Nieuws Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Nergens
A-kern
Berichten: 472
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:44

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Nergens »

Sowieso krijgen die wel specialekes die men bij de overheid/bank/... (waar overuren verboden/op 5min juist betaald worden) niet hebben.

Als niet ieder kwartiertje overuur betaald krijgen betekent dat al mijn collega's veel hechter en beter samenwerken heb ik dat er zeker voor over, op kwaliteit van 'werkleven'/de 8uur per dag die je op kantoor doorbrengt mag er van mij zeker ook een prijs (van niet betaald overuur zolang het nu ook niet over dozijnen gaat) staan.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1333
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door PetjeFCB »

Nergens schreef: Sowieso krijgen die wel specialekes die men bij de overheid/bank/... (waar overuren verboden/op 5min juist betaald worden) niet hebben.

Als niet ieder kwartiertje overuur betaald krijgen betekent dat al mijn collega's veel hechter en beter samenwerken heb ik dat er zeker voor over, op kwaliteit van 'werkleven'/de 8uur per dag die je op kantoor doorbrengt mag er van mij zeker ook een prijs (van niet betaald overuur zolang het nu ook niet over dozijnen gaat) staan.

Werk elke week 45-50 uur, 39 uur betaald, geen overuren betaald en niet in recup. Mijn collega's ook. Soms wat frustrerend, maar je kan ook andere voldoening uit je job halen(het goed slagen van een project bv)

Edit: gisteren bv van 8u15 tot 19u, normale uren waren van 8u30 tot 16u
Laatst gewijzigd door PetjeFCB op 30 jul 2016, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MattJensen
A-kern
Berichten: 589
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:01
Locatie: Humbeek

Re: RE: Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door MattJensen »

PetjeFCB schreef:
Nergens schreef: Sowieso krijgen die wel specialekes die men bij de overheid/bank/... (waar overuren verboden/op 5min juist betaald worden) niet hebben.

Als niet ieder kwartiertje overuur betaald krijgen betekent dat al mijn collega's veel hechter en beter samenwerken heb ik dat er zeker voor over, op kwaliteit van 'werkleven'/de 8uur per dag die je op kantoor doorbrengt mag er van mij zeker ook een prijs (van niet betaald overuur zolang het nu ook niet over dozijnen gaat) staan.

Werk elke week 45-50 uur, 39 uur betaald, geen overuren betaald en niet in recup. Mijn collega's ook. Soms wat frustrerend, maar je kan ook andere voldoening uit je job halen(het goed slagen van een project bv)

Edit: gisteren bv van 8u15 tot 19u, normale uren waren van 8u30 tot 16u
Dat is een kwestie van mentaliteit en inderdaad voldoening uit je werk halen. Ik zit er standaard ook aan en ga er geregeld over. Overuren, dat bestaat in mijn hoofd gewoon niet. Ik heb een job, daar hangt een verantwoordelijkheid aan vast en je wordt beoordeeld op basis van wat je aflevert. Niet op basis van hoelang je aanwezig bent.
#ZonderJenne
Nergens
A-kern
Berichten: 472
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:44

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Nergens »

Is toch hetgeen ik zeg/bedoel? Had mijn stage gedaan in Atlanta bij een redelijk groot vastgoedkantoor, het eerste gesprek bij sollicitaties vroeg de ceo aan de solicitant "do you want me to become rich?" praktisch iedereen zegt ja, de één wat overtuigender dan de ander (bij een nee zou gesprek direct over zijn), waarop hij zegt "perfect, because if you can make me rich, I can make you rich". Over the top Amerikaans natuurlijk, maar vond het wel geniaal en het zorgde er ineens voor dat de trend van één hechte groep waarbij de één inspringt voor een ander zonder (directe) compensatie.

Als ik dat vergelijk met sommige bedrijven in Belgie, kon het verschil niet groter zijn.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RE: Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Cedrinho »

MattJensen schreef: Ik heb een job, daar hangt een verantwoordelijkheid aan vast en je wordt beoordeeld op basis van wat je aflevert. Niet op basis van hoelang je aanwezig bent.
Was dat maar overal zo.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: RE: Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Peet »

MattJensen schreef: Ik heb een job, daar hangt een verantwoordelijkheid aan vast en je wordt beoordeeld op basis van wat je aflevert. Niet op basis van hoelang je aanwezig bent.
Maar er is geen wettelijk kader. De werkgever heeft de verplichting om zijn werknemer (GEEN leidinggevende functie) recup te geven/overuren uit te betalen.
Dus enorm dom/arrogant van VM om deze stoere praat te verkopen in een interview. Structueel overwerk voor werknemers duidt op een tekort aan personeel of tekort aan delegering van taken. [/quote]
Laatst gewijzigd door Peet op 31 jul 2016, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: RE: Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door zegmaardag »

