wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1988
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Snap ik, ik ben er ook volledig mee akkoord :-).

Het is alleen soms vermoeiend hoe sommigen meegaan in de waan van de dag. De ene week is een speler een supertransfer, de week erop is het een flop. De ene week winnen we maar spelen we slecht voetbal dus is het niet goed, de andere week spelen we goed voetbal maar winnen we niet dus het is ook niet goed. Supporters moeten de zaken soms wat rationeler bekijken ;-).
maartendr81
Belofte
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Zoals je eerder al aangaf is het zeer moeilijk om de vinger erop te leggen, waar nu net het probleem zit. Voornamelijk het gebrek aan consistentie valt daarbij op. Dat maakt het des te moeilijker om een oorzakelijk verband te vinden. Toch denk ik dat de opeenvolging van kampioenschappen (6 op de laatste 9 jaar). We zijn de afgelopen jaren nooit meer dan 1 keer op rij niet kampioen geweest. En volgens mij zorgt dit toch voor een soort voldaanheid/laksheid die doorheen de volledige organisatie sijpelt. Dit lijkt mij namelijk des mensen en is daarom ook moeilijker om op te lossen. Zodra het wat minder gaat zal die honger automatisch opnieuw komen. Dit wil uiteraard niet zeggen dat we ons erbij moeten neerleggen. Maar dat gevoel heb ik ook niet. Er wordt momenteel hard gewerkt. Zowel door de ploeg (uitgezonderd skov ;) ) als door de omkadering. Alleen komt er het momenteel niet uit.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3622
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Damn, k*tgoal zeg, van een tot nu toe onzichtbare Pulisic
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1766
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Wat een klucht die rode kaart
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3622
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Manmanman
Sanders
Supersub
Berichten: 1289
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Verhaal van de laatste weken: efficiëntie!
We krijgen de eerste minuten (halve) kansen. Wil je meedoen op dat niveau, dan moet je genadeloos zijn en moeten die ballen binnen.
Want voor de rest doe je redelijk goed mee.
Rood voor Onyedika is in mijn ogen terecht. Dom, maar terecht. Je geeft de ref/VAR een excuus om rood te geven. Hij gaat met de studs, licht vooruit geheven, in het duel, raakt geen bal en gaat vol op de enkel van de tegenstander. Dat is dan "serious foul play" en dus rood.
Ik hoor nu veel supporters zeggen dat het belachelijk is dat het rood is. Welnu, was het omgekeerd, we schreeuwden allemaal, van de eerste tot de laatste, dat het donkerrood moest zijn.
We komen dan eigenlijk goed uit de kleedkamer en scoren via een heerlijke aanval 1-1. Jammer dat we het dan niet konden vasthouden en dat de 2-1 te snel viel. We konden ook vooraan geen bal bijhouden. Vooral Tomori leek bij wijlen alsof hij in duel moest gaan met kinderen die nog niet stevig op hun benen staan.
Met hun individuele flitsen van Leao en nadien Chukwueze en Okafor hadden we heel veel last.
De 2-1 en 3-1 zijn dan ook tekenen van kwaliteitsverschil: Reijnders komt 2 keer in een open schietpositie en legt het balletje simpel binnen. Wij hebben de eerste 15 minuten degelijke kansen en krijgen de bal niet voorbij de keeper.
Over de 1-1 ga ik niet veel woorden aan vuil maken: knullig.

Er werd voorspeld dat we minstens 8 punten moesten halen, als we bij de laatste 24 wouden zijn. Ik achtte het op voorhand al moeilijk, maar nu nog moeilijker. Hier was misschien iets te rapen.
We moeten nu al 6/6 halen op Celtic en thuis tegen Sporting. Celtic is misschien haalbaar, maar het is een away en Sporting is echt wel een deftige ploeg. Tegen Villa, Juve en City zie ik ons niets pakken.

