[Voorzitter] Bart Verhaeghe

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Peet »

#ojjustice
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Pica »

Khas schreef: #freethenipple
Die is al vrij :teach:
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Gratchski »

#jesuisG
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Clubpolska »

#freeVerhaeghe'sNipple
Oh Frail.
Gebruikersavatar
BinonFCB
Invaller
Berichten: 852
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:05
Locatie: Vlaams-Brabant, Leuven

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door BinonFCB »

#fuckverhaeghe€9/CLticket
Laatst gewijzigd door BinonFCB op 14 okt 2016, 03:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#MaximeLestienne16 #Elkedagzat28 #Noord222
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door fcb 4 life »

Club Brugge heeft geen foutenmarge meer. Het moét haast winnen in anderlecht om nog uitzicht te hebben op een nieuwe titel. Hoogspanning in het Astridpark. Het is des te opvallend dat de voorzitters van beide clubs bereid waren om in het voorprogramma te zitten. Mokerslagen vielen er niet, hooguit plaagstootjes. Verhaeghe: “Gij kunt mijn vader zijn, Roger.” Vanden Stock: “Ik ben zondag liever in mijn plaats dan in die van u.”
[spoiler]
Heren, om te beginnen, hoe moeten we jullie relatie noemen - zijn jullie collega’s, vrienden...?
Roger Vanden Stock: “We zien mekaar vaak, hé Bart. We zijn meer dan collega’s en iets minder dan vrienden - ‘vrienden’, da’s nog iets anders. ‘Goede collega’s’ is een mooie term. Onze samenwerking is tip top.”
Bart Verhaeghe: “Je kunt niet naast het leeftijdsverschil kijken, natuurlijk. Ik ga niet zeggen dat Roger mijn vader kon zijn, maar toch... (lacht) Mijn respect en waardering voor Roger is bijzonder groot. Onze karakters vullen elkaar perfect aan. Van mijn kant voel ik genegenheid. Roger is wat ik noem ‘een grijze, wijze man’ - hij kan relativeren maar ook doordrukken waar het moet, hij onderscheidt wat belangrijk is en wat niet, en hij neemt de juiste beslissingen; Roger Vanden Stock is een autoriteit in het Belgische voetbal.”
Vanden Stock: “Bart is op het goede moment in de bond gekomen. Hij slaagt erin om daar een moderne organisatie neer te zetten - hij gaat rechtdoor, hé (glimlacht).”

Het stoort u niet dat hij tevens voorzitter is van Club Brugge? U verdenkt hem niet van belangenvermenging?
Vanden Stock: “Het zou me storen mocht er iemand zitten die niet de kwaliteiten heeft. Ach, er is jaren gezegd dat anderlecht een hand in het Belgische voetbal had, en nu wordt dat gezegd van Bart... Ik zié dat hij handelt in het algemeen belang. En de dag dat hij dat niét meer doet, zal ik het hem zeggen.”

Het is zondag ook de clásico in Spanje tussen Real Madrid en Barcelona - we zien het beide voorzitters niet doen, om vooraf gezellig samen te komen. Dank hiervoor.
Verhaeghe: “Wij zullen meer manieren hebben dan de voorzitters van Madrid en Barcelona (lacht). Waarom niet, hé? anderlecht en Club Brugge hebben de laatste vijftig jaar van ons voetbal gedomineerd - we delen heel wat geschiedenis en emoties. Ter gelegenheid van een belangrijke wedstrijd als die van zondag zag ik dit initiatief wel zitten.”
Vanden Stock: “Ik ben zondag liever in mijn plaats dan in die van hem (lacht).”

Blijft Club Brugge na afgelopen weekend jullie grootste uitdager?
Vanden Stock: “Ik denk het wel, al is er met AA Gent een kandidaat-kampioen bijgekomen. Anderzijds, Bart, ’t is tijd dat jullie eens winnen, hé (lacht).”Is het een voordeel voor Club dat anderlecht donderdag nog verlengingen speelde in Manchester?
Verhaeghe: (knikt) “Twee jaar geleden zaten wij in dezelfde situatie - en nog zwaarder. We moesten naar Kiev om er de kwartfinale van de Europa League te spelen tegen Dnipro - da’s toch nog iets anders dan naar Manchester vliegen -, én we speelden de bekerfinale.”

