wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

...we maken ook geen doelpunten meer he.
Club wordt meer en meer een sparringpartner voor andere teams.
1 overwinning in 8 matchen ondertussen? Wie kan daar nu tevreden over zijn
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Tenzij de internationale break soelaas brengt, zou het weer eens snel gedaan kunnen zijn dit seizoen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Peter schreef: 08 okt 2023, 15:47 Probleem blijft hetzelfde: de verdediging is slecht, we geven te veel kansen weg en pakken te makkelijk ne goal.
Deze match hebben we echt wel niet veel kansen weggegeven. We hebben de pech dat elke kans binnengaat, dat is iets anders. Ik had het gevoel dat ons middenveld te weinig grip had op de match en Jutglà voorin was toch ook niet dé oplossing :-(.
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Na de 1-0 geven we er nog twee weg in de eerste 20 minuten. Daarna geven we niks meer weg tot we weer is een comedy capers doelpunt pakken.

Jutgla alleen vanvoor is te licht, dat was verleden seizoen al duidelijk. Kunt dan wel kappen op Thiago maar die kan die positie wel aan.
Sanders
Supersub
Berichten: 1207
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Draai en keer het hoe je wil, 16 op 30, geen topper gewonnen en 5 punten achter op de eerste voorlopig (afhankelijk wat Union straks doet).
Je mag het dan geen crisis willen noemen, maar hiermee kan je absoluut niet thuiskomen.
Pech bij tegendoelpunten en eigen kansen of niet.
Laatst gewijzigd door Sanders op 08 okt 2023, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Akkoord. Moet na de break gewoon beter of we halen het niet.
Levi
A-kern
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Als je dan ziet wat Union presteert waar een hele ploeg vertrokken is en vergelijkt met wij die miljoenen smijten voor pakweg skoras en thiago dan zeg ik dat we structureel niet goed werken.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Levi schreef: 08 okt 2023, 20:44 Als je dan ziet wat Union presteert waar een hele ploeg vertrokken is en vergelijkt met wij die miljoenen smijten voor pakweg skoras en thiago dan zeg ik dat we structureel niet goed werken.

Right on!! :rock:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5334
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Levi schreef: 08 okt 2023, 20:44 Als je dan ziet wat Union presteert waar een hele ploeg vertrokken is en vergelijkt met wij die miljoenen smijten voor pakweg skoras en thiago dan zeg ik dat we structureel niet goed werken.
Klopt, hoe kan het in hemelsnaam dat Club seizoen na seizoen er maar niet in slaagt om goede spitsen aan te trekken?
Daarenboven is het niet halen van een echte leider in de verdediging voorbije zomer, schuldig verzuim.
Watanabe, die in het Belfius Basecamp op bezoek is geweest, was volgens Club niet goed genoeg...wat een flater. :facewall:
De sportieve cel en Mannaert zijn heel veel van hun pluimen aan het verliezen.
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Het zou misschien helpen als we onze spits niet altijd zo afvielen na een paar minder wedstrijden. Stond veel volk te roepen voor Jutgla, maar in matchen zoals gisteren is die te licht om de aanval te dragen, een euvel dat we ook verleden jaar hadden. Op dat vlak snap ik dan ook niet dat iedereen zo op Thiago sprong; ok het ziet er soms knullig uit, maar die weegt wel op een verdediging.

Geen centrale verdediger halen, dat is inderdaad schuldig verzuim.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1752
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Ok, het is misschien te weinig maar graag een klein beetje nuance aub.
We moeten toch ook zeggen dat het allemaal heel erg tegenzat gisteren.
De goal van Standard lijkt me inderdaad buitenspel te zijn, en het enige (afgeweken) schot tussen de palen diep in de 2de helft valt in doel.
Niet dat we daar zo veel doelgevaar tegenover gezet hebben maar alleszins voldoende om deze match normaliter op een cleane manier te winnen.
We gaan toch niet panikeren na speeldag 10 ?
Alsof de andere ploegen geen punten (zullen) laten liggen.
Genk speelt zogezegd het beste voetbal maar staat wel een punt achter ons.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3489
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 08 okt 2023, 16:34
Peter schreef: 08 okt 2023, 15:47 Probleem blijft hetzelfde: de verdediging is slecht, we geven te veel kansen weg en pakken te makkelijk ne goal.
Deze match hebben we echt wel niet veel kansen weggegeven. We hebben de pech dat elke kans binnengaat, dat is iets anders. Ik had het gevoel dat ons middenveld te weinig grip had op de match en Jutglà voorin was toch ook niet dé oplossing :-(.
0.51 expected goals voor Standard en daaruit scoren die 2 keer. Dan geef je inderdaad niet veel kansen weg. Ter referentie:
Antwerp: 0,81 xG tegen (tegen Eupen)
Gent en Genk, die tegen elkaar speelden, resp. 1,39 en 1,73 xG tegen
Union: 0,72 xG tegen aan de rust tegen STVV (heb geen full time stats voor die match)

Als je naar expected goals voor vs expected goals tegen kijkt, moesten we al heel wat meer punten gehad hebben. Alleen loopt het altijd ergens wel mis. Ongelukkige interventie eigen verdediging, keeper tegenstander die overperformt, tegengoals die praktisch uit de lucht komen vallen,...

