Scouting en recruitment
Re: Scouting en recruitment
Benieuwd of Rigaux naar Feyenoord zal trekken, al dan niet...cruciale zomer mercato voor de boeg.
artikeltje erover in HNB: Ik hoop persoonlijk dat hij blijft, want geloof - ondanks de eerdere kritiek op interne werking - wél nog steeds in Rigaux zijn capaciteiten.
Mijn begrip is dat hij de profielen doorkrijgt dat hij mag halen en dus niet verantwoordelijk is voor de gefaalde/niet gedaan transfers de voorbije twee winters.
Als we dan kijken naar hit/miss in wie hij haalt, doet hij dat goed.
Weet niet welke rol hij speelt in de situatie rond Nillson, Reis of de push intern om meer jeugd te gebruiken.
Weet niet welke rol hij speelt in de situatie rond Nillson, Reis of de push intern om meer jeugd te gebruiken.
Van wie krijgt hij die profielen door en wie trancheert wie gehaald wordt?Pica schreef: ↑06 mei 2026, 15:15 Mijn begrip is dat hij de profielen doorkrijgt dat hij mag halen en dus niet verantwoordelijk is voor de gefaalde/niet gedaan transfers de voorbije twee winters.
Artikel in HLN over interesse van Feyenoord in Rigaux en de structuur van de sportieve cel bij Club:
Mag hopen dat hij zelf nog iets te zeggen heeft en behalve netwerk (wat met Tzolis toch wel een indicatie van is) ook met de nodige data aan de slag gaat dan.IsO schreef: ↑06 mei 2026, 16:51Van wie krijgt hij die profielen door en wie trancheert wie gehaald wordt?Pica schreef: ↑06 mei 2026, 15:15 Mijn begrip is dat hij de profielen doorkrijgt dat hij mag halen en dus niet verantwoordelijk is voor de gefaalde/niet gedaan transfers de voorbije twee winters.
Ik denk dat iedere supporter, bij iedere ploeg wel zijn bedenkingen heeft bij sommige transfers, dat is bij Rigaux niet anders. Reis, Lemarechal, misschien zelfs Diakhon zijn best dure missers, maar dat kan nog keren en zijn ruimschoots goed gemaakt met Tzolis, Jashari, Stankovic bijvoorbeeld.
Mijn persoonlijke analyse blijft dat we de ploeg teveel samenstellen vanuit een financieel perspectief waarbij het sportieve volledig naar de achtergrond verdwijnt.
Onder Mannaert hadden we ook zo'n periodes en toen was er ook terecht kritiek.
Alleen kunnen we ondertussen als fan maar raden wie hier de touwtjes echt in handen heeft. Wie heeft er pakweg Furo gepusht als derde spits? Geëist dat de jeugd meer kansen moest krijgen? Hayen buiten geshot omdat hij de kern (terecht) niet goed genoeg vond? Wie heeft de beslissing genomen om Skov niet te vervangen? Amper transfers te doen voor de CL kwalificatiematchen? De kern niet te versterken vorige winter, ter voorbereiding van de zomer exodus/ter correctie van gefaalde transfers van de zomer?
Op al die vragen lijkt me het antwoord niet persé Rigaux te zijn, integendeel. Is het dan Madou of dan toch onze president?
Verhaeghe is alleenheerser bij Club en duldt een aantal mensen rond zich, desalniettemin zijn hijzelf en nu ook zijn zoon allesbepalend.
Dit lijkt me verre van een gezonde situatie voor een topploeg en bedrijf als Club Brugge.
Er heerst heel veel dankbaarheid naar Verhaeghe en Mannaert voor wat zij realiseerden de voorbije 10 jaar, en terecht,
echter heb ik mijn bedenkingen met de huidige structuur en werking.
Ik vermoed dat Rigaux er dagdagelijks mee geconfronteerd wordt en het er ook wel wat mee gehad heeft, net als Mannaert destijds.
Wat Club en de komende zomermercato betreft, er zullen minimum 5 basisspelers vertrekken/stoppen en niet van de minste;
Ordonez, Tzolis, Mignolet, Stankovic, Onyedika.
Indien Club kampioen speelt, komt er dus nog 40 miljoen bij, bovenop de ongeziene berg geld die ze al gaan ontvangen...
Hopelijk gaan ze fors investeren in direct inzetbare meerwaarde vervangers, en niet in talenten met groeipotentieel op midden-lange termijn, het zal nodig zijn.
Dit lijkt me verre van een gezonde situatie voor een topploeg en bedrijf als Club Brugge.
Er heerst heel veel dankbaarheid naar Verhaeghe en Mannaert voor wat zij realiseerden de voorbije 10 jaar, en terecht,
echter heb ik mijn bedenkingen met de huidige structuur en werking.
Ik vermoed dat Rigaux er dagdagelijks mee geconfronteerd wordt en het er ook wel wat mee gehad heeft, net als Mannaert destijds.
Wat Club en de komende zomermercato betreft, er zullen minimum 5 basisspelers vertrekken/stoppen en niet van de minste;
Ordonez, Tzolis, Mignolet, Stankovic, Onyedika.
Indien Club kampioen speelt, komt er dus nog 40 miljoen bij, bovenop de ongeziene berg geld die ze al gaan ontvangen...
Hopelijk gaan ze fors investeren in direct inzetbare meerwaarde vervangers, en niet in talenten met groeipotentieel op midden-lange termijn, het zal nodig zijn.
Bwah, dat van alleenheerser Verhaeghe wil ik toch wat nuanceren. Akkoord, het is soms een olifant in een porseleinwinkel maar van bestuur heeft hij wel kaas gegeten. Ik kan mij inbeelden dat hij ten tijd en stond zich wel eens moeit met een dossier maar het dagdagelijkse en het gros van de beslissingen zal hij wel delegeren, denk ik.
Dat de huidige structuur voor verbetering vatbaar is, daar kan ik je wel in volgen. Ik geloof niet echt in een triumviraat / theekransje om beslissingen te maken. Als iedereen zijn ei moet leggen over een speler, wordt je traag en kan je niet snel (genoeg) schakelen en/of kom je tot flauwe beslissingen waar iedereen zich in kan vinden. Op dat vlak zou het mij niet verbazen moest Rigaux dat beu raken.
De timing hier van is zéér ongelukkig en als ik mijn cynische zelve ben, kan ik mij niet ontdoen van de indruk dat hij vertrekt voor het te warm wordt onder zijn voeten. Je kan er vanop aan dat hij intern kritiek heeft gekregen dit seizoen, vooral omwille van de gefaalde wintermercato. Nu ziet hij een complexe zomermercato opdagen en kiest voor de vlucht vooruit. In typische Vlerick manager stijl.
Dat de huidige structuur voor verbetering vatbaar is, daar kan ik je wel in volgen. Ik geloof niet echt in een triumviraat / theekransje om beslissingen te maken. Als iedereen zijn ei moet leggen over een speler, wordt je traag en kan je niet snel (genoeg) schakelen en/of kom je tot flauwe beslissingen waar iedereen zich in kan vinden. Op dat vlak zou het mij niet verbazen moest Rigaux dat beu raken.
De timing hier van is zéér ongelukkig en als ik mijn cynische zelve ben, kan ik mij niet ontdoen van de indruk dat hij vertrekt voor het te warm wordt onder zijn voeten. Je kan er vanop aan dat hij intern kritiek heeft gekregen dit seizoen, vooral omwille van de gefaalde wintermercato. Nu ziet hij een complexe zomermercato opdagen en kiest voor de vlucht vooruit. In typische Vlerick manager stijl.
Ik hoop dat je wat dat laatste betreft ongelijk hebt. Rigaux is trouwens geen Vlerick-boy, als ik me niet vergis (maar goed, als je bij den hond slaaptPeter schreef: ↑07 mei 2026, 08:51 Bwah, dat van alleenheerser Verhaeghe wil ik toch wat nuanceren. Akkoord, het is soms een olifant in een porseleinwinkel maar van bestuur heeft hij wel kaas gegeten. Ik kan mij inbeelden dat hij ten tijd en stond zich wel eens moeit met een dossier maar het dagdagelijkse en het gros van de beslissingen zal hij wel delegeren, denk ik.
Het mogelijke vertrek van Rigaux met een ongezien drukke zomer mercato in het verschiet en daarenboven een WK, is geen ideale timing, toch ?