wedstrijden Club Brugge
-
- Basisspeler
Re: wedstrijden Club Brugge
Rigaux rond 20/01/2025 : '”ik ben met twee, drie spelers bezig, maar ze vragen meer dan 9 miljoen euro. En hoeveel wintertransfers hebben direct impact?”
(Het moest er dus boenk op zijn, want anders liever niet)
Bob Madou op 30/01/2025, eind van de laatste mercato dus :
"We zijn voldoende gestoffeerd om op drie fronten te blijven meestrijden."
Er zijn inspanningen gedaan om de kern samen te houden, en de enige die vertrokken is, is de o zo getalenteerde maar bijzonder wispelturige Skov die iedereen liever zag vertrekken.
Waarom en waarover zijn sommigen hier eigenlijk aan het klagen ?
We hebben sindsdien nog Atalanta uitgeschakeld in de CL, ons geplaatst voor de finale van de Beker van België en we doen nog volop mee voor de titel.
We hebben de beste kern ooit en wellicht het beste bestuur ooit.
Wees blij, folks, en geniet van onze mooie club.
Er zijn inspanningen gedaan om de kern samen te houden, en de enige die vertrokken is, is de o zo getalenteerde maar bijzonder wispelturige Skov die iedereen liever zag vertrekken.
Waarom en waarover zijn sommigen hier eigenlijk aan het klagen ?
We hebben sindsdien nog Atalanta uitgeschakeld in de CL, ons geplaatst voor de finale van de Beker van België en we doen nog volop mee voor de titel.
Sorry maar wie zag Skov graag vertrekken? Misschien hier en daar bepaalde supporters en de medische staff maar verder denk ik dat iedereen wist dat we een pak kwaliteit verloren. Ook het bestuur had gehoopt dat hij het seizoen afmaakte.vanGentmaarvoorClub schreef: ↑22 apr 2025, 06:01 Rigaux rond 20/01/2025 : '”ik ben met twee, drie spelers bezig, maar ze vragen meer dan 9 miljoen euro. En hoeveel wintertransfers hebben direct impact?”
Kritiek hebben is niet klagen. Jij mag dit de beste kern ooit vinden, ik vind dat eigenlijk niet. Het beste middenveld ooit, dat dan weer wel.vanGentmaarvoorClub schreef: ↑22 apr 2025, 06:01 Waarom en waarover zijn sommigen hier eigenlijk aan het klagen ?
We spelen een fantastisch seizoen en in de eindsprint hoeven we niet per se te klagen over de wintermercato, daar volg ik je wel in.
Het is natuurlijk wel zo geweest dat er verwezen werd naar de wintermercato als zijnde toch geslaagd want nu goeie resultaten. Dat was althans mijn trigger om de oude discussie opnieuw op te nemen.
Same. Ik ben er op dit moment niet meer mee bezig. Met Talbi en vermant hebben we terug een bank die impact kan maken. Als Skoras er nu ook door komt, dan zijn we voor die positie voldoende gestoffeerd voor de rest van het seizoen.
Ik vond Club goed tegen Gent, maar niet op CL niveau, Gent daarentegen vond ik ronduit lamentabel, wat een ruimte die weggaven, ongezien.
Nu het 2luik Union, dat wordt een ander paar mouwen.
Kom op Club !!
Nu het 2luik Union, dat wordt een ander paar mouwen.
Kom op Club !!
Hein Vanhaezebrouck zegt hetzelfde in zijn analyse voor HNB:
-
- Profvoetballer
Sorry maar de enige reden waarom Union mee kan is omdat er veel toegelaten wordt op onze velden. Ik ergerde me dood afgelopen maandag tijdens extra time. die zever over volwassen en “er niet over”. Ik weet niet waarom (misschien omdat refs denken dat ze een goede wedstrijd hebben gefloten als ze weinig kaarten trekken of misschien is er teveel medelijden voor Union) maar naar mijn mening heeft dat weinig met voetbal te maken. Dit wil uiteraard niet zeggen dat het geen aartsmoeilijke wedstrijd gaat worden. Ten slotte is het extreem moeilijk om in zulke situaties (en al zeker als er dan niet consequent gefloten wordt) de concentratie op het spel te houden. Maar terecht gaat Union nooit kampioen worden. Het doet mij vooral denken aan de Europese titel van Griekenland.
