[Voorzitter] Bart Verhaeghe

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Gratchski »

schitterend verslag en zalig om te horen.
merci! :nice:
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3211
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Pica »

Jaja Bartje, tis toch ook toffer met een titel in de pocket om zo'n uitspraken te doen natuurlijk :mrgreen:
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door fcb 4 life »

Pica schreef: Jaja Bartje, tis toch ook toffer met een titel in de pocket om zo'n uitspraken te doen natuurlijk :mrgreen:
Welke uitspraken bedoel je dan?
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3211
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Pica »

fcb 4 life schreef:
Pica schreef: Jaja Bartje, tis toch ook toffer met een titel in de pocket om zo'n uitspraken te doen natuurlijk :mrgreen:
Welke uitspraken bedoel je dan?
Allemaal, zijn "politiek" gewicht is gestegen sinds onze titel, wat niet meer dan normaal is.

Doet niks af van de correctheid ervan natuurlijk. Al ben ik het niet met alles eens.
Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Brechtje »

Cedrinho schreef:
Bosko schreef: Goed idee van dat judo, al wordt in praktijk niet gemakkelijk denk ik. Als je dat niet graag doet, ga je dat geen twee keer in de week willen doen denk ik.
Straf dat hij zelf voorstander is om geld van CL of EL te delen.
Als ik me niet vergis heeft RSCA dat ook nog gedaan, dat judo? Herinner me vaag iets van dat Gella Vandecaveye daar eens een training gegeven heeft. Weet wel niet meer of dat iets eenmalig was of niet.
Dat was om te leren vallen dacht ik.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Gratchski »

Brechtje schreef:
Cedrinho schreef:
Bosko schreef: Goed idee van dat judo, al wordt in praktijk niet gemakkelijk denk ik. Als je dat niet graag doet, ga je dat geen twee keer in de week willen doen denk ik.
Straf dat hij zelf voorstander is om geld van CL of EL te delen.
Als ik me niet vergis heeft RSCA dat ook nog gedaan, dat judo? Herinner me vaag iets van dat Gella Vandecaveye daar eens een training gegeven heeft. Weet wel niet meer of dat iets eenmalig was of niet.
Dat was om te leren vallen dacht ik.
inderdaad.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Rendinho
Alfabetische Tweede
Berichten: 566
Lid geworden op: 30 mei 2016, 12:13

Re: RE: Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Rendinho »

Gratchski schreef:
Brechtje schreef:
Cedrinho schreef:
Bosko schreef: Goed idee van dat judo, al wordt in praktijk niet gemakkelijk denk ik. Als je dat niet graag doet, ga je dat geen twee keer in de week willen doen denk ik.
Straf dat hij zelf voorstander is om geld van CL of EL te delen.
Als ik me niet vergis heeft RSCA dat ook nog gedaan, dat judo? Herinner me vaag iets van dat Gella Vandecaveye daar eens een training gegeven heeft. Weet wel niet meer of dat iets eenmalig was of niet.
Dat was om te leren vallen dacht ik.
inderdaad.
Ze hadden zelfs speciaal een tatami van 16 op 40 meter gemaakt.
Laatst gewijzigd door Rendinho op 09 aug 2016, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 806
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: RE: Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Duffman »

Rendinho schreef:
Gratchski schreef:
Brechtje schreef:
Cedrinho schreef:
Als ik me niet vergis heeft RSCA dat ook nog gedaan, dat judo? Herinner me vaag iets van dat Gella Vandecaveye daar eens een training gegeven heeft. Weet wel niet meer of dat iets eenmalig was of niet.
Dat was om te leren vallen dacht ik.
inderdaad.
Ze hadden zelfs speciaal een tatami van 16 op 40 meter gemaakt.
Dat is hun nekkussen :teach:
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Flufferd »