De gok met Talbi en Seys tegen Theo en Leao was een grote gok, maar pakte niet echt goed uit. Seys (en nadien Sabbe) hadden het lastig in de één-op-één duels en Talbi had dikwijls last met het tempo. Laat het een les zijn voor de jonkies.
Onyedika pakt toch weeral een rode kaart op een plek waar het echt niet nodig is. Hij kan zo goed zijn, maar scouts zien ook zijn nonchalante matchen (Westerlo afgelopen weekend, STVV vorig seizoen) en zijn "domme" rode kaarten (gisteren en Fiorentina vorig seizoen).
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 333
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Jens27 »

Ach. Is een typisch voorbeeld van een beslissing op basis van de foto. De scheidsrechter excuseerde zich half bij Vanaken voor hij de kaart trok. Leek iets iets te zeggen in de trend van 'ik vind van niet maar ik moet wel'. De dynamiek was een zwaaiend been dat vol op de bal ging, komt daar (wild!) een paar benen onder glijden. Ongelukkig contact en lelijke impact. Men moet echt eens gaan stoppen hier altijd rood voor te trekken. Dat is geen 'foul play', dat is pech.
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 638
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Hannes »

Jens27 schreef: 23 okt 2024, 08:07 Ach. Is een typisch voorbeeld van een beslissing op basis van de foto. De scheidsrechter excuseerde zich half bij Vanaken voor hij de kaart trok. Leek iets iets te zeggen in de trend van 'ik vind van niet maar ik moet wel'. De dynamiek was een zwaaiend been dat vol op de bal ging, komt daar (wild!) een paar benen onder glijden. Ongelukkig contact en lelijke impact. Men moet echt eens gaan stoppen hier altijd rood voor te trekken. Dat is geen 'foul play', dat is pech.
Vol op de bal? Ge moet dat dringend eens goed herbekijken. Hij zet zijn voet voorbíj de bal. Het was simpelweg gevaarlijk wat hij deed. Als je op die manier in duel gaat kan je iemand lelijk blesseren. Conclusie: rood en uitsluiting zijn gewoon heel terecht, jammer genoeg.

Trouwens: ik heb me gestoord aan het commentaar van Aster. Hij zit op zijn plaats bij de VTM.
Sanders
Supersub
Berichten: 1289
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Hannes schreef: 23 okt 2024, 09:06
Jens27 schreef: 23 okt 2024, 08:07 Ach. Is een typisch voorbeeld van een beslissing op basis van de foto. De scheidsrechter excuseerde zich half bij Vanaken voor hij de kaart trok. Leek iets iets te zeggen in de trend van 'ik vind van niet maar ik moet wel'. De dynamiek was een zwaaiend been dat vol op de bal ging, komt daar (wild!) een paar benen onder glijden. Ongelukkig contact en lelijke impact. Men moet echt eens gaan stoppen hier altijd rood voor te trekken. Dat is geen 'foul play', dat is pech.
Vol op de bal? Ge moet dat dringend eens goed herbekijken. Hij zet zijn voet voorbíj de bal. Het was simpelweg gevaarlijk wat hij deed. Als je op die manier in duel gaat kan je iemand lelijk blesseren. Conclusie: rood en uitsluiting zijn gewoon heel terecht, jammer genoeg.

Trouwens: ik heb me gestoord aan het commentaar van Aster. Hij zit op zijn plaats bij de VTM.
Off-topic, maar uiteraard zit Aster op zijn plaats bij VTM. Past op gebied van voetbalkennis perfect bij Mulder, De Bilde en Degryse.
En liet zich door VTM overtuigen omdat hij wat dansprogramma's mocht presenteren.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3622
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Hannes schreef: 23 okt 2024, 09:06
Jens27 schreef: 23 okt 2024, 08:07 Ach. Is een typisch voorbeeld van een beslissing op basis van de foto. De scheidsrechter excuseerde zich half bij Vanaken voor hij de kaart trok. Leek iets iets te zeggen in de trend van 'ik vind van niet maar ik moet wel'. De dynamiek was een zwaaiend been dat vol op de bal ging, komt daar (wild!) een paar benen onder glijden. Ongelukkig contact en lelijke impact. Men moet echt eens gaan stoppen hier altijd rood voor te trekken. Dat is geen 'foul play', dat is pech.
Vol op de bal? Ge moet dat dringend eens goed herbekijken. Hij zet zijn voet voorbíj de bal. Het was simpelweg gevaarlijk wat hij deed. Als je op die manier in duel gaat kan je iemand lelijk blesseren. Conclusie: rood en uitsluiting zijn gewoon heel terecht, jammer genoeg.

Trouwens: ik heb me gestoord aan het commentaar van Aster. Hij zit op zijn plaats bij de VTM.
Reijnders gaat toch evenmin voor de bal? Die lijkt zijn steunbeen naast de bal te zetten om hem dan weg te schieten met zijn rechter, waarna Onyedika's voet op dat steunbeen belandt. Tackelt Reijnders met zijn linker OP de bal, dan stapt Onyedika erover en is er zogezegd niks aan de hand. Zie hier, vanaf 00:12: https://www.hln.be/champions-league/hij ... ~a558b26f/
Ik heb eigenlijk de indruk dat ze beiden voor de bal willen gaan, maar dat die wat "blijft steken" ofzo waardoor ze beiden verkeerd uitkomen.

