Scouting en recruitment

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler

Re: Scouting en recruitment

Bericht door IsO »

Peter schreef: 02 dec 2025, 08:55 Qua profiel wel interessant maar ik kan totaal niet inschatten wat het niveau van de MLS is en Benteke heb ik ook al een jaar of 10 niet meer zien spelen.
Verbaast me dat je dat een interessante piste vindt. Zie mijn post in forumscouting-topic: zijn dataprofiel lijkt wel heel erg op dat van Nilsson.
macfall
Profvoetballer

Bericht door macfall »

Tiki Taka schreef: 02 dec 2025, 08:30
macfall schreef: 01 dec 2025, 23:06 Benteke 😀

Welk loon en tekengeld zou die willen?
Ze zullen bij Club hun lesje wel geleerd hebben met Boyata zeker, m.b.t. het aantrekken van oudere en dure spelers ?
Ja maar tis wel een beetje afwegen. Nen Benteke van 28jaar kunnen we niet betalen. Ene van 20jaar is dan weer te weinig ervaring en ene van 34jaar dan weer te oud.

Enfin soit, geen idee hoe ik zijn niveau moet inschatten.
Peter
Invaller

Bericht door Peter »

IsO schreef: 02 dec 2025, 10:56
Peter schreef: 02 dec 2025, 08:55 Qua profiel wel interessant maar ik kan totaal niet inschatten wat het niveau van de MLS is en Benteke heb ik ook al een jaar of 10 niet meer zien spelen.
Verbaast me dat je dat een interessante piste vindt. Zie mijn post in forumscouting-topic: zijn dataprofiel lijkt wel heel erg op dat van Nilsson.
Omdat ik nog rode duivel Benteke in men hoofd heb, ik ben geen stats gaan opzoeken en ik heb hem ook al heel lang niet meer zien spelen. Van wat ik mij herinner had die betere voeten dan Nilsson maar ik word een dagje ouder en kan er volledig naast zitten.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Bijna iedereen vindt dat de centrumspits van Club elk seizoen bij de top3 topscorers moet staan,
maar dat is al vele jaren niet meer het geval. De topscoorder die een Club Brugge speler was, is van Bacca geleden.
Vermant is te licht en Tresoldi moet nog veel bo`kes eten, bovendien hebben ze beiden eenzelfde profiel.
Het is blijkbaar alleen Rigaux en de sportieve cel die vinden dat Club voldoende gewapend is in de spits.
Peter
Invaller

Bericht door Peter »

Uiterst ongelukkige uitspraak.

Dat gezegd zijnde denk ik dat Tresoldi een spits is die er 20 maakt mits goede toevoer. En daar wringt het schoentje.
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 03 dec 2025, 09:54 Uiterst ongelukkige uitspraak.

Dat gezegd zijnde denk ik dat Tresoldi een spits is die er 20 maakt mits goede toevoer. En daar wringt het schoentje.
Klopt, want zowel Tzolis als Forbs gaan zelden voor de voorzet, maar komen steeds naar binnen, naar hun betere voet.
Vandaar dat Hayen hen op de andere flank posteerde in de match tegen Antwerp, maar dit bracht weinig op.
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

De slinger naar verjonging is teveel doorgeslagen bij Club, er is te veel ingezet op jonge spelers, die nog niet klaar zijn om een meerwaarde te betekenen.
Daarenboven ontbreekt het aan een echte leider, een aanjager, een ambetanterik, type Vormer.
Het beste voorbeeld is Diakhon, waar 9,5 miljoen voor is betaald en die na 3-4 maanden nog niks heeft getoond.
De achilleshiel, het ontbreken van een centrumspits die er 15-20 scoort per seizoen, blijkt alweer een groot gemis.
Reken daarbij dat Tzolis, Onyedika en Ordonez komende zomer zullen weg zijn, dan is het in de winter mercato het moment om bij te sturen en te anticiperen.
Een direct inzetbare flankaanvaller, box to box speler en centrumspits zouden meer dan welkom zijn, zeker indien Club voor die 2de ster wil gaan.
Peter
Invaller

Bericht door Peter »

Tiki Taka schreef: 08 dec 2025, 08:20 De slinger naar verjonging is teveel doorgeslagen bij Club, er is te veel ingezet op jonge spelers, die nog niet klaar zijn om een meerwaarde te betekenen.
Daarenboven ontbreekt het aan een echte leider, een aanjager, een ambetanterik, type Vormer.
Het beste voorbeeld is Diakhon, waar 9,5 miljoen voor is betaald en die na 3-4 maanden nog niks heeft getoond.
Ik vind Diakhon niet het beste voorbeeld daarvan eerlijk gezegd. Voor mij vallen Spileers, Audoor, Sandra, Campbell en Granados daar veel meer onder. Niet dat 9.5 miljoen voor Diakhon niet veel te veel is op dit moment, maar ik zie het meer in hem dan in dat lijstje.
Tiki Taka schreef: 08 dec 2025, 08:20 De achilleshiel, het ontbreken van een centrumspits die er 15-20 scoort per seizoen, blijkt alweer een groot gemis.
Niet de achilleshiel van deze ploeg vind ik. De achilleshiel is een belachelijk slechte bank en een kern die onevenwichtig in elkaar zit. We hebben geen 8 en eigenlijk ook geen rechterwinger. Forbs speelt daar wel, maar eigenlijk is dat niet eens een RW.
Tiki Taka schreef: 08 dec 2025, 08:20 Reken daarbij dat Tzolis, Onyedika en Ordonez komende zomer zullen weg zijn, dan is het in de winter mercato het moment om bij te sturen en te anticiperen.
Een direct inzetbare flankaanvaller, box to box speler en centrumspits zouden meer dan welkom zijn, zeker indien Club voor die 2de ster wil gaan.
Komende zomer? Ik acht de kans niet onbestaande dat O&O deze winter al weg zijn.
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 08 dec 2025, 09:19
Tiki Taka schreef: 08 dec 2025, 08:20 De slinger naar verjonging is teveel doorgeslagen bij Club, er is te veel ingezet op jonge spelers, die nog niet klaar zijn om een meerwaarde te betekenen.
Ik vind Diakhon niet het beste voorbeeld daarvan eerlijk gezegd. Voor mij vallen Spileers, Audoor, Sandra, Campbell en Granados daar veel meer onder. Niet dat 9.5 miljoen voor Diakhon niet veel te veel is op dit moment, maar ik zie het meer in hem dan in dat lijstje.
Tiki Taka schreef: 08 dec 2025, 08:20 De achilleshiel, het ontbreken van een centrumspits die er 15-20 scoort per seizoen, blijkt alweer een groot gemis.
Niet de achilleshiel van deze ploeg vind ik. De achilleshiel is een belachelijk slechte bank en een kern die onevenwichtig in elkaar zit. We hebben geen 8 en eigenlijk ook geen rechterwinger. Forbs speelt daar wel, maar eigenlijk is dat niet eens een RW.
Tiki Taka schreef: 08 dec 2025, 08:20 Reken daarbij dat Tzolis, Onyedika en Ordonez komende zomer zullen weg zijn, dan is het in de winter mercato het moment om bij te sturen en te anticiperen.
Komende zomer? Ik acht de kans niet onbestaande dat O&O deze winter al weg zijn.
Ik kan je volgen.
Plaats reactie