Financiën Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Financiën Club Brugge

Bericht door JRut »

Hoe zat dat nu weer met dat van die omzet, verliezen en de vetpot van de CL? Ontdek het hier!
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Financiën Club Brugge

Bericht door Pica »

Het financiële: "We draaien al enkele jaren gezond, nadat we de eerste twee jaren bewust hadden geïnvesteerd in het team, de infrastructuur en de jeugdopleiding. Dat rendeerde sportief, maar ook extrasportief. We hebben de abonnementenverkoop moeten stoppen op 24.000. Dat is historisch. Het gaat goed met Club, maar de inkomsten van de Champions League en Meunier zijn welkom. We gaan immers op eigen kracht een oefencentrum bouwen en ook een nieuw stadion."

Dus de 14 miljoen euro was ingerekend, maar moeten geen zotte dingen doen om break even te draaien. Lees: geen zotte transfers verwachten.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Financiën Club Brugge

Bericht door Fire »

Altijd leuk om te lezen dat we geen zotte transfers moeten verwachten (zowel inkomend als uitgaand)
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Financiën Club Brugge

Bericht door IsO »

Pica schreef: Het financiële: "We draaien al enkele jaren gezond, nadat we de eerste twee jaren bewust hadden geïnvesteerd in het team, de infrastructuur en de jeugdopleiding. Dat rendeerde sportief, maar ook extrasportief. We hebben de abonnementenverkoop moeten stoppen op 24.000. Dat is historisch. Het gaat goed met Club, maar de inkomsten van de Champions League en Meunier zijn welkom. We gaan immers op eigen kracht een oefencentrum bouwen en ook een nieuw stadion."

Dus de 14 miljoen euro was ingerekend, maar moeten geen zotte dingen doen om break even te draaien. Lees: geen zotte transfers verwachten.
Is een bevestiging van wat ik al schreef in 'transfers 2016 out'. Ik heb de indruk dat we verstandig bezig zijn. :nice:
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Financiën Club Brugge

Bericht door fcb 4 life »

Zou toch graag eens wat cijfers willen zien, hoeveel winst bv. Wanneer komt dat naar buiten?
Gebruikersavatar
MattJensen
A-kern
Berichten: 589
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:01
Locatie: Humbeek

Re: RE: Re: Financiën Club Brugge

Bericht door MattJensen »

fcb 4 life schreef: Zou toch graag eens wat cijfers willen zien, hoeveel winst bv. Wanneer komt dat naar buiten?
Ik vind dat altijd vreemd als een supporter dat wil weten. Het enige wat mij interesseert is de sportieve prestaties. Voor het financiële hebben ze bij Club en boekhouder.
#ZonderJenne
Rendinho
Alfabetische Tweede
Berichten: 566
Lid geworden op: 30 mei 2016, 12:13

Re: RE: Re: Financiën Club Brugge

Bericht door Rendinho »

fcb 4 life schreef: Zou toch graag eens wat cijfers willen zien, hoeveel winst bv. Wanneer komt dat naar buiten?
Volgens mij in november de cijfers over juli 2015 tem juni 2016.
Laatst gewijzigd door Rendinho op 13 jul 2016, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: RE: Re: Financiën Club Brugge

Bericht door fcb 4 life »

MattJensen schreef:
fcb 4 life schreef: Zou toch graag eens wat cijfers willen zien, hoeveel winst bv. Wanneer komt dat naar buiten?
Ik vind dat altijd vreemd als een supporter dat wil weten. Het enige wat mij interesseert is de sportieve prestaties. Voor het financiële hebben ze bij Club en boekhouder.
Elke club heeft een boekhouder, maar dat voorkomt niet dat er veel failliet gaan.
Ik weet dan persoonlijk graag heel veel, en ik lees dan liever dan we 1 milj winst draaien dan 1milj verlies.
Nergens
A-kern
Berichten: 472
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:44

Re: Financiën Club Brugge

Bericht door Nergens »

Als je niet de uitleg krijgt van wat alles komt is het enigste wat je uit cijfers kan halen verpakte zever. Ik lees liever 1mil verlies door een eenmalige investering in jeugdopleiding van 20 mil dan dat er gewoon staat 1mil winst. (om het wat te schetsen, natuurlijk is zoiets met afbetalingen etc maar het is het idee).
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RE: Re: Financiën Club Brugge

Bericht door Pica »

MattJensen schreef:
fcb 4 life schreef: Zou toch graag eens wat cijfers willen zien, hoeveel winst bv. Wanneer komt dat naar buiten?
Ik vind dat altijd vreemd als een supporter dat wil weten. Het enige wat mij interesseert is de sportieve prestaties. Voor het financiële hebben ze bij Club en boekhouder.
Ik wil toestanden zoals bij KV Mechelen vermijden. Zoveel schulden hebben bij één man is nooit goed. Soit, hier zijn de schulden aan de vzw en daarin zitten wel wat kapitaalkrachtige mensen. So far so good dus.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Financiën Club Brugge

Bericht door Pica »

fcb 4 life schreef: Zou toch graag eens wat cijfers willen zien, hoeveel winst bv. Wanneer komt dat naar buiten?
Jaarrekening moest in juni neergelegd worden. Geen idee wanneer ze openbaar komt.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Financiën Club Brugge

Bericht door Pica »

Excuseer, jaarrekening moet op het einde van het jaar neergelegd worden, maar eind juni is het einde van het boekjaar.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Financiën Club Brugge

Bericht door fcb 4 life »

Pica schreef: Excuseer, jaarrekening moet op het einde van het jaar neergelegd worden, maar eind juni is het einde van het boekjaar.
:nice:
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Financiën Club Brugge

Bericht door Peet »

Pica schreef: Excuseer, jaarrekening moet op het einde van het jaar neergelegd worden, maar eind juni is het einde van het boekjaar.
Dit klopt niet volledig. Even een lesje boekhouden :mrgreen:
Jaarrekening moet binnen de 6 maanden goedgekeurd worden door de Algemene vergadering, datum staat vermeld in de statuten. Daarna heeft de onderneming nog 30 kalenderdagen de tijd om deze neer te leggen bij de Nationale Bank van België. Dus in theorie kan deze neergelegd worden tot 30 januari volgend kalenderjaar.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Financiën Club Brugge

Bericht door Pica »

Peet schreef:
Pica schreef: Excuseer, jaarrekening moet op het einde van het jaar neergelegd worden, maar eind juni is het einde van het boekjaar.
Dit klopt niet volledig. Even een lesje boekhouden :mrgreen:
Jaarrekening moet binnen de 6 maanden goedgekeurd worden door de Algemene vergadering, datum staat vermeld in de statuten. Daarna heeft de onderneming nog 30 kalenderdagen de tijd om deze neer te leggen bij de Nationale Bank van België. Dus in theorie kan deze neergelegd worden tot 30 januari volgend kalenderjaar.
Zelfs erna kunnen er nog herzieningen zijn zelfs, maar je hebt helemaal gelijk :mrgreen: :santé:
Plaats reactie