Ik heb die fase gisteravond vergeleken met de veelbesproken fout van Witsel op Wasyl, lang geleden. Beide fases zijn 1-tegen-1 duels om de bal, zijn geen sliding tackles van diegene die de overtreding maakt, en beide leiden tot contact met grote (potentiële) impact op het been van de tegenstander. Maar het zijn ook beide fases die - qua intensiteit - op reële snelheid helemaal anders ogen dan vertraagd. Zie de reactie van Nzeyimana na die fase ("vertraagd ziet het er helemaal anders uit", nadat hij aanvankelijk zelfs dacht dat het om de beoordeling van een fout van Reijnders op Onyedika ging).

En dan rijst opnieuw de vraag: mag de VAR/de ref die fase vertraagd beoordelen, en is dat niet wat gisteren is gebeurd? Zie bijvoorbeeld die handsfase op het EK, waar de goal van Lukaku geloof ik werd afgekeurd na voorafgaandelijk (voor mij onvrijwillig) hands van assistgever Openda. Daar was de conclusie dat de VAR de beelden in reële snelheid moet tonen aan de veldreferee, wat blijkbaar niet gebeurde.

Hier stel ik vast dat de "laws of the game" het volgende meegeven:

Onder het hoofdstukje "Check":

"• The VAR can ‘check’ the footage in normal speed and/or in slow motion but, in general, slow-motion replays should only be used for facts, e.g. position of offence/player, point of contact for physical offences and handball, ball out of play (including goal/no goal); normal speed should be used for the ‘intensity’ of an offence or to decide if it was a handball offence." (zie https://downloads.theifab.com/downloads ... 24-25?l=en, blz. 147)

en nog, onder het hoofdstukje "Review":

"The referee can request different cameras angles/replay speeds but, in general, slow-motion replays should only be used for facts, e.g. position of offence/player, point of contact for physical offences and handball, ball out of play (including goal/no goal); normal speed should be used for the ‘intensity’ of an offence or to decide if it was a handball offence" (zelfde document, blz 149)

Zelfde regel als voor beoordelen handsbal lijken dus ook te gelden bij het beoordelen van de intensiteit van een overtreding. Werd deze regel hier opnieuw niet toegepast door VAR en/of scheidsrechter?
Sanders schreef: 23 okt 2024, 07:53 De 2-1 en 3-1 zijn dan ook tekenen van kwaliteitsverschil: Reijnders komt 2 keer in een open schietpositie en legt het balletje simpel binnen.
Daar ben ik het maar deels mee eens. Ze hadden het inderdaad moeilijk tegen die vinnige aanvallers van Milan, maar die 2 goals zijn ook gewoon het resultaat van het goed benutten van de man-meer-situatie (10 tegen 11).
Sanders schreef: 23 okt 2024, 07:53 De gok met Talbi en Seys tegen Theo en Leão was een grote gok, maar pakte niet echt goed uit. Seys (en nadien Sabbe) hadden het lastig in de één-op-één duels en Talbi had dikwijls last met het tempo. Laat het een les zijn voor de jonkies.
Ik denk (gokje) dat er voor Talbi werd geopteerd omdat die wellicht wat beter zijn verdedigende taken uitvoert dan Skov, tegen de vaak opkomende Theo Hernandez (niet de eerste de beste toch). Ik vond eigenlijk dat hij zijn taken ook vrij goed vervulde, tot hij (logisch) werd gewisseld voor een middenvelder na de rode kaart voor Onyedika.

En dat Seys, Sabbe of om het even wie het niet gemakkelijk ging hebben tegen de snelle, sterke en dribbelvaardige Leão, in '21-'22 niet toevallig speler van het jaar in de Serie A, viel op voorhand te voorspellen natuurlijk. Jonge gasten betalen vaak leergeld in zo'n matchen, maar die komen er wel. Het is ook niet dat er veel andere/betere opties waren op de backs. De Cuyper tegen zijn voet op rechtsback kon ook, maar dan zat je op linksback weer met een gelijkaardig probleem als gisteren op rechts, want Meijer (de man met het meeste ervaring daar) is nog onvoldoende (wedstrijd)fit.
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Polbemol »