Peet schreef:
MattJensen schreef: Ik heb een job, daar hangt een verantwoordelijkheid aan vast en je wordt beoordeeld op basis van wat je aflevert. Niet op basis van hoelang je aanwezig bent.
Maar er is geen wettelijk kader. De werkgever heeft de verplichting om zijn werknemer (GEEN leidinggevende functie) recup te geven/overuren uit te betalen.
Dus enorm dom/arrogant van VM om deze stoere praat te verkopen in een interview. Structueel overwerk voor werknemers duidt op een tekort aan personeel of tekort aan delegering van taken.
[/quote]

't is door mensen die zich vastpinnen op de klok & niet op hun verantwoordelijkheid,hoe klein die ook is dat we een generatie hebben die steeds meer wil & steeds minder geeft.
Ik werk ook 45-50 uur & wordt er 39 betaald. Met alle respect, maar je iets of wat een man bent met eergevoel, zit je daar niet mee in. (Tenzij je thuissituatie dit écht niet toelaat: ziekte, handicap,...)
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: RE: Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Peet »

zegmaardag schreef:
Peet schreef:
MattJensen schreef: Ik heb een job, daar hangt een verantwoordelijkheid aan vast en je wordt beoordeeld op basis van wat je aflevert. Niet op basis van hoelang je aanwezig bent.
Maar er is geen wettelijk kader. De werkgever heeft de verplichting om zijn werknemer (GEEN leidinggevende functie) recup te geven/overuren uit te betalen.
Dus enorm dom/arrogant van VM om deze stoere praat te verkopen in een interview. Structueel overwerk voor werknemers duidt op een tekort aan personeel of tekort aan delegering van taken.
't is door mensen die zich vastpinnen op de klok & niet op hun verantwoordelijkheid,hoe klein die ook is dat we een generatie hebben die steeds meer wil & steeds minder geeft.
Ik werk ook 45-50 uur & wordt er 39 betaald. Met alle respect, maar je iets of wat een man bent met eergevoel, zit je daar niet mee in. (Tenzij je thuissituatie dit écht niet toelaat: ziekte, handicap,...)
Ja, daar zit een groot deel waarheid in. Ik persoonlijk ben soms 30u/week op kantoor maar in closings 45/50u. Bij mij is dat dus prima in balans.
Wat ik eigenlijk bedoel:
- Dom van VM om dingen te gaan verkondigen die in strook zijn met de sociale wetgeving.
- Wetgever verplicht werkgevers overuren uit te betalen/recupereren net om structureel overwerk van werknemers uit de weg te gaan.
Minder overwerk -> Meer jobs -> Minder werkloosheid.
Laatst gewijzigd door Peet op 31 jul 2016, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Bosko »

Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: RE: Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door BlueJedi »

zegmaardag schreef:
Peet schreef:
MattJensen schreef: Ik heb een job, daar hangt een verantwoordelijkheid aan vast en je wordt beoordeeld op basis van wat je aflevert. Niet op basis van hoelang je aanwezig bent.
Maar er is geen wettelijk kader. De werkgever heeft de verplichting om zijn werknemer (GEEN leidinggevende functie) recup te geven/overuren uit te betalen.
Dus enorm dom/arrogant van VM om deze stoere praat te verkopen in een interview. Structueel overwerk voor werknemers duidt op een tekort aan personeel of tekort aan delegering van taken.
't is door mensen die zich vastpinnen op de klok & niet op hun verantwoordelijkheid,hoe klein die ook is dat we een generatie hebben die steeds meer wil & steeds minder geeft.
Ik werk ook 45-50 uur & wordt er 39 betaald. Met alle respect, maar je iets of wat een man bent met eergevoel, zit je daar niet mee in. (Tenzij je thuissituatie dit écht niet toelaat: ziekte, handicap,...)
Ik ga eventjes de filosofische toer op

De topmannen van zo een grote bedrijven die worden slapend rijk op de middenklasse die volop overuren kloppen die niet worden uitbetaald en dat wordt allemaal geaccepteerd en geslikt onder de noemer eergevoel. Ondertussen moeten we bijna de helft van ons salaris afstaan aan belastingen die dan gebruikt worden voor de uitkeringen te betalen van al die werklozen die geen werk vinden mede omdat de gemiddelde werkmens 50% teveel zit te werken door onbetaald overuren te kloppen. Ik stel het nu simplistisch voor maar systeem zoals het nu is klopt toch niet. We zouden er steeds op vooruit moeten gaan qua welvaart als maatschappij en dat zou volgens mij ervoor moeten zorgen dat we met zijn allen minder tijd in werk moeten steken ipv steeds maar meer. Die onbetaalde overuren die we met zijn allen kloppen dat is voor niks goed behalve de zaken van de grote baas vullen en de huidige werkloosheid verder in stand houden.

