daarom blijf ik erbij dat dit een zeer foute beslissing is en de manier waarop ze hierover communiceren is eigenlijk lachen met de fans. Alsof we geloven dat Campbell al vanaf dag 1 de vervanger in de kern moest worden :mrgreen: . Geen goeie punten deze mercato.
Let's agree to disagree on this one :mrgreen: ik denk trouwens niet dat Club ons hier iets probeert wijs te maken. Anders hadden ze Campbell wel sneller gepromoveerd naar A-kern, en niet pas op het einde van de mercato.

Ondertussen best een aangename match tegen een genk dat bijwijlen beter voetbalt dan City vorige week. Wel goed om zien dat we na die achterstand het hoofd koel houden en vrij snel kunnen gelijk maken. Sowieso nog niet gespeeld...
Plaats reactie