Die verloren punten komen natuurlijk niet meer terug.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3489
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 09 okt 2023, 08:11
Levi schreef: 08 okt 2023, 20:44 Als je dan ziet wat Union presteert waar een hele ploeg vertrokken is en vergelijkt met wij die miljoenen smijten voor pakweg skoras en thiago dan zeg ik dat we structureel niet goed werken.
Klopt, hoe kan het in hemelsnaam dat Club seizoen na seizoen er maar niet in slaagt om goede spitsen aan te trekken?
Daarenboven is het niet halen van een echte leider in de verdediging voorbije zomer, schuldig verzuim.
Watanabe, die in het Belfius Basecamp op bezoek is geweest, was volgens Club niet goed genoeg...wat een flater. :facewall:
De sportieve cel en Mannaert zijn heel veel van hun pluimen aan het verliezen.
Ik wist niet dat Watanabe linksvoetig is?
[spoiler]
is hij niet
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5334
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 09 okt 2023, 09:56
Tiki Taka schreef: 09 okt 2023, 08:11
Levi schreef: 08 okt 2023, 20:44 Als je dan ziet wat Union presteert waar een hele ploeg vertrokken is en vergelijkt met wij die miljoenen smijten voor pakweg skoras en thiago dan zeg ik dat we structureel niet goed werken.
Klopt, hoe kan het in hemelsnaam dat Club seizoen na seizoen er maar niet in slaagt om goede spitsen aan te trekken?
Daarenboven is het niet halen van een echte leider in de verdediging voorbije zomer, schuldig verzuim.
Watanabe, die in het Belfius Basecamp op bezoek is geweest, was volgens Club niet goed genoeg...wat een flater. :facewall:
De sportieve cel en Mannaert zijn heel veel van hun pluimen aan het verliezen.
Ik wist niet dat Watanabe linksvoetig is?
[spoiler]
is hij niet
Maakt op zich weinig uit
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3489
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 08 okt 2023, 15:31 Ik snap niet hoe het kan, maar de voorbije 2 seizoenen is ongeveer alles wat fout kan lopen ook effectief fout gelopen. Als je deze match enkel naar de statistieken kijkt kan Club gewoon nooit verliezen - maar toch wordt het 2-1. Hun keeper pakt ongeveer alles of we shotten tegen de paal, bij ons wijkt de bal af zodat hij onhoudbaar wordt :-(.

Edit, ik had het eerste doelpunt niet gezien maar blijkbaar zijn er ook twijfels over de VAR-check en de buitenspellijn.

Nog eens terugkeren op deze discutabele buitenspelfase. Los van de vraag of je in zo'n omstandigheden hoegenaamd buitenspel moet afstraffen (zie standpunt Jan Mulder) geldt de regel nog altijd. Op dit beeld is te zien dat de rode lijn voor de witte lijn staat, waarbij de eerste reactie is: "buitenspel"! Op Sporza leggen ze echter uit dat, in geval er geen ruimte is tussen de rode en witte lijn, de beslissing van de lijnrechter telt. Aangezien de twee lijnen elkaar op deze foto raken, en de lijntjesman niet vlagde, werd het doelpunt van Bokadi goedgekeurd. (https://sporza.be/nl/2023/10/08/maar-li ... 790388006/)

Mijn bedenkingen: ik kende die regel niet, maar vind hem bijzonder vaag, en ook discutabel. Als ik dat beeld bekijk, lijkt die rode lijn mij dikker dan de witte (maar kan gezichtsbedrog zijn, of de rode die de witte overlapt). Dat brengt me echter meteen bij de vraag: "Is de dikte van de lijnen gereguleerd?". Indien dat vrij wordt bepaald door de VAR, kan je daarmee sjoemelen tot er inderdaad geen ruimte meer is tussen rode en witte lijn, of net wel. Dat zijn dingen die eigenlijk op dit niveau niet kunnen.

Op diezelfde webpagina van Sporza nog een fase uit Standard-Club (kan niet linken naar het filmpje zelf, excuses): de overtreding van Djenepo op de voet/enkel van Skov, waarover Hans achteraf zei dat dat altijd rood had moeten zijn, maar waarvoor Djenepo enkel een waarschuwing kreeg. Wat denken jullie?
Plaats reactie