Nieuws Club Brugge
Re: Nieuws Club Brugge
Indien waar kunnen we net zo goed opgeven en volgend jaar weer beginnen, maar dan zonder Europees voetbal. Erger dan Martinez. Er is toch iets heel erg mis met het bestuur als ze denken dat deze incapable vent ons hachje even gaat redden.
Argumenteer? Je kent hem persoonlijk? Supporter van Fulham en Bournemouth?
Iedereen verdient zijn kans maar ik moet zeggen dat ik toch ook niet warm wordt van Scott Parker.
Ik volg het Engelse voetbal al een tijdje en zie wel wat matchen. (Grote supporter van Liverpool)
Mijn pro's en contra's bij zijn aanstelling:
PRO:
- Met Fulham en Bournemouth uit de Championsship geraakt (deze komt terug in de contra's). Dat hij het zowel bij Fulham en bij Bournemouth slecht deed in de PL is omdat beide besturen de vinger op de knip hielden. De laatste jaren overleef je niet als promovendus met je team waarmee je promoveerde. Norwich is een typische jojo-ploeg, Fulham idem. Ofwel moet je een hele rits nieuwe spelers halen (zie Nottingham Forrest dit seizoen; en dan nog) ofwel moet je een geoliede machine hebben (Sheffield United onder Chris Wilder met zijn 3-5-2 en zijn wide-centerbacks die mee de overlap maakten). Zeker de selectie van Bournemouth dit seizoen is echt niet om warm van te worden.
- Ervaring op een hoog niveau in de PL en Championship (in mijn ogen een zeer zware competitie).
- Ervaring met moeilijke karakters: Mitrovic en Knockaert bij Fulham. Maar zolang je wint is niemand eigenlijk een moeilijk karakter.
NEUTRAAL: speelde meestal 4-3-3 (punt naar achter) of 4-2-3-1. Voor zover ik mij herinner met vaak overlappende backs. Bij Fulham uiteraard met hoge voorzetten, maar dat lijkt mij daar een keuze geweest te zijn omdat je met Mitrovic zit.
Kan bijgeleerd hebben na beide ontslagen.
CONTRA:
- Geen ervaring met België of kent zijn tegenstanders niet. Zeer moeilijk om dan halfweg het seizoen in te stappen.
- Heeft telkens aan een seizoen mogen beginnen als trainer. Wat is hij waard om halfweg in te stappen?
- Het feit dat hij 2x niet overleefde in de PL toont ook aan dat hij tactisch niet altijd de zwaktes van een tegenstander weet te vinden. Ik herinner mij een match Fulham vs Liverpool waar Liverpool echt schietoefeningen hield. Mogen we uit deze 2 ontslagen ook afleiden dat hij een crisissituatie niet kan omkeren? (Bij ons toch wel een vorm van crisis en vormdip).
- Geen ervaring met Europees voetbal als trainer.
- De laatste jaren breken heel erg weinig tot geen Engelse trainers echt door. (Southgate en Potter kan je toch echt geen toppers noemen?). Welk niveau heeft die trainersopleiding dan?
- Het is niet echt "de grote naam" waarvan de meesten het eens waren dat dat nodig was.
Mijn conclusie: Vorige zomer lekte het ook uit dat ze met Hoefkens bezig waren en uiteindelijk werd hij het.
Nu lekt het weer uit dat ze verregaande gesprekken hebben, dus ga ik er al van uit dat het Parker wordt.
Ofwel is onze Club op zijn huidige limieten gebotst en vinden trainers à la Hasenhüttl, Bosz,... ons en onze competitie (nog) niet interessant genoeg (of kunnen/willen we die salarissen niet betalen) en moesten we dus voor plan C of D of... gaan;
ofwel hebben ze zich laten inpakken door de argumenten dat hij uit de PL komt.
Ze zullen wel eens bij Odoi geluisterd hebben.
