Jouw Ideale Opstelling

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3216
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Pica »

Dat kan je opvangen als team, nogmaals, voor mij is dat het probleem niet geweest vorig jaar. Dan ben ik meer akkoord met Khas dat het vooral de rol van Vormer was(is?) die ervoor zorgde dat we geen middenveld hadden gewoon.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Peet »

Vormer zijn probleem is gewoon dat hij zich (onbewust) te belangrijk voelt en dit vooral na de verkoop van Meunier en wisselvalligheid van Rafa op rechts. Hij denkt iets te veel dat het van hem moet komen. En ik bedoel dit niet slecht, Vormer heeft echt wel wat gepresteerd de laatste seizoenen.. Maar hij wil inderdaad overal deelnemen aan het spel, soms zelfs verdelen. Hij mag niet vergeten dat hij in de eerste plaats een dienende speler is. Moet gewoon meer positie houden en zijn aanvallende acties nog altijd doen, maar iets gecontroleerder. Zo iemand zie ik trouwens niet graag kapitein worden.. net omdat hij nog meer hooi op zijn vork gaat nemen.
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Stylisimo »

Timmy kroop deels uit onmacht, deels uit instructies tussen z'n 2 centrale verdedigers en dat kun je opvangen als team.
Vormer doet het omgekeerde, maar dan in aanvallend opzicht en dat lukt dan niet?
Dat gaat mijn petje te boven :p

Alles valt toch op te vangen als team?
Als je met een box2box als Vormer speelt heb je een Timmy nodig. Al stond hij wel veel te laag met momenten (understatement van jewelste i know)
Vanaken speelt hierdoor ook automatisch lager want dat kieken zonder kop loopt altijd maar vooruit die gaten in...
MPH liet altijd een flank open voor een opkomende back of een inkomende Vormer. Speel je met beide flanken hoog dan heeft Vormer sowieso al minder ruimte om in te komen. En je kunt Vormer toch gerust meegeven om meer z'n momenten te kiezen? Hij wordt aanbeden als de modelprof, dan mag hij er ook naar handelen. Want soms heb ik het gevoel dat hij maar z'n ding doet op dat veld ten koste van alles en iedereen rond hem.

Daarom, een middenveld Nakamba, Vormer Vanaken lijkt mij nog altijd perfect mogelijk. Ook in een 433, maar dan een logische 433. Hoge flanken, Vormer als lopende man. Vanaken hoog om de 3 aanvallers voor hem te bedienen.
Als Vormer wat meer z'n momenten weet te kiezen, zal Vanaken minder geneigd zijn om altijd zo laag te komen. Plus je crëert er een verrassingseffect mee. Iets wat onder MPH volledig verdwenen was. Goeie intenties, maar als je altijd maar hetzelfde opnieuw doet is er nog weinig verrassing aan ;)
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Stylisimo »

Peet schreef: Vormer zijn probleem is gewoon dat hij zich (onbewust) te belangrijk voelt en dit vooral na de verkoop van Meunier en wisselvalligheid van Rafa op rechts. Hij denkt iets te veel dat het van hem moet komen. En ik bedoel dit niet slecht, Vormer heeft echt wel wat gepresteerd de laatste seizoenen.. Maar hij wil inderdaad overal deelnemen aan het spel, soms zelfs verdelen. Hij mag niet vergeten dat hij in de eerste plaats een dienende speler is. Moet gewoon meer positie houden en zijn aanvallende acties nog altijd doen, maar iets gecontroleerder. Zo iemand zie ik trouwens niet graag kapitein worden.. net omdat hij nog meer hooi op zijn vork gaat nemen.
Awel ja dat ook dus :)
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Peet »

Stylisimo schreef: Timmy kroop deels uit onmacht, deels uit instructies tussen z'n 2 centrale verdedigers en dat kun je opvangen als team.
Vormer doet het omgekeerde, maar dan in aanvallend opzicht en dat lukt dan niet?
Dat gaat mijn petje te boven :p

Alles valt toch op te vangen als team?
Als je met een box2box als Vormer speelt heb je een Timmy nodig. Al stond hij wel veel te laag met momenten (understatement van jewelste i know)
Vanaken speelt hierdoor ook automatisch lager want dat kieken zonder kop loopt altijd maar vooruit die gaten in...
MPH liet altijd een flank open voor een opkomende back of een inkomende Vormer. Speel je met beide flanken hoog dan heeft Vormer sowieso al minder ruimte om in te komen. En je kunt Vormer toch gerust meegeven om meer z'n momenten te kiezen? Hij wordt aanbeden als de modelprof, dan mag hij er ook naar handelen. Want soms heb ik het gevoel dat hij maar z'n ding doet op dat veld ten koste van alles en iedereen rond hem.

