[7.] Nicolò Tresoldi

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler

Re: [7.] Nicolò Tresoldi

Bericht door IsO »

Tresoldi gisteren in actie met Duitsland u21 tegen Letland u21 (qualifiers Euro u21). Scoorde een hattrick
[spoiler]
(eerste goal wel nipt buitenspel denk ik, maar bon, mooie prestatie!)
Hier een korte samenvatting: https://youtu.be/VXxME6eFXAY?si=VULlUPiT-LR5pNMt
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

Hopelijk begint hij bij Club ook te scoren de komende matchen.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Vorig jaar nog in de Duitse tweede klasse, gisteren op zijn 21ste een dikke match in de Champions League, met de openingstreffer en vooral veel en hard werk voor de ploeg. Chapeau! Hopen dat hij een constante in zijn spel kan brengen en dit niveau geregeld kan benaderen. In elk geval: wat een potentieel!
CRS006
Jeugdspeler

Bericht door CRS006 »

IsO schreef: 19 sep 2025, 09:48 Vorig jaar nog in de Duitse tweede klasse, gisteren op zijn 21ste een dikke match in de Champions League, met de openingstreffer en vooral veel en hard werk voor de ploeg. Chapeau! Hopen dat hij een constante in zijn spel kan brengen en dit niveau geregeld kan benaderen. In elk geval: wat een potentieel!
Is nog piepjong en zal wss zeer wisselvallig zijn dit seizoen. Maar heeft zeer veel potentieel. Lijkt steeds zeer goed zijn positie te kiezen (ook al gezien de vorige wedstrijden). Zie ook bv zijn hattrick bij Duitsland.

Geef die jongen goeie aanvoer en vertrouwen en die gaat knallen hoor. Had nu nog soms wat pech in de afwerking en stootte enkele keren op een goeie keeper.
Heretic
Jeugdspeler

Bericht door Heretic »

IsO schreef: 19 sep 2025, 09:48 Vorig jaar nog in de Duitse tweede klasse, gisteren op zijn 21ste een dikke match in de Champions League, met de openingstreffer en vooral veel en hard werk voor de ploeg. Chapeau! Hopen dat hij een constante in zijn spel kan brengen en dit niveau geregeld kan benaderen. In elk geval: wat een potentieel!
Blij dat we andere spelers hebben die op 5-6 kansen er wel in slagen om meer dan 1 goal te scoren.
Heretic
Jeugdspeler

Bericht door Heretic »

Hij was deze keer eens een beetje deftig in de bal houden. Maar eerlijk zijn afwerking was gewoon op 3de provinciale niveau
Heretic
Jeugdspeler

Bericht door Heretic »

Kan die kerel er komen … misschien wel . Hebben we meer nodig nu om kampioen te spelen, beker en CL iets te tonen. Meer dan ja
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Hij was meer dan 'deftig' in de bal bijhouden. Hans omschreef hem na de match als 'uitstekend' in dat onderdeel. Had 1 key pass en 2/3 van zijn lange passes kwamen toe. 29 touches waarvan 7 in de carré (FBREF), en 1,16 xG waaruit 1 goal valt (https://www.sportinglife.com/football/l ... -shot-maps). Zijn grootste kans werkte hij gewoon af, zijn tweede grootste werd goed gepakt door de keeper van Monaco. Dramatisch zou ik dat niet noemen, hoewel het inderdaad nog wat beter kan. Benieuwd of hij de lijn kan doortrekken tegen STVV.
maartendr81
Profvoetballer

Bericht door maartendr81 »

ik krijg het gevoel dat de keuze tussen Vermant en Tresoldi als maar moeilijker aan het worden is. Ook gisteren, ondanks die eerste 30 minuten, vond ik hem weer goed spelen.
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

maartendr81 schreef: 22 sep 2025, 10:40 ik krijg het gevoel dat de keuze tussen Vermant en Tresoldi als maar moeilijker aan het worden is. Ook gisteren, ondanks die eerste 30 minuten, vond ik hem weer goed spelen.
Vertrouwen doet veel met een spits.
Duffman
Invaller

Bericht door Duffman »

maartendr81 schreef: 22 sep 2025, 10:40 ik krijg het gevoel dat de keuze tussen Vermant en Tresoldi als maar moeilijker aan het worden is. Ook gisteren, ondanks die eerste 30 minuten, vond ik hem weer goed spelen.
Twee jonge, gretige honden en verschillende types. Laat ze mekaar maar beconcurreren om die basisplaats op training... goed voor ons. En Nilsson is een derde optie als je rust en ervaring nodig hebt.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Pica
Sleutelspeler

Bericht door Pica »

Veel te vroeg om nu al met conclusies te komen.
Er zit zeker een positieve evolutie in deze jongen zijn spel en dat uit zich nu ook in goals (top é!).

