Jouw Ideale Opstelling

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Bosko10
Tester
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jul 2017, 12:41

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Bosko10 »

Mochten ze 5-4-1, of nog beter 5-3-2 invullen dan is dat geen probleem nee :D Dan vertrek je ook met 3 vanachter, hoeft er geen middenvelder in te zakken en zo een man tekort te komen op het middenveld. Laat dan centraal vanachter maar inderdaad een stevige/duelkrachtige verdediger staan, zou ons zeker niet slecht uitkomen.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Khas »

Na twee jaar 5-4-1 is het voor mij genoeg geweest.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Peet »

Bosko10 schreef: Mochten ze 5-4-1, of nog beter 5-3-2 invullen dan is dat geen probleem nee :D Dan vertrek je ook met 3 vanachter, hoeft er geen middenvelder in te zakken en zo een man tekort te komen op het middenveld. Laat dan centraal vanachter maar inderdaad een stevige/duelkrachtige verdediger staan, zou ons zeker niet slecht uitkomen.
Zeg, met 4 op een lijn moet er ook niet iemand tussen de verdedigers in te zakken. Dat is zo'n dingetje van MPH en Simons waar ik absoluut niet van te spreken was.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3214
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Pica »

Khas schreef: Na twee jaar 5-4-1 is het voor mij genoeg geweest.
Tenzij als Vossen op het plein stond. Dan was het 5-5-0 :mrgreen:

Of alst tegen Gent was :lol:
Gebruikersavatar
Bosko10
Tester
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jul 2017, 12:41

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Bosko10 »

Peet schreef:
Bosko10 schreef: Mochten ze 5-4-1, of nog beter 5-3-2 invullen dan is dat geen probleem nee :D Dan vertrek je ook met 3 vanachter, hoeft er geen middenvelder in te zakken en zo een man tekort te komen op het middenveld. Laat dan centraal vanachter maar inderdaad een stevige/duelkrachtige verdediger staan, zou ons zeker niet slecht uitkomen.
Zeg, met 4 op een lijn moet er ook niet iemand tussen de verdedigers in te zakken. Dat is zo'n dingetje van MPH en Simons waar ik absoluut niet van te spreken was.

Dat is juist m'n punt, weg met die inzakker :D Wil je per se een 3de vanachter? Speel dan gewoon met 3 vanachter :D
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Peet »

Bosko10 schreef:
Peet schreef:
Bosko10 schreef: Mochten ze 5-4-1, of nog beter 5-3-2 invullen dan is dat geen probleem nee :D Dan vertrek je ook met 3 vanachter, hoeft er geen middenvelder in te zakken en zo een man tekort te komen op het middenveld. Laat dan centraal vanachter maar inderdaad een stevige/duelkrachtige verdediger staan, zou ons zeker niet slecht uitkomen.
Zeg, met 4 op een lijn moet er ook niet iemand tussen de verdedigers in te zakken. Dat is zo'n dingetje van MPH en Simons waar ik absoluut niet van te spreken was.

Dat is juist m'n punt, weg met die inzakker :D Wil je per se een 3de vanachter? Speel dan gewoon met 3 vanachter :D
Maar dan moet je zien hoe je gaat verdedigen. Laat je 1 flank zakken tot de lijn van de 3 (zoals Gent), of beide flanken. Van dat laatste ben ik ook hoegenaamd geen voorstander.. want dan komt er ook sowieso ruimte centraal, doordat de CM's moeten uitstappen om 2-1 op de flank te voorkomen.
Gebruikersavatar
Bosko10
Tester
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jul 2017, 12:41

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Bosko10 »

En waarom zou je zakken? Wat ik nu ga zeggen is wel gebaseerd op de jupiler league vooral :p Maar als club zijnde speel je (zoals het voor mij zou moeten) om te winnen, zorg je dat je altijd baas bent en het spel dicteert. Dat doe je door hoog te spelen, je tegenstander hoog en direct vast te zetten en zélf het tempo te bepalen. Speel je met 3 cv's, en dan 2 hoge backs (lage flanken hoe je het ook noemt) dan spelen die ook naar voor toe. Dwing je je tegenstander jou te volgen, en niet andersom. Tuurlijk zal je er wel eens achter moeten verdedigend maar en fond speel je vooruit. Volgt je tegenstander je niet op die flank, staat hij misschien wel alleen maar heb je zelf wel ergens anders op het veld een man meer situatie. Zelf een wedstrijd in handen nemen en je spel opdringen, dát mis ik echt. In het kampioenenjaar zag je dat wel in de PO's, druk naar voor direct, snel diepgang zoeken, etc..