Cedrinho schreef:
Bosko schreef: Goed idee van dat judo, al wordt in praktijk niet gemakkelijk denk ik. Als je dat niet graag doet, ga je dat geen twee keer in de week willen doen denk ik.
Straf dat hij zelf voorstander is om geld van CL of EL te delen.
Als ik me niet vergis heeft RSCA dat ook nog gedaan, dat judo? Herinner me vaag iets van dat Gella Vandecaveye daar eens een training gegeven heeft. Weet wel niet meer of dat iets eenmalig was of niet.
Was een trainig om slecht vallen te vermijden als ik het goed heb.
Tielemans wel enorm lang judo gedaan.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Alethio »

Vandaag in de Standaard

INTERVIEW CLUB BRUGGE EN DE RODE DUIVELS: BART VERHAEGHE SPREEKT

‘Ik ben een gelukkig man’

Bart Verhaeghe is in een paar maanden opgeklommen tot machtigste man in het Belgisch voetbal: hij is voorzitter van landskampioen Club Brugge en als ondervoorzitter van de voetbalbond koos hij de nieuwe bondscoach. ‘Dat was het werk van een team, gebaseerd op inhoud. Zó machtig ben ik niet in de bond’, sust hij.

Pas een nieuwe bondscoach, in volle voorbereiding op een Champions League-campagne met Club Brugge en dan nog eens ’s nachts opstaan om naar de Olympische Spelen te kijken. Geniet je er een beetje van?
‘Absoluut. Mijn vrouw kijkt wel eens raar op als ik om vier uur opsta en voor de televisie ga zitten, maar ik vind dat leuk. Ik vind het wel spijtig dat er stilaan een inflatie aan sporten is, vooral omdat het maar twee weken duurt. Als ze dat in vijf, zes weken zouden doen, lijkt me dat interessanter voor alle sporten en die sporters die er vier jaar alles voor doen maar dan nog niet de aandacht krijgen die ze verdienen. Ik vind het gewoon heel leuk om te volgen.’

De hockeyers worden vergeleken met de voetballers. Wat een verschil in mentaliteit, heet het dan.
‘Het is geweldig wat zij presteerden. Het bewijs ook dat je met een goede omkadering heel ver kan komen. In sport kan je nooit geluk uitschakelen, maar door goed te omkaderen, kan je het toeval zo klein mogelijk maken. Dat proberen wij bij Club Brugge ook. Applaus voor het hockey, dus. Toch deze randbemerking: de factor druk is in het hockey wel anders. Voetballers moeten elke week op niveau presteren, want heel het land kijkt mee. In die zin zijn de sporten moeilijk te vergelijken. Ik zeg dat evenwel met alle respect voor de hockeysport en de hockeyers. Wat ze daar hebben gedaan met hun middelen, met hun drive en ambitie … het gaat hen niet om het geld. Dat is gigantisch stichtend voor andere sporten, ook voor voetballers.’ ‘We willen een club zijn waarbij Europese topploegen spelers komen weghalen van wie ze weten dat die de goede spirit hebben, omdat ze langs Club Brugge zijn gepasseerd’

Ga je dat als voorbeeld gebruiken voor jouw spelers?

‘Wij werken al jaren in die richting, selecteren onze spelers niet alleen op hun voetballende kwaliteiten maar proberen zeker zoveel te weten te komen over hun achtergrond, hun karakter. Waarom heeft het zo lang geduurd voor we kampioen werden? Omdat de spelerskern in de eerste drie jaar die kwaliteiten onvoldoende bezat. En dus kon het ook gewoon niet. Daarna hebben we drie jaar gebouwd en de jongste twee seizoen plukken we daarvan de vruchten. En ja, we hebben weleens verkeerde spelers gekocht. En ik heb weleens te lang gewacht om bepaalde beslissingen te nemen. Maar globaal hebben we, samen met alle medewerkers, altijd gepassioneerd naar één doel toegewerkt en nu is het gelukt: we zijn kampioen.’