Net zoals bij de aanstelling van Hoefkens, is Parker nu niet de naam die ik verwachtte.
Als hij het wordt, moeten we hem en het team steunen en een kans geven. Maar het is niet dat er mij nu een blijheid overvalt zoals bij een toptransfer van bvb een Jutgla, Mignolet of Lang waarbij je als supporter het warm krijgt vanbinnen.
Het team heeft onze steun nu zeker nodig.
-
- Belofte
@sanders. Mooie analyse.
Ik word ook niet wild van parker als back up van het back up plan. Je mag eens een trainer van kaliber verwachten. Soit, we zien wel...
Mbt het team heeft onze steun nodig, lijkt het me net omgekeerd: bewijs nu eens constante vorm met het talent dat er is, maak jullie shirt nat, vecht...en de steun komt terug.
Ik word ook niet wild van parker als back up van het back up plan. Je mag eens een trainer van kaliber verwachten. Soit, we zien wel...
Mbt het team heeft onze steun nodig, lijkt het me net omgekeerd: bewijs nu eens constante vorm met het talent dat er is, maak jullie shirt nat, vecht...en de steun komt terug.
Het klopt dat er weer wat meer grinta of fightingspirit mag inzitten, maar dat lijkt mij geen voorwaarde voor onze steun.FrankFarinaII schreef: ↑31 dec 2022, 09:48 @sanders. Mooie analyse.
Wij zijn geen cinemapubliek die pas juichen als het goed gaat. Dat zijn we imo nooit geweest en mogen we zeker niet worden omdat we eens 3 titels op rij pakken.
Met spelers individueel nu uit te fluiten, help je niemand vooruit.
Ik hoop dat Scott Parker potentieel heeft en afgaande op wat hij gepresteerd heeft in de championship zijn er voorzichtige indicaties dat er iets inzit als trainer. Maar of hij de grote naam en de grote sprong voorwaarts is die het bestuur voor ogen heeft, dat durf ik toch te betwijfelen.
Hasenhuttl of Tedesco, 1 van die 2 had mij meer kunnen bekoren.
Hasenhuttl of Tedesco, 1 van die 2 had mij meer kunnen bekoren.
And it’s official (un) fortunately .
Trainer die blijkbaar maar 1 systeem heeft en niks bewezen heeft op het hoogste niveau als trainer hmmm. Hopelijk doet hij een Schreuderke.
Trainer die blijkbaar maar 1 systeem heeft en niks bewezen heeft op het hoogste niveau als trainer hmmm. Hopelijk doet hij een Schreuderke.
Ja die meningen van fans heeft iedereen online gelezen. Verder herhaal je als een papegaai heel vaag wat die supporters zeggen. De bluf dat jij 10 matchen van Bournemouth gezien hebt in championship call ik onmiddellijk. Negatief zijn is makkelijk, het onderbouwen blijkbaar stuk lastiger. Ben ik grote fan? Nee, maar ik ben ook niet voldoende geplaatst om mijn mening te geven omdat ik niet voldoende kennis heb over hem. Dus : voordeel van de twijfel.Yago schreef: ↑31 dec 2022, 18:54Gewoon volger van het Engelse voetbal in het algemeen. Parker speelt doodsaai voetbal en haalt geen resultaten. Vraag gerust meningen van fans van zijn vorige clubs.