Hoeft niet per se snel diep te spelen he, wil maar zeggen wat je plan ook is leg het op bij je tegenstander. Wees zelf baas over de match. En niet altijd dat afwachtende, en we zien wel wat de ander brengt enzovoort. Bah, zie ik echt niet graag. Kan je natuurlijk in eender welk systeem maar ik vind persoonlijk een goede 3-5-2 geschikt voor je wil op te leggen. Het gent systeem dat meer 3-4-3 variant is (zeker afgelopen seizoen), met dubbele flanken heeft niet alleen daar al zijn nut bewezen maar ligt mij persoonlijk minder.
DDN
Tester
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2017, 19:44

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door DDN »

Ik denk in deze ploeg dat er maar een 4-tal certidudes zullen zijn : Horvath, Denswil, Vormer en Rafa. De rest zal (hopelijk) gekozen worden naar gelang de tegenstander en of het een uit/thuis match is, daarmee bedoel ik dat je, in mijn ogen, beter niet met je aanvallendste opstelling begint in een uit-match anderlecht. Ik hoop natuurlijk wel dat Club altijd begint met ongeveer 5 Belgen aan de aftrap, ook al is geen enkele certitude een Belg (Rafa is een halve belg op zn pasport)
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Khas »

Hoe groot is jullie ideale kern? Ik heb het dan vooral in algemene termen.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Cedrinho »

Khas schreef: Hoe groot is jullie ideale kern? Ik heb het dan vooral in algemene termen.
3 doelmannen (3e is beloftengoalie)
2 linksbacks
2 rechtsbacks
5 centrale verdedigers
2 CVM's
2 CM's
2 CAM's/10
2 linksvoor
3 spitsen (1 kleine rappe, 1 targetman, 1 pure afwerker)
2 rechtsvoor

Deze 25 man lijkt me het minimum.

Eventueel nog aan te vullen met polyvalente spelers. Bvb 1 flankaanvaller die zowel rechts als links kan, 1 iemand die zowel CV als CVM kan, 1 iemand die op beide flanken kan verdedigen, ...

--------------------------------------

Voor het huidige Club dat 433 speelt zou dat dan zijn:
3 doelmannen (3e is beloftengoalie) => Horvath, Butelle OF Hubert, Teunckens
2 linksbacks => De Bock, Touba
2 rechtsbacks => Cools, Van Rhijn OF Palacios
5 centrale verdedigers => Engels, Poulain, Denswil, Mera, Masovic OF Mechele
2 CVM's => Nakamba, Vanlerberghe
2 CM's => Vormer, Claudemir OF Vanaken
2 CAM's/10 => (Coopman)
2 linksvoor => Izquierdo/Limbombe, Acolatse
3 spitsen (1 kleine rappe, 1 targetman, 1 pure afwerker) => Diaby, Vossen, Wesley
2 rechtsvoor => Rotariu, Refaelov

Van Izquierdo verwacht ik nog een vertrek. Butelle en Van Rhijn mogen dus weg en we hebben hun vervanging al.
Als Denswil en Engels dan toch zouden blijven, dan mag Masovic of Mechele uitgeleend worden.
Vlietinck terug naar beloften.

Het vertrek van Coopman is doodzonde, enige 10 in onze kern in mijn ogen. Vanaken zie ik liever op de CM concurreren met Vormer en Claudemir (waarvan Claudi mogelijk nog vertrekt dus). Het wordt hier dus wss Vormer en Claudemir op de CM en Vanaken op de CAM, maar soit, persoonlijk geen voorstander van.
Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Brechtje »

Vind je Rafa geen 10?
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Cedrinho »

Eerder een goeie/degelijke depanneur voor die positie.

EDIT/ En Rafa en Rotariu lijken me de enige rechtsbacks in de kern, daar waar andere flankspelers (Limbo, Izzy, Aco, Dennis) me best lijken op de linkerflank. Maar ik kan over Limbombe, Acolatse en Dennis niet echt oordelen, heb hen nog onvoldoende of niet aan het werk gezien.
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 17 jul 2017, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Cedrinho »

Zou zoiets werken?

Afbeelding

Reserven:
DM: Hubert, Teunckens
CV: Masovic, Mechele
FV: /
M: /
A: Izquierdo (ik ga uit van vertrek), Diaby, Limbombe, Strandberg, Vlietinck, Rotariu, Acolatse

Met andere woorden: in deze opstelling geen rol weggelegd voor de flankaanvallers...

Indien mét flankaanvallers, dan toch maar de 343?

Afbeelding

Reserven:
DM: Hubert, Teunckens
CV: Simons
FV: Palacios, Cools, Touba
M: Simons
A: Izquierdo (ik ga uit van vertrek), Diaby, Strandberg, Vlietinck



EDIT/ Deze oefening makend stel ik vast dat Teunckens uitgeleend mag worden, zelfs als Butelle vertrekt. Diaby en Strandberg mogen dan ook weg blijkbaar, wat ik in het geval van Diaby zonde zou vinden want ben wel fan eigenlijk. Vlietinck zie ik vooral bij de beloften spelen.
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 25 jul 2017, 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.
VictorDL
Tester
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:00

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door VictorDL »

Wat is er nu ineens mis met een 4-3-3? Met Nakamba-Vomer-Vanaken hebben we nu eens een sterk middenveld en we hebben een leger flankaanvallers. Djeezes seg.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Cedrinho »

Dat zowel Vormer als Vanaken een 8 zijn. Dat Vormer te beperkt is als 8 maar als captain wel constant zal spelen. En dat Vanaken geen 10 is.
Dus ofwel zet je er iemand bij die hun foutjes rechtzet, ofwel zet je andere namen.
Plaats reactie