Over het al dan niet terecht zijn van een titel wordt later natuurlijk maar zelden meer gesproken. We hebben hier ook vaak gevloekt op het irritante spel van antwerp en wat er tijdens onze onderlinge duels allemaal werd toegelaten. Volgens FBRef (https://fbref.com/en/comps/37/Belgian-Pro-League-Stats) hebben wij in de reguliere het minste kaarten gepakt (40 gele, 1x indirect rood, 1x direct rood). Union pakt aanzienlijk meer kaarten (71 gele, 2x indirect rood, 1x direct rood). Qua gele kaarten doen enkel Westerlo en OHL slechter dan hen, qua indirect rood enkel Kortrijk. Qua directe rode kaarten doen ze even goed/slecht als ons, en zijn er 5 ploegen die er meer pakten dan Union.maartendr81 schreef: ↑22 apr 2025, 23:21 Sorry maar de enige reden waarom Union mee kan is omdat er veel toegelaten wordt op onze velden. Ik ergerde me dood afgelopen maandag tijdens extra time. die zever over volwassen en “er niet over”. Ik weet niet waarom (misschien omdat refs denken dat ze een goede wedstrijd hebben gefloten als ze weinig kaarten trekken of misschien is er teveel medelijden voor Union) maar naar mijn mening heeft dat weinig met voetbal te maken. Dit wil uiteraard niet zeggen dat het geen aartsmoeilijke wedstrijd gaat worden. Ten slotte is het extreem moeilijk om in zulke situaties (en al zeker als er dan niet consequent gefloten wordt) de concentratie op het spel te houden. Maar terecht gaat Union nooit kampioen worden. Het doet mij vooral denken aan de Europese titel van Griekenland.
Daarentegen hebben ze 403 gewonnen tackles tegenover 295 voor ons, en 310 onderscheppingen tegenover 216 voor ons. Op die metrics scoren ze zeer hoog, en zijn wij "de laatste van de JPL-klas".
Dat alles houdt natuurlijk verband met het balbezit dat wij doorgaans nastreven in de JPL: wij zaten in de reguliere gemiddeld op 59%, terwijl Union op 50,4% uitkwam. Als je zelf de bal hebt, moet je hem niet afpakken van de tegenstander, en zal je doorgaans ook geen overtredingen moeten/kunnen begaan (of het moet zijn om de bal af te schermen).
Genk was tijdens de reguliere de kampioen van het balbezit (59,4%, nog iets beter dan Club) en zat ergens tussen Union en ons in qua gewonnen tackles (337) en onderscheppingen (291). Zij pakten 43 gele kaarten, 1 indirecte rode en 2 directe rode.