Hebben jullie toen dáárom de titel verloren?
Verhaeghe: “Ja. Emotioneel was het op na de uitschakeling in Kiev, met een owngoal dan nog. De ontgoocheling in de kleedkamer was toen zó groot - ik heb spelers zien huilen.”

Je zou kunnen denken dat het ritme van Europees voetbal hélpt om tegenstanders in de Belgische competitie opzij te zetten.
Verhaeghe: “Dat is iets van tien jaar geleden. Het internationale voetbal is zoveel beter, sterker en sneller geworden. Als je de parameters zou zien van de match van anderlecht tegen Manchester United zul je vaststellen hoéveel ‘high runs’ zij hebben gelopen, hoé groot de intensiteit wel was...”

U moet tevreden zijn dat Michel Preud’homme dan toch op de bank mag zitten na de uitspraak van de Geschillencommissie Hoger Beroep?
Verhaeghe: “Ik was niet gelukkig met de veroordelingen van vorige week (Verhaeghe verwijst hiermee tevens naar de schorsing voor Poulain, red). Ik ben mij bewust van de voorbeeldfunctie van een topclub als Club Brugge, maar ik kan de emoties begrijpen en plaatsen.”
Vanden Stock: “Michel is op en naast het terrein een ander mens. Ce n’est pas le même homme. Soms overdrijft hij, en overdrijft hij fel. Maar het maakt deel uit van het personage Preud’homme.”

Zou een trainer van anderlecht zich op zo’n manier mogen gedragen langs de lijn?
Vanden Stock: “Het zou me ambeteren. Als het buiten proportie gaat, heb ik daar een probleem mee. Het is een traditie op anderlecht dat de trainer zich waardig gedraagt, en ík zal die traditie niet veranderen.”

Daarom bent u ook afgestapt van het idee om Hein Vanhaezebrouck trainer van anderlecht te maken, niet?
Vanden Stock: “Geen commentaar. Dat is nu geen actualiteit. Maar ’t is duidelijk: of dat nu Preud’homme, Vanhaezebrouck of Mourinho is - ik zou hetzelfde standpunt innemen.”
Verhaeghe: “Kijk, weinig Belgische trainers kunnen het palmares van Michel Preud’homme voorleggen. Dat palmares is gebaseerd op veel drive - laten we daar geen afbreuk aan doen. In een gesprek is Michel de meest rationele, aimabele man die je je kunt inbeelden.”

Maar moet zijn opvolger minder emotioneel zijn?
Verhaeghe: “Ik wil vooral een goéie trainer - da’s het allerbelangrijkste; één die mijn ploeg laat winnen.”

Als we u vragen naar één speler van anderlecht die u charmeert, wie noemt u dan?
Verhaeghe: “Tielemans. Ik heb hem ook bij de nationale ploeg kunnen observeren - die jongen heeft gigantische sprongen gezet. Tielemans is de exponent van het niveau van het Belgische voetbal dat omhoog is gegaan. Wij moeten alleen nog onderdoen voor Engeland, Duitsland en Frankrijk, en voor de linkerkolom in Spanje en Italië - niet voor hun rechterkolom. Nederland en alles wat ten noorden ligt is minder, alles voorbij Duitsland en ten zuiden is ook niet beter. Dat wil zeggen dat wij pakweg de vijfde competitie van Europa zijn; België is geen opstapje meer. En Tielemans is daar de exponent van - verstandig, heel rijp en volwassen, op nochtans zeer jonge leeftijd.”
Vanden Stock: “Het wordt zeer moeilijk voor ons om Tielemans deze zomer te houden, net als Dendoncker.”

Ook Dendoncker?
Vanden Stock: (knikt) “Het wordt lastig.”