Daarom, een middenveld Nakamba, Vormer Vanaken lijkt mij nog altijd perfect mogelijk. Ook in een 433, maar dan een logische 433. Hoge flanken, Vormer als lopende man. Vanaken hoog om de 3 aanvallers voor hem te bedienen.
Als Vormer wat meer z'n momenten weet te kiezen, zal Vanaken minder geneigd zijn om altijd zo laag te komen. Plus je crëert er een verrassingseffect mee. Iets wat onder MPH volledig verdwenen was. Goeie intenties, maar als je altijd maar hetzelfde opnieuw doet is er nog weinig verrassing aan ;)
Ben het volledig eens enkel niet over Vanaken. Haal die aub weg van de 10. Misschien deels door Vormer, maar hij voelt zich ook veel beter in zijn vel iets lager op het veld. Ik blijf erbij, gebruik die zoals Kums, en zijn rendement gaat omhoog schieten.
Probleem is dat je dan moet kiezen tussen Vanaken en Vormer en dat durfde MPH niet.
Gebruikersavatar
Bosko10
Tester
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jul 2017, 12:41

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Bosko10 »

Peet schreef:
Stylisimo schreef: Timmy kroop deels uit onmacht, deels uit instructies tussen z'n 2 centrale verdedigers en dat kun je opvangen als team.
Vormer doet het omgekeerde, maar dan in aanvallend opzicht en dat lukt dan niet?
Dat gaat mijn petje te boven :p

Alles valt toch op te vangen als team?
Als je met een box2box als Vormer speelt heb je een Timmy nodig. Al stond hij wel veel te laag met momenten (understatement van jewelste i know)
Vanaken speelt hierdoor ook automatisch lager want dat kieken zonder kop loopt altijd maar vooruit die gaten in...
MPH liet altijd een flank open voor een opkomende back of een inkomende Vormer. Speel je met beide flanken hoog dan heeft Vormer sowieso al minder ruimte om in te komen. En je kunt Vormer toch gerust meegeven om meer z'n momenten te kiezen? Hij wordt aanbeden als de modelprof, dan mag hij er ook naar handelen. Want soms heb ik het gevoel dat hij maar z'n ding doet op dat veld ten koste van alles en iedereen rond hem.

Daarom, een middenveld Nakamba, Vormer Vanaken lijkt mij nog altijd perfect mogelijk. Ook in een 433, maar dan een logische 433. Hoge flanken, Vormer als lopende man. Vanaken hoog om de 3 aanvallers voor hem te bedienen.
Als Vormer wat meer z'n momenten weet te kiezen, zal Vanaken minder geneigd zijn om altijd zo laag te komen. Plus je crëert er een verrassingseffect mee. Iets wat onder MPH volledig verdwenen was. Goeie intenties, maar als je altijd maar hetzelfde opnieuw doet is er nog weinig verrassing aan ;)
Ben het volledig eens enkel niet over Vanaken. Haal die aub weg van de 10. Misschien deels door Vormer, maar hij voelt zich ook veel beter in zijn vel iets lager op het veld. Ik blijf erbij, gebruik die zoals Kums, en zijn rendement gaat omhoog schieten.
Probleem is dat je dan moet kiezen tussen Vanaken en Vormer en dat durfde MPH niet.

Ben wel het eens met Stylisimo. Hou die flanken hoog, heeft Vormer ook helemaal geen nood om daar ruimte gaan zoeken. Kan hij komen daar waar het gevaarlijk is, door het centrum in de ruimte achter Vanaken die hoger speelt. Als je Vanaken die volle verantwoordelijkheid geeft, een werker als Nakamba in z'n rug heeft , dan is hij voor mij iemand die echt mooi dingen kan laten zien en onze vleugels en spits perfect in stelling kan brengen. Veel sneller dan hij nu meestal doet, maar dat ligt niet enkel aan hem. Maar eerder aan de statische en vaak voorspelbare looplijnen die er bij MPH waren ingeslopen.