Feit blijft wel dat dit nog veeeeeel meer bevestiging vraagt voor we daar verdere conclusies rond maken.
Duffman
Invaller

Bericht door Duffman »

Pica schreef: 22 sep 2025, 11:23 Veel te vroeg om nu al met conclusies te komen.
Er zit zeker een positieve evolutie in deze jongen zijn spel en dat uit zich nu ook in goals (top é!).

Feit blijft wel dat dit nog veeeeeel meer bevestiging vraagt voor we daar verdere conclusies rond maken.
Dat klopt absoluut, maar hetzelfde geldt in tegengestelde richting (overdreven negativisme door bepaalde personen). Ik stoor mij mateloos aan het van meet af aan afbreken van jonge gasten door sommige forumleden. Als 'supporter' zou je eigenlijk net het omgekeerde moeten doen. Om maar niet te zeggen dat de meeste succesvolle spitsen in de recente Club-geschiedenis (weliswaar na een aarzelende beginperiode) onbekende - ik zal maar de retoriek van collega-forumleden gebruiken - snottebellen ofwel afdankertjes waren die elders niet voldeden. Het zijn net de 'gevestigde waarden' waar veel voor betaald werd (Yaremchuk, Nilsson...) die eerder door de mand vallen.

Club maakt gevestigde waarden, we kopen ze niet.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Peter
Invaller

Bericht door Peter »

Duffman schreef: 22 sep 2025, 11:10
Twee jonge, gretige honden en verschillende types. Laat ze mekaar maar beconcurreren om die basisplaats op training... goed voor ons. En Nilsson is een derde optie als je rust en ervaring nodig hebt.
Nilsson voor rust? Die man kan geen bal bijhouden, die invalbeurt gisteren was om mee te janken. Meer fouten gemaakt dan ballen geraakt. Nee, een rustpunt vanvoor hebben we niet.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Peter schreef: 22 sep 2025, 12:38
Duffman schreef: 22 sep 2025, 11:10
Nilsson voor rust? Die man kan geen bal bijhouden, die invalbeurt gisteren was om mee te janken. Meer fouten gemaakt dan ballen geraakt. Nee, een rustpunt vanvoor hebben we niet.
Tresoldi deed dat anders uitstekend (dixit Hans) tegen Monaco, de bal bijhouden zodat de ploegmaats kunnen opschuiven.

De wedstrijd van gisteren heb ik niet gezien, dus kan moeilijk oordelen over zijn prestatie (los van zijn goal). In het Nieuwsblad krijgt hij 6/10, met als vermelding;
Scoorde op zijn typische manier de 2-0. Club zal er mee moeten leven: niet aanwezig in het combinaties maar heel gevaarlijk in het vijandelijke strafschopgebied.
Kijk dan uit nieuwsgierigheid op WhoScored naar zijn Stats, en was inderdaad wel wat minder aan de bal dan tegen Monaco (34 touches in 93 minuten tegen Monaco vs 20 in 77 minuten tegen STVV). Anderzijds lijkt z'n heatmap te suggereren dat hij wel degelijk enkele keren terugkeerde naar eigen helft om daar een "touch" te laten noteren (https://www.whoscored.com/matches/19049 ... st-truiden). En verder zie ik ook (player statistics ==> Passing) dat hij 2 op 2 geslaagde "long balls", 2 op 2 geslaagde doorsteekballen (voor beide stats het meeste van de ploeg) en 1 key pass heeft. Valt dan precies toch nog mee met dat niet aanwezig zijn... Maar zij die de match zagen mogen me tegenspreken natuurlijk
Plaats reactie