Is de hoogconjunctuur van ons voetbal dan te danken aan de invoering van play-off 1?
Vanden Stock: “De evolutie waarover Bart spreekt, is niet te weerleggen. Met ons voetbal zijn we van de dertiende naar de achtste plaats op de ranking geklommen. En we kunnen nóg klimmen, want Russische en Oekraïense clubs staan kunstmatig boven ons. Is dat nu te wijten aan de play-offs? Ik denk het wel.”
Verhaeghe: “We moeten naar een format met minder wedstrijden, Roger.”
Vanden Stock: “Ja, da’s waar.”
Verhaeghe: “Ik ben overtuigd dat een Belgische club de finale van de Europa League kan halen. Maar dan moet zij in de best mogelijke omstandigheden daar naartoe gebracht worden - da’s nu niet het geval. Het zou toch niet mogen dat anderlecht twee keer tegen Manchester United moet spelen temidden playoffs met óók nog eens midweekvoetbal? Pas op, het is een algemeen fenomeen, hoor. Zo’n Messi, die stópt niet meer met voetballen. Als wij in België niet aan zelfdestructie willen doen, moéten we naar een competitieformule met minder matchen. En al zeker in een systeem met play-offs moet je de punten niet gaan delen - dan kun je net zo goed de vierkantswortel nemen. Om concreet op de vraag te antwoorden: de positieve evolutie van ons voetbal was er volgens mij ook gekomen in een ‘normale’ competitie, met een ‘normale’ format...”
Vanden Stock: “Ik herhaal mijn persoonlijke standpunt, ook al mag ik dat misschien niet luidop verkondigen vanuit mijn rol als voorzitter van de Pro League: een competitie met veertien clubs lijkt mij ideaal. Maar, Bart, ik ben minder optimistisch dat een Belgische club in de finale van de Europa League kan staan, hoor.”

Meneer Vanden Stock, wie charmeert ú bij Club Brugge?
Vanden Stock: “Da’s geen lastige... Izquierdo, natuurlijk - hij kan in zijn eentje het verschil maken.”

Is het niet onwaarschijnlijk, als we terugblikken op het seizoen, dat René Weiler anderlecht dan toch in deze situatie heeft kunnen manoeuvreren?
Vanden Stock: (lacht) “In november heeft de pers druk gezet om onze trainer buiten te gooien, hé.”

Is dat toen een optie geweest? Eerlijk?
Vanden Stock: “Nooit. Klaar en duidelijk. Weiler zal een grote trainer worden. Na een zomer waarin dertien spelers zijn vertrokken en negen nieuwe spelers zijn gekomen, heb je normaal één, twee, soms drie jaar nodig om weer mee te spelen voor de prijzen. Weiler heeft het voor elkaar gekregen in zés maanden. Ik ben zeer tevreden over mijn trainer, en ik ben blij dat ik hem heb gesteund in november.”

Hij vertelde rare dingen, voorzitter... - zoals ‘anderlecht is geen topclub’ of ‘Een palmares wint geen titels’.
Vanden Stock: “Onze trainer heeft de neiging om de dingen te zeggen zoals ze zijn. In één ding is hij onvoorzichtig geweest: hij was niet klaar voor de cultuur van anderlecht waarbij ongeacht de omstandigheden áltijd voor de titel wordt gegaan, én voor de beker, én voor een lang avontuur in Europa. Weiler vond dat je een eerlijke analyse moet maken voor je kunt zeggen of je de objectieven kunt waarmaken. Maar goed, zijn discours is intussen veranderd.”

Voorzitter, sta ons toe, maar wij zien zelden goed voetbal van anderlecht - de prestatie op Old Trafford was een uitzondering op de regel.
Vanden Stock: “Wat willen jullie? Stel dat we wél champagnevoetbal brengen, maar zonder resultaten, dan gaan jullie óók kritiisch zijn. Vraag maar eens aan de supporters wat zij willen. Ja, vandaag zijn de resultaten belangrijker dan het spel. Trouwens, de term ‘champagnevoetbal’ verwijst naar de jaren ’60 en ’70. Het voetbal is geëvolueerd. Raymond Goethals zei vroeger altijd: ‘Als anderlecht in de Belgische competitie thuis niet met 3-0 wint, heeft het slecht gespeeld.’ Vandaag is de top van ons voetbal veel breder - AA Gent, Racing Genk, Charleroi, Zulte Waregem...”

anderlecht is een beetje Club Brugge geworden.
Vanden Stock: “Wel ja. Snel, fysiek sterk spel is nu eenmaal de stijl van het moderne voetbal.”

Maar met spelers als Hanni, Stanciu en Tielemans mogen we toch meer verwachten dan wat we nú veelal zien?
Vanden Stock: “’t Is soms toch niet slecht? Ik heb de indruk dat de pers een beetje te éénzijdig kijkt.”

Nu u hier bent, meneer Verhaeghe, mogen we u als sterke man achter de Rode Duivels uw mening vragen over het recente geval-Nainggolan?
Verhaeghe: “Kijk, Roberto Martínez heeft intern altijd aangegeven dat hij tegen de zomer van 2017 zijn groep wilde vormen waarmee hij één jaar later naar het WK zou gaan. Het is bijna zover. ’k Zou zeggen: ‘Vertrouw de bondscoach’. Een beetje zoals anderlecht Weiler het vertrouwen gaf.”

