Jouw Ideale Opstelling

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Brechtje »

Die eerste opstelling is plagiaat Cé :teach:
VictorDL
Tester
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:00

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door VictorDL »

Cedrinho schreef: Dat zowel Vormer als Vanaken een 8 zijn. Dat Vormer te beperkt is als 8 maar als captain wel constant zal spelen. En dat Vanaken geen 10 is.
Dus ofwel zet je er iemand bij die hun foutjes rechtzet, ofwel zet je andere namen.
Ah nu is Vanaken ook al geen 10 meer? Ok. Onder MPH wel nog? Met een middenveld Nakamba - Vormer heb je niemand die onze aanvallers kan wegsturen. 0,0 creativiteit.
Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Brechtje »

VictorDL schreef:
Cedrinho schreef: Dat zowel Vormer als Vanaken een 8 zijn. Dat Vormer te beperkt is als 8 maar als captain wel constant zal spelen. En dat Vanaken geen 10 is.
Dus ofwel zet je er iemand bij die hun foutjes rechtzet, ofwel zet je andere namen.
Ah nu is Vanaken ook al geen 10 meer? Ok. Onder MPH wel nog? Met een middenveld Nakamba - Vormer heb je niemand die onze aanvallers kan wegsturen. 0,0 creativiteit.
Vandaar dat je op de plaats van Vormer Vanaken moet zetten.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3503
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door IsO »

VictorDL schreef:
Cedrinho schreef: Dat zowel Vormer als Vanaken een 8 zijn. Dat Vormer te beperkt is als 8 maar als captain wel constant zal spelen. En dat Vanaken geen 10 is.
Dus ofwel zet je er iemand bij die hun foutjes rechtzet, ofwel zet je andere namen.
Ah nu is Vanaken ook al geen 10 meer? Ok. Onder MPH wel nog? Met een middenveld Nakamba - Vormer heb je niemand die onze aanvallers kan wegsturen. 0,0 creativiteit.
Vanaken kan op de 10, maar dat hoeft niet. Velen, waaronder Leko (zie een interview met hem van een jaar of 2 terug), zien in hem eerder een 8.

Verder is het ook niet noodzakelijk om met een 10 te spelen, zoals Cé hier doet uitschijnen. En áls je er al één gebruikt, hoeft dat niet noodzakelijk je meest creatieve speler te zijn. Je moet natuurlijk wel voldoende voetballend vermogen hebben op je middenveld, maar dat hoeft niet noodzakelijk van een klassieke 10 te komen. Juve speelde bijvoorbeeld een ganse periode zonder 10, maar met Pirlo als 'deep-lying playmaker', met daarvoor dan Vidal en Marchisio.

Mourinho gebruikte bij Chelsea Oscar als hardwerkende aanvallende middenvelder, met daarachter de meest creatieve speler (Fabregas), die werd bijgestaan door een harde werker/breker met volume (Matic).

Zo zijn er nog wel voorbeelden te vinden.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Cedrinho »

VictorDL schreef:
Cedrinho schreef: Dat zowel Vormer als Vanaken een 8 zijn. Dat Vormer te beperkt is als 8 maar als captain wel constant zal spelen. En dat Vanaken geen 10 is.
Dus ofwel zet je er iemand bij die hun foutjes rechtzet, ofwel zet je andere namen.
Ah nu is Vanaken ook al geen 10 meer? Ok. Onder MPH wel nog? Met een middenveld Nakamba - Vormer heb je niemand die onze aanvallers kan wegsturen. 0,0 creativiteit.
"Nu" :mrgreen:
Ik zeg al 3 jaar dat Vanaken geen speler is voor op de 10-positie. Voor mij zijn Vormer en Vanaken concurrenten voor dezelfde positie. Met andere woorden: geen EN maar OF; de ene back-up van de andere.
IsO schreef:
VictorDL schreef:
Cedrinho schreef: Dat zowel Vormer als Vanaken een 8 zijn. Dat Vormer te beperkt is als 8 maar als captain wel constant zal spelen. En dat Vanaken geen 10 is.
Dus ofwel zet je er iemand bij die hun foutjes rechtzet, ofwel zet je andere namen.
Ah nu is Vanaken ook al geen 10 meer? Ok. Onder MPH wel nog? Met een middenveld Nakamba - Vormer heb je niemand die onze aanvallers kan wegsturen. 0,0 creativiteit.
Vanaken kan op de 10, maar dat hoeft niet. Velen, waaronder Leko (zie een interview met hem van een jaar of 2 terug), zien in hem eerder een 8.

Verder is het ook niet noodzakelijk om met een 10 te spelen, zoals Cé hier doet uitschijnen. En áls je er al één gebruikt, hoeft dat niet noodzakelijk je meest creatieve speler te zijn. Je moet natuurlijk wel voldoende voetballend vermogen hebben op je middenveld, maar dat hoeft niet noodzakelijk van een klassieke 10 te komen. Juve speelde bijvoorbeeld een ganse periode zonder 10, maar met Pirlo als 'deep-lying playmaker', met daarvoor dan Vidal en Marchisio.

Mourinho gebruikte bij Chelsea Oscar als hardwerkende aanvallende middenvelder, met daarachter de meest creatieve speler (Fabregas), die werd bijgestaan door een harde werker/breker met volume (Matic).