hopelijk een betere 2de helft
je kan er om lachen maar in zulke matchen had nilsson wel zijn ding kunnen doen
je kan er om lachen maar in zulke matchen had nilsson wel zijn ding kunnen doen
We hadden hem extreem hard nodig, we konden voorin bijna geen enkel duel winnen. We konden ook bijna geen voorzetten geven want Vermant vs Burgess is gwn te moeilijk
-
- Profvoetballer
Zeer duidelijke uiteenzetting. En dit is hoegenaamd ook de reden waarom er naar mijn Inziens vanuit (voetbal)intellectuele hoek zo gedweept wordt met Union. Maar volgens mij moet de vraag gesteld worden hoe we voetbal willen definiëren. Wat ik in het verleden gezien heb, en vandaag jammer genoeg weer heb moet aanschouwen, is naar mijn mening niet wat we moeten nastreven. Uiteraard staat het toe om een andere mening te hebben. En blijkbaar is dit het geval bij de refereer department alsook onze gerenommeerde voetbalcommentatorren. Blijkbaar iworst de Machiavellistische aanpak geapprecieerd.IsO schreef: ↑23 apr 2025, 09:34Over het al dan niet terecht zijn van een titel wordt later natuurlijk maar zelden meer gesproken. We hebben hier ook vaak gevloekt op het irritante spel van antwerp en wat er tijdens onze onderlinge duels allemaal werd toegelaten. Volgens FBRef (https://fbref.com/en/comps/37/Belgian-Pro-League-Stats) hebben wij in de reguliere het minste kaarten gepakt (40 gele, 1x indirect rood, 1x direct rood). Union pakt aanzienlijk meer kaarten (71 gele, 2x indirect rood, 1x direct rood). Qua gele kaarten doen enkel Westerlo en OHL slechter dan hen, qua indirect rood enkel Kortrijk. Qua directe rode kaarten doen ze even goed/slecht als ons, en zijn er 5 ploegen die er meer pakten dan Union.maartendr81 schreef: ↑22 apr 2025, 23:21 Sorry maar de enige reden waarom Union mee kan is omdat er veel toegelaten wordt op onze velden. Ik ergerde me dood afgelopen maandag tijdens extra time. die zever over volwassen en “er niet over”. Ik weet niet waarom (misschien omdat refs denken dat ze een goede wedstrijd hebben gefloten als ze weinig kaarten trekken of misschien is er teveel medelijden voor Union) maar naar mijn mening heeft dat weinig met voetbal te maken. Dit wil uiteraard niet zeggen dat het geen aartsmoeilijke wedstrijd gaat worden. Ten slotte is het extreem moeilijk om in zulke situaties (en al zeker als er dan niet consequent gefloten wordt) de concentratie op het spel te houden. Maar terecht gaat Union nooit kampioen worden. Het doet mij vooral denken aan de Europese titel van Griekenland.
Daarentegen hebben ze 403 gewonnen tackles tegenover 295 voor ons, en 310 onderscheppingen tegenover 216 voor ons. Op die metrics scoren ze zeer hoog, en zijn wij "de laatste van de JPL-klas".
Dat alles houdt natuurlijk verband met het balbezit dat wij doorgaans nastreven in de JPL: wij zaten in de reguliere gemiddeld op 59%, terwijl Union op 50,4% uitkwam. Als je zelf de bal hebt, moet je hem niet afpakken van de tegenstander, en zal je doorgaans ook geen overtredingen moeten/kunnen begaan (of het moet zijn om de bal af te schermen).
Genk was tijdens de reguliere de kampioen van het balbezit (59,4%, nog iets beter dan Club) en zat ergens tussen Union en ons in qua gewonnen tackles (337) en onderscheppingen (291). Zij pakten 43 gele kaarten, 1 indirecte rode en 2 directe rode.
-
- Basisspeler
Frustrerend om de wedstrijd na een klein half uur in het voordeel van Unon te zien kantelen. Ze hebben Union na de eerste 15-20 minuten nog relatief degelijk maar te afwachtend spel in de match laten komen, en als ze dan (na ongelukkig uitglijden van Jashari) op voorsprong komen, dan weet je gewoon dat het heel moeilijk wordt tegen die mannen.
Mignolets positie bij die goal vond ikzelf eigenlijk ook niet goed.
Het was bij iedereen allemaal een stuk minder dan de vorige matchen, ook dankzij union.
Tactisch en fysiek waren we meestal de mindere gisterenavond. Weinig of geen kansen gehad, en geen meeval op het einde van de wedstrijd.
Ordoñez wel een hele goede match. En good old Brandon.
Anti-voetbal ? Behalve het tijdrekken -wat altijd heel frustrerend is als je als ploeg achterstaat en wil winnen- kun je niet zeggen dat union gisteren over de schreef is gegaan.
Nicky zal tegen zondag een nieuw plan mogen bedenken om deze stugge ploeg uit verband te spelen.
Mignolets positie bij die goal vond ikzelf eigenlijk ook niet goed.
Het was bij iedereen allemaal een stuk minder dan de vorige matchen, ook dankzij union.
Tactisch en fysiek waren we meestal de mindere gisterenavond. Weinig of geen kansen gehad, en geen meeval op het einde van de wedstrijd.
Ordoñez wel een hele goede match. En good old Brandon.
Anti-voetbal ? Behalve het tijdrekken -wat altijd heel frustrerend is als je als ploeg achterstaat en wil winnen- kun je niet zeggen dat union gisteren over de schreef is gegaan.
Nicky zal tegen zondag een nieuw plan mogen bedenken om deze stugge ploeg uit verband te spelen.
Club was aanvallend niet goed genoeg om het stugge blok van Union te ontwrichten.
Als je > 60 % balbezit hebt en maar zo weinig kansen kan creëeren dan ligt dat aan de aanvallende spelers en de beste verdediging van het land.
Met name Tzolis en Jutgla vond ik echt niet goed, Vermant doet zijn best, maar komt (alsnog) tekort om 1ste spits bij Club te zijn.
De pressing en omschakeling die Union speelt, die heb ik maar zelden gezien bij een Belgische tegenstander van Club.
Hun 2 spitsen, Ivanovic en David, wat een goeie spelers, die wegen op een verdediging, levensgevaarlijk op stilstaande fases, dat hebben wij dus niet.
Hayen zal een ander gameplan moeten bedenken, vooral Jashari hoger op het veld positioneren, wat mij betreft.
Ik zie dit Union niet veel punten meer laten liggen de komende matchen, zondag moet Club winnen, of de titel is weg.
Als je > 60 % balbezit hebt en maar zo weinig kansen kan creëeren dan ligt dat aan de aanvallende spelers en de beste verdediging van het land.
Met name Tzolis en Jutgla vond ik echt niet goed, Vermant doet zijn best, maar komt (alsnog) tekort om 1ste spits bij Club te zijn.
De pressing en omschakeling die Union speelt, die heb ik maar zelden gezien bij een Belgische tegenstander van Club.
Hun 2 spitsen, Ivanovic en David, wat een goeie spelers, die wegen op een verdediging, levensgevaarlijk op stilstaande fases, dat hebben wij dus niet.
Hayen zal een ander gameplan moeten bedenken, vooral Jashari hoger op het veld positioneren, wat mij betreft.
Ik zie dit Union niet veel punten meer laten liggen de komende matchen, zondag moet Club winnen, of de titel is weg.
Zo is dat, en dan zal Union het niet gestolen hebben. De kritiek op hun spel is ook op niks gestoeld vind ik.Tiki Taka schreef: ↑25 apr 2025, 07:58 Club was aanvallend niet goed genoeg om het stugge blok van Union te ontwrichten.
Ik vind niet dat een gelijkspel op Union betekent dat de titel weg is. Geen enkele ploeg van de top3 heeft de luxe van een wedstrijd te missen dan.
Moneytime … amper wisselmogelijkheden , geen rechtsback , geen back ups voor de flank of middenveld, ne deftige spits hebben we dat eigenlijk ? Rolluikjes nu eindelijk open bij iedereen dat onze kern alles behalve top is !! De arrogantie die in onze club kruipt alle jaren na een titel ( die we eigenlijk totaal niet verdienden ) is weer treffend. Dezelfde val jaar na jaar en telkens vallen we erin. Denken jullie ook na over volgend jaar waar de punten niet gaan gehalveerd worden en er geen play offs meer zijn waar we gaan landen met onze brolkern met amper tot geen wisselmogelijkheden! Dumb en dumber in mijn ogen of in other words Rigaux en Madou.