Hannes schreef: 23 okt 2024, 09:06
Jens27 schreef: 23 okt 2024, 08:07 Ach. Is een typisch voorbeeld van een beslissing op basis van de foto. De scheidsrechter excuseerde zich half bij Vanaken voor hij de kaart trok. Leek iets iets te zeggen in de trend van 'ik vind van niet maar ik moet wel'. De dynamiek was een zwaaiend been dat vol op de bal ging, komt daar (wild!) een paar benen onder glijden. Ongelukkig contact en lelijke impact. Men moet echt eens gaan stoppen hier altijd rood voor te trekken. Dat is geen 'foul play', dat is pech.
Vol op de bal? Ge moet dat dringend eens goed herbekijken. Hij zet zijn voet voorbíj de bal. Het was simpelweg gevaarlijk wat hij deed. Als je op die manier in duel gaat kan je iemand lelijk blesseren. Conclusie: rood en uitsluiting zijn gewoon heel terecht, jammer genoeg.

Trouwens: ik heb me gestoord aan het commentaar van Aster. Hij zit op zijn plaats bij de VTM.
Als Onyedika bij Milan zou gespeeld hebben, dan vonden we het allemaal Donkerrood.... . (off topic: VTM? klank uit, Radio aan!)
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5380
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Het is frappant dat er werkelijk niemand is bij Club die dit seizoen een constant en aanvaardbaar niveau haalt.
De efficiëntie van de aanvallers is te laag, ze laten teveel kansen onbenut en de efficiëntie van de verdedigers is te laag want
we slikken te veel en te makkelijk goals. Het missen van aanspeelpunt Nilsson is een zware aderlating voor de huidige kern.
Heretic
Tester
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 nov 2023, 17:15

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Heretic »

In de aanval teren we bijna volledig op Tzolis. Skoras en Talbi zijn voor mij gewoonweg ( nog ) niet het niveau van Club. Skov is hopeloos uit vorm.
Nilsson zou eigenlijk onze tweede spits moeten zijn ( breekijzer ) . Eerste spits ontbreekt daar echt.
Middenveld kunnen we kort zijn : te plat , spelen voorlopig niet als een geheel , scoren niet en je hebt geen deftige wissels en vooral geen top 8. Verdediging ok , ook al heb je nog altijd geen deftige 4. En Mignolet mag eens stoppen met zijn Fc de kampioenen geklungel. Onze sportief manager mag dringend eens uit een ander vaatje gaan tappen en wat deftige transfers realiseren nadat je zoveel tientallen miljoenen binnengekregen hebt om dan zo een onhomogene kern samen te stellen met gewoon te weinig kwaliteit voor de miljoenen die ze uitgegeven hebben.
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 333
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Jens27 »

Hoe lang gaan ze wachten met Furo?
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5380
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Heretic schreef: 23 okt 2024, 22:36 In de aanval teren we bijna volledig op Tzolis. Skoras en Talbi zijn voor mij gewoonweg ( nog ) niet het niveau van Club. Skov is hopeloos uit vorm.
Nilsson zou eigenlijk onze tweede spits moeten zijn ( breekijzer ) . Eerste spits ontbreekt daar echt.
Middenveld kunnen we kort zijn : te plat , spelen voorlopig niet als een geheel , scoren niet en je hebt geen deftige wissels en vooral geen top 8. Verdediging ok , ook al heb je nog altijd geen deftige 4. En Mignolet mag eens stoppen met zijn Fc de kampioenen geklungel. Onze sportief manager mag dringend eens uit een ander vaatje gaan tappen en wat deftige transfers realiseren nadat je zoveel tientallen miljoenen binnengekregen hebt om dan zo een onhomogene kern samen te stellen met gewoon te weinig kwaliteit voor de miljoenen die ze uitgegeven hebben.
Het verval in niveau van Jutgla is opzienbarend, hoe goed die was in de CL, zo slecht is hij nu. Bovendien komt deze speler het beste tot zijn recht in een 2spitsen systeem, als zwerver rond een targetspits. Voorts zijn er teveel jongens die (nog) geen meerwaarde zijn voor de A ploeg zoals ; Talbi, Vetlesen, Skoras, Vermant, ...
Ik reken daar eigenlijk ook Skov bij, die maar 1 op de 2 of 3 matchen er echt zin in heeft.
Een topper op de nr.8 ontbreekt ook, waar Vetlesen teleurstelt. Romero is alsnog niet de verhoopte leider in de defensie.
Wat mij betreft zijn van de nieuwkomers enkel Tzolis, Nilsson en Jashari versterkingen gebleken totnogtoe.
Plaats reactie