Zo zijn er nog wel voorbeelden te vinden.
Ik heb het inderdaad meer over het profiel van een 10. Ik mis een creatieve middenvelder bij ons. Zo iemand die je opstelt en vrijheid geeft. Om het in FM-termen te zeggen: 10 spelers spelen 'rigide', die ene creatieveling in een vrije rol.
Als je bvb Nakamba-Vormer-Vanaken hebt op het middenveld en je voegt daar een Vazquez of Coopman aan toe waartegen je zegt van gewoon hun ding te doen in de mate van het mogelijke, dan zorg je voor iets meer verrassingsfactor.
Ik blijf denken aan die match op Standard waar Vazquez inviel. Voor Vazquez stond alles te 'stijf', met hem erbij draaide het plots meer. Vazquez stond niet gekend voor het uitvoeren van verdedigende taken, maar hij maakte zich steeds aanspeelbaar, lanceerde iemand met een lekker balletje en hup, die verdediging van de Rouches was aan flarden.
Zo iemand mis ik in onze kern. Hoeft daarom niet altijd te spelen, hangt af van de wensen van de T1, maar gewoon al het profiel in de kern hebben lijkt me erg nuttig. In mijn ogen zou Coopman dit kunnen, ook al lijkt het allemaal niet zo frivool bij hem.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Peet »

Het enige waar ik aan twijfel bij Vanaken op de CM is de balrecuperatie.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door JRut »

Met drie centraal achterin en Vormer centraal op het middenveld is een puzzel die nauwelijks te leggen valt, begint wel duidelijk te worden. Geen verwijt naar Ruud toe, maar wel echt iets waar we ons zorgen over moeten maken.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3214
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Pica »

JRut schreef: Met drie centraal achterin en Vormer centraal op het middenveld is een puzzel die nauwelijks te leggen valt, begint wel duidelijk te worden. Geen verwijt naar Ruud toe, maar wel echt iets waar we ons zorgen over moeten maken.
Na een nachtje ontnuchteren nog meer ervan overtuigd dat we gisteren Vormer op de rechtse flank hadden moeten dumpen, Jordi centraal achterin en Vanaken naast Nakamba. Zelfde 'formatie' mag dan nog van mij.
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Stylisimo »

Peet schreef: Het enige waar ik aan twijfel bij Vanaken op de CM is de balrecuperatie.
Onderschat hem niet op dat vlak. Maar na 60min is het meestal wel op bij hem dan.
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Blackburn »

---------------------Horvath------------------------
--------Engels-------Poulain-------Denswil------
-Vormer-----Vanaken----Nakamba----- Touba-
----------Refaelov----------------Limbombe------
-----------------------Vossen-----------------------

Met deze opstelling kan je nog veel kanten uit met de huidige kern. Heb ook heel wat spelers amper of niet zien spelen zoals een Vanlerberghe of een Acolatse

Centraal vanachter heb je met die 3, in de juiste rol, volgens mij de beste centrumverdediging van België.
Op de flanken kies ik voor loopvermogen. Op links kan je dan nog weg met Limbombe, Izzy of zelfs Rotariu. Maar die kan je ook allemaal een rijtje hoger kwijt. Al is daar geen enkele ideaal voor qua profiel. Izzy heeft in die rol al wel wat potten gebroken door zijn explosiviteit.
Nakamba als politie-agent... Vanaken metronoom.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Gratchski »

zou ik mee kunnen leven hoor.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Cedrinho »

Zo goed was Touba gisteren anders ook niet hoor. Ik geef De Bock dan toch nog de voorkeur.
Enfin, was een onnodige wissel ook.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Bosko »

Cedrinho schreef: Zo goed was Touba gisteren anders ook niet hoor. Ik geef De Bock dan toch nog de voorkeur.
Enfin, was een onnodige wissel ook.
De Bock zat al gans de tijd teken doen naar de bank, dus was wel nodig.
Laatst gewijzigd door Bosko op 27 jul 2017, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Jouw Ideale Opstelling

Bericht door Cedrinho »

Bosko schreef:
Cedrinho schreef: Zo goed was Touba gisteren anders ook niet hoor. Ik geef De Bock dan toch nog de voorkeur.
Enfin, was een onnodige wissel ook.
De Bock zat al gans de tijd teken doen naar de bank, dus was wel nodig.
Door die botsing in de 1e helft dan? Dan was hij beter onder de rust vervangen al.
Nu goed, sowieso ongelukkig moment om te vervangen, bij een inworp voor de tegenstander aan de eigen rechthoek..
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3214
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Pica »

Khas schreef: Dit wil ik zien met de voorlopige invulling van spelers. (er van uit gaande dat sommigen vertrekken)

Eigen spel maken
Afbeelding

De 4-3-3 egelstelling die we gewoon zijn.

PS. Limbombe en Coopman met een totaal andere invulling van positie, maar ik weet niet hoe ik het anders op papier kan zetten.
Afbeelding
Dit ging gisteren sowieso al beter gewerkt hebben, al ben ik niet rouwig dat we Claudemir kwijt zijn en dat we daar dan een Vanlerberghe kunnen zetten in de plaats. Vormer moet maar naar rechts dan.
Plaats reactie