Er is in karakterieel opzicht wel een probleem met een van uw spelers: Felipe Gedoz heeft heel veel moeite om mee in het verhaal te stappen. Hoe kan dat?
‘Dat klopt, maar we werken eraan. En het is in het belang van Gedoz dat hij zou meegaan in ons verhaal. Kijk naar Carlos Bacca. Bij zijn aankomst waren er ook twijfels. Hij maakte lang niet zo’n goede indruk als Gedoz en nu speelt hij bij AC Milan. Dat is toch duidelijk genoeg?’

Bacca vertrok in 2013 nog voor 8 miljoen euro, nu is 12 miljoen van Hamburg voor Izquierdo al niet meer genoeg. Is dat ook een evolutie die Club doormaakte?
‘We hadden deze zomer vijf spelers voor in totaal meer dan 50 miljoen euro kunnen verkopen. We hebben nu niet voor het geld gekozen omdat we vertrouwen hebben in die spelers, de trainer en de staf. We willen duurzaam voortwerken op de fundamenten die we hebben gelegd. In dezelfde stijl: rustig, met hard werk, vol ambitie maar met de voeten op de grond.’

Wie waren die spelers dan? Izquierdo, Engels ... wie nog?
‘Dat zeg ik liever niet. In uitzonderlijke gevallen gaan we uiteraard wel luisteren. Sommige zaken kan je uit economisch standpunt gewoon niet laten liggen.’

Hoe hou je een speler en vooral een makelaar tevreden bij zo’n weigering?
‘Door hem ons verhaal nog eens te vertellen. Door voorbeelden te geven van spelers die te vroeg zijn vertrokken en te laten zien waar die nu zitten (zoals Lestienne bij Rubin Kazan, red.). De korte termijn heeft niet altijd het meeste te bieden. Bovendien wordt Izquierdo goed betaald. Hij heeft net als alle andere kampioenen opslag gekregen. Er is ook het podium van de Champions League waardoor hij zijn waarde nog kan verhogen. En vergeet ook niet dat hij nog een contract heeft. Weet je wat voor club wij willen worden? We kennen onze plaats in Europa, maar we willen een club zijn waarbij Europese topploegen zoals Manchester City – waar we toch nooit mee kunnen concurreren – spelers komen halen van wie ze weten dat die de goede mentaliteit hebben, omdat ze langs Club Brugge zijn gepasseerd. Topprofessionals, gekweekt door Club. Elk jaar de groepsfase spelen in Europa, Champions of Europa League, en gaan voor de titel en de beker. Zo’n club willen wij zijn. Ik zeg niet dat we dit seizoen kampioen worden, maar we gaan zeker meedoen.’

Het eerste halve seizoen is de prioriteit toch de Champions League?
‘En de competitie. We hebben een kern van 24 spelers die bij elke eersteklasser mogen meedoen. We kunnen op twee fronten strijden. Het is de bedoeling dat we ons in elke Champions League-wedstrijd honderd procent geven. Maar als we in Madrid van het veld stappen met een nederlaag tegen Real, zal ik dat heus wel weten te plaatsen hoor. De ontgoocheling zal er pas zijn als we niet tot het uiterste zijn geweest.’

Organisatorisch staat Club Brugge heel ver, maar we hebben nog altijd het gevoel dat er sportief heel veel afhangt van trainer Michel Preud’homme. Hoezeer zijn jullie gewapend als hij ooit vertrekt?
‘Daartegen zijn we gewapend. Het maakt deel uit van een goede organisatie om niemand onmisbaar te maken. Dat geldt ook voor mezelf. Als ik morgen weg ben, blijft Club Brugge een topploeg, want ik heb vertrouwen in de structuur, organisatie en vooral in de mensen die vol passie werken. Michel is een gouden trainer – maak er voor mijn part zelfs een diamanten trainer van – met wie ik lang wil samenwerken. Hij heeft in elk geval nog een contract van twee jaar, waarvan hij er zeker nog één blijft. Ik hoop dat hij er nog twee blijft.’