Ik zat zelf ook met zo een job, nu doe ik hetzelfde werk bij ander bedrijf maar die verwachten niet dat je zomaar overuren maakt en als het nodig is dan vragen ze je het en betalen ze die zonder problemen uit. Ik doe mijn job ook nog met volle overtuiging en eergevoel voor mijn werk en heb nog nooit zo een hechte groep collega's gehad. Voel mij veel comfortabeler en gelukkiger nu dan toen en naar mijn gevoel draait dit bedrijf ook veel beter dan mijn vorig bedrijf. Heb ook vele collega's die bijvoorbeeld 4/5de werken en als je u daar op organiseert dan draait alles gewoon prima. Het idee dat je voor success met zen allen 50-60 uren per week moet werken is wat mij betreft een serieus achterhaald idee. Succes komt veeleer van op een betere manier te werken eerder dan gewoon harder of meer te werken.
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: RE: Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door BlueJedi »

BlueJedi schreef:
zegmaardag schreef:
Peet schreef:
MattJensen schreef: Ik heb een job, daar hangt een verantwoordelijkheid aan vast en je wordt beoordeeld op basis van wat je aflevert. Niet op basis van hoelang je aanwezig bent.
Maar er is geen wettelijk kader. De werkgever heeft de verplichting om zijn werknemer (GEEN leidinggevende functie) recup te geven/overuren uit te betalen.
Dus enorm dom/arrogant van VM om deze stoere praat te verkopen in een interview. Structueel overwerk voor werknemers duidt op een tekort aan personeel of tekort aan delegering van taken.
't is door mensen die zich vastpinnen op de klok & niet op hun verantwoordelijkheid,hoe klein die ook is dat we een generatie hebben die steeds meer wil & steeds minder geeft.
Ik werk ook 45-50 uur & wordt er 39 betaald. Met alle respect, maar je iets of wat een man bent met eergevoel, zit je daar niet mee in. (Tenzij je thuissituatie dit écht niet toelaat: ziekte, handicap,...)
Ik ga eventjes de filosofische toer op

De topmannen van zo een grote bedrijven die worden slapend rijk op de middenklasse die volop overuren kloppen die niet worden uitbetaald en dat wordt allemaal geaccepteerd en geslikt onder de noemer eergevoel. Ondertussen moeten we bijna de helft van ons salaris afstaan aan belastingen die dan gebruikt worden voor de uitkeringen te betalen van al die werklozen die geen werk vinden mede omdat de gemiddelde werkmens 50% teveel zit te werken door onbetaald overuren te kloppen. Ik stel het nu simplistisch voor maar systeem zoals het nu is klopt toch niet. We zouden er steeds op vooruit moeten gaan qua welvaart als maatschappij en dat zou volgens mij ervoor moeten zorgen dat we met zijn allen minder tijd in werk moeten steken ipv steeds maar meer. Die onbetaalde overuren die we met zijn allen kloppen dat is voor niks goed behalve de zakken van de grote baas vullen en de huidige werkloosheid verder in stand houden. Waar ik het wel mee eens ben is dat het soort mensen die gewoon komen werken, hun gazet lezen en wachten tot ze naar huis mogen en voor de rest niks productief doen evengoed in de betaalde werkloosheid kunnen gaan zitten, die brengen inderdaad niks bij.

Ik zat zelf ook met zo een job waar je meer moest werken dat je betaald kreeg, nu doe ik hetzelfde werk bij ander bedrijf maar die verwachten niet dat je zomaar overuren maakt en als het nodig is dan vragen ze je het en betalen ze die zonder problemen uit. Ik doe mijn job ook nog met volle overtuiging en eergevoel voor mijn werk en heb nog nooit zo een hechte groep collega's gehad. Voel mij veel comfortabeler en gelukkiger nu dan toen en naar mijn gevoel draait dit bedrijf ook veel beter dan mijn vorig bedrijf. Heb ook vele collega's die bijvoorbeeld 4/5de werken en als je u daar op organiseert dan draait alles gewoon prima. Het idee dat je voor success met zen allen 50-60 uren per week moet werken is wat mij betreft een serieus achterhaald idee. Succes komt veeleer van op een betere manier te werken eerder dan gewoon harder of meer te werken.
Laatst gewijzigd door BlueJedi op 31 aug 2016, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
james
Profvoetballer
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 jul 2016, 21:06
Locatie: BRUGGE

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door james »

we moeten het dus met deze kern doen tot begin 2017 , tjah ?
Laatst gewijzigd door james op 01 sep 2016, 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Brechtje »

james schreef: we moeten het dus met deze kern doen tot begin 2017 , tjah ?
Met een mindere kern speelden we vorig seizoen kampioen, tjah?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5336
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Brechtje schreef:
james schreef: we moeten het dus met deze kern doen tot begin 2017 , tjah ?
Met een mindere kern speelden we vorig seizoen kampioen, tjah?
Idd, maar onze start doet totnogtoe niet veel goeds vermoeden. Afwachten...
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1333
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door PetjeFCB »

Tiki Taka schreef:
Brechtje schreef:
james schreef: we moeten het dus met deze kern doen tot begin 2017 , tjah ?
Met een mindere kern speelden we vorig seizoen kampioen, tjah?
Idd, maar onze start doet totnogtoe niet veel goeds vermoeden. Afwachten...
Idd, maar onze start vorig jaar was niet beter... Aan het einde van de rit waren we toch kampioen...
Plaats reactie