Zonder nieuwe zotte transfers zal Nakamba-Vormer-Vanaken volgens mij het startende trio zijn. En hopelijk komt Welsey goed terug, maakt hij verder progressie als hij speelkansen krijgt en zie ik het wel goed lopen.
Gebruikersavatar
Bosko10
Tester
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jul 2017, 12:41

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Bosko10 »

Peet schreef: ik hoop dat de 6 niet meer de opdracht krijgt om tussen de CV's te gaan lopen... Daar krijg ik echt het schijt van.
Volledig mee eens. Man daar heb ik me al dood aan geërgerd! :suicide:
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Stylisimo »

Bosko10 schreef:
Peet schreef: Ben het volledig eens enkel niet over Vanaken. Haal die aub weg van de 10. Misschien deels door Vormer, maar hij voelt zich ook veel beter in zijn vel iets lager op het veld. Ik blijf erbij, gebruik die zoals Kums, en zijn rendement gaat omhoog schieten.
Probleem is dat je dan moet kiezen tussen Vanaken en Vormer en dat durfde MPH niet.

Ben wel het eens met Stylisimo. Hou die flanken hoog, heeft Vormer ook helemaal geen nood om daar ruimte gaan zoeken. Kan hij komen daar waar het gevaarlijk is, door het centrum in de ruimte achter Vanaken die hoger speelt. Als je Vanaken die volle verantwoordelijkheid geeft, een werker als Nakamba in z'n rug heeft , dan is hij voor mij iemand die echt mooi dingen kan laten zien en onze vleugels en spits perfect in stelling kan brengen. Veel sneller dan hij nu meestal doet, maar dat ligt niet enkel aan hem. Maar eerder aan de statische en vaak voorspelbare looplijnen die er bij MPH waren ingeslopen.

Zonder nieuwe zotte transfers zal Nakamba-Vormer-Vanaken volgens mij het startende trio zijn. En hopelijk komt Welsey goed terug, maakt hij verder progressie als hij speelkansen krijgt en zie ik het wel goed lopen.
Ik zie Vanaken hoog ook wel functioneren. Als hij lopende mensen rond hem heeft, is er geen betere om die passes te geven. (in onze jupkes league that is)
Al begrijp ik ook volledig dat z'n rendement hoger zal liggen als hij lager staat. Ergens logisch gevolg ook.
Is Vormer of mss Vanlerberghe dan de loper rond hem, maakt me niet uit. Zolang de rest maar meer in evenwicht staat.

Feit is wel dat we Coopman missen om Vanaken concurrentie te geven, want momenteel zie ik niemand in onze kern daarvoor dienen...
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Stylisimo »

Bosko10 schreef:
Peet schreef: ik hoop dat de 6 niet meer de opdracht krijgt om tussen de CV's te gaan lopen... Daar krijg ik echt het schijt van.
Volledig mee eens. Man daar heb ik me al dood aan geërgerd! :suicide:
Iedere 6 moet dat sowieso doen als het nodig is. Timmy had het probleem dat dat nogal veel nodig was door z'n gebrek aan snelheid.
Een 6 moet toch kunnen rugdekking geven als een centrale verdediger moet uitstappen om een hoge back op te vangen. Dan kruip je vanzelf tussen die 2 centrale verdedigers. Aangezien MPH altijd een boulevard aanlegde voor z'n backs kwam dat nogal veel voor. Timmy staat dan nog eens 10m lager om z'n snelheid op te vangen en dan krijg je een onbestaand middenveld als gevolg.

Man wat ben ik blij dat MPH weg is. Ondanks z'n verwezenlijkingen!
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Khas »

Stylisimo schreef: Iedere 6 moet dat sowieso doen als het nodig is. Timmy had het probleem dat dat nogal veel nodig was door z'n gebrek aan snelheid.
Een 6 moet toch kunnen rugdekking geven als een centrale verdediger moet uitstappen om een hoge back op te vangen. Dan kruip je vanzelf tussen die 2 centrale verdedigers. Aangezien MPH altijd een boulevard aanlegde voor z'n backs kwam dat nogal veel voor. Timmy staat dan nog eens 10m lager om z'n snelheid op te vangen en dan krijg je een onbestaand middenveld als gevolg.

Man wat ben ik blij dat MPH weg is. Ondanks z'n verwezenlijkingen!
Zeg dit een half jaar eerder en je werd hier half doodgeschoten.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Stylisimo »

Dan kon ik dat nog niet zeggen omdat hij nog niet weg was
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Gunt
Profvoetballer
Berichten: 443
Lid geworden op: 30 mei 2016, 22:58

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Gunt »

Khas schreef:
Stylisimo schreef: Iedere 6 moet dat sowieso doen als het nodig is. Timmy had het probleem dat dat nogal veel nodig was door z'n gebrek aan snelheid.
Een 6 moet toch kunnen rugdekking geven als een centrale verdediger moet uitstappen om een hoge back op te vangen. Dan kruip je vanzelf tussen die 2 centrale verdedigers. Aangezien MPH altijd een boulevard aanlegde voor z'n backs kwam dat nogal veel voor. Timmy staat dan nog eens 10m lager om z'n snelheid op te vangen en dan krijg je een onbestaand middenveld als gevolg.