Maar vindt u het gedrag van Nainggolan - tussen twee interlands door positief blazen en tot 7u op stap gaan - kunnen?
Verhaeghe: “Ik heb het daar moeilijk mee - ik ben daarin eerlijk. Met de voetbalbond, net als bij Club Brugge, staan wij voor een cultuur van professionalisme op en naast het veld. In het moderne voetbal hoort een speler zich goed te verzorgen. Je kunt het enkel nog maken aan de top als je een gezonde atleet bent. Onze technisch directeur Chris Van Puyvelde geeft die boodschap ook door naar alle jeugdcategorieën. Ik ben zeker dat Martínez dat zal vertalen naar zijn groep toe.”
Vanden Stock: “Ge moet Nainggolan af en toe eens afkoelen, hé. Ik vind zijn look verschrikkelijk. Ik heb veel moeite met zo’n... Mocht Nainggolan geen speler zijn met grote kwaliteiten, zouden we er niet eens over spreken, denk ik. Laat mij het zo stellen: als ik iemand zou hebben die even goed is, speelt ’m niet bij mij (lacht).”

Dank u, heren.
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Flufferd »

Dat stuk van Nainggolan toch zwak van beide.
Het zijn de prestaties op het veld die tellen, dat Nainggolan zelf zijn carriére in kort is zijn eigen probleem maar zolang hij presteert is het debiel om hem niet te gebruiken in de rode duivels.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Peet »

Flufferd schreef: Dat stuk van Nainggolan toch zwak van beide.
Het zijn de prestaties op het veld die tellen, dat Nainggolan zelf zijn carriére in kort is zijn eigen probleem maar zolang hij presteert is het debiel om hem niet te gebruiken in de rode duivels.
Dat zeggen ze toch helemaal niet?
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Flufferd »

Ik vind dat gewoon idioot, voor een keer dat een voetballer wat kleurvol is gaan we er zitten op kappen.
Gaat hij alles uit zijn carriere gehaald hebben, vast niet maar als die ket zich amusseert zie ik niet in waarom al dat gezaag er moet zijn.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Peet »

Ik vind het vooral idioot dat ge als profvoetballer stomdronken in uw auto kruipt. Wat kost nen taxi voor zo iemand.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: RE: Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door The_One »

Peet schreef: Ik vind het vooral idioot dat ge als profvoetballer stomdronken in uw auto kruipt. Wat kost nen taxi voor zo iemand.
Ik vind het stuk 'als profvoetballer' in uw zin nog meer idioot...
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Hans1981 »

Die van ons zijn allemaal heilig dan?? :jenne: En alsof een Nainggolan zou geweigerd geworden door ons of de mauven. Rot toch op.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: RE: Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Peet »

The_One schreef:
Peet schreef: Ik vind het vooral idioot dat ge als profvoetballer stomdronken in uw auto kruipt. Wat kost nen taxi voor zo iemand.
Ik vind het stuk 'als profvoetballer' in uw zin nog meer idioot...
Als het niet lukt om een zin te interpreteren, stop dan ineens met te quoten.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Gratchski »

Peet schreef:
Flufferd schreef: Dat stuk van Nainggolan toch zwak van beide.
Het zijn de prestaties op het veld die tellen, dat Nainggolan zelf zijn carriére in kort is zijn eigen probleem maar zolang hij presteert is het debiel om hem niet te gebruiken in de rode duivels.
Dat zeggen ze toch helemaal niet?
ze zeggen zelf: als ze iemand hebben die evengoed is, staat hij niet op het veld. Vind ik dan ook terecht.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: RE: Re: RE: Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door The_One »

Peet schreef:
The_One schreef:
Peet schreef: Ik vind het vooral idioot dat ge als profvoetballer stomdronken in uw auto kruipt. Wat kost nen taxi voor zo iemand.
Ik vind het stuk 'als profvoetballer' in uw zin nog meer idioot...
Als het niet lukt om een zin te interpreteren, stop dan ineens met te quoten.
Ik zie het probleem niet.
Ik vind dat of je nu prof voetballer bent of niet, doet helemaal niet ter zake. Dronken achter het stuur kruipen doe je niet. Punt.
Plaats reactie