Kan Philippe Clement, toch een heel ander type, ooit hoofdtrainer worden?
‘Dat is nu niet aan de orde. We zitten in het nu. De wisselwerking is uitstekend. Onze staf functioneert goed. Ook een reden waarom Preud’homme uiteindelijk is gebleven. Hij vindt hier wat hij graag doet. Dankzij die goede organisatie en staf kunnen we hem de ruimte geven om zich voornamelijk te focussen op het klaarstomen van de ploeg.’

Welke stappen gaan jullie nog zetten?
‘Op organisatorisch vlak hebben we het huidige stadion zo modern mogelijk gemaakt. Het beton kunnen we niet vervangen, maar we installeerden wifi, buitenseats ... Nu is het de bedoeling over twee jaar het oefencentrum in Westkapelle te openen en over vier jaar in ons nieuwe stadion te spelen. Maar met stenen alleen win je niks. Het allerbelangrijkste in een organisatie zijn gepassioneerde mensen en ik ben er bijzonder fier op dat we die gedreven medewerkers hebben. Daar blijven we in investeren. Ons budget is opgetrokken tot bijna 60 miljoen euro, inclusief transfers, en we hebben een positief financieel resultaat.’

Nu het sportieve.
‘Ik ben een gelukkig man. Ik prijs me gelukkig dat we de hele ploeg (op Thomas Meunier na, red.) hebben kunnen behouden en dat ik merk dat die groep ambitieus is. We moeten hard blijven werken en onze grenzen blijven verleggen. We moeten flexibel zijn en blijven openstaan voor nieuwe technieken en manieren van samenwerken. Zo zal de individuele omkadering van spelers steeds belangrijker worden. Bij Club moeten we vooruit denken.’
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door fcb 4 life »

:shock:
Welke stappen gaan jullie nog zetten?
‘Op organisatorisch vlak hebben we het huidige stadion zo modern mogelijk gemaakt. Het beton kunnen we niet vervangen, maar we installeerden wifi, buitenseats ... Nu is het de bedoeling over twee jaar het oefencentrum in Westkapelle te openen en over vier jaar in ons nieuwe stadion te spelen. Maar met stenen alleen win je niks. Het allerbelangrijkste in een organisatie zijn gepassioneerde mensen en ik ben er bijzonder fier op dat we die gedreven medewerkers hebben. Daar blijven we in investeren. Ons budget is opgetrokken tot bijna 60 miljoen euro, inclusief transfers, en we hebben een positief financieel resultaat.’
Laatst gewijzigd door fcb 4 life op 20 aug 2016, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Stijn91
Profvoetballer
Berichten: 347
Lid geworden op: 30 mei 2016, 19:28

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Stijn91 »

Geen stadionverbod voor Club Brugge-voorzitter Bart Verhaeghe

Club Brugge-voorzitter Bart Verhaeghe is in beroep vrijgesproken voor feiten van agressie tegen een steward van Sporting Lokeren, zo'n tweeënhalf jaar geleden.

De federale voetbalcel legde Verhaeghe een stadionverbod van vijf maanden op. Maar daartegen ging Verhaeghe in beroep. Het dossier kwam dus bij de politierechter in Dendermonde terecht. Maar die heeft het stadionverbod nu vernietigd.

Bron: http://www.tvoost.be/nieuws/geen-stadio ... -verhaeghe" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Stijn91 op 13 okt 2016, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MattJensen
A-kern
Berichten: 589
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:01
Locatie: Humbeek

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door MattJensen »

Twee maten, twee gewichten.

Verstuurd vanaf mijn CHC-U01 met Tapatalk
#ZonderJenne
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Clubpolska »

#freeVerhaeghe
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [Voorzitter] Bart Verhaeghe

Bericht door Khas »

#freethenipple
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Plaats reactie