Man wat ben ik blij dat MPH weg is. Ondanks z'n verwezenlijkingen!
Zeg dit een half jaar eerder en je werd hier half doodgeschoten.
Ik vind het nog steeds een onbegrijpelijke uitspraak.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Gratchski »

Gunt schreef:
Khas schreef:
Stylisimo schreef: Iedere 6 moet dat sowieso doen als het nodig is. Timmy had het probleem dat dat nogal veel nodig was door z'n gebrek aan snelheid.
Een 6 moet toch kunnen rugdekking geven als een centrale verdediger moet uitstappen om een hoge back op te vangen. Dan kruip je vanzelf tussen die 2 centrale verdedigers. Aangezien MPH altijd een boulevard aanlegde voor z'n backs kwam dat nogal veel voor. Timmy staat dan nog eens 10m lager om z'n snelheid op te vangen en dan krijg je een onbestaand middenveld als gevolg.

Man wat ben ik blij dat MPH weg is. Ondanks z'n verwezenlijkingen!
Zeg dit een half jaar eerder en je werd hier half doodgeschoten.
Ik vind het nog steeds een onbegrijpelijke uitspraak.
waarom? het was duidelijk dat het verhaal ten einde was.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Stylisimo »

Er is spijtig genoeg maar 1 Sir Alex Ferguson ☹️
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Gunt
Profvoetballer
Berichten: 443
Lid geworden op: 30 mei 2016, 22:58

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Gunt »

Gratchski schreef:
Gunt schreef:
Khas schreef:
Stylisimo schreef: Iedere 6 moet dat sowieso doen als het nodig is. Timmy had het probleem dat dat nogal veel nodig was door z'n gebrek aan snelheid.
Een 6 moet toch kunnen rugdekking geven als een centrale verdediger moet uitstappen om een hoge back op te vangen. Dan kruip je vanzelf tussen die 2 centrale verdedigers. Aangezien MPH altijd een boulevard aanlegde voor z'n backs kwam dat nogal veel voor. Timmy staat dan nog eens 10m lager om z'n snelheid op te vangen en dan krijg je een onbestaand middenveld als gevolg.

Man wat ben ik blij dat MPH weg is. Ondanks z'n verwezenlijkingen!
Zeg dit een half jaar eerder en je werd hier half doodgeschoten.
Ik vind het nog steeds een onbegrijpelijke uitspraak.
waarom? het was duidelijk dat het verhaal ten einde was.
Omdat er nog steeds geen enkele indicatie is dat het zoveel beter zal gaan nu MPH vervangen is.
We (jullie) verwachten allemaal een veel frisser voetballend Club en vermoedelijk willen jullie dit ook nog eens gekoppeld zien aan dezelfde of betere resultaten.
Ik wil nog zien of dat haalbaar is met deze spelers. Zelfs voor het frissere voetbal zal geduld nodig zijn.
In tegenstelling tot jullie (ik veralgemeen, ik weet het) onthoud ik van de periode MPH ook de goeie matchen en de keren waarop hij tactisch kon verrassen. Ik heb ook wel gezien dat Club vorig seizoen minder kon begeesteren dan de 2 jaargangen ervoor, maar leg de 'schuld' daarvoor hoofdzakelijk bij de spelers. Leggen zij de wilskracht/overtuiging aan de dag van vorig seizoen, is het een heel ander verhaal en stond er geen maat op FCB in de Belgische competitie. Ik wil nog zien of die mentaliteit onder een nieuwe coach automatisch wel opnieuw opgebracht kan worden.
It's a mental game.
De makkelijkste oplossing in zo'n situatie is inderdaad de coach vervangen. Maar ik betwijfel heel hard of dat de beste oplossing is.
Doordat MPH zelf wilde stoppen, waren er ook weinig andere opties natuurlijk.
Moest het zo geweest zijn dat hij wel wilde doordoen, had ik daar onmiddellijk voor getekend - gekoppeld aan een grondige vernieuwing van onze spelerskern.
Plaats reactie