Nee tuurlijk heb ik geen 10 matchen van Bournemouth in Championship gezien; Heb wel 10 matchen van Fulham in Premier League gezien onder Parker, en heb Bournemouth dit seizoen een pak slaag zien krijgen elke keer dat ze in beeld kwamen. Feit is dat die 2 ploegen er enorm op vooruit gingen nadat ze hem ontsloegen.Levi schreef: ↑31 dec 2022, 23:34Ja die meningen van fans heeft iedereen online gelezen. Verder herhaal je als een papegaai heel vaag wat die supporters zeggen. De bluf dat jij 10 matchen van Bournemouth gezien hebt in championship call ik onmiddellijk. Negatief zijn is makkelijk, het onderbouwen blijkbaar stuk lastiger. Ben ik grote fan? Nee, maar ik ben ook niet voldoende geplaatst om mijn mening te geven omdat ik niet voldoende kennis heb over hem. Dus : voordeel van de twijfel.Yago schreef: ↑31 dec 2022, 18:54Gewoon volger van het Engelse voetbal in het algemeen. Parker speelt doodsaai voetbal en haalt geen resultaten. Vraag gerust meningen van fans van zijn vorige clubs.
Ik loop op zich niet wild van Parker, maar ik ga er ook niet negatief over zijn voor hij een kans gekregen heeft. Een kans betekent trouwens meer dan 2 matchen, voor de mensen die na Genk al gal willen spuwen (ongeacht het resultaat).
En voor diegenen die roepen dat het geen grote naam is, welke grote naam loopt of liep er als trainer rond in België? Van Bommel - laatste ploegen telkens gefaald en ontslagen. Schreuder - assistent die voor het eerst hoofdcoach mocht worden. Die Deen van anderlecht - idem. Vrancken - had het enkel bij een mindere ploeg bewezen. Van Hazebroeck - kan het blijkbaar enkel bij Gent. Kompany - had nog niets bewezen als trainer.
De enige die een beetje "grote naam" was, is Clement toen hij naar ons kwam. Dus word wakker, toptrainers willen niet naar België komen - onze competitie heeft niets aantrekkelijks.
En voor diegenen die roepen dat het geen grote naam is, welke grote naam loopt of liep er als trainer rond in België? Van Bommel - laatste ploegen telkens gefaald en ontslagen. Schreuder - assistent die voor het eerst hoofdcoach mocht worden. Die Deen van anderlecht - idem. Vrancken - had het enkel bij een mindere ploeg bewezen. Van Hazebroeck - kan het blijkbaar enkel bij Gent. Kompany - had nog niets bewezen als trainer.
De enige die een beetje "grote naam" was, is Clement toen hij naar ons kwam. Dus word wakker, toptrainers willen niet naar België komen - onze competitie heeft niets aantrekkelijks.
Aanvullend : de coach speelt blijkbaar graag 4-3-3. Dat lijkt me een ideaal systeem voor onze flankspelers, enkel centraal achterin kan het een probleem opleveren voor het duo Mechele-Sylla, maar in een 4-3-3 met opkomende backs lijkt het me dat de 6 (Onyedika dus) indien nodig terugzakt dus defensief zou het ook goed moeten komen. De belangrijkste vraag is hoe lang het duurt voor hij zijn systeem erin krijgt.
Daum, Bolöni en Van Bommel zullen inderdaad de grootste (buitenlandse) namen zijn die het afgelopen decennium in België gecoached hebben. Elk van hen met een bepaalde kanttekening (op zijn retour, verbrande reputatie of recent mislukt elders). De Belgische competitie staat voor de meeste buitenlanders min of meer gelijk als niveau FC De Kampioenen. Je moet ook realistisch zijn in je verwachtingen en tenzij onze clubs het bv. meerdere seizoenen lang heel goed doen in Europa en ver doorstoten, of er komt een alsnog een BeNe-concept zal dat niet veranderen. Als je dan de afgelopen dagen namen als Luis Enrique ziet passeren in reacties... djeezes.t4nd schreef: ↑01 jan 2023, 10:33 Ik loop op zich niet wild van Parker, maar ik ga er ook niet negatief over zijn voor hij een kans gekregen heeft. Een kans betekent trouwens meer dan 2 matchen, voor de mensen die na Genk al gal willen spuwen (ongeacht het resultaat).
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
- Michael Jordan -
Artikel vandaag in SVM over de doorstroming van jeugdspelers naar ons eerste elftal: