Club NXT

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler

Re: Club NXT

Bericht door IsO »

macfall schreef: 13 jun 2026, 21:21
Heretic schreef: 13 jun 2026, 17:43 Dendoncker , Stroeykens , Sardella , Bart Verbruggen
Dit is toch niet serieus. Verbruggen isbtoch niet van eigen opleiding. En sardelle stroeykens, veel sportieve meerwaarde is dat niet. Laat staan financieel.
Tuurlijk is dat niet serieus. Trolling for the win alweer. Verbruggen was transfer eerste ploeg. Als spelers meetellen die maar op hun 15e en 16e toekwamen in de jeugd en/of niet echt doorbraken in het eerste en/of langer dan 10 jaar geleden doorbraken en/of door blessure hun volle potentieel niet konden of kunnen bereiken, dan bij ons minstens ook de volgende:

- Loïs Openda (Juve)
- Nicolas Lombaerts
- Björn Engels
- Davy de Fauw
- Arne Engels (Celtic)
- Colin Coosemans (mauve)
- Ignace Van der Brempt (Como)
- Denzel De Roeve (Brann)
- Boli Bolingoli (Standard)
- Ibe Hautekiet (Standard)
- Birger Verstraete (OHL)
- Thibaut Vlietinck (OHL)
- Laurent Lemoine (Z-W)
- Thomas Van den Keybus (Westerlo)
- Noah Mbamba (door Leverkusen uitgeleend aan Dender vorig seizoen)
- Tuur Dierckx
- Sander Coopman
- Nikola Storm
- Obbi Oulare
- Tom De Sutter
- Brecht Capon
- Glenn Verbauwhede
- Michiel Jonckheere

Allemaal minstens aan de slag (geweest) bij eersteklassers. En ik vergeet er ongetwijfeld nog.
Peter
Supersub

Bericht door Peter »

Ons lijstje van de laatste 5 jaar kan je gewoon niet matig vinden. Het enige dat je kan zeggen is dat we nog geen absolute wereldtopper in het genre van KDB, Kompany of Courtois hebben geproduceerd.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Peter schreef: 15 jun 2026, 14:34 Ons lijstje van de laatste 5 jaar kan je gewoon niet matig vinden. Het enige dat je kan zeggen is dat we nog geen absolute wereldtopper in het genre van KDB, Kompany of Courtois hebben geproduceerd.
Klopt. Maar CDK leunt daar wat mij betreft zéér dicht tegenaan.
Peter
Supersub

Bericht door Peter »

IsO schreef: 15 jun 2026, 16:53
Peter schreef: 15 jun 2026, 14:34 Ons lijstje van de laatste 5 jaar kan je gewoon niet matig vinden. Het enige dat je kan zeggen is dat we nog geen absolute wereldtopper in het genre van KDB, Kompany of Courtois hebben geproduceerd.
Klopt. Maar CDK leunt daar wat mij betreft zéér dicht tegenaan.
Toch een trapje of twee lager voorlopig. Met periodes vind ik het een weergaloze speler maar ik heb ook al heel veel non matchen van Charles gezien.
Heretic
Profvoetballer

Bericht door Heretic »

Gezien het aantal opgeleide spelers per club aanwezig op het WK: anderlecht 2de tussen alle topploegen , wij nergens.
Pica
Sleutelspeler

Bericht door Pica »

Ik ben me nu al aan het verheugen op de reactie van Iso, met echte feiten en zo. Bij voorbaat dank!
Heretic
Profvoetballer

Bericht door Heretic »

Pica schreef: 27 jun 2026, 01:05 Ik ben me nu al aan het verheugen op de reactie van Iso, met echte feiten en zo. Bij voorbaat dank!
Ik ook want dat zou dan willen zeggen dat alle journalisten fout zijn 😁
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Heretic schreef: 27 jun 2026, 19:18
Pica schreef: 27 jun 2026, 01:05 Ik ben me nu al aan het verheugen op de reactie van Iso, met echte feiten en zo. Bij voorbaat dank!
Allez, Brandolini's law kicks in again :mrgreen:
Begin anders al eens met uw bron te delen. Dan kan ik bijvoorbeeld nagaan hoe "opgeleide speler" wordt gedefinieerd, of welke spelers van anderlecht als dusdanig worden beschouwd.

Sowieso zal het wel kloppen dat anderlecht hoger staat dan ons, wegens historisch overwicht van hun jeugdopleiding in ons land. Dat haal je niet in in een paar jaar, maar we zijn wél op de goede weg. Getuige onder meer de aanwezigheid van Mechele, De Ketelaere, De Cuyper, Seys en Lammens in de Belgische selectie alleen al. Dat we dus "nergens" zouden staan, klopt bijgevolg natuurlijk niet. Uit het hoofd denk ik verder nog aan Paul Okon-Engstler (Australië, 3 jaar in onze jeugd) en Chemsdine Talbi (Marokko, van zijn 10e bij ons). Zou eens moeten gaan kijken of ik er nog terugvind, maar geen tijd voor 't moment.

Aantal aanwezige jeugdproducten op een WK is trouwens niet de enige indicator voor het goed functioneren van een jeugdopleiding. Eerder een momentopname.
macfall
A-kern

Bericht door macfall »

IsO schreef: 29 jun 2026, 11:12
Heretic schreef: 27 jun 2026, 19:18
Allez, Brandolini's law kicks in again :mrgreen:
Begin anders al eens met uw bron te delen. Dan kan ik bijvoorbeeld nagaan hoe "opgeleide speler" wordt gedefinieerd, of welke spelers van anderlecht als dusdanig worden beschouwd.

Sowieso zal het wel kloppen dat anderlecht hoger staat dan ons, wegens historisch overwicht van hun jeugdopleiding in ons land. Dat haal je niet in in een paar jaar, maar we zijn wél op de goede weg. Getuige onder meer de aanwezigheid van Mechele, De Ketelaere, De Cuyper, Seys en Lammens in de Belgische selectie alleen al. Dat we dus "nergens" zouden staan, klopt bijgevolg natuurlijk niet. Uit het hoofd denk ik verder nog aan Paul Okon-Engstler (Australië, 3 jaar in onze jeugd) en Chemsdine Talbi (Marokko, van zijn 10e bij ons). Zou eens moeten gaan kijken of ik er nog terugvind, maar geen tijd voor 't moment.

Aantal aanwezige jeugdproducten op een WK is trouwens niet de enige indicator voor het goed functioneren van een jeugdopleiding. Eerder een momentopname.
Ik ben ook benieuwd naar die definitie. En naar de exacte namen meer in het bijzonder want dat is nergens terug te vinden. Als spelers als Onana daar tussen zitten, dan stelt dat lijstje allemaal niet te veel voor.
Heretic
Profvoetballer

Bericht door Heretic »

Was een artikel in 1 van kranten als het me goed voorstaat. Eveneens op meerdere kanalen gedeeld online.
Heretic
Profvoetballer

Bericht door Heretic »

Wins gaat bijtekenen voor 3 jaar … Bron Axl zelf.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Daan Braspenning naar OHL
macfall
A-kern

Bericht door macfall »

Heretic schreef: 29 jun 2026, 15:25 Was een artikel in 1 van kranten als het me goed voorstaat. Eveneens op meerdere kanalen gedeeld online.
Dat klopt maar nergens is de lijst met die specifieke spelers te vinden
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Stan Naert neemt afscheid van Club NXT.

De 18-jarige spits, die sinds 2020 actief was bij Blauw-Zwart, zet zijn carrière verder bij KV Mechelen. Naert begon op zesjarige leeftijd met voetballen bij KVV Vosselaar. In 2017 maakte hij de overstap naar Dessel Sport, waar hij zich verder ontwikkelde in de jeugdreeksen. Drie jaar later, in 2020, sloot hij aan bij Blauw-Zwart. Bij Club NXT doorliep hij de verdere jeugdreeksen. Afgelopen seizoen speelde hij bij Club NXT U18. Tijdens het seizoen 2024-2025 werd Naert vier keer geselecteerd voor de UEFA Youth League, waar hij deel uitmaakte van de U19-kern van Club NXT.

Op internationaal niveau kwam Naert uit voor de Belgische nationale ploegen bij de U16, U17 en U18. Met de U17-selectie nam hij deel aan het WK in Qatar, waar hij wist te scoren in de wedstrijd tegen Argentinië.

Bedankt voor alles, Stan! Veel succes met deze volgende stap in je voetbalcarrière.
Plaats reactie